{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Råd til pasning af sky hund søges {{forumTopicSubject}}

På lørdag skal vi for første gang have besøg af en kommende feriehund - det er en ca. 4 år gl. tysk hønsehund.

Den er meget sky og tilbageholdende overfor alt nyt, og jeg har brug for gode råd til, hvordan jeg bedst præsenterer hende overfor mine egne 3 vovser...

Nu har jeg efterhånden været på utallige besøg hos familien, og hunden er blevet meget glad for mig - ved det sidste besøg ville hun have været med mig, da jeg gik (jeg havde vist de rigtige guffer i lommen)

Hun kender jo duften af mine hunde fra mit tøj, men hvordan lader vi dem mødes på den bedst mulige måde??

Grunden til at hun skal prøve at komme på ferie hos os er, at hun slet ikke trives med at komme i pension, og hun er "sær" i lang tid efter, at hun er kommet hjem igen.

Nu vil jeg så gerne gøre det helt rigtigt, for hun er helt afgjort en rigtig dejlig hund, som bare har lidt svært ved at tackle nye situationer - så jeg tager mod alle gode råd med kyshånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd til pasning af sky hund søges
  • #1   15. jun 2010 Jeg må nok hellere huske at fortælle, at hun først skal på rigtig ferie her i efterårsferien, så der er "masser" af tid at gøre godt med til besøg osv.

Den nuværende ejer mener, at hun har været udsat for "noget", før de overtog hende som knap 2-årig, og det har da også taget et halvt år for mig at nå hertil i forhold til hende.

• #2   15. jun 2010 Du skal lade dem møde hinanden på neutral grund første gang, lad dem lære hinanden at kende for så at ta dem hjem til dig :o)
    og held og lykke med det :o)

• #3   15. jun 2010 Det er lidt i den retning, jeg er kommet til at tænke på (tror jeg nok)
    Siger I ikke begge, at det vil være godt, hvis hundene mødes fx. på stranden, hvor hendes ejer går med hende, og vi går med vores...??
    De ser hinanden og mere behøver de ikke...

• #4   15. jun 2010 Lyder rigtig fornuftigt at du ikke bare vil slippe dem løs sammen i en have el.l.

Et neutralt sted i snor, hvor i langsomt kan nærme Jer hinanden, og når så hundene har hilst og accepteret hinanden flere gange, kan I introducere hende for Jeres hjem. (evt første gang uden dine hunde, alt efter hvordan hun (feriehunden) har det med det.

• #5   15. jun 2010 Linda: det lyder spændende.. Kender da en der har sådan en hund og samme race, lidt pudsigt... Det ka være det er den samme person.

• #6   15. jun 2010 Eddie og Jackie:
    Jamen det er det da sikkert, for nu er Nordjylland jo ikke så stor. Hvor bor den vaps, du kender?

• #7   15. jun 2010 Jeg ville nok prøve at lade den møde dine hunde en af gangen. 3 hunde på en gang kan virke meget overvældende… og så som de andre siger neutral grund, snor og gå langsomt frem smiley
    Held og lykke med det…

• #8   15. jun 2010 Tak Triinse
    Ja, det er meget spændende (og lidt af en udfordring). Ejeren var også meget forbavset over, at hunden ville have været med mig, da jeg gik sidst...
    Jamen det er nok det klogeste på den måde, så jeg prøver at ringe til ejeren her sidst på eftermiddagen - måske hun har tid til, at vi kan mødes på stranden allerede i aften...
    Det er ikke mine egne hunde, jeg er bekymret for, for de er faktisk meget gæstfrie, hvis man kan sige sådan. Det er mere det, at de helt sikkert vil gø, og når der er 3 stk, kan det måske være skræmmende for hende...

• #9   15. jun 2010 Jeg ville forslå det samme som de andre, gå nogle ture sammen hunden, inden den skal på besøg hos dig, så lære de hinanden at kende.

Hvis ikke det er muligt, ville jeg lade hunden snuse lidt rundt i haven først evt. inden den kommer og vænne sig til duftene og så ville jeg lukke ind hund ud først, og lade dem snuse. Lukke den anden ud og så den tredje. Hvis en hund er sky overfor hunde også, kan det godt virke voldsomt for den, at der kommer tre hunde løbende imod den og ville snakke.

