2.023 visninger
|
Oprettet:
åndsvage katte {{forumTopicSubject}}
Jeg bor til leje på landet hvor der er rigtig mange vildkatte, her er hønseproduktion, og der bliver smidt et par høns ud til dem om dagen, men når hønsene hentes er der jo ikke noget mad, og jeg fodre dem selvfølgelig...DUMT for nu sidder de på min trappe helt oppe ad dørenog eller flænser min skraldespand og willum er ved at gå ud af sit gode skind. han piver, kradser på døren og gør.... vi har sådan et fint vindue helt ned til gulvet, så han rigtig kan se dem... ... gud hvor jeg nogen gange bare har lyst til at lukke hundene ud....
men det gør jeg selvfølgelig ikke
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.288
apr 2008
Hun kunne jo have ladet være med at fodre dem, de ved sq da ikke bedre !
dec 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.132
okt 2007
Følger: 44 Følgere: 42 Hunde: 4 Emner: 44 Svar: 256
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.366
dec 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.132
apr 2008
feb 2006
apr 2008
feb 2006
apr 2008
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.971
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.040
Men ja, kontakt kattens værn. Problemet med vildkatte er at de knalder ad helvedes til og så lige pludselig, så der altså 4 gange så mange katte at fodrer på.
Kattens værn kan komme med fælder og de egnede katte bliver sendt videre til gode hjem og de ikke egnede, bliver aflivet.
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
høre jeg en kat mjave går jeg da også ud og der om jeg kan finde den og se om den har problemer eller noget.... så pak lige det negative sammen, jeg har bundet mit skraldestativ sammen så de ikke kan nå posen, og når willum gør smutter de somregel...
feb 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 65 Svar: 379
Det er fandme da IKKE kattenes skyld!! selvfølgelig bliver de da ved dig, når de ved at der er mad der!!! hvis du ik ka li dem, skulle du ikk ha fodret dem!!!
Det er da seriøst dig der er åndsvag hvis nogen er!!!!!!
Jeg er virkelig katteelsker, og jeg kan slet ikke holde tanken ud om at nogen kunne finde på at få hunden til at jage dem væk!!!!
TAG DOG ANSVAR!
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.002
apr 2008
feb 2009
jul 2007
apr 2008
NIttip - undskyld hvis jeg har fornærmet
jul 2007
Det var slet ikke dig jeg mente...... men den person , der skrev lige før mig.... :O)
apr 2008
Nittib -oki doki
jul 2007
Jeg er bestemt ikke sikker på , at man bare kan ringe til Kattens Værn , og få indfanget katte , hvis de ikke er syge..... og HVIS man kan , kommer man selv til at betale....
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.040
Så tror nu nok de kan klare sig, det jeg er mest bekymret for det er at de formere sig med lynets hast.
Nu bliver der i dette tilfælde taget hånd om det på anden vis, men jeg ville nu stadig sige at du skal ringe efter kattens værn. det er det mest humane
feb 2009
feb 2009
Ja det er det billigste foder, men det er sku bedre en intet så høvl i mig bare ned, men gør det sgu fordi jeg holder af dyrene...
det var mere det at willum var ved at gå ud af sit gode skind jeg ville fortælle, men i ser kun negativt....
jul 2007
Du må da snart have lært , at det her er HG..... her går bølgerne ofte højt..... ha ha ha
maj 2007
jul 2007
Det er ikke alle kommuner , der har en aftale med Kattens Værn.... ;O)
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
Hvis nogle af dem er til at komme i kontakt med, ville jeg indfange dem og få dem neutraliseret..
Forklarer I situationen for en dyrlæge, kan det muligvis gøres til gode penge..
Jeg farer også op af stolen når jeg læser at du fodrer på vildkatte, for de kan virkelig formere sig og blive til et problem!
Min kusine forbarmede sig også over et par sultne vildkatte sidste forår. Om efteråret fik hun indfanget og aflivet 17 katte som sad hver dag kl 17 og skabte sig.. Hun har stadig 3-5 stk. rendende, hvoraf een er til at snakke med, de andre spiser blot..
