{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.976 visninger | Oprettet:

Måske smidt ud pågrund af hund :( {{forumTopicSubject}}

Min kæreste har boet i denne lejlighed i 4år, og har altid haft hund her, der står i lejekontrakten at man ikke må, men han lavede en mundlig aftale med ham udlejeren dengang om at han fik lov smiley
Der har nu været 4 udlejere siden, og dem har der heller ikke været noget med omkring hund, for 3 måneders tid siden, røg bygningen på tvangsauktion, så vi har fået en ny udlejer igen!
Hende udlejeren's advokat, har været herinde og endda hilst på hunden, og det er 2 måneder siden.
Igår da min kæreste kom hjem åbner han brevet fra udlejeren, hvori der står at de har konstateret at der holdes hund, og den skal ud inden d 1/7, ellers vil leje kontrakten blive ophævet med øjeblikkelig virkning!
Det vil sige at de ville give os 6 dage, til enten at komme af med hunden, eller flytte ! HVAD!!!
Blev fuldstændig chokeret..
Min kæreste ringer til udlejeren idag, og fortæller at det er en mundlig aftale og at de andre lejere ikke havde noget problem med det.
De to andre lejere i ejendommen holder med os, og støtter os i det selvom de ikke har nogen dyr.
Håber godt nok at hun kan tales til fornuft, for ellers skal vi være rimelig hurtige til at finde et nyt sted at bo, for hunden skal ikke væk!! Det er fast besluttet!
Håber på det bedste.
Lige et surt opstød herfra smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måske smidt ud pågrund af hund :(
  • #1   25. jun 2010 Det er altså også for groft at det ikke er blvet skriftligt vidergivet til den nye udlejer. Jeg håber også at i får held med det. I kan evt prøve LLO og se om ikke der er noget omkring at ophæve aftaler med tilbagevirkende kraft i kan protestere.

  • #2   25. jun 2010 Ja det er meget surt, men desværre har udlejeren loven på sin side. da hun bestemmer reglerne omkring hund i sin bolig. Hun kan desværre være fløjtende ligeglad med mundlige aftaler med forrige ejer.
    man skal ALTID huske skriftlig kontrakt på husdyr. jeg har en lejekontrakt og en husdyrtilladelse underskrevet af udlejer. så de kan ikke gøre noget her med mindre hunden er til gene for andre.

    håber i finder en løsning. krydser fingre for jer


  • #3   25. jun 2010 Det er desværre hvad der ofte sker hvis man ikke får noget på skrift. Og hvis der står i betingelser at der ikke må holdes hund, så er det jo kun påstand mod påstand.

    Håber selvfølgelig i finder ud af noget, og kan sagtens følge jer at det må være hårdt.
    Har i ikke mulighed for at få fat i den gamle udlejer og få ham til at skrive noget på skrift?


  • #4   25. jun 2010 Min kæreste ringer til ham udlejern idag han havde dengang, og som han lavede aftalen med .
    Så jeg håber at han kan sige et eller andet smiley
    Synes det er noget rod, for vi har aldrig fået klager omkring hende, og folk omkring elsker hende og vil gerne snakke med hende.
    Så har på fornemmelsen at det er håndværken der laver noget arbejde ovenpå der har sagt noget .
    For aner ikke hvem det ellers skulle være.
    For hvis det jo var advokaten, havde vi vel fået det brev for længst ..
    Synes bare ikke det er fair at give en 6 dage til at finde ud af noget i ..
    Heldigvis har min kæreste fundet nogen breve hvor der står at han betaler 45,000 kr om året til vicevært og vedligegørelse.
    Vi har INGEN vicevært og der er intet blevet lavet .
    Så synes da bare hun skal hoste op med de penge som min kæreste jo åbenbart er blevet snydt for smiley


  • #5   25. jun 2010 Medmindre i kan bevise den mundtlige aftale, så er hun i sin fulde ret til at smide jer ud. Man skal ALTID have sådan noget på skrift!

  • #7   25. jun 2010 I kan ikke opsiges med så kort varsel, det brevet siger er, at hvis ikke hunden er væk inden den 1, så bliver i opsagt

  • #8   25. jun 2010 Alice. Lige præcis. de kan ikke blive opsagt med 6 dages varsel.

    Jeg tror dog ikke i har så meget held med at fortsætte lejemålet så længe hunden er der. Udlejer forholder sig til de regler der er på skrift


  • pede b .
    pede b . Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 76
    #9   25. jun 2010 prøvede det samme da jeg boede i lejlighed. fik ham der var vicevært ved første udlejer til og snakke med nye udlejer og så gik det iorden.

    men måske skal de bare have jer ud fordi de vil renovere eller noget så kan de jo bare nægte


  • #10   25. jun 2010 Tak for beskederne allesammen..
    Krumme Vi prøver lige først selv af snakke med dem, og derefter ringer vi til den gamle udlejer der gav os lov.
    Men ja, det er tåbeligt at den aftale ikke blev lavet på skrift ..

    Rikke: Det var da fuldstændig tåbeligt og uretfærdigt smiley
    Takker mange gange ..

    Det var det der stod i brevet, der stod ikke noget om at der ville gå 3måneder eller sådan noget, men har heller ikke rigtig styr på de regler.
    Jeg håber bare at det løser sig, for ellers må vi jo bare flytte, der er ikke rigtigt andet at gøre desværre smiley


  • #11   25. jun 2010 De kan ikke smide jer ud.
    Først skal i have en advarsel. Hvis I ikke holder den, så skal den videre til boligretten (måske skal den forbi huslejenævnet først, men er ikke helt sikker. Det skulle den ihvertfald, hvis det var almen bolig- dog så hedder det beboerklagenævnet)
    Boligretten har ca. 6 mdrs behandlingstid, og de kan først smide jer ud med en kendelse derfra.


  • #12   25. jun 2010 Julie P tror ikke den skal den vej, der står i kontrakten, at der ikke må holdes hund, dermed er det kontraktbrud, og der er nogle særlige paragraffer der kan bruges i de stiuationer.

  • #13   25. jun 2010 ***UPDATE***
    Min kæreste har snakket med udlejeren, og blev så enige om at vi har til Januar, og så skal vi være ude.. Træls, men dejligt smiley
    Han sagde endda, at hvis der havde stået i leje kontrakten at husdyr var tilladt, ville de have betalt os for at flytte ..


  • #14   25. jun 2010 ja så endte det jo fair.

    husk i jeres ny bolig at få det på skrift at i må have vovsen smiley

    rigtigt dejlig weekend


  • #15   25. jun 2010 God opdate, men hvorfor ville de så have betalt jer for at flytte ?

  • #16   25. jun 2010 Rikke åh okay jeg tænkte bare at der står jo at hunden aldrig har generet nogen og sådan, men ja du har ret, der står jo os at de ikke vil have husdyr der smiley

Kommentér på:
Måske smidt ud pågrund af hund :(

Annonce