10.526 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Ruhåret gravhund trimmes el. klippes ? Ruhåret gravhund trimmes el. klippes ?
Har en ruhåret gravhund på knap 2 år. Skal man gå til hundefrisør med den eller er det nok at man selv trimmer den. Mvh. Henrik
0 synes godt om
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.950
Jeg ville ikke klippe den.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
du kan prøve hende her
http://www.trineshundesalon.dk/
feb 2008
Følger: 73 Følgere: 68 Hunde: 9 Emner: 73 Svar: 1.459
feb 2008
Følger: 73 Følgere: 68 Hunde: 9 Emner: 73 Svar: 1.459
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 479
overlad det hellere til dem der er prof.
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 88
Så bruger vi en lille kam-rive-kniv tingest, som gør at vi kan få fat i pelstotterne, men igen er det svært at bedømme hvornår det er bedst. Jeg vil ikke have at det skal gøre ondt.
Jeg mener også at have fået fortalt at en ruhåret gravhund ikke fælder når den er trimmet korretkt.
Ellers har jeg købt en furminator, den tager en masse underuld, men det er vel de lange dæk hår der skal af når man trimmer.
Trods alt det her besvær har vi en ganske nydelig gravhund, som ikke fælder så meget, men metoderne, dem roder vi stadig i, og han skal bare ikke til trimmer, han vil da dø af skræk, hvis han blev efterladt hos fremmede som satte ham på et bord og rykker i hans pels.
Mon ikke en prof trimmer bare klipper pelsen, rigtig trimning tager da lang tid.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.950
Det var self noget jeg snakkede med frisøren om (og ringede til flere), og spurgte faktisk i første omgang blot om jeg kunne få et trimmekursus så jeg selv kunne gøre det, da jeg ikke turde overlade hende til en fremmed af skræk for hvad hun evt kunne finde på at gøre (og bekymring for hvilken hun jeg ville få med hjem bagefter)
Frisøren sagde at hun ville give det et forsøg, og så måtte hun jo bare stoppe hvis Møffe syntes det var for meget.
Jeg afhentede et par timer senere en færdig-trimmet, afslappet og glad hund.
Hun havde ikke givet problemer overhovedet, da først frisøren havde givet sig lidt tid til at lære hende at kende.
Og Møffe havde haft en god oplevelse med det, og næste gang vi kom, hilste hun glad og tilfreds på frisøren.
Så nogengange synes vi selv det er meget værre end det egentlig er. Hvis blot man vælger en god frisør:o)
Men ellers ville jeg da anbefale at du melder dig til et trimmekursus. Nogen frisører afholder sådan noget, og jeg ved at en del specialklubber osse holder den slags engang imellem.
SÅ kan du da få lært at gøre det rigtigt:o)
Og nej, en prof hundefrisør klipper ikke bare pelsen. Det skulle da lige være hvis der er en grund til hvorfor det er bedst for hunden.
Ruhåret gravhund trimmes el. klippes ?