{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

? om rabies-vacc. {{forumTopicSubject}}

Vores Dino fik sin rabies-vacc. og skulle så have en til en måned efter (vi vil gerne kunne tage ham med til f.eks. Sverige på et tidspunkt). Men da han skulle have den en måned efter, havde han fået en stor bule - betændt bule på siden af halsen og så vil dyrlægen naturligvis ikke give ham en rabies-vaccination.
Nu er der så gået lidt over halvanden måned og Dino skal opereres på tirsdag, så han kan tidligst få sin næste rabies-vacc. om måske 14 dage efter operation ??

Vil det være i orden og så den obligatoriske blodprøve 120 dage efter sidste vacc. eller skal vi starte forfra med 2 vacc med 1 måneds mellemrum og hvor tidligt må vi så gå i gang med det i forhold til den vacc. han har fået.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ? om rabies-vacc.
  • #1   3. jul 2010 Nej nej........ Det er underordnet hvor lang tid der er imlemme de 2 vacciner. Der må bare først udtages blodprøve efter sidste vaccine.

    Du kan vælge at satse og håbe at han har dannet antistoffer nok efter den 1. vaccine og teste 120 dage efter den første eller du kan vælge at give ham en vaccine mere og så teste 120 dage efter den sidste.


  • #2   3. jul 2010 Alle mine hunde har fået 2 vacciner med ca. en måned imellem...... Alle undtagen Lotus havde dannet antistoffer nok. Hun skulle have en 3. vaccine og så skulle vi vente 120 dage efter den, før vi kunne teste hende igen...... Heldigvis havde hun dannet nok efter den 3. vaccine:-)

    Men, der røg lige en tur til Sverige:-(


  • #3   3. jul 2010 Det er kun ca 20 % af alle hunde der ikke danner antistof etfer den første vaccine, så når dyrlægerne og producenten siger at man skal vaccinere 2 gange med 1 måneds mellemrum, så er der ca 80 % af hundene der bliver overvaccineret. man skal jo heller ikke glemme at rabic vaccinen er der kviksølv i...

  • #4   3. jul 2010 Oki - jeg troede bare at der max måtte gå en måned mellem 1. og 2. vacc.
    Jamen, så vælger jeg for en sikkerhed skyld og for (forhåbentlig) ikke at skulle starte forfra, at han får nr. 2 rabiesvacc så snart ham må efter operationen og så blodprøve 120 dage derefter. Så burde den være i vinkel. Vi kan alligevel ikke nå det hele inden udstillingen i Sofiero, så han kan ikke komme med som følgesvend (han er blanding så skal ikke udstilles) alligevel.
    Kan lige så godt gå med livrem og seler - det har jeg det bedst med.


  • #5   3. jul 2010 Synes ikke jeg kan læse nogen steder at der er kviksølv i rabies-vaccinen.

  • #6   3. jul 2010 Min ene tæve blev kun vaccineret 1 gang og havde et meget højt antistofniveau.

  • #7   3. jul 2010 Tja, man kunne selvfølgelig prøve at tage chancen med drengen ! ?
    For så kan vi jo tælle 120 dage fra den 1. rabiesvacc. og så er vi jo allerede godt på vej.


  • #8   3. jul 2010 Alle mine - 7 hunde- er kun vaccineret 1 gang og det ahr fint givet antistoffer nok i testen, så tag det helt roligt! smiley
    Pøj Pøj med operationen


  • #9   3. jul 2010 Her mislykkedes det desværre 5. gang:-(

    Alle mine øvrige hunde har fået 2 og dannet masser af antistoffer...... Bare ikke Lotus:-(


  • #10   3. jul 2010 Vores hvalp er også i gange med "behandlingen"..

    Vi bor i Sverige og vil gerne kunne tage hende med hjem til familie i DK... Hun har fået sin 2. vaccination og kan få taget blodprøve, så snart oktober måned indtræder..

    Det kan godt være, der er nogle hunde der kan nøjes med en enkelt vaccine.. men jeg ville nu vælge at tage 2.. Da dyrlægerne anbefaler det herovre - og de må da vide bedst, eftersom det er her i landet (sverige) reglen er..

    Det i hvert fald mere end bare surt at blive taget i tolden - hvis tingene ikke er i orden..

    Man kan få indgangsforbud i Sverige - hunden kan blive sat i karantæne og i værste fald aflivet..

    Så jeg går i hvert fald efter hvad min dyrlæge siger herovre i Sverige..


  • #11   6. jul 2010 Karina T
    Vi tager ikke hunden med til Sverige, før vi har en blodprøve som er OK, så der er ingen her der bliver taget i tolden.


  • #12   6. jul 2010 Lashes er ogsaa kun vacc 1 gang for rabies.. har saa aldrig faaet det testet men holder den ved lige med en ny vac hvert andet aar.. smiley saa lashes skal have igen naeste aar smiley
    men nu behoever man jo heller ikke blodproever for at koere mellem Dk og DE og NL smiley det er kun SE der er saa skraeppe smiley


Kommentér på:
? om rabies-vacc.

Annonce