{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.023 visninger | Oprettet:

åndsvage katte {{forumTopicSubject}}

Jeg bor til leje på landet hvor der er rigtig mange vildkatte, her er hønseproduktion, og der bliver smidt et par høns ud til dem om dagen, men når hønsene hentes er der jo ikke noget mad, og jeg fodre dem selvfølgelig...DUMT for nu sidder de på min trappe helt oppe ad dørenog eller flænser min skraldespand og willum er ved at gå ud af sit gode skind. han piver, kradser på døren og gør.... vi har sådan et fint vindue helt ned til gulvet, så han rigtig kan se dem... ... gud hvor jeg nogen gange bare har lyst til at lukke hundene ud....

men det gør jeg selvfølgelig ikke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  åndsvage katte
  • #1   18. jun 2010 Du skal kontakte kattensværn ! Ellers formere de sig jo som vanvittige !

• #2   18. jun 2010 Rotterne - det er jo hendes egen skyld ! Det var da en latterlig bemærkning !

Hun kunne jo have ladet være med at fodre dem, de ved sq da ikke bedre !

• #3   18. jun 2010 Zacho har altså fået lov til at jage en vildkat væk der gik og tissede over det hele, den kommer ikke længere

• #4   18. jun 2010 Meget dum bemærkning den med at lukke hundene ud til at jage kattene væk.

• #5   18. jun 2010 Selvfølgelig skal du ikke med vilje lade din hund jage kat.....køb i stedet et stort vandgevær eller tænd haveslangen....det er lige så effektivt og ikke farligt for kattene.

• #6   18. jun 2010 Kan se nu at det kunne misforstås det jeg skrev... Zacho fik self ikke lov til St løbe efter katten, han fil lov til at gø af den (en labrador kan gø ret højt) self må hunden da ikke skade katten

• #7   18. jun 2010 HVORFOR alle de ting for at jage dem væk ? HUN HAR SELV fodret dem - ergo er hun selvforskyldt ! Derfor bør hun som det mest humane kontakte kattensværn ! Og insistere på de kommer og sætter fælder op !

• #8   18. jun 2010 ........ok ser nu det er vildkatte....havde jeg i første omgang ikke lagt mærke til. Så vil jeg som de andre sige at du bør få dem fjernet...

• #9   18. jun 2010 Præcis smiley

• #10   18. jun 2010 Rotterne - NEJ til mundkurv - JA til ansvar!! .jeg ser kun et par ansvarlige dyreelskere der modsætter sig jagt på katte....ikke nogle tøser!

• #11   18. jun 2010 En kat eller ej - hvis hun har fodret den/dem ! Så er det hendes ansvar ! Kattene kommer selvfølgelig derhen hvor de ved de får mad ! Og når man først har fodret en kat kan den ikke overleve selv længere ! Den mister sine jagtinstinkter ! Og uanset hvad - så synes jeg stadig det er en dum ting at sende hunden efter en kat ! Selv når vi er ude at gå og vi ser en kat - trækker jeg Sofus helt ind til mig så katten ikke bliver bange ! Jeg har sq ikke behov for at vise at min hund er stærkere end den !!!!!

• #12   18. jun 2010 Det er ikke kattene der er åndsvage. De er dit ansvar.

• #13   18. jun 2010 Jeps, kontakt kattensværn såv kattende kan blive indfaget. Mener at have hørt at kommunen betaler for at få dem fjernet da vildkatte kan være et stort problem.

• #14   18. jun 2010 S & D: arh tror nu ikke katten mister sit jagtinstinkt fordi den bliver fodret. Det har mine katte da aldrig mistet i hvert falde og de får immervæk mad to gange om dagen.

Men ja, kontakt kattens værn. Problemet med vildkatte er at de knalder ad helvedes til og så lige pludselig, så der altså 4 gange så mange katte at fodrer på.

Kattens værn kan komme med fælder og de egnede katte bliver sendt videre til gode hjem og de ikke egnede, bliver aflivet.

