{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

Renlig hvalp? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en dejlig lille hvalp på snart 4mdr. han er en blandning af dværgpincher og dansk svenskgård.

Men jeg kan havde været ude og gå 1 time uden han laver noget, og så når vi kommer op, sætter han sig til enten at lave småt eller stort.

Er der andre som har/haft samme problem? jeg ved at blive sindsyg af det.

Han sover hellere ikke inde i vores seng mere, for vi vågnet op i tis stort set hver dag. Men kommer selvfølgelig ind lige så snart den lille mand kan holde sig.

Mvh.
Line


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlig hvalp?
  • #1   22. jun 2010 Ja, Kia havde det samme problem. Vel og mærket kun når vi gik tur.
    Find det nærmeste stykke med græs, og bliv der til den har gjort et eller andet. Den store verden er farlig og markere sig på, men hjemme er man tryg. Renlighed er lettest hvis hunden er tryg ved stedet, så samme sted hver gang. Tag en stol med derned og sæt jer med en bog. Ros og evt en lækker godbid når det lykkedes.


  • #2   22. jun 2010 Ude og gå 1 time med en hund på 4 måneder er måske i overkanten. Jeg gik ikke så lange ture med min før hun var en del ældre.

    Når hun blev luftet, var det lige i nærheden på noget græs, og så trippede vi rundt der indtil hun lavede hvad hun skulle, og da jeg begyndte at give godbidder når hun gjorde ude, fattede hun det ekstrem hurtigt.


  • #3   22. jun 2010 Ok ja kan godt være, men vi er ellers på det samme sted hver dag, og roser han selvfølgelig til skyerne når han endelig laver sine ting udenfor..
    Men min dyrelæge sagde, at hvis han havde boet ude i naturen, så vil han også kun lave inde i sin hule, for ikke at sætte sine dufte til andre dyr.

    Og olsen som min hund hedder ser så mit stue gulv som sin hule.

    :o)


  • #4   22. jun 2010 Belinda-
    Ja jeg går hellere ikke så lange ture med den, eller den kommer med så bære jeg den en stor del af vejen, da jeg har en tæve på 2år som elsker at komme ude på de lange ture.

    Men primært er det også nede på det samme stykke græs vi er.


  • #5   22. jun 2010 Nemlig. Derfor bliv ude i det fine vejr til det lykkedes. Sæt evt en komando på. Foreks tis. Når hunden sætter sig sig tis og ros i mere end høje toner. Vis hvoe glad du bliver.
    Find et roligt hjørne af plænen og lad den blive der sammen med jer. Ikke noget gåen rundt på større arealer.


  • #6   22. jun 2010 Ja næsten ikke andet for, må få lagt nogen godbider i jakkelommen.

    Men det er også blevet bedre, men kan bare ikke huske min emma var sådan en "gris" :o) Men der er jo ikke nogen hunde som er ens.



  • #7   22. jun 2010 Kia er også den første af mine med det problem. Hun blev hurtigt renlig, da hun gik i haven. Men uden for have er det næsten først nu hun lægger noget.

  • #8   22. jun 2010 Line :
    Prøv at gå ud med hvalpen uden at din anden hund er med. Måske synes hvalpen, at det den store render og laver er så intra. at den simpelthen ikke kan finde tid til at gøre hvd den skal. Og besøg samme plet hver gang, og være tålmodig.


  • #9   22. jun 2010 Tja.. hvad med at lære den kommando "tisse" så lære du den at tisse på kommando.. smiley Det har jeg gjort med vores.. Hun blev lyn hurtig renlig..

    Vi har så også en have.. Ved jeg ikke om i har. Men det er noget nemmere med renlighedstræning, hvis man har have, eller hvertfald kan gå ud på et græs stykke.. også blive der indtil hunden har gjort det den skulle.. smiley Vores sov så ikke oppe hos os da hun var bette, hun havde sin seng ved siden af os, så vi kunne høre når hun begyndte at blive urolig så man kunne komme ud med hende..

    Et godt tip, er jo at hvalpen, altid skal ud når den har leget, spist, drukket, og når den har sovet.. Så er det altid en sikker gevinst at hunden skal ud. Det samme, når du kan se, at hvalpen begynder at søge efter et sted at sætte sig.. Så er det bare lige om at være hurtig, og ud med hvalpen, og vente på at den har gjort det den skal, også ellers bare rose den.. smiley Så kommer det.. smiley


  • #10   25. jun 2010 Stine H:

    Jeg er også stort set ude hver gang han har leget eller spist osv, og vi er virkelig på det samme område mere eller mindre hver gang, men det nytter ikke så meget.. Men han skal nok også blive renlig, men lige i øjeblikket er han styg til at tisse indenfor.
    Han søger nemlig hellere ikke til døren og piver han sætter sig simpelhen bare sig for at lave hvad han skal.

    Lea A:

    Jo det har jeg også gjort nogle gange, det med at gå med dem hver for sig. nogle gange har det lykkes med ikke lige hver gang..


Kommentér på:
Renlig hvalp?

Annonce