1.185 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Tæger, igen igen, hjælp Tæger, igen igen, hjælp

Jeg er panisk angst for de små blodsugende bæster. Jeg har købt Frontline mod lopper og tæger, men alligevel er det nu 4 tæge jeg finder på Emma inden for 2 uger. Aino virker Frontlinen åbenbart på, for hun bliver ikke suget. Men hvad gør jeg med Emma? Frontlinen virker tilsydenladende ikke. Jeg har hørt hvidløg skulle gøre det. Skal jeg så bare en gang om ugen, proppe et lille fed i en pølse og give hende den? Eller hvordan virker hvidløg tricket?
Eller er der andre metoder, at komme tægerne til livs ved? Kan simpelthen ikke holde ud, der sidder en dracula på min hund. Tør ikke røre den, for tænk hvis den hopper på mig smiley (ved godt det ikke kan lade sig gøre) men er ikke overbevist smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tæger, igen igen, hjælp
  • #1   3. jul 2010 De hopper ikke, de kravler. Stop hysteriet. Prøv evt. Bayvantic.

• #2   3. jul 2010 Det kan godt være de ikke hopper men kravler, er ski hysterisk omkring dem, om de så hoppede på tungen smiley Jeg kan ikke have dem, og jeg vil ikke have dem på min hund.

Har Frontline, bayvantic og Advantage ikke samme effekt og i dette tilfælde ingen effekt?

• #3   3. jul 2010 prøv.

• #4   3. jul 2010 Iøvrigt så hedder de små bæster flåter. Tæger er en helt anden art.....

Undskyld flueknepperiet *rødme*

• #5   3. jul 2010 Ja, men vil nu lige se, om ikke nogle herindefra har erfaringer med hvidløget. De dråber er jo gift, vi propper i huden på dem. Så kan dette undgåes, er det jo favorible.

• #6   3. jul 2010 Anne Julie - kalder dem nu altså også for tæger smiley men er ligeglad med hvad de hedder, synes stadig de er mega klamme!!!!

• #7   3. jul 2010 Når der er flest flåter hiver jeg 3-4 stykker af mine hunde HVER dag, og de elsker jeg nusser dem igennem efter de små dyr.
    Når jeg har hevet en af klør jeg på stedet den har siddet, og hundene nyder det højlydt.

Man vender sig til dem, jeg synes lopper er værre.....de er sg ikke til at fange...

• #8   3. jul 2010 Frontline måde at virke på er ved at flåterne dør når de har siddet på hunden.

Bayvantic indeholder permethrin som gør at flåterne "brænder" fødderne og derfor hopper af igen uden at bide.

Altså er der en meget stor forskel, jeg er heller ikke fan af de små bæster og bruger bayvantic (som forøvrigt er den eneste som også beskytter mod sandfluer hvis man tager hunden med til udlandet, sydeuropa).
    Dog kan man ikke bruge Bayvantic hvis man også har kat som sover sammen med hunden eller evt slikker på den for katte er meget overfølsomme overfor permethrin.

Jeg har 7-9-13 aldrig haft en flåt på nogle af mine hunde ved brug af bayvantic men der kan selvfølgelig sætte sig en enkelt.

• #9   3. jul 2010 Enig med Danni.. Jeg bruger også Bayvantic på mine 3 og de har "7-9-13" ikke haft "besøg" af nogle kryb endnu.

• #10   3. jul 2010 Ina - bayvantic :o)

• #11   3. jul 2010 Vi bruger Frontline Combo Vet forebyggende på Cody, og han har 2-4 flåter pr. sæson. Det mener jeg er til at leve med smiley

• #12   3. jul 2010 Som andre også siger. Brug Bayvantic.

• #13   3. jul 2010 Som andre også siger. Brug Bayvantic. Ja meeen vær opmærksom på at nogle hunde kan fåe en MEGET voldsom allergisk reaktion på dette....Det er MEGET giftigt....Jeg selv tør ikke bruge det til mine 3 hunde og 4 katte, nu må kattene så overhovedet ikke få det, men de kunne jo få det fordi de ligger sammen med hundene....
    Hvidløg har jeg altid brugt om vinteren, og har de aldrig oplevet at vufferne ikke kunne tåle det....

• #14   3. jul 2010 DE forskellige produkter virker ikke ens.. Så prøv hvad du og din hund trives bedst med.
    Man kan hos langt de fleste foderforhandlere også købe hvidløg - enten som granulat eller dråber, hvor man så kan dosserer ud fra hundens størrelse. Ellers kan man lave det selv af frisk hvidløg. Andre gamle husråd er at spraye hunden med lavendel og andre planteudtræk..
    Som noget nyt er der nu også kommet forskellige typer Halsbåndsvedhæng, som også skulle holde flåter, lopper osv. væk.

• #15   4. jul 2010 Takker for svar. smiley

Kommentér på:
Tæger, igen igen, hjælp

Annonce