{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Hvem skal man kontakte? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg bor i et boligkompleks, hvor det er tilladt at holde hunde. Dog undtagen nogle bestemte kampehunderacer.

Men dette drejer sig om 2 rottweiler-hanner, som jo ikke går under kampehunde i dette tilfælde....

Problemet er, at ejeren dårligt kan holde dem, og mens de havde den voksne han, og en hanhvalp, og hvis det var mor og datter der gik med dem, så måtte de, hvis de mødte andre hunde, simpelthen snog hundesnoren rundt om en lygtepæl på den store han, for at holde ham....

Nu er den anden så også ved at være voksen, og vi har lige mødt kone og mand, og konen løb stort set efter den yngste af rottweileren, da hun ikke kunne styre den, og manden har også lidt problemer med at styre den ældste...

Jeg fatter ikke, at disse 2 hunde ikke har mundkurve på, da de absolut ikke er venligsindet, og når de har så stor besvær med at holde dem...

Kan man kontakte nogen. F.eks. politiet der kan kræve at hundene bærer mundkurve?

De spreder simpelthen rædsel i hele boligområdet. Og alle ved hvem "De 2 rottweilere" er....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvem skal man kontakte?
  • #1   22. jun 2010 Politiet skal kontaktes, derefter skal boligforeningen kontaktes evt samle underskrifter sammen så i står stærkt. Forklar at i er bange for hundene og at menneskerne ikke kan holde dem.

• #3   22. jun 2010
    Må ærligt indrømme at jeg ikke har forsøgt.... Synes ikke lige frem at jeg har lyst til at gå op til dem, med de hunde smiley

Men når de er ude virker ejerne at være som deres hunde... Desværre...

Jeg vil prøve at kontakte politiet og hører hvad de siger...
    Skal dog lige have den præcise adresse af min veninde først...

For jeg følger sgu ikke efter dem med de hunde, for at se hvor de bor smiley
    Men veninden ved det, da rottweilerne indimellem ser ud som om de er ved at springe ud over altanen...

Og så også forsøge at hive fat i boligselskabet, der desværre ikke er særlig hurtige til at handle...

• #5   23. jun 2010 Ja, desværre er det jo den type mennesker med den type hunde, der ødelægger det for alle de andre seriøse, så rottweileren desværre også kan ende på forbuds listen.

Ja, måske kan du anmelde det til politiet..

• #6   23. jun 2010 Anne: Ja vi fatter heller ikke de har anskaffet nr. 2, når de ikke kan håndterer den første, og aldrig har kunne det.

Jeg er sgu også bange for at det ikke "kun" går ud over en hund en dag.... Men et lille barn....
    Min egen hunde elsker ALLE hunde, og piver hvis hun ikke må komme derhen og lege... Lige med undtagelse af disse hunde. Der går hun i forsvarsposition og gør og gør, og det gjorde hun allerede inden jeg kendte til dem, og havde opdaget hvordan de hunde og ejere var.

Ja vi har også en anden hund der har angrebet min venindes 2 hunde på et tidspunkt, hvor min veninde forstuvede foden, da hun blev nød til at losse til den 5 gange, før den valgte at vende om, mens ejeren bare stod, og sagde ikke en dyt... Desværre tænkte vi ikke på at ringe efter politiet der.
    Men det vil jeg liiige have i baghovedet til en anden gang, da han stadig ikke har fattet at man har snor på sin hund, når den er agressiv over for andre hunde.
    Men ingen kom til skade her, andet end min venindes fod.... og måske den anden hund fik ondt i hovedet....

Men ja... skal forbi boligselskabet i morgen alligevel, så kan lige prøve at snakke med dem....

Tusind tak for jeres hjælp. Og ja jeg ved godt at der findes søde rottweilere, men de her er til fare for alle.

• #8   23. jun 2010 Min veninde har ringet til politiet, og som I siger, så pt. kan de intet gøre, hvis de ikke har gjort noget, men de siger at der arbejdes på noget nyt i hundeloven, der gør at de kan sætte ind før skaden er sket....

Så nu skriver en en klage til boligkontoret i første omgang....

Kommentér på:
Hvem skal man kontakte?

Annonce