{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.803 visninger | Oprettet:

Kan man lære sin hund at elske vand? {{forumTopicSubject}}

Igår var jeg så rundt omkring med min lille hund. Vi går nede et sted hvor der holder både.
Jeg ser et PERFEKT sted hvor Hugo kunne gå ned og dyppe tæerne, fordi at der er en slags rampe ( at vandet bliver dybere jo længere man når ud, men i starten er det ikke engang 1cm dybt. ).
Bagved mig står en hund i snor og piver, de slipper den løs og den skynder sig ned i vandet alt det den kan.. Det var SÅ dejligt at se.. Men min hund, IKKE TALE OM, han ville ikke derned uanset hvad.. selvom jeg dyppede tæerne og prøvede at lokke ham derned og alt muligt.. Men nej, han ville ikke! smiley
Det skal lige siges, det var ikke på grund af den anden hund, for selv da den var gået gad Hugo ikke derned..

Skal jeg bare acceptere det faktum at han hader vand, eller kan man lære sin hund at elske at svømme?

Og, er der bare nogle hunde der hader vand og de ikke kan læres at kunne lide det..'
Min store hund elskede vand fra første gang han var på stranden.. smiley

Undskyld, det blev lidt langtrukkent.. Håber at høre nogle gode svar fra jer som sædvanlig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man lære sin hund at elske vand?
  • #1   3. jul 2010 Ja der er nogen hunde der HADER vand og jeg har en af dem, min cavalier på 8 år hader vand, han nægter at gå i det om det så er en vandpyt eller på stranden han gør det ikke... Min tæve der imod hun elsker det og er ikke til at drive op igen, men Gizmo det kan jeg godt glemme.

  • #2   3. jul 2010 min milo er heller ikke til vand. bare jeg tænder vandslangen i haven så er han smuttet.
    nala har badet et par gange ved stranden, men er ikke helt vild med det.

    men jeg kunne godt tænke mig at lærer milo det. i sær med al den pels han har, så må det var dejligt at blive dyppet i den varme,


  • #3   3. jul 2010 Det samme her, selvom det er en lille chihuahua kan han springe en hel meter over en vandpyt. Kan den undgås, så undgår man den tænker han nok .. smiley Hvilket jeg synes er sørgeligt, ville ønske han kunne nyde at plaske rundt som nogle andre hunde.. iiih altså, er helt misundelig på den hund vi så igår.. Den ELSKEDE det virkelig. smiley

  • #4   3. jul 2010 Tror i det kunne være en ide at købe et lille bassin og smide nogle godbidder eller nogle lækre kyllingstykker i vandet, så er han jo ligesom tvunget til at hoppe deri hvis han skal have fat i dem??

  • #5   3. jul 2010 Ja nu er min hund også halvandet år.. hehe, men der er ikke sket noget endnu mht til den vandskræk smiley

  • #6   3. jul 2010 Nej har jeg ikke.. men det vil jeg da gøre med hans bedste ven, vores belgier.. smiley Han er her så ikke lige i 2 dage, han er med min søster og hygge i hus smiley ( min lillesøsters hund )



  • #7   3. jul 2010 Taiko gik i vandet sidste år for første gang. Han har aldrig ville end soppe i vandet. men Kia syntes det er sjovt, og ville hun ville han også
    I dag er det næsten ham der er mest vild med vand.


  • #8   3. jul 2010 Min gjor det samme som "Ta dit ansvar alvorligt"s hun hadet vand, så en dag var vi ved vandet med en ældre herre hund og han elsker at hente pinde i vandet lige pludselig stod hun i vand til maven. Jeg sagde intet men hun fandt ud af det og skynte sig i land, men det var sjovere i vand så hun tog en tur mere. Idag går hun kun ud til hvor hun kan bunde, men håber at det kommer lidt efter lidt.

  • #9   3. jul 2010 * Ta dit ansvar alvorligt * : Haha. Lover dig for at kameraet ikke bliver glemt, især ikke hvis det lykkes, så skal der sgu skydes masser af billeder smiley

    Sanne Z : Sikke en solskinshistorie, så er der måske håb forude for mig og min hund smiley vi skal ihvertfald prøve..


  • #10   3. jul 2010 Piv........... Jeg har det modsatte problem.....