• #15   18. jun 2010 nu er det jo sådan at jeg netop fodre dem fordi der i perioder på op til 3 uger ikke er andet mad end det de selv fanger.... og det er synd når de er vant til at få mad, og de kommer kun når der ikke er mad til dem.... fordi det så ved jeg kommer med foder... jeg startede med det fordi der sad 4 sultne killinger og jeg vidste der ikke var mad. jeg fodre stadig når der ikke er mad, men de er blevet meget modige, og sidder nuj på trappen. jeg prøver så vidt mulig også at hjælpe de killinger der har meget øjenbetændelse, hvis jeg kan fange dem... jeg gør det udelukkende fordi jeg holder af dyr og ikke kan se dem sulte.. men derfor kan man jo godt syntes de er lidt irriterende en gang imellem....
    høre jeg en kat mjave går jeg da også ud og der om jeg kan finde den og se om den har problemer eller noget.... så pak lige det negative sammen, jeg har bundet mit skraldestativ sammen så de ikke kan nå posen, og når willum gør smutter de somregel...

• #16   18. jun 2010 PRÆCIS DOGGYMOM!

Det er fandme da IKKE kattenes skyld!! selvfølgelig bliver de da ved dig, når de ved at der er mad der!!! hvis du ik ka li dem, skulle du ikk ha fodret dem!!!

Det er da seriøst dig der er åndsvag hvis nogen er!!!!!!

Jeg er virkelig katteelsker, og jeg kan slet ikke holde tanken ud om at nogen kunne finde på at få hunden til at jage dem væk!!!!

TAG DOG ANSVAR!

• #17   18. jun 2010 Det var dog en gyselig måde at tale til folk på.......mon ikke man kunne sige tingene på en lidt pænere måde..... :O(.....

• #18   18. jun 2010 Indfør - selvfølgelig vil de jage ! Men de vil ikke kunne finde ud af at jage så meget til at holde sig selv i live ! Og hvis du påstår det så synes jeg du skulle prøve ! For det er hvertfald lyv at de kan det !

• #19   18. jun 2010 ingen af disse katte er egnede til andre hjem, og så meget avler de ikke. kun 1 killing fra sidste år er her stadig, og ved at der er en jæger der regulere bestanden, i samråd med mig,

• #20   18. jun 2010 Desuden kan jeg fortælle , at hvis en hund kommer op og slås med en vildkat...... så vil katten vinde i de fleste tilfælde..... og hunden ser ikke pæn ud bagefter..... :O)

• #21   18. jun 2010 Tanja - en killing kan blive til mange katte på ingen tid ! Hvorfor ikke bare tage sig tid til et enkels telefonopkald `?

NIttip - undskyld hvis jeg har fornærmet smiley

• #22   18. jun 2010 S & D - Lille-My .

Det var slet ikke dig jeg mente...... men den person , der skrev lige før mig.... :O)

• #23   18. jun 2010 Stinne - lige præcis, hellere de bliver aflivet humant end at de render rundt med hul i maven !

Nittib -oki doki smiley Man vidste jo aldrig

• #24   18. jun 2010 Hvis man vil have kattens Værn til at infange kattene,,,, kræver det , at KV har aftale med den kommune , kattene befinder sig i..... så skal man henvende sig til kommunen , og så sender DE en rekvisition til KV og kommunen betaler......
    Jeg er bestemt ikke sikker på , at man bare kan ringe til Kattens Værn , og få indfanget katte , hvis de ikke er syge..... og HVIS man kan , kommer man selv til at betale....

• #25   18. jun 2010 S & D: Nej det har jeg nu ikke lyst til. Men mine ene kat kan godt være væk flere dage af gangen og hun kommer nu hverken hjem udsultet eller noget.

Så tror nu nok de kan klare sig, det jeg er mest bekymret for det er at de formere sig med lynets hast.

Nu bliver der i dette tilfælde taget hånd om det på anden vis, men jeg ville nu stadig sige at du skal ringe efter kattens værn. det er det mest humane

• #26   18. jun 2010 læs dog hvad jeg skriver jeg lader ikke hundene jagte dem tværtiomd, jeg køber foder hjem, hjælper killingerne, og i samråd med en jæger regulere vi flokken, og ingen katte bliver skamskudt.... gør jo netop alt de fordi jeg holder af alle dyr... me derfor kan de da godt irriterer engang imellem.... men det er ikke ens betydning med jeg ikke holder af dem hver især. jeg ved nøjagtig hvor mange her er og hvem der er afkom af hvem, det havde jeg nok ikke vidst hvis jeg var pisse ligeglad... og der skal være katte på en gård, ellers kommer der alt for mange rotter....

