{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.959 visninger | Oprettet:

DF`s Liselott Blixt er helt gak gak!! {{forumTopicSubject}}


Det er EJEREN! IKKE hunden!!

Jeg glæder mig til, at blandt andet Schæfer og Dobbermann også forbydes..

"Det er ikke muligt at udpege bestemte
hunderacer som særligt bidske, på bag-
grund af Ulykkesregisterets data, da der
ikke er tilstrækkelige oplysninger om hvil-
ke hunderacer der er involveret. En Au-
stralsk undersøgelse påpeger dog, at
schæferhunde og doberman har ca. fire
gange højere risiko for at lave bidskader

end gennemsnitshunden, og rottweilere 2-
3 gange højere risiko."
Kilde: http://www.si-folkesundhed.dk/upload/nr8juni2002.pdf - side 8

"En statistik opgjort efter faktiske hundebid - opgjort efter specifikke hunderacer - forefindes ikke for Danmark. Erfaringer fra udlandet viser dog, at det langt oftere er hunde,

der normalt omtales som 'familiehunde', som topper disse lister."
Kilde: http://www.amstaffs.dk/racen.htm

Også i denne undersøgelse topper Schæferhunden: http://www.bt.dk/nyheder/saa-farlig-er-din-familiehund


Ja, der er racer der er sværere at styre end andre racer, men meget afhænger altså også af ejeren. Ofte er det personen bag hunden der er den farlige, da personen bag hunden på ingen måde har styr på opdragelse af hunden!

Jeg synes det ville være mere fornuftigt, at der blev indført:
1) dyregodkendelse. Det skulle være lovpligtigt at have fuldført et kursus i stil med kørekort, hygiejnecertifikat eller truckcertifikat for at få lov at holde hund. Præcist hvordan godkendelsen skulle udformes kan debatteres - men der skulle være undervisning og eksamen i det valgte dyr. Der skulle ligeledes være forskellige kategorier indenfor nogen dyreracer; herunder hunde således, at du kunne have en chihuahua, men ikke en Dobbermann.

2) et dyrepoliti. Dyrepolitiet skulle have to primære funktioner. a) at finde ejere der misrøgter deres dyr og; b) finde dyreejere uden den lovpligtige godkendelse.

Straffen for at bryde loven skulle være passende. Jeg ved ikke om vi taler bøde eller fængsel - men en af delene.

Igen, det er sgu ikke hunden der er problemet - det er ejeren

Kilde: (link fjernet)

Det jo helt grotesk at "hundeloven" overhovedet eksisterer!! det er jo virkelig helt gak gak







Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DF`s Liselott Blixt er helt gak gak!!
  • #1   10. jul 2010 *Jeg glæder mig til, at blandt andet Schæfer og Dobbermann også forbydes*

    DET var sq da noget underligt noget at ønske????

    Hvorfor ønsker man ondt for andre? Er det ikke nok med de 13 listehunde nu??

    Du er hamrende utilfreds med den nye lov og det forstår jeg fuldt ud. Det er vi mange der er.

    Men at ønske det samme onde for andre??

    Hvor lavt kan man synke????????


  • #2   10. jul 2010 Helt enig. Nu er det vel også de færeste der laver en sag ud af at være bidt af f.eks en gravhund.

  • #3   10. jul 2010 hvorfor er det at i kun skal debatere om hvorvidt andre hunde skal med på listen eller ej!! det jo for fanden ikke det det handler om!!

  • #4   10. jul 2010 *hvorfor er det at i kun skal debatere om hvorvidt andre hunde skal med på listen eller ej*

    Undskyld.............. Er det ikke dig, der har sat dette ind??:

    *Jeg glæder mig til, at blandt andet Schæfer og Dobbermann også forbydes*


  • #5   10. jul 2010 kritikken modtaget, ikke alle statestikker er 20 år gamle, spænd nu hjelmen..

  • #7   10. jul 2010 Jeg glæder mig til, at blandt andet Schæfer og Dobbermann også forbydes..

    Forstår ikke helt man kan ønske at der bliver forbud mod flere racer! Du syntes måske der er for lidt på listen?


  • #8   10. jul 2010 jo´, Doberman og Schæfer er de hunde som ligger i toppen af hunde som bider, med skader tilfølge..

  • #9   10. jul 2010 Drop nu den ''skal min forbydes, så skal din også'' mentalitet!!

    Det er simpelthen til at brække sig over!




  • #12   10. jul 2010 men det er ikke det det handler om, det handler om at DF og resten af regeringen vil ikk indrømme at de har lavet en fejl, men istedet angriber os hunde ejere og Danske Dyrelæger.. alle ved jo inderst inde at hundeloven går stit i mod moral og etik hvad angår dyr og deres liv!

  • #13   10. jul 2010 Så ALLE hunde burde komme på listen??

