1.379 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hund ødelagt en anden hund kurv Hund ødelagt en anden hund kurv

Hej.
Ejer af denne hund har været på besøg og haft sin hundkurv med, har en hvalp på 13 uger og vi var ikke opmærksom så den har ødelagt den andens hund kurv.
Vil en forsikring dække dette når hunden var i vores hjem med dens ting?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund ødelagt en anden hund kurv
  • GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 217
    #1   28. jun 2015 Hvor dyr er kurven?
    Ofte er der jo en selvrisiko, forskellig fra forsikring til forsikring. Tror vores er på 500kr

• #2   28. jun 2015 Vi har ingen selvrisiko. Men ja 200-300 kr.

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

#3   28. jun 2015 Okey
    Tror vores ville dække ( dog uden det ville kunne betale sig med vores selvrisiko smiley )

• #5   28. jun 2015 Tror ikke den dækker, når man selv har inviteret.. og 200-300 kr.. lige så nemt at betale..

• #6   28. jun 2015 Det dækker forsikringen forudsat at man ved med sikkerhed hvilken hund der har ødelagt kurven

• #8   28. jun 2015 At køre så "lille" en ting ind over forsikringen, er lidt at udnytte sin forsikring, syntes jeg, men der er vi jo så forskellige,, men hvor meget kan en hvalp på 13 uger, nå at ødelægge imens i har været der? Kan kurven ikke lappes og ellers vil jeg mene, at du bør tilbyde at betale, hvis i er sikre på, at det kun er din hund der har deltaget og ellers slå halv skade,, men eftersom de inviteret og selv har medbragt kurven, tvivler jeg, hvor imod, havde du besøgt dem og din hund ødelagde den der, var det nok en anden snak smiley

• #10   28. jun 2015 Jeg mener ikke forsikringen dækker, når man selv har budt folk til at komme.

• #13   28. jun 2015 ""Når man selv har inviteret folk hedder det "gæstebud" og det dækker indboforsikringen som regel ikke ""

Det er ganske simpelt ikke rigtigt. Læs jeres forsikringsbetingelser

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

#14   28. jun 2015 Ah troede det var hundeforsikringen som skulle dække. Har man ikk en forsikring hvis ens hund ødelægger ting?
    Altså jeg tager lige udgangspunkt i spørgsmålet og ikk om man burde gøre brug af den.

• #19   28. jun 2015 Nej Line den lovpligtige ansvarsforsikring skal dække de skader som ejeren er ansvarlige for.
    Og hundeejere har objektivt ansvar

• #20   28. jun 2015 Jeg har fået dækket et par bukser under min ansvarsforsikring
    Det var da Argo gik på en mand ,hjemme hos mig ,og ødelagde hans bukser Der var ingen selvrisiko og der blev ikke spurgt til om han var inviteret

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

#22   28. jun 2015 Åh der er meget at holde styr på, og det lyder til at alle forsikringer tackler det forskelligt smiley

• #23   28. jun 2015 Det er vel lidt den risiko man tager når man tager noget med hjem til en hvalp på 13 uger og stiller det på gulvet smiley

• #24   28. jun 2015 Jeg ved ikke om den dækker. Men ville aldrig bruge den til så lille et beløb smiley

• #25   28. jun 2015 Ej, det er jo bare sådan noget, der sker. Køb en ny kurv og lad være med at gøre det til et kæmpe problem smiley

• #26   28. jun 2015 Nej i vidste jo den anden hund var der

• #27   28. jun 2015 Altså i "gamle" dage ødelagede Nova Og en venindes hund i fællesskab en foldedør hos hende mens hun var i Netto. Hun passede Nova.

Og det betalte Tryg uden anmærkninger.

Og den der med at "udnytte" forsikringsselskabet - det er da noget bavl. De sender dig sgu ikke et julekort med tak fordi du ikke brugte din forsikring, det er et produkt man betaler for og dækker den så dækker den. Om man så ville gide vente osv. er jo så en anden side af sagen - det har jeg selv ikke tålmodighed til - men hvis man har 0 i selvrisiko ja så kan du bruge din forsikring. Det er derfor man har den.

• #28   29. jun 2015 Hvis jeg syntes at det er at udnytte, så syntes jeg det og i der ikke mener det, er også i jeres fulde ret, til at mene det,, jeg ville bare aldrig melde sådan en lille ting, men kun bruge forsikringen, når det virkeligt er nødvendigt, altså hvis han skulle forvolde skade, ødelægge noget af værdi og ja bliver syg, kommer til skade (sygeforsikring) osv. Men heldigvis er vi alle forskellige og vi har heldigvis alle, ret til at have vores egen menig,, vil jeg mene smiley

• #30   29. jun 2015 Ok tak for svar. De lyder til på min forsikring at de dækker. Ja det er et lille beløb men jeg betaler penge for min forsikring også vil jeg os bruge den når det er. Selvom det måske kun er 300 kr men 300 kr kunne jeg godt bruge på andre ting. smiley

Kommentér på:
Hund ødelagt en anden hund kurv

Annonce