{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.437 visninger | Oprettet:

Aggresiv adfærd: {{forumTopicSubject}}

PROBLEM, PROBLEM... har en kammerat hvis hund er blevet aggresiv, hunden har flenset trøjen på en lille dreng, og snappet ud efter et par børn efterhånden, hundens navn er Balou.. Balou har aldrig haft problemer med at være alene hjemme, men pludselige er han begyndt at ødelægge alt muligt, det er lige fra gulvtæp til gardiner, og den anden dag hoppede han ud af en 1. sals vindue.. hvad kan gøre ham til en pludselig ustyrlig hund. for umiddelbart kan jeg ikke se noget galt i ejerens opdræt.. Men jeg spekulerede på om det kunne have noget at gøre med balou's rase..? han er en blanding ( Labrador, Belgisk Hyrdehund, Trevyrn, og Schæfer) Hjælp Hjælp... kom med forslag...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggresiv adfærd:
  • #1   17. jul 2009 hvor gammel er hunden?

  • #2   17. jul 2009 smerter ville være mit bud , det lyder som om det noget der kom lidt pludseligt

  • #3   17. jul 2009 Blanding af 3 hyrdehunde og en jagthund. Måske den ikke bliver stimuleret nok. Det må være en hund med MEGET store krav til ejer.

  • #4   17. jul 2009 mit bud vil også være smerter

  • #5   17. jul 2009 lige præcis ved den er begyndt at snappe ovs ville jeg ikke tage som understimulering i første priotet ihvertfald..
    men det kan jo også være en mulighed, da det lyder som om hunden bor i lejlighed, hvad bliver hunden brugt til ?
    men få den undersøgt ved dyrlægen for smerter .


  • #7   17. jul 2009 1. Få en dyrlæge til at kigge på den
    2. Få en adfærdsbehandler på hvis 1 ikke giver nogen svar


  • #8   17. jul 2009 Line * jeg søger part på hest ! >>
    Hvad har understimulering at gøre, med en hund der bor i lejlighed?
    Tror nu nok mere, at folk der har hus og have har en understimuleret hund, end folk i lejlighed desværre. For folk har nemlig den tilbøjlighed at de BARE kan lukke hunden ud i haven.


  • #10   17. jul 2009 Ville få tjekket den for evt tumore i hjernen, havde en veninde hvis hund også pludselig ændrede adfærd og det viste sig at den havde en tumor.

  • #11   17. jul 2009 René nu var det ikke en hentydning til at dem der har en hund i lejlighed ikke er ude med deres hund, jeg giver dig helt ret , at dem der bor i hus nok er mere slemme til at bare lade hunden passe sig selv , men nu tænker jeg mere efter som den er hoppet ud fra første sal , hvad man så bruger hunden til , eller om man er ny flyttet i lejlighed , da det lyder underligt at hunden er sprunget ud

  • #12   17. jul 2009 Line * jeg søger part på hest ! .

    Det er så iorden. *s*

    Go´ weekend til jer alle sammen og held og lykke med din vens hund René H.



  • #13   17. jul 2009 tak for alle de svar. Balou er lige lige været til sundshedstjek og de fandt intet galt med ham, han bor i et stort hus på 150kvm og der bliver gået ca. 5-6km med ham hver dag. der er købt en produkt ved navn hyperdog. (en slangebøsse til hunde)
    der bliver brugt til at skyde boldte langt væk som ham skal finde.
    og ja folk har en vane med bare at lukke sine hunde ud i haven. men dette er desværre bare ikke til fældet.
    balou er 1år.
    han laver kun problemer når han er alene hjemme. f.e.k. med at hoppe ud fra 1sal og spise gardiner og hvad er ellers er han kan få fat i.
    han kan ikke altid finde ud af hvad der er leg og alvor. han er blevet kasteret og syns kun han er faldet lidt til ro,
    han knurrer af folk som vi går forbi men det er ikk altid og heller ikk af alle.
    han kommer ud og ejer af balou går mange km. men kan ikke sige at balou får brugt hjernen lige pt..