    Villa man så være tilfreds?


  • #14   10. jul 2010 *men det er ikke det det handler om, det handler om at DF og resten af regeringen vil ikk indrømme at de har lavet en fejl, men istedet angriber os hunde ejere og Danske Dyrelæger.. alle ved jo inderst inde at hundeloven går stit i mod moral og etik hvad angår dyr og deres liv!*

    DET er vi helt enige om.

    Jeg reagerer bare på at fordi nogle hunderacer er på listen, så ønsker man det samme "onde" for alle andre racer også??

    Se, DET fatter jeg ikke!!!

    MEN det er også varmt, jeg er blåndine og ejer oven i købet 2 af de kedelige blacknosekillerdogs............. Som OGSÅ kan bide.


  • #16   10. jul 2010 KRUMME OG CULT:: JO lige akkurat, schæfer og specielt Doberman har stor tendens til at ville aflive deres bytte uanset om det er en hund en kat, et egern eller for den sags skyld et lille barn!! de er rov dyr lige som alle andre hunde og schæfer og Doberman er lige så skyldige som alle andre rovdyr! det er en brutal verden vi lever i for nogen, men sådan er livet sku!!

  • #17   10. jul 2010 Hvis schæfer bliver forbudt, glæder jeg mig da til at se en hundepatrulje,
    med fx en dansk svensk.


  • #19   10. jul 2010 Fatter ikke hvorfor man stadig gider at diskutere hvilke hunderacer der skal forbydes. Hm.... Nå men må så hellere komme ind i kampen. Gravhunde skal f..me forbydes. De er mega utilregnlige og bider. Kender en rottweiler der nu 4 gange er blevet overfaldet af gravhunde uden snor. På med mundkurv og max 2 meter line ligesom de andre forbudshunde.

  • #20   10. jul 2010 carolina P

    Hahaha smiley


  • #21   10. jul 2010 hvad snakker du om, "begribeligt at deres møgkøtere er til fare for samtlige små hunde i DK, når de render rundt med dem løse og uden kurv trods stærk kønsagression osv.. "
    Du er til fare for dine køtere med den holdning og attityde, du vil gøre dine hunde nervøse men også den muskelhund du vil stå over for og det vil måske udløse et angreb også fra din møgkøter!! pga. hunde bliver nervøse hvis de kan mærke du er bange eller nervøs!


  • #23   10. jul 2010 den besked var til Cult og krumme:) men det sku rigtigt Carolina p

  • #24   10. jul 2010 ***Krumme og Cult Shaker nu med pokal** Man kan jo stadig ikke gøre dem der er ansvarlige for denne lov, begribeligt at deres møgkøtere er til fare for samtlige små hunde i DK, når de render rundt med dem løse og uden kurv trods stærk kønsagression osv..

    Ja de tumper vil der dessvære nok altid være der!


  • #25   10. jul 2010 Ud med hundelov, ind med ansvar!! m

    Vores kat lever da stadig, det samme gør naboens 3 chiuauaer da også.
    det gør alle de børn de har leget med også.
    Tror som mange siger, det er nok ikke hundene den er gal med...


  • #27   10. jul 2010 Vi har heller ikke fået nervøse hunde pga af mundkurv.

  • #29   10. jul 2010 NEJ: Ekstrabladet tjener penge på at lave HETZ som du kalder det, de tjener penge på at lave historier og overdramatisere. De jo også efter Rockerne, de kendte osv. det ved alle sku da!! schæfer var en meget farlig hund da jeg var barn, da jeg blev ældre var Dobermanen og senere Rottweileren de store stygge "Helvedeshunde" de var frygtede lige som Muskelhundene er nu!! Det var også Ekstra bladet og andre medier som gjorde dem "farlige" ved deres medie stunts..

  • #31   10. jul 2010 Når jeg læser denne tråd er jeg, som så ofte når jeg læser lignende tråde, i tvivl om hvad budskabet er....
    Jeg er også i tvivl om hvorvidt de personer, der laver disse indlæg forstår hvor stor skade de egentligt gør deres racer og hvor lidt sympati de opnår?
    Hvorfor debatteres der ikke på en saglig, sympatisk og fornuftig måde... De fleste af "os andre" finder jo også loven forkert.... Men tråde som denne, og især formuleringen i sådan et debatoplæg gør altså ikke at man har lyst til at give sin støtte til (en del af ) de der kæmper mod hundeloven.


