{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.344 visninger | Oprettet:

ikke velkommen hunde racer på hg {{forumTopicSubject}}

hvad er det for noget !!! s...... at man ikke må oprette de hunde på den forbudte liste her på hg ????
undskyld mig hvor er vi lige henne???, der sider faktisk folk der har disse hunde lovlig før denne lov intraf... hvad belæg er der for at de hunde ikke må oprettes herinde???...syntes rent faktisk det er ved at være ret så sjovt det her,,, ok at man selvfølgelig ikke må/kan oprette de hunde der er født efter loven er tråt i kraft...
men har de folk der har de hunde ikke lov til at ytre sig på samme vilkår som alle andre der er herinde... man må vidst sige at vi bor da vidst ikke i et ytrinsfrit land længre..
men det er så bare min mening

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ikke velkommen hunde racer på hg
  • #1   16. jun 2010 Det er længe siden folk med uønskede racer har haft nogen rettigheder her i landet...

• #2   16. jun 2010 Du kan da sagtens ytre dig, uden at oprette en hund?

• #3   16. jun 2010 Man ytrer sig da ikke ved at oprette billeder af en hund?

Men ja, det er lidt mærkeligt, at hun født før d. 17/3 ikke må oprettes.

• #4   16. jun 2010 ja det må vidst siges, men der er jo rent faktisk intet belæg for at sige at de folk der ikke er oprettet med deres hunde her på hg nu at det er de eneste der må være her hvis de har en af de hunde, der kunne jo tænkes at der sider mange som har en af de hunde LOVLIG som så åbenbart ikke er velkommen herinde... det virker sku ikke særlig seriøst. og demokratisk

• #5   16. jun 2010 det ved jeg så ikke rigtig om man kan, det er vel relativ hvad man forstår ved ytinsfrihed. osv... jeg mener ikke det er ok at forbyde at folk kan oprette deres lovlige hunde herinde.... det er lidt det samme som man siger man gider ikke havde gravhunde der er intet belæg hvorfor man vælger som man gør... ingen af de racer er forbudte at havde før loven træder i kraft... så hvad grund har man for det man vælger

• #7   16. jun 2010 man skulle egentlig skamme sig over at gå i så små sko.. ingen begrundet grund for loven som den tager ud... og ikke mindst så gør man ikke arbejdet grundig nok så folk ved hvad de har med at gøre rent lovmessig.. men samtidig køre man en hetch mod de folk der ejer de hunde, som i bund og grund er lige så lovlige som alle andre racer intil lovens start.. men dem tager man så bare og sætter på samme snor,, det er sku ikke ok ..

• #8   16. jun 2010 K H

Hvordan forventer du at HG's brugere skal kunne se om hunden har været i opretterens besiddelse siden før 17. marts? Voksne hunde må jo hellere ikke skifte besiddere, så de kan nemt være ulovlige selvom de er gamle nok.

• #9   16. jun 2010 underlig du siger det som du gør daisie>> hg har intet imod at havde pitt herinde fra sverige selv om de er ulovlige i dk... alle der har en af de her hunde, der er kommet på forbudslisten har dem lovlig som alle andre racer... da hg startede var det også lovlig at opdrette pitt der var før den lov der kom omkring dem.. så hvad er begrundelsen for det de gør,, det er det jeg godt vil vide..

• #10   16. jun 2010 Nu er gravhunde jo ikke underlagt avls/formidlingsforbud, så den sammenligning holder ikke helt. Derudover ville det da give HG urimeligt meget administration, hvis de skule kontrollere, hvornår folk havde anskaffet deres hunde. Det ville jo ikke kunne lade sig gøre.

• #11   16. jun 2010 søster>>> der er vidst ikke hg problem??? at undersøge det, hvis ellers loven vil virke så skulle det vel ikke være et problem eller ??????
    kan man jo tænkes at selv et hundeforum ikke mener loven vil virke

• #12   16. jun 2010 KH

Ikke korrekt. Pitbulls er forbudte herinde uanset hvor i verden de bor, da HG er underlagt dansk lovgivning. Er det forbudt i DK er det forbudt på HG.

