{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

Vil gerne, men tør ikke? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Når Luca møder en anden hund, tit en større hund, virker han nysgerrig og vil gerne snakke, men det virker som om han stadig er utryg.
Hvis vi f.eks er i parken og der er en anden hund som han først virker interesseret i og så bliver bange for når den kommer tæt på, har jeg taget ham op, for han ikke blev mast op i en krog, begynder han at pibe for at komme ned igen.
Så jeg ved ikke rigtig hvad det egentlig er han vil og hvad jeg skal gøre, for jeg vil jo heller ikke risikere at han får en dårlig oplevelse af at blive klemt op i en krog af en stor hund?

Hilsen Sofie.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil gerne, men tør ikke?
  • #1   30. jun 2010 Det værste du kan gøre er at tage din hund op smiley Så lære den ikke at stå på egne ben .. Hvad med at finde en rolig hund, som ikke virker for frembrusende? Så kan han lære at andre hunde slet ikke er så farlige .. Du må endelig ikke blande dig for meget i det, men lade hundene klare den stille og roligt selv .. Det er også en go' ide ikke at have snor på ham når han skal møde den anden hund, da han så ikke føler sig fri.. sæt derimod en snor på den anden hund, så den ikke kan "overfalde ham", men han kan komme til den istedet smiley

• #2   30. jun 2010 Den hund han mødte sidst var også rolig, men han var stadig lidt utryg ved den da den jo rigtig gerne ville oversnuse ham.
    Jeg vil heller ikke så gerne tage ham op, men han bliver tit krøllet helt ind i selen, så han bliver "spændt fast" så jeg bliver nødt til at tage ham fri for han ikke får en dårlig oplevelse.
    Han er jo stadig hvalp, så tager ikke snoren af ham overalt, han har det nemlig med at lave en spurter en gang imellem.

• #3   30. jun 2010 Ja, men så kan du måske finde en stor have der er hegnet ind smiley også tage selen af ham, så han ikke føler sig fangte .. Så går der ikke længe før han vænner sig til den nye hund smiley

• #4   30. jun 2010 Jamen han har intet problem med at snakke med andre hunde når de leger i haven.
    Det er når vi er andre steder henne og der er fremmed hunde. smiley

• #5   30. jun 2010 Åh okay smiley læste mig bare til at det generelt var sådan smiley

• #6   30. jun 2010 Han leger rigtig godt med andre hunde når han lige har fået lov til at se dem an, men det har nok noget med snoren at gøre.. Men ville bare høre om der var nogen der havde den bedste måde at hjælpe ham på, så han heller ikke føler jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre.

• #7   30. jun 2010 Okay smiley Syntes hvertfald tit hunde blir endnu mere skræmt hvis deres mor pyldre om dem, eller hvis de har snor på smiley

• #8   30. jun 2010 Hvis jeg var dig ville jeg tage snoren af ham når han hilser, så har han mere frihed, plus han går helt sikkert hen til dig når han er utryg for du er = tryghed for ham.

Tager du ham op kan du gøre situationen meget værre da en fremmed hund kunne finde på at springe op af dig og så ville den bette være fanget. Det er en af de ting man lærer ved hvalpetræning.

Sæt dig ned og hils på den fremmed hund sammen med ham, snak til ham i lysstemme på den måde viser du ham at alt er ok. Start som Stephanie K siger med en rolig hund.

Kommentér på:
Vil gerne, men tør ikke?

Annonce