{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

Avl på HD hund ....... :-( {{forumTopicSubject}}

Min venninde er simpelthen på grænsen lige nu .....
Hun har en bla. af DSG og rottweiler , 5 år og med HD ..
Hun har den sidste måned snakket om at hun skulle aflives, da hun ikke ville skulle give hende fast smertestillende...

Så sidder hun og fortæller idag at den da vist er blevet drægtig, med en lab. bla...

Spør hende hvorfor hun ikk hurtigt muligt giver den en abort sprøjte, men nej, det kan jo give kræft - det fik hendes forældres hund ...
Spør hvorfor hun ikk får den stereliseret - hvor hun glor undrene på mig og svarer - ej, det vil jeg altså ikk bruge penge på .......

Nu bliver jeg harm, og spør hvordan i alv den hund med HD, som er så slemt den bør aflives, skulle kunne føde, men får af vide, at det går vel nok........

Spør så om hun godt er klar over den nye regel, at hvalpe skal være vaccineret 8uger gamle, hvortil hun svarer at det må folk altså selv sørge for :-0
Forklarer hende at hun som avler skal sørge for de er chippet(ved ikk om det helt rigtigt) hvor hun siger det jo altid har været lovpligtigt, men at ingen af hendes har været det, og ingen tjekker det .........

Er simpelthen så harm, og forundret - hvordan kan folk bare skide på loven ?
Tænk hvis alle kørte over for rødt ......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avl på HD hund ....... :-(
  • #1   1. jul 2010 Skidt vær med at hun skider på loven- værre er det, at hendes hund som jo tilsyneladende går rundt med smerter ( siden den får smertestilende ) i hofterne nu skal til at have hvalpe, der næsten med granti også vil få hd. Hvor skulle hun skamme sig ( og jo, hvalpene skal være chippet når de er otte uger gamle og inden de kommer ud til ny ejer ).
    En abortsprøjte er ikke mere kræftfremkaldende end så meget andet.


  • #3   1. jul 2010 oh my god.. smiley
    Du kan jo ikke rigtig gøre noget når din veninde er ligeglad.. men kan godt forstå din frustration..



  • #5   1. jul 2010 hun havde heller ikk været min ven længere, det helt sikkert

  • #6   1. jul 2010 Ja hun havde ikke været min veninde mere.
    Har droppet en veninde åga. lignende situation


  • #7   1. jul 2010 sjovt for jeg så en annonce på den blå med en skøn buller der er reg i dkk jeg spørger så om der er hd test på ham,,,svaret er ""det bruger man ikkei i DKK,,,,,,,spændende udtalelse



  • #8   1. jul 2010 Næ måske ikke..syntes bare det var noget i samme retning som andre der avler på hd syge hunde

  • #9   1. jul 2010 siger hvad? mener ikke jeg siger nogen i tråden siger noget bestemt??

  • #10   1. jul 2010 drop hende og sig til hende hvorfor du ikke kan se til at hun påføre en hund så unødvendig smarte samt sætte hvalpe til verden hvor man ved hvad der venter dem....
    Dybt dybt uansvarligt og kold opførelse....

    jn&sn N er det er fransk buller du snakker om...?


  • #11   1. jul 2010 Jøsses smiley
    Havde det været min veninde havde hun meget sandsynligt fået et par højtlydende borgerlige ord afsluttet med, at jeg på ingen måder gad spilde min tid på én som hende.

    Synes rent faktisk du skulle melde hende.


  • #12   1. jul 2010 Tina J hvem sq man melde hende til?

  • #13   1. jul 2010 Mia A.
    Politiet; i det tilfælde at hun sælger hvalpene uden at de er chippet og vaccineret.
    Desværre står der ingen steder i loven at man ikke må avle på en hund med hd. Men det andet er et lovkrav nu.


  • #14   1. jul 2010 Puha.. Min søsters hund har os lige fået konstateret HD.. Og så ondt som han har som 8 måneders kan jeg lige forestille mig hvor slemt det lbir for en der skal have hvalpe.. Puha... smiley

    Kan virkelig godt forstå din frustation, og hvis bare der fandtes et svar på hva du ku gøre.. For din veninde har tydligvis hverken hjetert eller fornuften på sin side.. smiley


  • #15   1. jul 2010 Jeg ved slet ikke hvad jeg ville goere hvis jeg havde en veninde der var saadan.. Min veninde ville hun ikke vaere saerlig laenge, men jeg ville gaa alle mulige og umulige veje for at stoppe det..

    Spoergsmaal til jer med forstand paa HD: Vil det goere smerterne vaerre for taeven under graviditet samt under foedsel?

    Min grund til at spoerge er at hvis svarene paa disse spoergsmaal er ja, saa kan man maaske faa det ind under dyrevaernsloven.
    § 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.


    Og bevidst avl paa en taeve der har HD i svaer grad ( Gaar jeg ud fra hun har, pga smertestillende) maa vel siges at vaere unoedvendig lidelse, og ikke bedst mulig beskyttelse??

    Eller er det et lang skud jeg er ude i??


  • #16   2. jul 2010 Jeg kan se vi er enige ...
    Og jeg har lidt samme spørgsmål som isabel - vil en fødsel ikk gøre ondt på sådan en hund med hd ?
    hun mener jo det ikk er noget problem, for der er ingen er tjekker chip - hendes på 5 er heller ikk chippet...
    Og vil hvalpene ikk få hd ?
    faren er kun 8 måneder - så ham ved man jo ikk så meget om ...


  • #17   2. jul 2010 charlotte og anne jeg forstå nok ikke lige hvordan spørgsmålene hænger sammen men jeg er jo også blondine
    men nej at den ikke er testet er ikke ens med den er syg,,men et eller andet sted er det vel ligeslemt at avle med en der ikke er testet som med en man ved har hd....lidt rusisk roulette


Kommentér på:
Avl på HD hund ....... :-(

Annonce