• #14   16. jun 2010 og lige en til hvordan vil hg kunne gennemføre den her udsættelse af nogle bestemte hunde... der vil kun kunne komme på tale ved renracede hunde af de racer, hvordan vil de egentlig få alle de blandinger ud herinde fra der indeholder de racer ... jeg spørger bare

• #16   16. jun 2010 KH

Igen. HG er underlagt dansk lovgivning. Er det forbudt i DK er det forbudt på HG. Derfor bliver det HG's problem at sørge for at materialet som der lægges serverplads til er lovligt. Ellers risikerer HG selv at få problemer med politiet eller udbyderen (hvilket kan i værste fald betyde at siden må lukke)

• #17   16. jun 2010 søster underlig sådan har det nu ikke været heletiden,, hvis du har været med fra starten så må du også vide det... og rent etik i det her.. så er hundegalleriet en del af BAZOOM.. hvordan retfærdiggør man at der er det ok at sælge feks de her racer, det syntes jeg er lidt noget rod.. men nok om det jeg havde bare lige en mening omkrin dette her.. og der sider garanteres mange der har en anden, ok med det, men jeg fik friløb for mine meninger omkring dette her

• #18   16. jun 2010 KH

Tja, hvis det ligner en af de ulovlige hunde må vi slette den hvis den oprettes fremover. Længere er den sådan set ikke. Tavle eller ej er de ikke længere tilladt at købe (nye profiler) eller sælge (annoncer).

Det er super ærgeligt for de hunde der besiddes lovligt, men vi har ikke samme muligheder som politiet for at gå ind og checke chipnr osv, så vi helgarderer ved at lukke for nye hunde.

• #19   16. jun 2010 søster>> så undre det mig over hvilken erfaring har i som hjælpe admin til at kunne se om der er en af de her hunde i en evnt hund der bliver oprettet ``???? det vil med andre ord sige at i kan feks side 10 forskellige hjælpe admin med hver sin mening om hvad der evnt kunne være i en hund og afgøre hvilke hunde der er i den pågældene hund der oprettes er det forrekt ???

• #20   16. jun 2010 KH

Man retfærdiggør jo ikke at de her hunde må sælges. Der må jo ikke længere oprettes annoncer med dem. Og ja, jeg har jo været her siden starten af 2006, og det har altid været sådan at man kunne få fjernet pitbulls hvis der var rimeligt belæg for at de var sådan nogle.

Jeg kan sådan set ikke svare for de HA'ere der har siddet før det nuværende hold, men jeg formoder at grunden til at pits har været her i perioder er at de ikke er blevet meldt af brugerne eller der har været tvivl om de rent faktisk var sådan.

• #21   16. jun 2010 nu er det no heller ikke verdens undergang ikke at kunne oprette sin forhadte hund herinde, men hel stue rent er det nu ikke overfor dem som allerede har de her hunde,, mon ikke det ville være lidt mere profisionel at havde lavet en dato feks efter den reale dato for loven, at intil denne data kunne man oprette sin hund på lovlig vis som alle andre,, så havde de der havde de hunde på listen en mulig hed for at vælge at oprette deres hund.. nok lidt mere demokratisk

• #22   16. jun 2010 søster >> alle fø'r i tiden der havde pitt kunne oprette dem her på denne forum hvis de havde bopæl i sverige.. om de kan det nu ved jeg ikke..

• #23   16. jun 2010 og vi snakker jo ikke salgs annoncer, så nej jeg finder ikke det her er i den fine ende, da der ikke er nogen lov der siger at folk før denne lov ikke må havde dem er de efter min mening ganske lovlige for de menneskere.. og da det ikke er salgs annoncerne vi snakker om finder jeg det er ren hetch mod de folk der ejer en af de hunde

• #24   16. jun 2010 KH

Jeg er ikke med. Har du selv svært ved at se om en hund er en muskelhund, eller hvordan skal spørgsmålet forstås?

Er vi evt i tvivl kan hundens ejer jo spørges efter dokumentation på at den er af en lovlig race, og får vi ikke den kan hunden ryge ud. Men altså, gør os nu ikke til større gestapoer end vi egentlig er. Tvivlen kommer oftest brugeren til gode, og hvis ikke hunden ligner en AST/AB/KO/CAO/osv så spørger vi jo slet ikke.

Vi er generelt også gode til at trække på erfarne ejere af de racer vi er i tvivl om, så helt uden "erfaring" er vurderingerne ikke.

