560 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
Barf Barf
Har hørt at mange dyrlæger fraråder fodring med Barf, hvordan kan dette være?
Skal selv have lagt foderplan med barf idag
0 synes godt om
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 304 Svar: 2.896
vi har altid fået at vide at råt kød gør hunden skør og aggressiv? Eller er det bare en gang vrøvl?
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.082
Men de har sikkert også set eksempler på hunde de rer blevet fejlernæret ved barf, fordi ejer har fodret for ensformigt, og ikke har haft tilstrækkeligt kendskab med barf.
men godt at du får lagt en foderplan, så din hund bliver dækket ind med dens behov..
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 882
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.513
jun 2010
tror jeg simpelthen ikke på!!!! kan ikke se hvilken faglig begrundelse du kan have for det. Ja en del dyrlæger sælger hills men de sælger fx også vacciner - tror du kun de tilrådeer vacciner for at tjene penge også????
Nu anbefaler mine dyrlæger lige så ofte andre fodermærker som de ikke selv sælger.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.198
Det er ikke alle hunde der trives på råt, men man kan ikke fraråde at bruge hverken råt eller tørt, for det kommer an på mærke/metode og hundens optagelsesevne.
Mht de bensplinter i tarmen.. Det forekommer rigtignok ved "grådige" hunde der spiser rørknogler, og især vildt splintrer en del. Holder man sig til mindre byttedyr og de ikke-bærende kropsdele på de store dyr, så er ben intet problem =)
feb 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 32 Svar: 113
Glæder mig nu rigtigt meget til at komme igang med Barf
- Men er rørknogler noget man skal holde sig fra??
jun 2010
det jo fint at din hund trives fint på det men dette er jo ikke ensbetydende med at dette er gældende for alle andre hunde - fx ville en hund som min egens sofus bestemt ikke trives på det da det som ofte er meget koncentrert og derfor kan belaste nyrerne hos nogle racer.
jun 2005
Det dyreste tørkost er ikke altid det bedste for din hund, der skal man kigge mere på hundens optagelsesevne og trivsel frem for prisen =)
Men fungerer din hund fint på råt skal du da bare være glad for det =)
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Barf kræver man virkelig sætter sig ind i det, og sammensætter det på den rigtige måde, men det er ikke alle der formår at gøre.
feb 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 32 Svar: 113
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
Og hun er bestemt ikke aggressiv af at få råt *GG*
Hun er den blideste dejligste hund man kunne forestille sig :oD
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 882
vil ikke fodre med barf nogen sinde igen.
apr 2010
Følger: 11 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 171
jun 2005
Min hund slikker marven ud og lader "sylene" ligge, men nogle hunde æder dem, og så står man med en hund der har lange splinter i mave og tarm..
Det er ikke "fejlfrit" at fodre med råt, det er intet vidunder - men rigtig rigtig mange hunde trives fint og er sunde og tilfredse; der ER bare nogen der IKKE fungerer/kan tåle det/vil æde det, og noget skal de hunde jo have?
apr 2010
Følger: 11 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 171
Tror bare stadig mange dyrlæger fraråder det forde de ikke selv tjener penge på det! Hvor i mod at der hvor jeg køber BARF sælger de også et produkt tørfoder fordi de godt ved ikke alle trives på det råt..
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 4 Svar: 363
Min dyrlæge, som jeg ellers er meget glad for, vil jeg overhovedet ikke lytte til når det gælder foder.
Det var simpelthen sådan en gang vrøvl de fik lukket ud, at jeg ikke vidste om jeg skulle grine eller græde, da jeg gik derfra.
Hende der derimod har lavet en Barf plan til os, har rent faktisk en relevant uddannelse indenfor området (biolog) og begge hunde fungere simpelthen så godt nu!
Lækker pels, minimal afføring, mere energi og den yngste er i den grad skudt i vejret efter vi gik over til Barf.
Når det er sagt, så kræver Barf at man sætter sig ordentligt ind i det, planlægger måltiderne og giver de rigtige tilskud, i de rigtige mænger.
Og så at man holder sig fra de knogler, der kan splintre og give skader i maven.
Ellers så går det galt - Det er ikke et vidundermiddel mod alt, men et super godt alternativ for rigtig mange hunde, hvis man gør sit forarbejde godt nok.
Men kunne godt forstille mig, at nogle hunde kan have svært ved at fordøje råt kød, hvis de har levet af tørfoder hele livet. Derudover er nogle racer avlet så sarte, at deres maver knap kan tåle noget længere og så vil jeg nok ikke forsøge mig med at barfe sådan en hund.
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
Den dyrlæge jeg gik ved dengang spurgte hvad jeg fodrede med og da jeg forklarede fik jeg at vide at så skulle jeg ikke komme grædende om et par år med en hund med nyresvigt for det var min egen skyld da jeg igang med at slå min hund ihjel.....Jow tak da:)
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.714
Dét forstår jeg ikke :-| Hvad er ofte meget koncentreret?
Barf