Men held og lykke med det smiley

• #10   15. jun 2010 Tak Anja
    Jamen det kan vi da også prøve - pigerne og jeg kan jo gå et stykke fra hinanden med hver sin hund. På den måde møder hun jo umiddelbart kun én af gangen. Det er nok slet ikke en tosset idé..

• #11   15. jun 2010 Tak Renée
    Det er netop også det med, at de er 3 stk, som måske er for meget for hende.
    Jeg håber virkelig projektet lykkes, for hunden har ganske forfærdeligt i lang tid efter, hun har været i pension. Her vil hun jo få mere opmærksomhed og bare være en del af familien, så jeg håber, det vil være bedre for hende.

• #12   15. jun 2010 Hun vil sikkert nyde det, når hun først vænner sig til det hele.
    Men jeg kan anbefale den metode, med at lukke én hund ud først. Santos (min hund) er også lidt sky overfor nye hunde og skulle passes et sted, hvor de havde 5 hunde - er lukkede vi én ud efter én og det virkede rigtig godt smiley

• #13   15. jun 2010 Jeg er sikker på at uanset hvad du gør, så vil det være bedre for netop denne hund at være hos dig end at være hos en pension. Det lyder som om det er en ret traumatiserende oplevelse for den.
    Og husk hvis det nu skulle gå helt galt (hvilket vi selvfølgelig ikke regner med), så har du gjort alt hvad du kunne for at hunden skulle have det godt. Så skal du ikke have dårlig samvittighed over at du ikke har gjort en indsats smiley

• #14   15. jun 2010 Ja, nu hører jeg lige først om ejeren har tid til, at vi går nogle ture før lørdag. Når hun kommer her, så får hun lov til at undersøge haven, før min 3 kommer ud enkeltvis.
    Både ejeren og jeg er indstillet på, at de skal på en del besøg her, før hun skal på rigtig ferie her. Besøgene skal også langsomt trappes op i tid, og på et tidspunkt skal hun prøve, at de kører en lille tur uden hende.

• #15   15. jun 2010 det syntes jeg lyder som en rigtig god ide! dejligt at du gider gøre så meget for en anden persons hund smiley

• #16   15. jun 2010 Når mine 3 skal møde en ny hund, så gør jeg det at vi nærmest går imod hinanden på en stor plæne,,og imens afstandens stadig er 20-30 meter, så slipper jeg først ayla,,hun er leder og når hun først har accepteret, så er det ok for de 2 andre,,,når jeg kan se de har hilst og alt er ok, så slipper jeg Talut, han elsker alle,,og når det også er ok, så slipper jeg Uba,,hende til sidst, for hun kan godt være lidt strid.
    Jeg går hele tiden hen imod den anden hund og ejer,,så når Uba hilser så står vi faktisk side om side med den anden.
    Det virker rigtig godt for alle parter,,for som de andre siger så er det ret voldsomt for en hund at blive mødt af 3 nye,,og ved at mine 3 hilser en af gangen,,så har de ikke muligheden for at "rotte" sig sammen i flok.
    Når alle så har hilst , så går vi videre i samlet flok,,hvis man bare står stille så har de kun hinanden at fokusere på, og når man går er der alt muligt andet interessant og de lærer lisså stille hinanden bedre at kende :o)

• #17   15. jun 2010 Det lyder meget velovervejet Hulebjørn - det vil jeg lige have bagtankerne.

Det vil jo være synd for hunden, hvis vi ikke ligesom prøver at gøre det bedst muligt for hende. Det ville de fleste andre nok også have gjort.
    Jeg har bare været lidt i tvivl om hvordan og hvorledes, fordi hun er så sky - og så med mine 3 bjæffere..

• #18   15. jun 2010 Det virker ihvertfald for os og det tror jeg også det kunne for jer :o)
    Al mulig held og lykke med det :o)

• #19   15. jun 2010 Takker Hulebjørn
    Første gang de mødes bliver det nok ikke uden snor, for specielt Trunte kan være lidt pjattet og voldsom.
    Tror, vi skal gå meget langsomt frem med den hund

• #20   15. jun 2010 Tornby

• #21   15. jun 2010 Så er det ikke den samme. Den her bor ude mod Lønstrup

• #22   15. jun 2010 ok

Kommentér på:
Råd til pasning af sky hund søges

Annonce