TYND MAVE! HJÆÆLP! TYND MAVE! HJÆÆLP!
Jeg er normalt ikke pylret om min lille vaps, kun når hun falder ned af trappen og ikke selv piver over det..
Men i morges da jeg vågnede lå der smatl*rt på gulvet og det var sådan rimelig tynd mave..
Kæresten og jeg fik en lille tur på 20 minutters tid men hun lavede intet, hun gjorde ikke tegn til at skulle prutte.
Et par timer senere gik vi så en længere tur på en lille time, hvor hun prøvede men der kom ikke noget andet en lille dråbe.
Her til aften gik jeg en tur på fælleden, med min mor og hendes hund, hvor hun legede og opførte sig præcist som hun plejer, fuld fart frem og ikke har tid til at stoppe op og tag en pause. Hun gjorde ingen tegn til at skulle prutte..
Jeg tog hjem til min mor hvor hun stadig opførte sig normalt.
Pludselig, fra det ene sekund til det andet lå der tyndprut over det hele på måtten og det var virkelig tyndt!
Vi gik ud på et græsareal og luftede hundene, hun gjorde igen intet for at vise hun havde ondt i maven eller var dårlig. Da vi kom tilbage på gårdspladsen lød der en ordenligt prut (i forhold til hendes størrelse, 25 cm. - 3,5 kg.) og så lå der tyndskid over det hele og hun prøvede virkelig at klemme mere ud, der kom dog "kun" noget flydende, lidt slimagtigt ud.
Stadig viser hun ingen signaler på at ha' ondt.
Nu her igen til aften lå hun i sofaen og puttede og jeg begyndte at tænke "nå, mon ikk det hele snart er ude". Hun gik ned af sofaen og det strejfede mig lige hvad hun lavede og så så jeg hun stod som om hun sku lave igen.
Jeg sagde med det samme "Kom Cess, vi skynder os ned i haven" men der lå allerede prut over det hele på gulvet Da vi kommer ned i haven kan hun kun tisse og viser igen ingen tegn på at skulle lave noget eller har ondt.
Jeg har aldrig set noget lignende!
Der har ikke været ændringer i hendes kost, hun er 11 måneder og får Hill's hvalpefoder, i foregårs fik hun et griseøre som hun dog spiste ret hurtigt.
Hun har ikke fået mere eller mindre motion end hun plejer, hun er i god form! Hun er legesyg, løber rundt og opføre sig som hun plejer. Hun er ikke oppustet...
Jeg har tænkt mig at hvis ikk det er bedre i morgen formiddag tager jeg til dyrlægen og lige høre hvad de siger, men er der nogen af jer der har råd eller erfaring med sådan en mave ?
Kæresten og jeg snakkede om at det kan være det griseøre som har gjort det? Hvis det så har mættet hende og hun ikke har spist så meget tørkost, så det ikk sugede vand og ku danne sig ordenligt og det måske så bare først ser ordenligt ud lørdag, når det hele er kommet ud og tørkosten har vendt hendes mave om igen.
Hun ligger her ved siden af mig og sover som hun plejer..
Som sagt er jeg ikk pylret normalt, men blir lidt nervøs når hun ikke viser nogle tegn på at ha det skidt men har SÅ dårlig mave
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 1
Min havde problemner da han var yngre med MEGET tynd mave (næsten som vand) i lange perioder. Jeg gav ham ris med stegt kylling og rigeligt med vand! Det hjælper og allerede efter et par dage er maven normal igen.
Håber hun får det bedre med maven snart
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 12 Svar: 117
Men vi bruger som Christina L Kogt kylling og ris.. Og det syntes vi der virker meget hurtigt.. Håber snart hun har det bedre=:0)
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
efter et døgns faste start stille op med kogte ris (mindst kogt 1 time) og lidt kogt kylling, torskerogn eller fiskeboller.
Giv små måltider hver 2-3 time det første døgn
2 døgn kan der gå lidt længere imellem og i det sidste måltid bland 1/3 del af hendes normale foder i, hvis hunn er /har fået normal afførring
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.782
Husk i hele faste og skånekost perioden skal drikker vandet koges og afkøles før du servere det til din hund.
Her kan du læse om (link fjernet)
Rigtig go bedring med Cess
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Faste og skånekost som allerede beskrevet.
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.330
TYND MAVE! HJÆÆLP!