• #25   16. jun 2010 søster>> kunne man tænkes det samme kunne gøres ved en der ejer en af de her hunde før loven træder i kraft.. hvad er forskellen på det ???der kan lægges meget dokumentation for at man har ejet en hund før loven træder i kraft... så der er intet belæg for det i skriver og gør med den udtagelse du kommer med

• #26   16. jun 2010 og det vil sige i vil godt havde hunde herinde hvor der er en af de her racer i bare i ikke kan se det.. er det sådan det skal forståes... men i vil ikke havde de renracede hunde som folk har haft før loven træder i kraft ???? øhhh sikke en mening at havde

• #27   16. jun 2010 Kai

Det er implicit. Det er den samme mentalitet der gør at vi ikke tillader billeder af stoffer, ulovlige våben eller lignende samt links til sider hvor man kan downloade ulovlig musik/film. Er det ulovligt er det ikke velkomment, for vi ønsker ikke at være med til at reklamere for eller facilitere lovbrud.

Selfølgelig kan du og andre finde eksempler herinde, men som almindeligt dødelige mennesker kan HA'erne godt misse et forumindlæg, en profil eller en annonce i ny og næ - her er det vi er lidt afhængige af brugernes hjælp.

• #28   16. jun 2010 undskyld mig lige på salg af scootere tuning sælges der mange fine dele.. mon de er lovlige på de danske veje ????? i må undskylde mig men jeres belæg for jeres holdninger kan godt nok være en ret så lille sted hos mig efterhånden.. der er intet belæg i det i gør overhoved.

• #29   16. jun 2010 KH

Det bliver simpelthen for uoverskueligt at skulle kotrollere hvornår en hund er ejerskiftet. Vi er enige i at det er ærgeligt, men det bliver for meget at skulle overskue lige pt - det kan måske blive en ændring på sigt når/hvis der falder lidt mere ro over hele det her ulovlige-hunde cirkus, men det afhænger af hvor meget folk er indstillet på at tage de her regler seriøst og gøre HA'ernes arbejde let nok til at vi kan tillade os at give længere snor.

Ved at gøre det på nuværende måde har vi en helt konkret dato (oprettelsesdatoen) at forholde os til som ikke kan snydes med (modsat et scenarie hvor enhver kan skrible en dato på et stykke papir og kalde det ejerskiftekontrakten).

• #30   16. jun 2010 K H: Crist man

• #31   16. jun 2010 KH

Det må du tage om med HA'erne på Scootergalleri.

Susanne

Jeg sammenligner ulovlig besiddelse med ulovlig besiddelse. Om det der besiddes er dejligt, pænt, sødt eller lyserødt er fuldstændigt irelevant for debatten.

• #32   16. jun 2010 Hvorfor skal en debat altid køres ud i ekstremer?

• #33   16. jun 2010 jeg synes stadig at folk skal have lov at oprette deres nu såkaldt ulovlig hund herinde, det er deres kæreste eje som de gerne vil vise frem som alle os andre fremviser vores kæreste hund, at loven er trådt i kraft at de ikke må sælges, avles eller videre formidles, det er det, men de er nu her engang, men kan ikke gøre noget ved at de nu engang er født.
    synes det fint at racerne ikke er under salg mere, men at forbyde dem en profil af deres hunde, synes jeg ikke er OK

• #34   16. jun 2010 Susanne

Du sender bare alle de links du orker, så ser vi på det (men ikke til mig - jeg har en eksamen i morgen, så jeg hopper af for at læse nu). Hunde født mellem 17 marts og nu kan muligvis godt slippe igennem nåleøjet fordi de er oprettet "lovligt" på oprettelsestidspunktet (indtil 1/7... argh), men hunde oprettet i dag og herefter er no-go.

Det er igen af hensyn til at det er fuldstændigt umuligt at kontrollere hundens nøjagtige fødselsdag (fordi enhver kan skrive et stykke papir der siger 16 marts og påstå at det bare er gamle billeder), men meget nemt at se hvornår hunden er oprettet.

Det er rodet, men det kan vi takke politikernes elendige lov-oprettelsesmetoder for. Det er jo sindssyge at de laver det med en slags tilbagevirkende kraft.

Hvis der er uenighed der står det enhver frit for selv at kontakte politiet og anmelde. Nu er jeg den der er hoppet af. Jeg takker for debatten og den trods alt temmeligt fattede tone. smiley