  • #32   10. jul 2010 jeg synes personligt at: Der ingen hunde skal være på nogen liste, men derimod hunde ejere, Men det skal siges at nu der er lavet en hundelov og hvis den fortsætter i fremtiden så synes jeg at det er forkasteligt hvis hunde ejer med schæfer, doberman, Rottweiler, Akita Inu, Shar pei, Cane Corso, doga canario, presa canario og Mastiff osv. ikke skal have mundkruve på og følge loven idet de alle er potientielle "kamphunde" men det er min Personlige mening:

  • #33   10. jul 2010 Jeg tror der er en hel del der har misforstået det med at "hvis min hund skal forbydes, skal din også".
    Selvfølgelig bider de hårdere end f.eks. schæfer og dobbermann, men det er bare for at fremhæve statistikken. Vi skal lige huske at alle hunde kan finde på at bide, i hvilken grad de gør skade er så forskellen. Men alle hunde skal ha den rigtige opdragelse, som passer til deres temperament. Og derfor synes jeg også det vil være en genial idé, at få indført et hundekørekort. Så man får den rigtig "uddannelse".
    Det er 110% ejerens ansvar!! Kan hunden ikke med andre hunde, om det er en schæfer, gravhund eller en form for muskelhund, må ejeren være mere opmærksom og sørge for ALTID at holde den i snor, så den ikke gør skade på den anden hund.

    Synes at "kamphunde" kan være de sødeste, gladeste og mest trofaste, de kan dog være nemme at tænde. Hvilket vil sige de også skal ha en lidt anderledes opdragelse end så mange andre hunderacer.
    Problemet med denne lov er, at man er for uviden omkring disse racer. Man ser bare de negative ting, som ejeren i det fleste tilfælde kunne ha stoppet.
    Dem der har ødelagt det, er dem der har fået den fordi den er sej og fordi den lige var lidt in nu. Problemet er bare at det er en svær førstegangs hund! Og så går det galt..


  • #34   10. jul 2010 Æv bæv bussemand....... Når min ska', ska' din ihvert fald osse....

  • #35   10. jul 2010 *Lise - Tesla & Rami..* - Sad lige og tænkte helt nøjagtig det samme.

  • #37   10. jul 2010 Nu er det jo hverken schæferejernes eller EkstraBladet skyld at MH overfalder og lemlæster andre hunde??

    Og tro mig. Ikke alle overfald fra listehundene bliver anmeldt eller kommer i Ekstra Bladet!!!


  • #38   10. jul 2010 Nu er den lov jo egentligt ikke lavet, til seriøse hundeejere.
    Nu har jeg selv mødt et par af de lidt mere useriøse, bla en
    fra vollsmose, der ville have en sej hund.

    Så han blandede en amstafblanding med en dobermann,
    den havde han ikke 1 år, da han selv var bange for den...

    Der var 4 hvalpe, som nu alle er blevet aflivet...


  • #41   10. jul 2010 Hunden og Krumme. Det tror jeg også er vejen frem. Og hvis så opdrætterne er forsigtige med hvem de sælger til.

  • #43   10. jul 2010 Ja, og mange af problem ejere vil nok ikke betale det en tavlehund koster.
    Så, ja den vej.


  • #46   10. jul 2010 alle hunde skal repekteres på lige fod, uanset race..

  • #48   11. jul 2010 Jeg synes at det er lidt ondt af dig trådstarter at sige at du glæder dig til at shæferen og dobb´en også bliver en del af de forbudte hunde..
    Ønsk aldrig noget for andre, som du ikke ønsker for digselv.. smiley
    ellers er jeg ret enig i resten, hunde-'kørekortet' og mht dyrepoliti.. smiley


  • #49   11. jul 2010 Når man taler om andre lande er det måske også vigtigt at huske på, at feks. Australien er så meget større end vores lille DK og der er flere hundrede tusinde herreløse/hjemløse hunde. Disse sølle dyr kæmper hver dag en kamp bare for at få mad og derfor sker der selvfølgelig også flere triste ting. Til gengæld har de et yderst effektivt dyrepoliti, som er sponsoreret af firmaer/private, men også af staten. Det kunne vi lære noget af i DK.
    Og som andre skriver er udtalelsen om at " glæder sig til flere racer kommer på listen" ikke særlig velvalgt.. Ligeså dårlig som vores nye hundelov, der klart er klasket sammen af skrivebordsnusserer som ikke aner en dyt om hvad det handler om.
    Men idéen om at få et "hundekørekort" syntes jeg er kanon, men samtidig har jeg meget svært ved at se hvordan det skal kunne gennemføres?


  • #51   11. jul 2010 Livet er uretfærdigt for mig, så det skal det også være for alle andre.
    Sikke en usmagelig barnlig holdning, er usikker på om nogle burde have hund når man er så umoden.
    Ja hundelven er ikke iorden og rammer ikke det den skal, men det hjælper sgu da ikke noget at trække alle andre med ned, fatter slet ikke hvordan det hjæper jer, med at få det lavet om, at få andre ulovlige også....mystisk tankegang.