  • #14   17. jul 2009 undskyld stavefejl, blev skrevet i en fart.. :S

  • #15   17. jul 2009 René H. Den bedste måde at gør en hund træt på er ikke lange ture eller bold kast, det gør den træt i et kort øjeblik. det skal hunden selvfølgelige også ha, men ellers er det bedst at den for lov til at bruge hjerne. f.eks ved at søge efter godbidder ude som inde. at man går spor med den og stiller den overfor forskeliige opgaver, lære den nye triks og ikke kun almindelige træning men lidt nye ting som at rulle, kravle o.s.v, det er kun fanasien der sætter grænser.

  • #16   17. jul 2009 Jaaa det lyder da også fantastisk, jeg glæder mig egentlig helt til at vise min kammerat alt det i har skrevet, for så kan han også få det indblik i at det er meget vigtigt at en hund skal aktiveres, men jeg skal gerne være den første til at indrømme at jeg ikke har skænket det en tanke, heller ikke når jeg har snakket om hvad han kunne gøre, udover jeg har sagt til ham at det er træning, træning, og atter træning... For Vores hund er glad og tilfreds, godt nok bruger vi også meget tid på Mille... og det har også givet gode resultater, men lige for tiden arbejder min kammerat (Esben) fra kl. 7.30 til sent på aftenen, og når han så kommer hjem går han den gode lange tur med Balou på en ca. 5-6 km. og derefter hjem på hovedet i seng..... grunden til jeg skriver her, er pga. Balou's adfærd, og få at få et indblik hvad der er det mest rigtige at gøre for Balou..

    1. sætte mig ned og snakke med kammeraten om at han skal bruge mere tid med sin hund. og hvis ikke han har mulighed for det, så "afskaffe" balou. (finde nyt hjem til balou, eller den sidste udvej "aflivning" ) det er svært at sige til sin bedste kammerat, og aflivning vil bestemt også være synd

    2. eller bør jeg blande mig udenom.?

    der må jo være nogen der vil tage sig godt af Balou hvis ikke han har tiden til ham mere...? jeg har bare ikke mulighed for det da jeg synes at jeg har det fint med en hund...



  • #18   18. jul 2009 helt enig med pia k.

    synes bestem ikke du bare skal blande dig udenom du gør det jo for at hjælpe din ven og hunden ikke for at nedgøre ham.

    Held og lykke


  • #19   18. jul 2009 <b>Schæferhunden minder meget om Tervueren</b>

    Det gør den helt bestemt ikke !!! - Terveuren har slet ikke de samme anvendlighedsmuligheder som en schæferhund, og slet ikke det samme solide væsen.

    Forstår slet ikke du kan finde på at sammenligne de to racer ????


  • #20   19. jul 2009 - martine -
    har du nogle ting som du syns vi skulle tag og gøre ?
    nu når du ikke mener at man kan samligne de 2 racer ?


  • #21   19. jul 2009 jeg har da ikke set den stre forskel ved dem jeg har set arbejde, eller opdrættere jeg har snakket med

  • #22   19. jul 2009 René H

    Nope, sorry. Det er ren spam af din tråd, og jeg ved helt ærligt ikke hvad du skal gøre ved dit problem.

    Line * jeg søger part på hest ! .

    Du kan ikke se den store forskel på en terveuren og en schæferhund, der arbejder ??
    Og de opdrættere du har talt med er der ikke den store forskel på ??

    Det med at opdrætterne er ens kan jeg måske gå med til - men at de to racer arbejder næsten ens ???

    NEVER !!!!

    Du sidestiller en i de fleste tilfælde gennemsolid væsenstærk race med en nervesvag, nervøs ditto .. det er bare ikke korrekt.

    Men hopper ud af tråden - undskyld ot.


Kommentér på:
Aggresiv adfærd:

Annonce