{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Ræv - hvem skal man kontakte? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Mine forældre bor på "landet" hvor der er marker og en skov. Der er det sidste stykke tid været en ræv på en af de nærmeste marker.. den mark der går op mod deres have.

Ræven bliver mere og mere "modig". Den kommer meget tæt på. Mine forældre har 3 hunde, og lugten/lyden af dem burde skræmme ræven væk.. men den er ligeglad.

Jeg har læst på nettet, at hvis en ræv ikke er "bange" kan det være fordi den har hundegalskab.

Vi vil jo gerne have den ræv væk inden den måske bider en af hundene.

Hvem skal man kontakte med sådan noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ræv - hvem skal man kontakte?
  • #2   22. mar 2009 Lad da ræven være..

Det der med hundegalskab har INTET på sig..

I vores gamle hus havde vi en (eller flere) ræv, der hver aften kom og hentede resterne af vores hund guffer, der lå på græsplænen efter fodersøg.

Det har intet med sygdom at gøre, og de udgør ikke et problem alene ved at være i omegnen af ens hus.

De kan have lopper, og de kan have skab, hvis man bor i et område, hvor det er udbredt. Men så er det heller ikke værre.

• #4   22. mar 2009 Vi har faktisk et gammelt billede af ræven, der står og kigger på vores grill - få meter derfra står vi inde i vores stue og observerer ræven, der DOG synes grillen er for varm til at hugge pølserne :o)))))

• #5   22. mar 2009 Ræven er ikke betegnet som et skadedyr. Jagtsæson på ræve går fra 1 sep til 31 januar. Ræven er fredet uden for denne periode.. Hvis i har problemer med ræve kontaktes kommunen som sørger for ræven/ rævene fjernes ....

• #6   22. mar 2009 den gør jeg jo ikk noget.
    vi har en stor flot røv som også kommer til vores stalden om aften. den har hugget kattens mad nogle gange men det kan den ikk mere nu da det er rykket ind i stladen.
    den vil aldrig gå til angrab på jer ellers jeres hunde.
    med mindre i jakter den op i kjog hvor den kun har den mulighed.
    og nej de må ikk skyde dem nu.!

• #8   22. mar 2009 kelly..hvordan ser en sådan røv ud...griner

• #9   22. mar 2009 Kelly ?? lad den dog være en røv er ikke farlig, men kunne godt tænke mig at se den spise kattemaden hehehehe

• #10   22. mar 2009 Vi fik engang besøg af en havl stor ræveunge. Dengang vi byggede om i underetagen og døren stod åben. Plduselig kom vores elektrikker op og han var helt bleg i hovedet.
    - "der står en ræv nede i stuen"
    og ganske rigtig den stod det lille skind. Den var lidt bange, men gik lige så stille ud og spise lidt minkfoder som vi havde stillet ud til den, men vi så den aldrig siden.
    Så lad da bare ræven være..

• #11   22. mar 2009 Mange tak for jeres svar:) Så må den da gerne være her, hvis den ikke er farlig:)

• #12   22. mar 2009 Hvis den ikke virker agrrasiv eller er meget meget nærgående, altså at den går helt hen til jer.
    Så skal I bare lade den være. Den går nok og finde nogle godbidder i græsset

• #13   22. mar 2009 Hvorfor skal man absolut skyde, når et af skovens dyr komemr tæt på. Fejler den intet, så lad den være. Den bor der jo.

• #14   22. mar 2009 Vi har også en ræv i baghaven.... og vi har stor glæde af den.
    Det er et kønt dyr og det har da lov at bo der. Var dog ikke så glad for den, da den tog et par af vores høns, men det er jo en anden snak...((o:

• #15   22. mar 2009 Ræven har hvalpe lige nu, så den er nok ude efter mad til sine unger.
    Og så bliver de tit lidt modige

• #16   22. mar 2009 Lad dog det stakkels bæst være. Den er vel bare sulten.

• #17   22. mar 2009 ihhh altså i opdager da også det hele ;( hehe
    tror stadigvæk jeg er rundt på gulvet...
    jeg men selvf. ræven gør jo ikk noget...
    knuz kelly

• #18   22. mar 2009 Jeg vil ikke anbefale at stille mad ud til ræven. Hvis vi vænner dem til at blive fodret, kan de blive dårligere til at søge naturlige fødekilder - og det har store konsekvenser, hvis vi pludselig ikke er der mere.

Det er at gøre dem en bjørnetjeneste.

• #19   22. mar 2009 Den søde ræv får bare lov til at passe sig selv, som den har gjort hele tiden. Den bliver hverken skudt eller får mad af os.

Mange tak for alle jeres svar:)

Kommentér på:
Ræv - hvem skal man kontakte?

Annonce