    Jeg kan ikke gå på stranden med mine hunde, for jeg kan ikke få Lotus op igen....... Det er altså også surt:-(


  • #11   3. jul 2010 * Ta dit ansvar alvorligt * :

    Ja, Lotus kan godt baske rundt derude i timer. Det største problem er at jeg ikke kan kalde hende ind. Dernæst at hun ikke svømmer langs stranden med svømmer ud og ud......... Derefter er problemet at hun plasker og leger med vandet alt imens hun gøer........ Så folk tror at hun er ved at drukne:-(


  • #12   3. jul 2010 hehe, min gamle tæve, hun ville gerne ud i vandet, men kun så hun kunne gå med sine bagben på bunden, og så svømmede hun med sine forben.. En sommer tog fanden ved hende, hun svømmede så langt ud at jeg tænkte hun var blevet skør, normalt når man kaldte og sagde man skulle hjem, kom hun med det samme, men den dag, nix det var næsten som at skræmme hende længere væk.. Og ja så fra den dag kunne hun ikke være løs på stranden mere, for hun holdte sig ude for rækkevide, og kaldte du på hende, svømmede hun længere ud.. Jeg har en gang været nød til at hoppe i, fordi hun til sidst ikke kunne holde sig oppe længere.. Nej en god mellem ting, det er altså det bedste.

  • #14   3. jul 2010 Vores hvalp var ikke meget får det i starten - men eftersom hun var så lille, skulle hun jo lære godt at kunne lide vand..
    Så hun blev tvunget i.. Vi bar hende ud og vandet, og min kæreste "kastede" hende også ud i vandet... og siden da, så ELSKER hun vand.. Hun kan slet ikke vente og springer så meget der nu kan springes..

    Samtidig bader vi hende også jævnligt - der står hun også bare og nyder "massagen"...


  • #15   3. jul 2010 Nogen hunde kan lære at blive glade for vand, andre lærer kun at affinde sig med at skulle ud idet.

    Min første hund Møffe, hadede vand. Jeg tog hende under armen og gik selv ud og så blev hun sluppet og svømmede ind (hun havde vest på, og jeg støttede hende med en hånd under maven -hun var nemlig ikke en særlig god svømmer)
    Med tiden lærte hun at følge mig ud i vandet, når det var varmt og jeg syntes hun skulle køle af.
    Hun blev aldrig den store vandhund, men hun lærte da at det var ok at være i vandet.

    Reiki ville kun pjaske lidt i vandkanten da jeg fik ham. Ham har min bror taget under armen og smidt ud i en sø. Det gjorde han et par gange, reiki fandt ud af han kunne svømme, og siden da har han æææælsket vand, og bader ved enhver given lejlighed.

    Gaia ville osse kun pjaske lidt i vandkanten da jeg fik hende. Hun er enormt førerfikseret og adlyder stort set basiskommandoer under alle omstændigheder.
    So hende gav jeg en pladskommando, og så gik jeg ellers ud i vandet, og Gaia fulgte jo så med.
    Så¨legede vi lidt ude i vandet -ikke dybere end at hun kunne bunde, men dog så hun blev våd næsten over det hele.
    Med tiden er jeg så bare gået længere ud så hun var nødt til at svømme.
    Jeg har støttet hende, rost hende osv, og hun er faktisk ved at være blevet rigtig glad for vand.
    Vi har i dag været ved en sø og bade, og hun har været i vandet i næsten 2 timer, og havde gladeligt taget en svømmetur mere hvis hun havde fået lov.

    Hvilken metode mans kal bruge, afhænger af hunden. Gaia ville jeg aldrig have kastet i, som vi gjorde med Reiki. Hun ville være blevet bange og næppe nogensinde været gået i vandet igen.
    Reiki derimod er typen der bare lige skal finde ud af at han godt kan, og han er mere "hårdhudet", og får ikke noget ud af at man pylrer om ham


  • #16   3. jul 2010 mine hunde har i øvrigt være hhv 4 år, 10 mdr og 3 år da de har lært at svømme

  • #17   3. jul 2010 Mette: Haha, kan godt se det lidt pinlige i at have en hund der går amok ude i vandet.. smiley


    Michelle: Min hund er nok mere som Gaia, han skal under ingen omstændigheder bare smides ud i det, men nærmere lokkes til det..

    Og han skal helt klart have flexi snor på ude i vandet, intet mindre..
    Havde en forfærdelig drøm i nat hvor jeg drømte at Hugo bare sank dybere og dybere i vandet, og nærmest druknede.. puha, kom lige i tanke om det nu først. Hvor var det ubehageligt..

