{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Hund syg efter pasning {{forumTopicSubject}}

Jeg har Sally på snart 2 år (tibetansk spaniel). Hun blev i november 2016 steriliseret. Siden da har hun haft 3 anfald af bugspytkirtel betændelse der skulle behandles, ihvertfald ifølge dyrelægen. Hun får og har aldrig fået andet end sin tørkost, og er nu på speciel foder med lavt fedt indhold fra dyrelægen. Dyrelægen står hårdt fast i at det er fordi hun får for meget fedt.
Men der sker ofte det at når jeg får hende passet, går der et døgn og så viser hun tegn på bugspytkirtel betændelse. Jeg får hende kun passet af to personer, og de giver hende ikke andet end hendes foder.
Jeg tænker; kan en hund blive stresset og derfor få ondt i maven i flere dage og være sløj? (Selvom jeg ike syntes hun virker stresset, men der sker da mere end i hendes normale hverdag)
Kan det have noget med sterilisationen at gøre?
Jeg skal til anden dyrelæge i morgen.

Jeg hører gerne jeres tanker eller erfaringer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund syg efter pasning
  • #2   28. aug 2017 Tak for input. Jeg undre mig bare, hvis det er stress. For pasningen foregår altid stille og roligt; men med lidt mere gang i end herhjemme ved mig pga der er andre hunde.
    Hun fungere godt socialt med alt og alle og har altid været vandt til at være med over alt, uden problemer. Men hun er ikke god til at sige fra når hun ikke gider lege mege.


  • #3   28. aug 2017 Jeg siger ikke de lyver, men er du helt sikker på at de intet giver hende?

  • #4   28. aug 2017 Jeg er helt sikker på at de ikke lyver, deres hunde får nemlig heller ikke andet en tørkost, og deres tørkost når hun slet ikke at smage før det er spist.

  • #6   28. aug 2017 Fair nok smiley

  • #8   28. aug 2017 BATDOG: det giver faktisk mening. Bortset fra at hun ikke spiser så meget når hun hun bliver passet (hun er i forvejen meget små spisende, har altid mad stående)

  • Sisse L
    Sisse L Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
    #9   1. sep 2017 Har ikke erfaring med bugspytkirtelbetændelse, men tænker sagtens det kan være stress. Også selvom pasningen foregår stille og roligt, kan det sagtens være hun stresser over ikke at være HJEMME. Hun kan godt have en bugspytkirtelbetændelse der ligger og dulmer, som så kommer i udbrud når hun har følt sig stresset.. Vores labrador er vandt til at blive passet hos min far, hvor han har været 1000 gange, men han sover 2 dage efter han har været der, fordi han formentligt har stresset over at der har været så mange nye indtryk i form af dufte, lyde, anden hund osv. Jeg tænker du skal "diskutere" videre med din dyrlæge, og få hende undersøgt nemmere selvom jeg ved at det kan blive en dyr fornøjelse med flere undersøgelser... smiley

Kommentér på:
Hund syg efter pasning

Annonce