714 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

nick h
nick h
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Stb må,må ik? Stb må,må ik?

nu har jeg endlig fået købt mig et hus med have, og har fået styr det hele( man er rigtig blevet voksen) hehe

Jeg har længe/meget længe ville ha en stb, og nu finder jeg ud af den er på en observationslisten...hvad er nu det for noget? undskyld jeg spørg men har jo ikke haft hund indtil nu så har ikke brug så meget tid herinde,

skal jeg finde en anden hund og sige farvel til min drømme hund?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stb må,må ik?
  • #1   15. jun 2010 Hmm bliver lige nød til at spørge: Hvor ser man denne observationsliste henne??
    har ledt livet af mig selv men kan ikke finde den.

• #2   15. jun 2010 Hvis det virkelig er den hund du vil have og hvis behov du kan opfylde, så synes jeg da du skal købe sådan en (hos en god opdrætter der tester for alle relevante sygdomme)

• #3   15. jun 2010 DKK (Det Kloge Køb)

• #4   15. jun 2010 Jeg ved ikke hvad denne observationsliste er, men mon ikke det var i forbindelse med forslag til den lov der lige er blevet vedtaget?
    Efter den nye lov som forbyder 13 racer er sbt'en ikke med. Og når I flytter i eget hus, er der heller ikke boligforeninger at tage højde for, så jeg vil da bare sige go for it.

• nick h
    nick h Tilmeldt:
    jun 2007

#5   15. jun 2010 tror mig jeg ville aldrig nøjes med at købe en billig..har slet slet ikke noget imod at give de 10-15kilo for sådanne en hund, bare den var fri for alle de race sygdomme..

men mit problem ligger mere i at jeg vil ikke ha den skulle ha mundkurv på, som den kære lars nu gerne vil ha de skal gå med

• #6   15. jun 2010 Jeg vil også gerne have en SBT når jeg får plads og tid til det.. og det bliver HELT RUNGENDE KLART med DKK

• #7   15. jun 2010 hvis i finder noget med den opservatisions liste så link det endelig jeg leder også stadig jeg har dov også hørt at dem på listen indtil vider ikke skal have mund kurv på men når det ikke er til at finde noget er det svært at sige om det er sat

• #8   15. jun 2010 altså jeg vil råde dig til (hvis dette er din drømme hund og du VED du kan opfylde dens behov og alt det ;P ) så skal du undersøge diverse gode og seriøse opdrættere og besøg deres hunde og se hvilket sted de evt forældre dyr (hvis nogen opdrættere har altså har en planlagt parring) der passer bedst til dig og som du synes bedst om temperaments mæssig. og evt. forhør dig ved SERIØSE SBT opdrættere som ønsker deres hvalpe for det bedste liv, og ikke "bare" sælge.

derefter vil jeg undersøge om der var nogle steder i nærheden af dig du kan gå til lydighed-træning med din hund, og tag ud og besøg stederne om dette er den træningsmetode du ønsker at bruge, (det er jo måske begrænset hvilke klubber der vil have observations hunde ind desværre)

men når alt dette er gjort som jo tager noget tid, vil der forhåbentlig være sket noget med observations-listen, og så kan du jo vurdere det derud fra ..

håber du kunne bruge mine idéer eller få evt. inspiration smiley

• #9   15. jun 2010 Fandt lige dette ang. observationsliste

http://www.sn.dk/Forbud-mod-13-kamphunde/Danmark/artikel/64670

Jeg forstår det sådan at det er med henblik på at få registreret nye og mere ukendte racer, som kommer ind i landet og evt. senere kan tilføjes listen på de 13.

• #10   15. jun 2010 hvis det så har udviklet sig i den negative retning med hensyn til SBT og listen, og du ikke ønsker denne hund da du ikke vil have en hund du ved bliver begrænset. (ja det kan trænes, men måske ønsker man ikke at hundens liv og træning skal begrænses således hvis man ved det på forhånd). du vil så have brugt en masse tid og krudt på noget du så ikke fik noget ud af.

du kan så glæde dig over du ikke tog chancen. smiley

og er du så heldig at SBT har en skytsengel, så ved du også hvor du får den hvalp der passer bedst til dig og hvor du kan have lov til at træne den smiley

• #11   15. jun 2010 Intet er sikkert endnu med hensyn til SBT'en.

Og hvis det virkelig er den hund du gerne vil have og den hund du synes passer bedst til dig. Ja så er der ikke andet for end at sætte sig godt ind i racen og besøge nogle opdrættere.

Og med hensyn til mundkurven. Ja så skal hunden nok lære det hvis der kommer et påbud til vores elskede race.

• nick h
    nick h Tilmeldt:
    jun 2007

#13   15. jun 2010 1000tak for alle de indput..jeg har noget at tænke over...men tror bestemt at det bliver til at jeg køber den,,

men stop ikke debatten her:)

• #14   15. jun 2010 Jeg vil os sige go for it, HVIS det er drømmeracen og du kan tilbyde den optimale forhold, som det ser ud nu er den ikke på listen over forbudte racer og skal ikke bære mundkurv.

Men husk for guds skyld at købe med DKK tavle, det fortryder du ikke.

Held og lykke med det.

• #15   15. jun 2010 HAHAHA SBT: dkk DET KLOGE KØB Hihihi den var god.. og meget sand,
    køb ikke uden stamtavle!

• #16   15. jun 2010 smiley

Kommentér på:
Stb må,må ik?

Annonce