• #37   16. jun 2010 me>> det er da grov at i hjælpe admind ikke engang kender kensgerningerne herinde... der er flere af jer der har himlet op med at det er fordi ejerne bor i sverige at det er ok at havde pitt herinde, så tag da lige og holde op med det fis.. der har været et utal af tråde om netop det emne da folk himler op hvergang der er en der registrere en pitt, det er ikke længre siden en sidste år der var en kæmpe tråd om emnet. men ok det er måske bedre at lukke øjnene, men ok det må jo så være hg sag... jeg har ytret mig i denne her sag da jeg ikke ser den veldukomenteret ordenlig... man kan ikke sige at bare man ikke kan se der er en af de her racer i en hund så er de velkommen, og er der tvivl så kan man selv komme med beviser for hvad der er i ens hund,,, når det ikke er tilfælde med de ægte af slagsen fra før forbudet. den er simpelhen for langt ude,, men lad nu det være min sidste ord.. ingen lytter jo aligevel til hvad man skriver efterhånden..... mener bare at skal ret være ret, så er man dæme ude på en kæmpe sidespor

• #39   16. jun 2010 Hvis brugerne opdager en Pit er der altid gjort opmærksom på det - også fra start af HG

• #40   16. jun 2010 Maria* .

ENIG smiley

• #41   16. jun 2010 vi er åbenbart flere der er enige om at de burde have lov til oprette profiler på deres hunde og er derfor meget kede af den beslutning HG har truffet

• #51   16. jun 2010 Hvis jeg opretter en listehund i morgen med hvalpebilleder, hvordan vil nogen så bevise at de billeder er fra efter 17/3 og ikke fra sidste år? Kan folk ikke se at den slags bliver uoverskueligt når vi ikke har en regel der hedder at alle hunde skal have opdaterede billeder hele tiden? (og ville det ikke være en tåbelig regel at skulle indføre bare for at kunne have nogle "måske ulovlige" hunde på HG?)

Dem der er her nu er ikke i fare for sletning, medmindre de overdrages. Ddet eneste problem jeg så kan se er at folk ikke kan oprette nye hunde, men de er ulovlige at anskaffe nu, så det bliver forhåbentligt kun et problem der rammer folk der i forvejen er lovovetrædere, eller brugere der endnu ikke er oprettet - de har dog stadig mulighed for at fravælge HG før de smider de der 60kr (eller, hvor meget det nu er) og leve et lykkeligt HG-frit liv, eller oprette sig og deltage i debatterne på lige fod med andre, bare uden hund.

Altså. Loven er som den er, og HG's regler hedder både at vi er underlagt lovgivningen (altså er de også ulovlige her - ligesom racisme, udhængning, trusler, stoffer o.l), og oveni det har man fra galleriernes side vedtaget at man ikke ønsker at lægge navn til billeder med ulovligt indhold - måske fordi det signalerer støtte til ulovligheder. Hvad er så det næste der skal tillades i strid med loven?

Det står enhver frit for at oprette en hjemmeside og lave de regler de vil, og her har man så valgt at holde sig meget tæt op ad lovgivningen for at undgå køb/salg og reklame af ulovlige hunde.

Ja, folk himler op om pits i forum fra tid til anden, men bemærk også at hundene for det meste også ender med at forsvinde fra galleriet i løbet af de tråde. Vi kan ikke fjerne noget vi ikke har set, så ja, der kan godt stadig være pits herinde, og der kan sikkert også godt smutte en anden ulovlig hund ind fra tid til anden - men kun indtil det bliver opdaget.

• #53   17. jun 2010 Peter

Listehunde der skifter besidder efter 17 marts er ulovlige at besidde. Det står i loven som vedtaget - dog er der nogle der nok slipper forbi 17 marts reglen her på HG fordi [se tidligere indlæg]. Du har ret i at det er usandt at postulere at <b>alle</b> hunde af omtalte racer er forbudt at besidde, men det har jeg jo så hellere ikke skrevet nogen steder - det giver i så fald ikke ret megen mening at jeg har skrevet gentagne gange at det gælder hunde forsøgt oprettet fra d.d (eller, i går må det nu være), ligesom det nu står i brugerbetingelserne. Læs venligst mine tidligere indlæg for at få forklaringen på hvorfor vi desværre er nødt til at gøre det på den måde som det bliver gjort.

Ingen af HG's eksisterende kunder bliver bedt om at rende og hoppe - alle hunde der er oprettet før i dag/går (altså, alle der er kunder) er der ingen der rører ved overhovedet - medmindre der er tale om pitbulls, da de har været ulovlige siden 1991 [jf tidligere indlæg]. Men det kan altså snart ikke komme bag på nogen mere når de har været ulovlige så længe som de har.

