{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
557 visninger | Oprettet:

Umulig pels? {{forumTopicSubject}}

Efter Aramis er blevet kastreret er hans pels bare blevet fuldstændig umulig... Ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det, men det er som om han er ved at skifte al pelsen. Han fælder i totter som han gjorde før og samtidig er det den "normale" pels der falder af også. Pelsen er blevet rigtig tør og det ser ud som om han har skæl når det falder af. Det har stået på i 2 måneder nu og normalt er han ikke i fæld så lang tid.

Jeg har børstet ham 2 gange dagligt den sidste måned og han får olie i maden osv.
Ved godt at pelsen ændrer sig efter kastration, men er det normalt at han fælder så ekstremt meget? Nogen der har nogle råd til hvad jeg kan gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Umulig pels?
  • #1   17. jun 2010 Det er ret almindeligt, at pelshunde skifter pelskvaliitet efter kastration. Først fælder de langt ned, og der efter får de en stor mere ulden pels end de havde som intakte.

Så ja, hvis det er fornylig han er kastreret, lyder det helt normalt

• #2   17. jun 2010 Min tervueren tæve har også fået en rigtig forfærdelig pels efter steriliseringen.. Hun har en helt vild produktion af underuld, der meget hurtigt kommer til at filtre.. Især under maven og på indersiden af lårene
    Hun fælder konstant og har gjort det i over 3 år nu....

Jeg er ved at gå amok over hundehår, der findes alle vegne

• #3   17. jun 2010 Min hanhunds pels er fuldstændig ødelagt efter kastraktion. Vi er simpelthen nødt til at få ham barberet helt i bund én gang om året. Dyrlægen har et specielt tørfoder til kastrerede hanner der skulle være godt til pelsen. Jeg har ikke selv prøvet da mine ikke spiser tørfoder.

• #4   17. jun 2010 Tina og Alex - nu skræmmer du mig smiley Jeg støvsuger 2 gange om dagen fordi der er hundehår overalt og jeg er ved at blive sindssyg og det har kun stået på i 2 måneder... Så håber da ikke at han skal fælde i så lang tid.

Lene - okay, så kan jeg måske alligevel se lidt lys forude smiley Det er 3 måneder siden ca. Dyrlægen sagde han ville fælde meget, men at det var så slemt havde jeg aldrig troet.

• #6   17. jun 2010 en god slat olie i maden hver dag kan gøre underværker og så få ham børstet godt i bund...

• #7   17. jun 2010 Børster ham 2 gange dagligt, det tager bare tid at komme i bund fordi underulden filtrer sådan og det gør ondt på ham. Han har altid fået olie i maden.

Nogen gange tænker jeg at havde jeg vidst det ville blive så slemt med fældning, så havde han fået lov til at beholde sin manddom smiley

• #8   17. jun 2010 En omgang æg og mælk hjælper også på pelsen, samt fisk og fiskeolie. Håber da det bliver bedre. Er helt skræmt for jeg skal snart har min steroliseret og hun har bare den dejligste pels nu (er som silke)..

• #9   17. jun 2010 Sanne - Aramis havde også den dejligste pels før, blød, blank og kraftig, ligesom den skulle være, og nu ligner han bare ja, vil ikke engang sige det smiley

• #10   18. jun 2010 Aramis - Uha ja så glæder jeg mig da ikke til min lille pige skal steroliseres (staves). Jeg håber da det bliver godt med pelsen hos Aramis igen.

• #11   18. jun 2010 Sanne - Jeg er overbevist om at han får en dejlig pels igen, selvom det lige nu ser håbløst ud... Men ser også positivt på det - jeg er blevet mester i at støvsuge smiley

Kommentér på:
Umulig pels?

Annonce