{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
488 visninger | Oprettet:

BARF?? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg simpelthen læst så mange tråde omkring denne vidunderlige måde at fodre på, men - jeg har bare aldrig forstået hvordan og hvad det er man gør?? (jeg er ikke altid særlig hurtig), så HG HVAD ER BARF smiley ???
Louis er en glad hund, og virker altid tilfreds, fungere på hans foder, men nu har jeg hørt det skulle være så fantastisk, og vil jo gerne have han har det perfekt smiley Hvad kræver det? Skal siges jeg ikke har oceaner af penge smiley
Kom med alt jeres viden smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BARF??
  • #1   16. jun 2010 + hvorfor barf'er man??

• #2   16. jun 2010 Barf er, biologisk egnet foder.
    Dvs. for en hund kød og ben.

I grove træk skal en voksen hund ha ca 2% af sin kropvægt om dagen i mad. (kød/ben)
    Ugen bør være fordelt med 2 dage med kallun, 2 dage med kød uden ben, 2 dage med kød med ben, og 1 dag med ben.
    Derudover giver man lidt vitamin tilskud i maden.

• #3   16. jun 2010 Barf er råt kød. Rå hakket hest, kylling, okse, fisk, vildt, lam, halskød
    Rå kyllingehalse, lammeben, oksestrubehoveder.
    Kallun (mave) hjerte, lever, yver

Man Barfer for at ens hund skal have det absolut bedste at spise.

• #4   16. jun 2010 Barf er som al andet foder - godt for nogen, skidt for andre.
    Det er ikke et mirakelmiddel og er ikke en behandlingsmetode mod alverdens dårligdomme, som nogen ellers får det fremlagt som ;o)

Barf er i bund og grund en fodringskoncept udviklet af en mand ved navn Ian Billinghurst.
    De færreste, der fodrer med råt, som man gør når man barfer, fodrer efter hans metode. Ordet BARF er blevet en populærbetegnelse for rådfodring, der kan foregå på et væld af måder.

Det hele handler om at hundens kost består af råt kød og knogler. Og herfra er der så uendelig mange meninger om, om og i så fald hvilke tilskud hunden skal have ud over det rå kød.

Det kræver at man sætter sig GRUNDIGT ind i råfodring. Og det kræver at man er SÅ kritisk, for HOLD da op, hvor der florerer mange dogmer om denne metode.
    Så kræver det, at man har fryserplads og naturligvis har råd til en lille mer-pris i forhold til kvalitetstørkost-produkter.
    Og så kræver det naturligvis at hunden fungerer på det og at man selv har mod på opgaven.

Mange hunde elsker det. Og mange hunde lever rigtig godt på det.

• #6   16. jun 2010 Jeg gør det, for at se om jeg kan få en sundere hund. Hun starter op i dag faktisk smiley Så kan da lige opdatere dig her i den første tid, hvis du er interesseret.
    Hun har allergi, men fungerer sådan set helt fint på medicinen, men hun STINKER! Virkelig meget. Det håber jeg at kunne få væk, nu her med barf. Og fungerer det ikke...jamen, så har vi jo prøvet :o)

• #7   16. jun 2010 Tak for alle de mange indslag. Puha, det lyder indviklet, og det kræver vidst en masse læse arbejde smiley

Daisie : Jamen du har ret, havde bare hørt det nærmest var et vidunder middel smiley Men tror nu også vi forsætter med alm tørkost smiley Men det lyder jo også spændende.

Rænne : Jamen det må du gerne smiley Du kan jo evt bare gøre det over pb??
    Louis har hverken allergi eller noget, men når han får rester til aftensmad, så dufter hans prutter heller ikke godt, de kan faktisk nærmere slå en elefant ihjel smiley

• #9   16. jun 2010 Daisie : Ja okay så smiley Måske jeg spørger dumt, men hvordan kan man se ens hund ikke er glad og tilfreds?

• #11   16. jun 2010 Ja okay så smiley Er nu ret sikker på Louis er glad og tilfreds smiley Sådan virker han hvertfald. Men han eeeelsker jo ben fra slagteren, så måske man skulle overveje det? Det er jo ikke altid lige spændende det tørfoder smiley

• #12   16. jun 2010 Daisie
    ......det kunne du godt have sagt I GÅR! Der er risiko for fræækkere hund end jeg har nu?! Gud fader bevares, tror hun skal sælges så *GG* smiley

• #14   16. jun 2010 Puuuuha... Hun er jo ikke engang ovre lømmelalderen endnu. Jeg magter det ikke ;o))) Ej, frække hunde er nu engang sjovere at arbejde med :b

• #16   17. jun 2010 Det kan jeg godt leve med, jo gladere hun er for at træne, jo bedre smiley

• #17   17. jun 2010 Barf er fodring med råt kød og ben, det er super for nogen og noget lort for andre... ligesom med alt andet foder.

Mine hunde trives super godt, bedre end på de tørkost-mærker vi har prøvet.

Jeg går ikke efter noget koncept, altså hverken BARF eller RHM

Bare godt kød fra slagter, jæger og fisker

Kommentér på:
BARF??

Annonce