• #54   17. jun 2010 Peter

Jamen de er her jo i forvejen - og de bliver da ikke hældt ud

• #55   17. jun 2010 Peter

Så skriver jeg blot igen at du bedes læse mine øvrige indlæg, for årsagen til den valgte metode er forklaret op til flere gange i detaljer. Det er ikke fordi alle nye listehunde er ulovlige - det er simpelthen fordi der pt ikke er en metode vi kan kontrollere det på, så de er dømt uønsket på lige fod med forbudte hunde. Der er vist ingen der påstår at det er fair, men det er hundeloven jo hellere ikke - dette er bare en uheldig konsekvens som tages for at sikre at gallerierne udadtil er på den rigtige side af loven (jeg aner ikke hvad der foregår bag kulisserne - jeg er bare ulønnet HA).

Hvis erfaringen var at folk generelt er ærlige omkring hvad de ejer ville problemet ikke være på tale, så vi har her endnu et eksempel på et hjertefølt "tak for lort" til de mindre ansvarsfulde, vidende og frem for alt ærlige på vegne af dem der er det. Der er altid nogen der kommer i klemme, og her har man så valgt at prioritere de eksisterende brugere/hunde frem for folk der a) ikke har brugerprofiler, b) har brugerprofiler men har ikke synes at det var vigtigt nok at oprette deres hund(e).

"alle nyoprettede listehunde" Yes, men det skrev du jo så ikke første gang. Korrekt at de ikke er pr definition ulovlige, men, og nu gentager jeg jo bare mig selv igen igen, ingen mulighed for kontrol uden at pådutte alle andre HG'ere nogle irriterende regler (både for dem og for os der skal håndhæve dem). Selv noget så simpelt som at taste et tavlenummer ind i en annonce har jo vist sig at være dybt problematisk for størstedelen af brugerne - i mange tilfælde også dem med tavler -, så at forvente at alle fremover kan/vil dokumentere hvornår de har overtaget en hund er utopi.

Helt konkret, hvem er det folk synes bliver ramt, for for mig at se er der ingen her i tråden der kommer til at opleve problemer med denne regel - altså, ikke mere end hvad loven pålægger dem i hverdagen. Ja ja, "folk med listehunde fra før 17/3 som endnu ikke har oprettet sig og folk der bare ikke har oprettet en hund de har haft siden 17/3", men hvor mange af dem kender i rent personligt der kommer til at mangle et galleri på HG i deres liv når det behov til syneladende ikke har været der før, og hvor mange regler skal alle andre påduttes før det holder op med at være sjovt at brokke sig på vegne af folk der ikke selv synes at det er vigtigt nok til at deltage?

Der er sådan en pudsig tendens til at man blæser alle problemerne fuldstændigt vanvittigt ud af proportion herinde. Skal vi ikke afvente og se på hvor mange der rent faktisk bliver ramt før vi bruger så meget energi på at skændes om det?

• #61   17. jun 2010 Maria

Når man opretter sig er det med en gratisprofil - der sætter man hak i at man har læst og accepteret brugerbetingelserne hvori disse regler står. Om der kommer en særskilt advarsel ved oprettelse ved jeg ikke noget om, da det ikke er mig der hverken tager beslutningerne eller koder hjemmesiden - men man har rig mulighed for at læse brugerbetingelserne endnu en gang inden man smider penge, hvis man nu skulle have glemt at læse dem i første omgang (selvom man har "læst og accepteret" dem).

• #62   18. jun 2010 kom til og tænke på hvad vis man har haft hunden og så opretter den vis man nu har haft hunden i lang tid men først har hørt om hunde galleri må man heller ikke det eller hvad?

• #63   18. jun 2010 af hvad jeg har forstået må du gerne få en hund fra et internat bare det inden den første ?

• #64   18. jun 2010 Peter

Det er meldt ud. At du til syneladende er konspirationsteoretiker i din fritid ændrer ikke på det. Jeg vil ikke engang spørge hvad det er du tror grunden er, for jeg fornemmer at vi ikke snakker samme sprog alligevel.

Debatten er for mit vedkommende slut, for alle spørgsmålene er allerede besvaret og forklaret. Jeg vender tilbage hvis nogen spørger om noget nyt.

• #65   18. jun 2010 hvad nu vis jeg har købt en hund inden den første så må jeg ikke oprætte den eller hvordan ?

• #66   18. jun 2010 så de må ikke oprettes fra det blev vedtaget?

• #67   18. jun 2010 ja det ved jeg smiley syns det lidt en mærkelig ting men kan også godt se det fra deres side men jeg forstår ikke hvad kan der ske ved de bliver oprettet herinde ?

Kommentér på:
ikke velkommen hunde racer på hg

Annonce