{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.593 visninger | Oprettet:

Når man sælger en hvalp. {{forumTopicSubject}}

Nu hvor jeg sidder og hjælper genboen med at sælge "vores" hvalpe - så har jeg kigget og undersøgt mange annoncer - for at tjekke om det var en ok pris vi har sat og det vi giver med og gør før hvalpene flytter..

Efter mange timers kiggen undre jeg mig dog over flere ting.

Jeg har læst mig til at en hvalp skal chippes/registreres når den er fyldt 8 uger. Men der er ikke mange som har chipning med i deres pris..
Vi sørger selv for at de er chippet, fået 1 vaccine, ormekur og loppekur,
-Hvordan kan det være at man ikke gør det?

Jamen det samme med vaccine osv. Hvorfor tager man det jeg ser overpris for en blandnings hund (stor) og så ikke smider ihvertfald den første vaccine oveni?

Vi har et ansvar når vi laver fejltagelser - ved os er det vi overså hendes løbetid (fordi hun skjulte den godt) - Og når hvalpene så kommer skal vi sørge for de har alt. Og med alt synes jeg også at chip, 1 vaccine og ormekur hører med i. -også fordi det er blevet skrevet som et lovkrav at hunden skal registreres når det er.


(som sagt har jeg læst mig til og fået afvide at chipning/registreing er et lovkrav - undskylder hvis det er forkert information).


Kommentarer på:  Når man sælger en hvalp.
  • #1   30. jun 2010 Du har ret, det ER et lovkrav her fra d.1/7, sælger SKAL chippe deres hvalpe FØR salg.
    Men næsten alle "ret mange" af de hvalpesælgere jeg har spurgt, har sagt at de har spurgt deres dyrlæge "som åbenbart ikke kender den nye lov" for de har fået at vide at de som sælger gerne MÅ chippe, men det er køber som skal sørge for det..
    Jeg begriber ikke at så mange forskellige dyrlægerne giver så mange forkerte oplysninger, Hvis det da er sandt hvad sælgerne påstår.


  • #2   30. jun 2010 Jeg synes det er skønt at se, i giver hvalpene hele pakken med!
    Det bør man simpelthen som opdrætter efter min mening.


  • #3   30. jun 2010 Der ud over kan det kun anbefales i også bruger tid og energi på at lærer hvalpene forskellgie ting - lad dem afprøve forskelligt underlag, høre diverse lyde, prøve at køre bil osv.

  • #4   30. jun 2010 Jimmi. Hvis dyrlægerne gjorde det til en vane at tjekke alle hundes chip når den kom ind af døren og meldte dem som ikke fik "viil ha" det gjort, så ville det jo ikke blive noget særligt stort problem, i hvertfald ikke større end det har været heletiden.
    Og har man en hund med tavle, mon så ikke at man ønsker at den er sikret bedst muligt, både med chip,forsikr. og vaccinationer..
    Det er jo ikke billigt at miste en tavle hund, hvor imod blandinger stadig kan købes for næsten ingen penge, og nok derfor tiere havner i forkerte hænder hos f.eks folk der ikke gider ofre penge på vacc. dyrlæge-tjek osv..
    Ikke fordi at alle blandinger bliver behandlet dårligt tvært imod, alle
    mine pt. 3 er forsikrede,chippede,vaccinerede og kommer til dr.dyr bare de hoster, halter el. tygger maden lidt forkert ;o))


  • #5   30. jun 2010 Ved os får de hele pakken.

    Og af "opvækst" får de også hele pakken.
    dvs kører bil, være lidt med over alt.
    Børn, katte, ildere, andre hunde, rotter OSV bliver mødt.

    Vi tager ansvar for vores upser. Og det burde alle gøre.


Kommentér på:
Når man sælger en hvalp.

Annonce