488 visninger
|
Oprettet:
BARF?? {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg simpelthen læst så mange tråde omkring denne vidunderlige måde at fodre på, men - jeg har bare aldrig forstået hvordan og hvad det er man gør?? (jeg er ikke altid særlig hurtig), så HG HVAD ER BARF
???
Louis er en glad hund, og virker altid tilfreds, fungere på hans foder, men nu har jeg hørt det skulle være så fantastisk, og vil jo gerne have han har det perfekt
Hvad kræver det? Skal siges jeg ikke har oceaner af penge
Kom med alt jeres viden
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 578
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.076
Dvs. for en hund kød og ben.
I grove træk skal en voksen hund ha ca 2% af sin kropvægt om dagen i mad. (kød/ben)
Ugen bør være fordelt med 2 dage med kallun, 2 dage med kød uden ben, 2 dage med kød med ben, og 1 dag med ben.
Derudover giver man lidt vitamin tilskud i maden.
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.835
Rå kyllingehalse, lammeben, oksestrubehoveder.
Kallun (mave) hjerte, lever, yver
Man Barfer for at ens hund skal have det absolut bedste at spise.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Det er ikke et mirakelmiddel og er ikke en behandlingsmetode mod alverdens dårligdomme, som nogen ellers får det fremlagt som ;o)
Barf er i bund og grund en fodringskoncept udviklet af en mand ved navn Ian Billinghurst.
De færreste, der fodrer med råt, som man gør når man barfer, fodrer efter hans metode. Ordet BARF er blevet en populærbetegnelse for rådfodring, der kan foregå på et væld af måder.
Det hele handler om at hundens kost består af råt kød og knogler. Og herfra er der så uendelig mange meninger om, om og i så fald hvilke tilskud hunden skal have ud over det rå kød.
Det kræver at man sætter sig GRUNDIGT ind i råfodring. Og det kræver at man er SÅ kritisk, for HOLD da op, hvor der florerer mange dogmer om denne metode.
Så kræver det, at man har fryserplads og naturligvis har råd til en lille mer-pris i forhold til kvalitetstørkost-produkter.
Og så kræver det naturligvis at hunden fungerer på det og at man selv har mod på opgaven.
Mange hunde elsker det. Og mange hunde lever rigtig godt på det.
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
Hun har allergi, men fungerer sådan set helt fint på medicinen, men hun STINKER! Virkelig meget. Det håber jeg at kunne få væk, nu her med barf. Og fungerer det ikke...jamen, så har vi jo prøvet :o)
dec 2009
Daisie : Jamen du har ret, havde bare hørt det nærmest var et vidunder middel
Rænne : Jamen det må du gerne
Louis har hverken allergi eller noget, men når han får rester til aftensmad, så dufter hans prutter heller ikke godt, de kan faktisk nærmere slå en elefant ihjel
dec 2009
dec 2009
maj 2005
......det kunne du godt have sagt I GÅR! Der er risiko for fræækkere hund end jeg har nu?! Gud fader bevares, tror hun skal sælges så *GG*
maj 2005
maj 2005
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Mine hunde trives super godt, bedre end på de tørkost-mærker vi har prøvet.
Jeg går ikke efter noget koncept, altså hverken BARF eller RHM
Bare godt kød fra slagter, jæger og fisker
BARF??