{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

Hund med kurv + hund uden kurv? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er jo så småt begyndt at bruge kurven når vi går tur.
De fleste hunde vi hilser på ænser den overhovedet ikke, og snuser og hilser som man normalt ville gøre med en anden hund..

Men på den tur jeg lige gik kom der ikke mindre end 5 hunde frem til lågerne og skabte sig helt af helvedes til, dog alle små terriere så måske er de altid sådan?? Går ikke ofte der.
Mødte også to krøllede hunde (lignede lidt portugisiske) som gik fuldstændig kold ved synet af Basse, og ejeren måtte sno linerne en halv gang om sig selv i mangel af en lygtepæl at bruge..

Og jeg kan ikke undgå at tænke om det skyldes Basses kurv eller om hundene bare er sådan eller om de bliver usikre?

Skal nok sige at min hunds sprog er meget tydeligt. Hun går i øjeblikket med meget slap kropsholdning og stort smil, og når hun ser en anden hund logrer hun og gør sig evt. lavere som om hun er på vej til at lægge sig, og af og til lægger hun sig helt ned.

I hundeloven står der jo at hundene fortsat kan være løse i de dertil indrettede skove, hvis den har kurv på..
Men jeg er jo ikke meget for at lade min hund rende løs med kurv på, hvis der er mulighed for at andre bliver så meget i tvivl ved synet af hende?

Hvad er jeres erfaringer med den slags møder?..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med kurv + hund uden kurv?
  • #1   28. jun 2010 Har ingen listehund, så ingen erfaringer =)

Jeg vil dog tro at terrierne i haven reager på at NOGET kommer traskende forbi deres herredømme og ikke fordi kurven er på..

De to andre er jo ikke til at vide, kan da godt ske at mindre intelligente hunde kan tro metallet er blottede tænder, men så skulle de nok være yderst uintelligente *GG*

• #2   28. jun 2010 Nina,
    haha, kan også være de var det! smiley

På samme tur hilste jeg på to søde hunde. En golden og en meeeeget lille vuf, og har før hilst på andre mens Basse havde kurv på, men uden problemer..

Men jeg har jo ingen erfaring i det her (har ingen af os vel?) så aner ikke hvad jeg kan forvente..

Normalt hilser man jo ikke på hunde med kurv på, da der oftest er en grund til det.. Men hvis jeg kan forvente at andre hunde reagerer negativt på kurven, skal jeg jo forholde mig til det..

• #3   28. jun 2010 Tjah, vi fik det set ganske tydeligt i går - min venindes chi sprang lige i flæsket på Tuffe da hun havde kurv på - det kunne han slet ikke håndtere!

Det skal altså siges at de to hunde er vant til at være sammen, og jeg har i længere perioder haft ham som "feriebarn"

Jeg tror det kan være svært for nogen hunde at tyde ansigtsmimikken når den anden hund har kurv på

Kommentér på:
Hund med kurv + hund uden kurv?

Annonce