• #27   18. jun 2010 i vender alt negativt her inde.... bruger ikke for sjov 100-200kr om måneden på at fodre dem hvis jeg var ligeglad med dem.....VEL???

Ja det er det billigste foder, men det er sku bedre en intet så høvl i mig bare ned, men gør det sgu fordi jeg holder af dyrene...

det var mere det at willum var ved at gå ud af sit gode skind jeg ville fortælle, men i ser kun negativt....

• #28   18. jun 2010 tanja J

Du må da snart have lært , at det her er HG..... her går bølgerne ofte højt..... ha ha ha

• #29   18. jun 2010 Jeg synes ikke du svare på det med kattens værn....?

• #30   18. jun 2010 Anne Julie F

Det er ikke alle kommuner , der har en aftale med Kattens Værn.... ;O)

• #31   18. jun 2010 Det er fornuftigt at bestanden bliver holdt nede i samråd med en jæger smiley

Hvis nogle af dem er til at komme i kontakt med, ville jeg indfange dem og få dem neutraliseret..
    Forklarer I situationen for en dyrlæge, kan det muligvis gøres til gode penge..

Jeg farer også op af stolen når jeg læser at du fodrer på vildkatte, for de kan virkelig formere sig og blive til et problem!
    Min kusine forbarmede sig også over et par sultne vildkatte sidste forår. Om efteråret fik hun indfanget og aflivet 17 katte som sad hver dag kl 17 og skabte sig.. Hun har stadig 3-5 stk. rendende, hvoraf een er til at snakke med, de andre spiser blot..

Så det er rigtig godt at I holder bestanden nede, men det er et utaknemligt liv, og det er synd og skam for de hunner der får kuld på kuld på kuld.. Selvom bestanden efterfølgende holdes nede..

• #32   18. jun 2010 Man må aldrig fjerne ALLE katte fra et område.....Det er en god ide , at neutralisere 3 - 4 stykker og sætte dem ud igen.
    Hvis man fjerner alle , finder andre vildkatte bare ud af , der er " fri bane ".... og så har man problemet igen..... :O)

• #33   18. jun 2010 NittiB: Okay, men det er vel værd at undersøge.

• #34   18. jun 2010 Anne Julie F

Bestemt....;O)

• #35   18. jun 2010 nu er det jo sådan at jeg kun fodre dem når jeg ved der ikke er mad, og de sidder kun foran døren når der ikke er foder, ellers ser vi dem næsten ikke...

• #36   18. jun 2010 Derfor kan du vel godt ringe til kattens værn?

• #37   19. jun 2010 nej for det er ikke mine katte, og de høre til gården for at holde rotterne væk.... sådan er det nu engang på landet...

• #38   19. jun 2010 det er ikke noget der bliver ofret på gårdkatte, og de er ikke til at fange, og får man fat i dem går de fuldstændig amok...

• #40   19. jun 2010 Selvom man neutraliserer kattene.... skal de vel have mad alligevel... ik? ,
    men der kommer bare ikke killinger....... så de vil stadig sidde og kradse på skraldebøtten.... og hunden vil gø .....:O)

• #41   19. jun 2010 -- bruger ikke for sjov 100-200kr om måneden på at fodre dem hvis jeg var ligeglad med dem.....VEL???--
    Så lev op til dit ansvar, og kontakt Kattens Værn og få dem indfanget.

• #42   19. jun 2010 Jeg vil nu definere en kat der ingen fodervært har, i 3 uger, er hjemløs. Og ja, så fanger kattefangeren den. Og ansvarsfulde katte ejere får deres katte tusset, og er der en øremærket kat i fælden, bliver den afleveret hos ejer.
    Har selv arbejdet i faget, og kender det.

• #43   19. jun 2010 Doggymom: Skal dykke helt vildt i ferien i år .

Nåååhh...jeg vidste ikke du havde været ansat i Kattens Værn ... ( hvilken afd. af KV har du været i ? ).. det kan være jeg kender dig så smiley

Iøvrigt hedder det ikke " kattefangere "..... men katteinspektører ..:O)

• #44   19. jun 2010 Sætter lige denneher ind....så er det faktisk meget nemmere at forstå det hele.....
    ...............................................................................................
    Katteværnstjenesten (KVTJ)

Det ide-fundament, man oprindeligt byggede Kattens Værn (KV) på, var et ønske om at hjælpe de mange vildtlevende og herreløse katte i alle egne af landet til et bedre og mere værdigt liv.