  • #52   11. jul 2010 Vil lige lave en lille indskydelse til MISS X : Dyrlæger i Dk er ikke statsansatte- undtagen dem på landbohøjskolen.
    Et evt tavlepåbud, kan ikke sammenlignes med udryddelsen af jøderne under 2. verdenskrig. Det er en grumme sammenligning.

    Til TS : Ja, ligesom retriver og alle andre hunderacer kan bide og gøre skade, kan en schæfer og dobberman bestemt også- især hvis de ikke bliver stimuleret i deres hverdag med forskellige former for træning. Alle hunde har hjerne og alle hunde har godt af mentalt træning. Gravhunde er en meget misforstået race. Det er en brugshund, men folk køber den hjem og bruger den som skødehund, uden at den ellers får nogen form for mental træning. Når en brugshund ikke bliver brugt, bliver den frustreret og det kan desværre komme til udtryk ved at bide og jage.


  • Dorthe P
    Dorthe P Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #53   11. jul 2010 Forstår dig godt.
    Ønsker dog ikke at der skal være en liste overhovedet.

    Indfør "kørekort" eller noget.
    Og straf kun dem, som er til fare for andre.


  • #54   11. jul 2010 Alle hunde der bider er der taget højde for i den nye hundelov. Det er ikke længere til diskussion om den er sød, lille eller "har aldrig gjort en flue fortræd". Er den til fare for sine omgivelser står den til aflivning uanset race.

    Om 3 år kommer forbudsdelen af loven op til revision - der vil vi se om ejerne har taget det famøse "ansvar", som de selv prædker, til sig, eller om det er samme omgang varm luft vi har lagt ører/øjne til de sidste 4 år.

    Muskelhundeejere! I har fået jeres wake-up call. Hvordan vil i bruge den?


  • #55   11. jul 2010 årh manner :o( jeg har det bare sådan........... hvis man ikke engang kan overholde de regler vi havde i forvejen - og mange STADIG ikke gør det - hvem er det så liiiiiige der skal sørge for at folk overholder diverse kurser og certifikater osv osv osv?

    Jeg hentyder her til en ganske enkel og ligetil regel - HUND I SNOR skilte bliver GROFT ignoreret........

    Jeg har tidligere oprettet en tråd herinde hvor jeg forsøgte at få folk der mener det er i orden at slippe deres hund løs hvor der står HUND I SNOR - og en mente at folk blandede sig i alt og at man havde travlt med at pege fingere osv osv osv.....

    Seriøst, hvis man mener det er i orden at skide på et HUND I SNOR skilt - hvorfor i alverden sku man så ikke også bare skide på diverse kurser og certifikater?

    OG - sidst men ikke mindst - den lov der er nu om mundkurv og snor - den blir jo heller ikke overholdt!!!!!!!!!! I hvert fald kun af et sindssygt lille mindretal af ansvarlige muskelhundeejere :o( ØV


  • #57   11. jul 2010 Spørgsmålet har vist aldrig været hvilken hund der bider oftest, men hvor stor skadens omfang er når/hvis det sker. Det er én ting at ens hund får en skidt oplevelse, og en helt anden når den ene efter den anden ender på operationsbordet, eller i jorden.

    Her vinder de muskuløse hunde altså, også iflg statistikken:
    http://www.dogbitelaw.com/Dog%20Attacks%201982%20to%202006%20Clifton.pdf


  • #58   11. jul 2010 Er du ikke sød at angive kilde når du copy/paster andre steder fra, ellers er det brud på ophavsrettighederne.

  • #59   11. jul 2010 ???????????

  • #60   11. jul 2010 Miss X

    Så gør jeg det bare for dig.

    Skrevet af Kat Gusarova, 8. juli 2010, 02:05
    (link fjernet)

    OG
    Skrevet af Lasse N., d. 8 juli 2010 kl. 18:27
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1374489.ece


  • #61   12. jul 2010 VIS ANSVAR- *LOOOL* Har fuldt tråden fra start og kan ikke finde ud af om den er kørt af sporet eller om den har været det helt fra start ;o)

  • #62   13. jul 2010 VIS ANSVAR- Jeg forstår godt den frustration som mange med listehunde må føle. Jeg syntes helt bestemt at den nye lov rammer mange som er ansvarsfulde ejere. Men ja. At ønske noget for andre, som man er ked af har ramt en selv, det kan man ikke være bekendt. Jeg håber og tror at mange af dem der har skrevet det samme eller noget lignende, ikke mener det på den måde, men at det har været et uheldigt udbrud der skal forstås på den måde, at de hunde der er blevet udvalgt, på dem, virker som et tilfældigt udpluk. Håber du forstår hvad jeg mener :o). Men ja vi er helt enige om at det er noget mærkeligt noget at pege fingre af hinandens hunde.

  • #63   14. jul 2010 M Hysted - ENIG!

Kommentér på:
DF`s Liselott Blixt er helt gak gak!!

Annonce