    Er der egentlig forskel på om jeres hunde vil ned i et bassin eller i ud i det naturlige??


  • #18   3. jul 2010 Mine bruger både bassin, svømmehal og sø. Havet er de knapt så vilde med. eller rettere i havet plasker de gerne, men svømmer ikke. Det er så osse vesterhavet hvor der jo er en hel del bølger og meget strøm, så det er fint de bare lige går ud og plasker.

    Flexline/line ville jeg dog undgå. Jeg ville være bekymret for om hunden blev viklet ind i den. I hvert fald skal man passe meget på.
    Men du kan købe en redningsvest til din hund -det gør det meget nemmere for den at lære at svømme, hvis den er lidt utryg.
    Der er osse et håndtag på ryggen, så man kan støtte/hjælpe lidt om nødvendigt.
    Og vælg et sted uden bølger og andet "farligt"


  • #20   3. jul 2010 Lilly har altid hadet vand - hun er 6 år gammel nu og har lige taget sin aller første svømmetur i dag smiley
    Så det tog hende nogle år at lære at elske vand. Men tror langt fra alle hunde lære at elske det.


  • #21   3. jul 2010 Jeg er piskenødt til at have snor på Lotus, når hun skal i vandet. Jeg har prøvet med 50 meter flagline........ DET gik så ikke!! Hun viklede sig glad og fro helt ind i den, så jeg måtte ud i vandet en efterårsdag og hente hende ind igen.

    Nu har jeg en 15-20 meter lang sporline (tror jeg nok), som hun har på. Men det huer hende bestemt ikke!!


  • #22   3. jul 2010 Undgå flexisnoren.. hmm.. tænk hvis han svømmer alt for langt ud.. så ku jeg da lige hive ham ind igen.. evt. både redningsvest og flexisnor???

  • #23   3. jul 2010 Hehehe det er det samme hos os.
    Vi har et kæmpe svømmebassin i haven, som vi ofte benytter.
    Nova styrter direkte op i bassinet og er ikke til at drive op.

    Dixie derimod.. Joh hun synes skam det er meget interessant, men ikke ti vilde heste kunne få hende til at hoppe i. Istedet nyder hun at fræse rundt om bassinet og gø som en vandvittig.. Lol

    Det samme sker når vi er på stranden. Nova styrter ud i bølgen blå, imens dixie bliver på stranden og gør istedet..

    Sådan har det været lige siden de var små, og tror bare vi må acceptere, at der bare er nogen hunde der ikke er de fødte "vandhunde" smiley


  • #24   3. jul 2010 Mette -min mor har osse sådan en (hund altså). Molly kommer først op af vandet når vi andre er gået og er ude af syne... og selv der render hun tilbage i vandet, hvis ikke man er hurtig til at fange hende når hun kommer for at se hvor vi er.
    Problemet er jo så bare at man jo ikke bare kan efterlade hende hvis der er andre mennesker hehe...

    Mine har heldigvis lært at nej er nej, osse når man VILDT gerne vil ned i vandet.
    Reiki kommer så bare med nogen små hysteriske bjæf, hvis han meget gerne vil derned men ikke må.
    Og så tyer han gerne til sit yndlingstrick -når moar siger nej, så smider man sig ned på siden, ligger ørerne tilbage, klistrer det store "smil" på og piber som om jeg stod og tævede ham. Det får ALTID folk til at sende grimme blikke, og ofte kan det osse få moar til at give efter og godkende en lille svømmetur.
    Det er jo på ingen måde pinligt at have en hund der ligger og hyler og ligner en der plejer at få en str 45 i hovedet hver gang der siges nej ;o)


  • #25   3. jul 2010 Michelle:

    Lotus er normalt ret lydig.......... Og hun kommer 100% sikkert, hvis hun ikke kan se mig!!

    Bare ikke i vandet. Hun opdager ganske enkelt ikke at jeg er gået.

    Hun lukker sig inde i sin egen "vandverden" og ænser INTET omkring hende. Jeg kan lokke og jeg kan true. Intet får hende ind.

    Hun kommer først ind, når hun skal tisse eller skide.

    Ikke et sekund før!!!


  • #26   3. jul 2010 Er de ikke skynde de hunde *GG*

    Og man får såååå mange "søde" kommentarer for forbipasserende, når ens hun laver den slags hehe...


  • #27   3. jul 2010 skynde??? hvor dælen kom det fra. Der skulle self stå skønne;o)

Kommentér på:
Kan man lære sin hund at elske vand?

Annonce