{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.463 visninger | Oprettet:

Syg hund efter strandtur - Horsens {{forumTopicSubject}}

Vi plejer altid at tage på husodde strand med Basse og svømme, efter hans tur i dag er han blevet rigtig rigtig dårlig. Vi tjekker altid vandet om det er klart osv. pga. de alger.

Basse er helt slap og sidder bare helt afkræftet og ryster, taber pels og trækker vejret anstrengende som når man virkelig har kvalme. Han har prøvet på at kaste op uden held, haft meget lidt tynd mave uden selv at kunne kontrollere det.

Vi har kontaktet vagt dyrelægen, der mener han har drukket for meget saltvand, hvis der ikke er forbedring med ham i morgen skal vi kontakte vores egen dyrlæge.

Han forsikrede mig at det ikke var alger, da vandet stadig er for koldt, men kan man virkelig stole på det??

Nogen der har prøvet det eller bare har et godt råd?

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg hund efter strandtur - Horsens
  • #1   28. jun 2010 jeg ville skynde mig til dyrlægen....

  • #2   28. jun 2010 Stakkels basse... Håber han får det bedre

  • #3   28. jun 2010 Der er ikke alger i vandet nu, tror nu os bare han har drukket for meget saltvand. Prøv du nu slev og drikke en glas saltvand så er du nok heller ikke på toppen smiley

  • #4   28. jun 2010 Alle hunde taber pels!!

  • #5   28. jun 2010 Der var en herinde hvis man er dyrlæge - som havde set alger i vandet for nogle uger siden ! Kan desværre ikke finde tråden !

  • #6   28. jun 2010 Hvis han får diarre hvilket de godt kan få af at drikke for meget slatvand, så skal i give ham ristet brød.....
    Det fik jeg afvide af vagt dyrlægen den gang Tyson sked blod pga han havde drukket for meget saltvand.....


  • #7   28. jun 2010 man= mand !

    Så der kan muligvis godt være alger !

    Hvis jeg var dig ville jeg kontakte en anden dyrlæge og få det tjekket nu !


  • #8   28. jun 2010 Reiki elsker at snappe i bølgerne når han plasker rundt i havet, og generelt tager han en del vand indenbords når han bader. Og ja, det har til tider givet vand-tynd mave og af og til osse opkast.
    Det er gået over af sig selv (selvom jeg osse var noget bekymret den første gang), og jeg begyndte siden at stoppe ham når jeg synes han havde svømmet/pjasket nok, og har så ikke siden oplevet problemer.

    I dag er han ikke så slem til at snappe i vandet, og ganske rigtigt har han så heller ikke længere tynd mave osv når han har badet.


  • #9   28. jun 2010 Helene - ja ved jeg godt, men det er sjovt som alle bare ringer til dyrelægen bare fordi ders hund ikke er helt på toppen. Og her tænker jeg generelt smiley

  • #10   28. jun 2010 Hov -ang pelsen, så taber Reiki osse MEGET underuld, når han har badet og det er så varmt.

    Det er ganske enkelt hår der har været på nippet til at blive fældet, som er blevet løsnet af badet. Jeg har været afsted ved vandet med mine to i dag, og de taber nu underuld i store totter;o)


  • #11   28. jun 2010 SBT - anskaffer man sig et dyr, påtager man sig et ansvar ! Og hvis hunden ryster er der sq nok et eller andet galt !

    Men fred være med det - alle de hunde der døde sidste år af alger påvirker åbenbart ikke dig !


  • #12   28. jun 2010 SBT -er man bekymret er det da en hel del bedre at ringe til dyrlægen som trods alt er uddannet til at fortælle om der er grund til at være det, end at skrive på diverse fora eller bare lade stå til, sådan som man ofte ser det herinde.

    Så at TS valgte at ringe til dyrlægen, kan jeg da virkelig ikke se det forkerte i. Hunden har det jo uden tvivl skidt.
    Og SÅ tynd mave er i øvrigt ikke noget at spøge med. Hvis ikke det stopper skal hunden have væskedrop.


  • #13   28. jun 2010 Har oplevet lignende på mine forældres hund.
    Den fik et stort sår på halsen/brystet efter hårtab en dags tid. men han var dårlig flere dage
    Det var vist en stor brandmand han havde svømmet ind i, gættede dyrlægen tilsidst.


  • #14   28. jun 2010 Han har ikke fået noget af algeskummet i sig? det hvide skum som der nogle gange ligger i strandkanten. Det ser rent ud, men kan gøre hunden meget syg

  • #15   28. jun 2010 Det er HELT normalt at der forekommer ekstrem tynd mave og også kulderystelser efter indtag af saltvand.

    Man bruger faktisk saltvand (dog med lidt forskellige typer salte i) til at udrense tarmene hos mennesker inden undersøgelser.

    Og der får man vandtynd diarre og så fryser man som pokker. Nogen kaster også op.

    Min gamle hund fik også helt tosset mave efter at have indtaget ikke kæmpe mængder saltvand, og personligt ville jeg ingen uro have over at opleve det.
    Det er ganske naturligt.

    Saltvand er et kraftigt laksativ.


  • #16   28. jun 2010 Der er alger, men er er der også blågrønalger, som jo er dem, der laver numre?

    Det kræver en lidt højere vandtemperatur end vi har nu. Lige nu tror jeg dårligt nok, de trives i brakvandsområder og søer.


  • #17   28. jun 2010 Syns godtnok det er et gedemarked... Har tjekket rundt på nettet efter symptomer, så indtil videre holder vi øje med ham og bliver hos ham, om vi så skal være vågen hele natten.

    Hvis han skulle få det værre så haster vi afsted med ham, lige nu føler vi at vi har kontrol over det.