Så det er rigtig godt at I holder bestanden nede, men det er et utaknemligt liv, og det er synd og skam for de hunner der får kuld på kuld på kuld.. Selvom bestanden efterfølgende holdes nede..
jul 2007
Hvis man fjerner alle , finder andre vildkatte bare ud af , der er " fri bane ".... og så har man problemet igen..... :O)
maj 2007
jul 2007
Bestemt....;O)
feb 2009
maj 2007
feb 2009
feb 2009
jul 2007
men der kommer bare ikke killinger....... så de vil stadig sidde og kradse på skraldebøtten.... og hunden vil gø .....:O)
sep 2005
Så lev op til dit ansvar, og kontakt Kattens Værn og få dem indfanget.
sep 2005
Har selv arbejdet i faget, og kender det.
jul 2007
Nåååhh...jeg vidste ikke du havde været ansat i Kattens Værn ... ( hvilken afd. af KV har du været i ? ).. det kan være jeg kender dig så
Iøvrigt hedder det ikke " kattefangere "..... men katteinspektører ..:O)
jul 2007
...............................................................................................
Katteværnstjenesten (KVTJ)
Det ide-fundament, man oprindeligt byggede Kattens Værn (KV) på, var et ønske om at hjælpe de mange vildtlevende og herreløse katte i alle egne af landet til et bedre og mere værdigt liv.
KVTJ, som i dag varetager opgaven med indfangning af vildtlevende og herreløse katte, består af 9 medarbejdere (katteinspektører) med tilhørende biler, stationeret ud over Danmark. Vi har to medarbejdere i Kron- og Nordjylland, en medarbejder i Midt- og Vestjylland, en i Sønderjylland og en der tager sig af Sydjylland og Fyn. Herudover er der to medarbejdere til Sjælland og Øerne samt 2 medarbejdere til København.
KV har gennem årene indgået aftaler med landets kommuner om indfangning af vildtlevende katte. Kommunerne betaler for indfangningen, men alene kostprisen. KV betaler resten af beløbet op til den reelle pris for en indfangning. Borgerne i de kommuner, der har en aftale, skal henvende sig til kommunen, som godkender anmodningen om indfangning (et lovkrav) og kommunen kontakter derefter KV, enten via fax eller via det webbaserede rekvisitionssystem, som er udarbejdet for at lette arbejdsgangen for kommunerne og for at lette administrationen hos KV.
Når KVTJ taler med en borger, der har ønsket en indfangning, er udgangspunktet altid, at KV ønsker at få genudsat katten der skal indfanges. En genudsætning betyder, at katten indfanges, køres til dyrlægen, hvor den testes for katteaids og katteleukemi og i øvrigt undersøges, så man kan vurdere dens almene tilstand. Hvis katten konstateres sund og rask, neutraliseres (kastreres/steriliseres) den, bliver vaccineret, øretatoveret og registreret i Det Danske Katteregister (som KV er medstifter af) og herefter sat tilbage i sit oprindelige territorium. Samtidig indgår KV en aftale med borgeren om tilsyn og fodring (foderværtsaftale), således at katten kan gå en tryg og værdig fremtid i møde. Og selvom katten er neutraliseret, glemmer den ikke sin lyst til at jage små gnavere og heller ikke sit instinkt for at forsvare sit territorium mod andre indtrængende katte. Genudsætning er altså en rigtig god løsning for katten og dyrevelfærdsmæssigt en helt suveræn måde at tackle et problem på, ved at vende problemet til en fordel for både kat og borger.
Hvis borgere i kommuner, der ikke har en aftale med KV, ønsker hjælp til indfangning af vildtlevende katte, kan dette naturligvis også lade sig gøre - blot skal borgeren så selv betale for indfangningen - i dag er prisen kr. 400,00 + moms.
Ved genudsætning betaler den enkelte borger kr. 400,00 + moms for dyrlægens arbejde med katten. KV betaler den resterende del af dyrlægeregningen.