KVTJ, som i dag varetager opgaven med indfangning af vildtlevende og herreløse katte, består af 9 medarbejdere (katteinspektører) med tilhørende biler, stationeret ud over Danmark. Vi har to medarbejdere i Kron- og Nordjylland, en medarbejder i Midt- og Vestjylland, en i Sønderjylland og en der tager sig af Sydjylland og Fyn. Herudover er der to medarbejdere til Sjælland og Øerne samt 2 medarbejdere til København.

KV har gennem årene indgået aftaler med landets kommuner om indfangning af vildtlevende katte. Kommunerne betaler for indfangningen, men alene kostprisen. KV betaler resten af beløbet op til den reelle pris for en indfangning. Borgerne i de kommuner, der har en aftale, skal henvende sig til kommunen, som godkender anmodningen om indfangning (et lovkrav) og kommunen kontakter derefter KV, enten via fax eller via det webbaserede rekvisitionssystem, som er udarbejdet for at lette arbejdsgangen for kommunerne og for at lette administrationen hos KV.

Når KVTJ taler med en borger, der har ønsket en indfangning, er udgangspunktet altid, at KV ønsker at få genudsat katten der skal indfanges. En genudsætning betyder, at katten indfanges, køres til dyrlægen, hvor den testes for katteaids og katteleukemi og i øvrigt undersøges, så man kan vurdere dens almene tilstand. Hvis katten konstateres sund og rask, neutraliseres (kastreres/steriliseres) den, bliver vaccineret, øretatoveret og registreret i Det Danske Katteregister (som KV er medstifter af) og herefter sat tilbage i sit oprindelige territorium. Samtidig indgår KV en aftale med borgeren om tilsyn og fodring (foderværtsaftale), således at katten kan gå en tryg og værdig fremtid i møde. Og selvom katten er neutraliseret, glemmer den ikke sin lyst til at jage små gnavere og heller ikke sit instinkt for at forsvare sit territorium mod andre indtrængende katte. Genudsætning er altså en rigtig god løsning for katten og dyrevelfærdsmæssigt en helt suveræn måde at tackle et problem på, ved at vende problemet til en fordel for både kat og borger.

Hvis borgere i kommuner, der ikke har en aftale med KV, ønsker hjælp til indfangning af vildtlevende katte, kan dette naturligvis også lade sig gøre - blot skal borgeren så selv betale for indfangningen - i dag er prisen kr. 400,00 + moms.

Ved genudsætning betaler den enkelte borger kr. 400,00 + moms for dyrlægens arbejde med katten. KV betaler den resterende del af dyrlægeregningen.

Ved indfangning finder KV også katte, der er tamme. Katte, der er bortløbne eller katte, der simpelthen er sat ud i naturen, fordi ejeren ikke længere har haft lyst til eller har kunnet overskue at holde kat. Katte, der er øretatoverede eller chipmærkede bliver søgt i vores database og leveret tilbage til de retmæssige ejere. Kan en kat ikke identificeres, fremlyses den i lokalområdet via vores nærmeste internats hjemmeside. Giver denne fremlysning ikke resultat, sælges katten til en ny familie efter dyrlægekontrol og neutralisering og med øretatovering og registrering i Det Danske Katteregister.

Der skal ikke herske tvivl om, at det er de vildtlevende og herreløse katte, der står KVs hjerte nær. Der skal heller ikke herske tvivl om, at det er yderst omkostningstungt at drive KVTJ, som sammen med omkostningerne til internatsdrift udgør over 75% af KVs samlede udgifter.

Samarbejdende kommuner
    Vi har en aftale om indfangning af vildtlevende og herreløse katte med følgende kommuner:

Aabenraa

Albertslund

Ballerup

Brøndby

Dragør

Esbjerg

Favrskov

Fredericia

Frederikshavn

Gentofte
    Gladsaxe

Glostrup

Greve

Gribskov

Haderslev

Hedensted

Herlev

Herning

Hillerød

Ikast-Brande
    Ishøj

Jammerbugt

Kolding

København

Køge

Lyngby-Tårbæk

Mariagerfjord

Nyborg

Odense

Odsherred
    Randers

Ringkøbing-Skjern

Rødovre

Slagelse

Solrød

Struer

Syddjurs

Sønderborg

Tårnby

Vallensbæk
    Vejen

Vesthimmerlands

Viborg

Vordingborg

Ydermere har vi en projektaftale med Langelands Kommune og et eget projekt i 2010, hvor vi sætter fokus på indfangning i Guldborgsund og Lollands Kommune, via afsatte/testamenterede midler.
    ..............................................................................................

