{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Renlig hvalp? {{forumTopicSubject}}

Åh jeg er ved at opgive, hvilket jeg normalt ikke er og har haft mange hunde i mit liv.
Vi har en cocker hvalp fra september og hun er rigtig sød og dejlig, men vi kan ikke få hende renlig om natten. Hun er kommer fint ud i løbet af dagen og markere fint ved døren hvis hun skal ud, men hvis vi ikke lige ser det sætter hun sig lige ved døren. vi lufter hende godt af inden vi går i seng, men der er oftes tis eller afføring i løbet af natten, også selv om hun kommer ud omkring kl 3 o natten også.
Jeg giver hende det sidste mad om eftermiddagen i håb om hun ikke skal skide om natten og tager også vandet fra hende om aftenen, men ingen ting virker.
Gode råd tages imod med kyshånd, for vi aner ikke hvad vi skal gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlig hvalp?
  • #1   16. feb 2013 Jeg synes at du skal købe et bur, og lade hende sove inde ved jer i det (med lukket låge) så kan I høre når hun skal, og kan stå op og lufte hende af, når hun så ikke rumsterer mere om natten, så er det tid til at åbne lågen igen.Sådan får jeg mine hvalpe renlige om natten, og du skal jo nok starte forfra med hende som var hun en hvalp (hvis det selvfølgelig ikke, er noget sygdomsbetinget).

  • #2   16. feb 2013 Hav hunden hos dig så du kan høre når den skal ud, skift evnt foder

  • #3   16. feb 2013 start forfra med renlighedstræningen

  • #4   16. feb 2013 synes du skal starte ved dyrlægen og sikre der ikke er noget galt... urinprøve/afføringsprøve...
    Det kunne lyde lidt som en slap blære, når du siger hun giver godt nok tegn men hun måske tisser inden hun når ud...

    Så kan du give tranebærkapsler for at styrke blæren...

    Og ja, bur er jeg ikke tilhænger af, men at hun sover lige ved jer så I kan høre når hun pusler og så få hende ud.... Jeg har haft mine i en kasse med høj kant der er bygget lige ved siden af mit hovedgærde, så straks du skulle noget om natten kunne jeg høre det og få dem ud...


  • #5   16. feb 2013 Tror du giver aftensmad for tidligt. En hund fordøjer ca 12-14 timer og så skal der skides:-) Det passer jo lige nøjagtig med det tidspunkt du nævner om natten. Fodr ml 18 og 19 og se om det hjælper

  • #6   16. feb 2013 Tak for jeres råd, jeg vil prøve mig frem med det i foreslår. Har lige købt nyt foder, så er spændt på om det hjælper.

  • #7   16. feb 2013 Tag hende til dyrelægen, og få hende tjekket før du gør noget andet.
    Jeg begik den fejl at give tranebær til min hvalp da hun havde alle symptomer på blærebetændelse, hun havde istedet krystaller i urinen- og det blev derfor meget værre af tranebær.
    Når hun er blevet tjekket, synes jeg godt du kan prøve med buret. Buret skal selvfølgeig stå ved siden af sengen, så du kan høre når hun skal ud. Da vores var blevet rask med blæren kunne/ville hun kun holde sig 2-3 timer om natten, og det er godt nok opslidende i flere måneder. Hun begyndte at sove i buret, hvor jeg satte uret til en time ekstra end hun normalt kunne holde sig, så blæren langsomt kunne vænne sig til at holde sig lidt længere. Det var dog slet ikke nødvendigt - hun sov 8 timer i streg, som hun ellers aldrig havde gjort. Og det er hun bare blevet ved med, også selvom vi har åbnet lågen smiley


  • Ingerlise M
    Ingerlise M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #8   29. apr 2013 Jeg har samme problem med min men det er bare. Om dagen

Kommentér på:
Renlig hvalp?

Annonce