Ved indfangning finder KV også katte, der er tamme. Katte, der er bortløbne eller katte, der simpelthen er sat ud i naturen, fordi ejeren ikke længere har haft lyst til eller har kunnet overskue at holde kat. Katte, der er øretatoverede eller chipmærkede bliver søgt i vores database og leveret tilbage til de retmæssige ejere. Kan en kat ikke identificeres, fremlyses den i lokalområdet via vores nærmeste internats hjemmeside. Giver denne fremlysning ikke resultat, sælges katten til en ny familie efter dyrlægekontrol og neutralisering og med øretatovering og registrering i Det Danske Katteregister.
Der skal ikke herske tvivl om, at det er de vildtlevende og herreløse katte, der står KVs hjerte nær. Der skal heller ikke herske tvivl om, at det er yderst omkostningstungt at drive KVTJ, som sammen med omkostningerne til internatsdrift udgør over 75% af KVs samlede udgifter.
Samarbejdende kommuner
Vi har en aftale om indfangning af vildtlevende og herreløse katte med følgende kommuner:
Aabenraa
Albertslund
Ballerup
Brøndby
Dragør
Esbjerg
Favrskov
Fredericia
Frederikshavn
Gentofte
Gladsaxe
Glostrup
Greve
Gribskov
Haderslev
Hedensted
Herlev
Herning
Hillerød
Ikast-Brande
Ishøj
Jammerbugt
Kolding
København
Køge
Lyngby-Tårbæk
Mariagerfjord
Nyborg
Odense
Odsherred
Randers
Ringkøbing-Skjern
Rødovre
Slagelse
Solrød
Struer
Syddjurs
Sønderborg
Tårnby
Vallensbæk
Vejen
Vesthimmerlands
Viborg
Vordingborg
Ydermere har vi en projektaftale med Langelands Kommune og et eget projekt i 2010, hvor vi sætter fokus på indfangning i Guldborgsund og Lollands Kommune, via afsatte/testamenterede midler.
..............................................................................................
Men da de omtalte katte trådstarter taler om...... bor altså på gårdene og er sikkert IKKE hjemløse...........:O)
sep 2005
Solgte de indfangede katte der egnede sig som musefangere, til SPF stald ejere.
Og nej jeg kender dig ikke, vi brugte ikke inspektørere men katte fangere.
jul 2007
Hmmm....Ok..... men så ved du jo heller ikke rigtigt hvordan Kattens Værn arbejder ...vel ?................men så kan du jo læse det , jeg har sat ind ovenover..... det er ret oplysende..... :O)
feb 2009
jul 2007
De holder rotter og mus væk.....dem æder de vel også.
Så hvis du kan holde kradseriet på din skraldebøtte ud.... og hunden ikke får nervesammenbrud over at se dem.............. så synes jeg du gør det helt rigtige...........:O)....................Og til sidst...........sådan ER livet på landet, så alle dem der mener de skal indfanges , synes jeg tager MEGET fejl...... :O)
jul 2007
jul 2007
Og HELT ærligt.............er det ikke meget hyggeligt at katte på en gård , sommetider får små nuttede killinger.....eller er det hele sgu så kedeligt...:O)
feb 2009
og ja de holder rotterne nede,
og de lever som grever og baroner, de får frisk kylling hver dag, og hver 7. uge står den på tørfoder som jeg gir dem.... når kylingerne bliver hentet til slagt.
Og jeg kan sagtens holde ud at de sidder på trappen, de gør det for at fortælle de mangler tørfoder. skraldestativet er bundet sammen nede så de ikke kan nå sækken, også er alt godt igen, jeg indretter mig bare efter de er her og må ta nogle forholdsregler....
Willum står ikke der ude dagen lang, men kigger lige ud for at se om de sidder der et par gange om dagen, ber jeg ham komme ind og lægge sig gør han det, så hans nerver skal nok holde til det, han er faktisk bange for katte hvis de ikke flytter sig, så han er kun højt på strå fordi der er en stor solid dør imellem dem, ellers havde han sgu været smuttet ggg
åndsvage katte