    Har læst herinde: (link fjernet)

    Algerne er meget almindelige og det er forskelligt fra hund til hund hvordan de kommer over det.

    Nu bliver vi hos ham i nat og håber han hurtigt er på benene igen.


  • #18   28. jun 2010 S & D - Lille-My . - Folk kan vel se om der er alger i vandet? Men jo kan godt husk der var noget sidste år smiley

    Og alle tager vel også ansvar for ders hund, det må man da gå udfra smiley


  • #19   28. jun 2010 Jamen en dyrlæge har jo set de blå alger der !

    Maj-britt er du ikke en dylle ?


  • #20   28. jun 2010 Jeg ser tre ting - jeg ser, at TS tjekkede om vandet var klart inden hunden kom i vandet.
    Og derfor udleder jeg, at det VAR klart.
    Og er vandet klart, er der ikke stor opblomstring af blågrønalger.

    Og så ser jeg også, at en dyrlæge er kontaktet....

    Ydermere siger TS at der er ro på situationen.

    Så det lyder faktisk lidt som om, at dem der er kloge på sagen - nemlig TS og dyrlægen, har overblikket.


  • #21   28. jun 2010 Folk er jo så forskellige og ligegyldigt om man er den type der skynder sig til dyrlægen når hunden slår en skid, eller man selv prøver at vurdere situationen så betyder det jo ikk at man bare lader stå til, er hysterisk eller what so ever...

    Kæledyr er som ens egne børn og vi takler det alle forskelligt. Jeg er til tider selv en hønemor, men jeg stoler også på mine intutioner og når jeg selv syns jeg har kontrol over det så vil jeg selv, når jeg føler det er uoverskueligt så skal jeg nok reagere hurtigt.

    Diskutioner kan være sunde, men de behøver ikke ende aggressivt som vi så tit ser herinde, de kære dyr og børn vi har sætter djævlen på spil i vores sind fordi vi har dem så kær.

    Jeg er utrolig taknemmelig for at i har noget at tilføje og det er en stor hjælp at høre ordene fra andre ejere. Tusind tak for det smiley

    Det er jo det vi har hundegalleriet til. smiley


  • #22   28. jun 2010 Præcis - men hvis der er de alger der ! Kan man så se dem ?

    For nu tør jeg ikke tage vovse med til stranden smiley


  • #23   28. jun 2010 Hmm - kan ikke finde hendes brugernavn smiley

  • #24   28. jun 2010 Syns det var noget med Randers området ka det passe??? Det der alge noget der var blevet set...

  • #25   28. jun 2010 Vi er herhjemme blevet enige om at efter denne oplevelse, bliver der IKKE mere badning for Basse denne sommer.. vi venter til varmen er ovre og så må vi se om vi får mod på det igen... Manden sidder herhjemme og troede vi sku miste vores dreng og er helt ude af den.

    Så det må siges at være en skræk i livet vi har fået os... Basse ligger nu i sin kurv og har fået en normal vejrtrækning igen og er faldet i søvn, så nu kan vi slappe af igen.

    Så må jeg hellere tage mig kærligt af min rystede mand mens basse får lidt søvn smiley


  • #26   28. jun 2010 Link til tråd: http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=402518

    Det er Lea A der har startet den tråd


  • #27   28. jun 2010 Hold da op, ingen badning? Mine vovser ville blive frygteligt kede af det.

    Jeg synes folk de seneste år er blevet temmeligt "hysteriske" (i mangel af et bedre ord;o)) omkring de alger.
    Forstå mig ret, self skal man tænke sig om, og være opmærksom. Men der er altså MANGE steder der kan bades, uden fare for alger. Nok en smule afhængigt af hvor man bor, om det er sø/hav eller fjord man har adgang til osv.
    Men bademuligheder er der nu stadig masser af -og helt ærligt, når turisterne kan bade i hobetal, så er jeg ret sikker på hundene overlever osse.


  • #28   28. jun 2010 Det er vi skam godt klar over... Men så hellere gøre hunden "ked af det" så længe vi ikk er kommet over vores forskrækkelse.

    Vi vil da være frygtelig ulykkelige hvis det skulle ske igen.


  • #29   28. jun 2010 Michael - hvor på kommunen ?

  • #30   28. jun 2010 Prøv evt. at kigge her
    http://www.badevand.dk/


  • #31   28. jun 2010 Naja -tja, mine hunde bruger det som afkøling her i varmen. De er i øjeblikket ikke ret meget værd om dagen, men en tur i søen kan hjælpe lidt, og så er det hjem i skyggen bagefter. Det ville jeg (og i sær hundene) være ked af at undvære.

    Som Hysted siger, kan man tjekke på kommunen omkring alger i området. Kan desværre heller ikke huske hvor, men kan huske nogen linkede herinde sidste år, og det er muligt at ringe og få oplyst om/hvor der er problemer.

    Og er det "bare" for meget saltvand, handler det jo om at sørge for at have drikkevand med til hunden, og at stoppe badningen inden den får tømt det halve af havet;o)


  • #33   29. jun 2010 De agler min mand så, var ved Ishøj havn på Sjælland. Mener det er tre uger siden efter at det havde været godt vejr i nogle dage. ( Det har jo siden været dårligt vejr ). Blågrønne agler kommer som regel når vandet har en vis tempratur og vejret er godt, men det lader til at de kommer tidliger og tidliger for hvert år. Har en hund først slugt vand med blågrønne agler eller har rodet i tang ( der ligger på stranden ) hvori aglerne er, står den desværre ikke til at redde.
    I skal iøvrigt også passe på alle de mange svampe der er skudt op, rundt omkring. Især hvalpe har det jo med at skulle prøvesmage alt ting.


Kommentér på:
Syg hund efter strandtur - Horsens

Annonce