2.590 visninger
|
Oprettet:
Ferie uden hund - hvad så? {{forumTopicSubject}}
Hvad gør i andre som tager på ferie uden hund? Vi har desværre ikke nogen der kan passe vores lille guldklump imens vi er væk....
Jeg regner med at vi ender med at vælge en pension, jeg ved ikke hvad vi ellers skal gøre?
Jeg ved ikke om jeg turde stole på en tilfældig privat person, ville i turde det?
Åhh jeg er i syv sind, jeg vil jo gerne at hun har det godt imens vi er væk! Ellers kommer man jo heller ikke til at nyde ferien.
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.146
Og så lærer personen at kende inden
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
- Ville aldrig smide dem i pension, så hellere bliver hjemme! Min ferie ville ganske enkelt være elendig hvis jeg skulle aflevere dem sådanne et sted. Men, det afhænger nok også af den enkelte hund, hvordan den ville tackle et pensionophold - Min Shika ville slet ikke kunne klare det fx.
- Jeg ville heller ikke lade en fremmed privat passe mine hunde. Faktisk er det kun mine forældre jeg ville overlade mine hunde.
: )
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Jeg ville ikke stole nok på fremmede mennesker til og overlade mine hunde til dem.
Vi har så også nogle venner der vil tage dem , hvis de kan. Sommerferie holder vi sammen med disse venner og deres hund.
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.266
Ellers ikke, jeg ville aldrig kunne ha ro i sindet hvis jeg skulle tage på en uges ferie uden dem???!! De skal med mig og de er med mig SÅDAN er det... Det vidste min X kæreste også, så de ferier vi tog på var med hundene, ville han så på dase-ferie så måtte han tage med nogle kammerater, for det gad jeg ikke...
Ville aldrig sætte en hund i pension...Ville heller ikke finde en privat person jeg ikke kendte og stolede 120% på...
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Her i huset har vi 3 altoverskyggende interesser, vores hunde, vores biler og skiferie. Hundene kan godt komme med på Audi træf, men de kan altså ikke komme på vores årlige tur med Audiklubben til et sted i Tyskland, og ej heller kan de heller ikke komme med på skiferie. Skal man så bare sige desværre det kan ikke lade sig gøre. Hvad er det der er så forfærdeligt ved at tage væk fra sine hunde for at opleve noget som de ikke kan deltage i?
Det er jo netop når man er på ferie væk fra hundene man ved hvorfor man har hundene i hverdagen. Der er bare tidspunkter hvor det ikke dur at tage dem med.
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.524
Nogle gange har vi så ikke haft alle sammen med, men har fået én eller to af dem passet af familie eller venner.
Den eneste gang vi har været af sted helt uden hunde, var faktisk her i Pinsen, hvor min kærestes lillesøster (på 27 år), kom hjem og boede hjemme hos os og passede de to gamle, mens Chivas blev passet hjemme hos en af vores hvalpekøbere og hendes hunde :o)
- Joya var på det tidspunkt stadig hos sin opdrætter og søskende ;o)
Personligt ville jeg have det meget svært ved at skulle sætte nogle af mine hunde i pension, og hvis jeg skulle, så skulle jeg have gode anbefalinger fra både øst og vest om den pågælende pension først ;o))
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 578
Sidste år boede min lillesøster i vores lejlighed, fordi han ikke var så gammel, og i år aflevere jeg ham hos min mor på Fyn
Hvis jeg var dig ville jeg vælge en pension, ville ikke have det godt med at Louis skulle være hos en fremmed.
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.266
Men nu er jeg også kun mig selv at tage hensyn til kan godt se når man er en familie er der flere ting der spiller ind....
Nu skal jeg heller ikke ha børn, og den mand der evt måtte komme, får fra start af at vide at hundene er så stor en del af mig, og kan han ikke acceptere det, JA men så er det bare ikke ham jeg skal være sammen med:o)
Jeg siger med det her, på INGEN måde at folk som tager fra deres hunde på ferie og hvad de nu måtte vælge af pasning er dårlige hundeejere... SLET ikke...
Jeg gør det bare ikke:o)
aug 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 890
Ferie uden hund - hvad så?