{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ruhåret gravhund trimmes el. klippes ?
  • #1   7. jul 2010 Man kan sagtens selv lære at trimme -der findes kurser man kan deltage på.

    Jeg ville ikke klippe den.


  • #2   7. jul 2010 Jeg vil nok vælge at gå til en hundefrisør og så få nogle tips og tricks fra dem
    du kan prøve hende her
    http://www.trineshundesalon.dk/


  • #3   7. jul 2010 Den skal trimmes.

  • #4   7. jul 2010 med en trimmekniv, så jeg tror du skal lavde en hundefrisør gører dette.

  • #5   7. jul 2010 ååh gud.. bare lad vær med at lade samme nummer som mig.. jeg skal aldrig selv klippe mine hundes pels selv igen..
    overlad det hellere til dem der er prof. smiley


  • #6   7. jul 2010 Jeg har samme problem, men Bonzo er 6 år nu. Vi prøver at trække de løse hår af ham, men synes det er svært at mærke når de er løse nok.
    Så bruger vi en lille kam-rive-kniv tingest, som gør at vi kan få fat i pelstotterne, men igen er det svært at bedømme hvornår det er bedst. Jeg vil ikke have at det skal gøre ondt.
    Jeg mener også at have fået fortalt at en ruhåret gravhund ikke fælder når den er trimmet korretkt.
    Ellers har jeg købt en furminator, den tager en masse underuld, men det er vel de lange dæk hår der skal af når man trimmer.
    Trods alt det her besvær har vi en ganske nydelig gravhund, som ikke fælder så meget, men metoderne, dem roder vi stadig i, og han skal bare ikke til trimmer, han vil da dø af skræk, hvis han blev efterladt hos fremmede som satte ham på et bord og rykker i hans pels.
    Mon ikke en prof trimmer bare klipper pelsen, rigtig trimning tager da lang tid.


  • #7   7. jul 2010 Kirsten -jeg sagde det samme om Møffe da jeg fik hende. Hun var direkte agressiv mod fremmede mennesker, fordi hun var bange og usikker.
    Det var self noget jeg snakkede med frisøren om (og ringede til flere), og spurgte faktisk i første omgang blot om jeg kunne få et trimmekursus så jeg selv kunne gøre det, da jeg ikke turde overlade hende til en fremmed af skræk for hvad hun evt kunne finde på at gøre (og bekymring for hvilken hun jeg ville få med hjem bagefter)

    Frisøren sagde at hun ville give det et forsøg, og så måtte hun jo bare stoppe hvis Møffe syntes det var for meget.

    Jeg afhentede et par timer senere en færdig-trimmet, afslappet og glad hund.
    Hun havde ikke givet problemer overhovedet, da først frisøren havde givet sig lidt tid til at lære hende at kende.

    Og Møffe havde haft en god oplevelse med det, og næste gang vi kom, hilste hun glad og tilfreds på frisøren.

    Så nogengange synes vi selv det er meget værre end det egentlig er. Hvis blot man vælger en god frisør:o)

    Men ellers ville jeg da anbefale at du melder dig til et trimmekursus. Nogen frisører afholder sådan noget, og jeg ved at en del specialklubber osse holder den slags engang imellem.
    SÅ kan du da få lært at gøre det rigtigt:o)

    Og nej, en prof hundefrisør klipper ikke bare pelsen. Det skulle da lige være hvis der er en grund til hvorfor det er bedst for hunden.


Kommentér på:
Ruhåret gravhund trimmes el. klippes ?

Annonce