Men da de omtalte katte trådstarter taler om...... bor altså på gårdene og er sikkert IKKE hjemløse...........:O)

• #45   19. jun 2010 jeg var på et dyrehospital og vi brugte dyrværnets kattefanger.
    Solgte de indfangede katte der egnede sig som musefangere, til SPF stald ejere.
    Og nej jeg kender dig ikke, vi brugte ikke inspektørere men katte fangere.

• #46   19. jun 2010 Doggymom: Skal dykke helt vildt i ferien i år .

Hmmm....Ok..... men så ved du jo heller ikke rigtigt hvordan Kattens Værn arbejder ...vel ?................men så kan du jo læse det , jeg har sat ind ovenover..... det er ret oplysende..... :O)

• #47   19. jun 2010 det er ikke mine katte, jeg bor til leje, og fodre dem når jeg ved der ikke er mad... gør det for kattenes skyld, men kan jo egentlig være pisse ligeglad med de katte, de har boet her på gården i flere år, det er deres hjem. de er bare vilde da de ingen menneske kontakt har.... og ser jeg en kat lide, jamen så fatter jeg knoglen og ringer til jægeren... tror jeg bliver pænt uvenner med udlejer hvis han skal til at betale for diverse behandlinger, da kattene var på gården da han købte den...

• #48   19. jun 2010 For at gøre en lang historie kort....... hvis kattene har boet på gården i lang til.... og ejeren af gården mener de hører til der...... hvis de får kyllinger til hverdag..... og du fodrer dem , når der ikke er kyllinger......... tjaaa....... så mener jeg de katte lever som grever og baroner.
    De holder rotter og mus væk.....dem æder de vel også.

Så hvis du kan holde kradseriet på din skraldebøtte ud.... og hunden ikke får nervesammenbrud over at se dem.............. så synes jeg du gør det helt rigtige...........:O)....................Og til sidst...........sådan ER livet på landet, så alle dem der mener de skal indfanges , synes jeg tager MEGET fejl...... :O)

• #49   19. jun 2010 OG..... glemte lige at sige................hvor ved man egentlig fra , at kattene ikke allerede ER neutraliseret.......... det kunne da tyde på at de fleste er , da der KUN er kommet een eneste killing i lang tid...... :O)

• #50   19. jun 2010 Arrhh..... så lige at der har været flere killinger..... men jægeren åbenbart holder bestenden nede..... så der kun er een killing fra sidste år......... sorry..........

Og HELT ærligt.............er det ikke meget hyggeligt at katte på en gård , sommetider får små nuttede killinger.....eller er det hele sgu så kedeligt...:O)

• #51   20. jun 2010 man må også regne med at mange af killingerne dør, eneten tar han katten dem, eller de bukker under for sygdom, hvilket ikke kan undgås i en flok... og vi fik da 2-3 kuld sidste år, men kun en der er blevet til noget, trist, men sådan er det nu engang her på landet.
    og ja de holder rotterne nede,

og de lever som grever og baroner, de får frisk kylling hver dag, og hver 7. uge står den på tørfoder som jeg gir dem.... når kylingerne bliver hentet til slagt.

Og jeg kan sagtens holde ud at de sidder på trappen, de gør det for at fortælle de mangler tørfoder. skraldestativet er bundet sammen nede så de ikke kan nå sækken, også er alt godt igen, jeg indretter mig bare efter de er her og må ta nogle forholdsregler....
    Willum står ikke der ude dagen lang, men kigger lige ud for at se om de sidder der et par gange om dagen, ber jeg ham komme ind og lægge sig gør han det, så hans nerver skal nok holde til det, han er faktisk bange for katte hvis de ikke flytter sig, så han er kun højt på strå fordi der er en stor solid dør imellem dem, ellers havde han sgu været smuttet ggg

Kommentér på:
åndsvage katte

Annonce