{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kamphunde lov
  • #1   11. jul 2010 Tænker også kun på deres ide, de siger til sidst (: ikke så meget om selve internatet.. de har bare samme mening som mig .. så helt i orden (:

• #2   11. jul 2010 Rødovre gir jeg ikke en skid for, de har haft Pitbulls siddende derinde jeg ved fandme ik hvor længe.. Man får nærmest en deression af, at gå rundt og se de hunde derinde, som burde have været aflivet for længst.!!

• #4   11. jul 2010 Linda R - ja det var også en god ide..

• #5   11. jul 2010 michelle P

Jeg deler også samme mening...

Og jeg synes det er forfærdeligt at steder, hvor man adfærdstester hunde (alle) og viderformidler dem til kompetente ejere - ikke længere må udfører sit arbejde, fordi nogen politikere ikke har sat sig ordenligt ind i racer og hundeadfærd!

• #6   11. jul 2010 Lige mine ord! dejligt nogen har samme mening! møder så mange mennesker der syntes loven er okay, jeg VÆMMES ved den! Ville ønske Danmark havde nok folk osv så vi kunne få dyre politi som i USA, det ville dyreelskere som mig ELSKE! Og sikkert mange andre også (:

• #8   11. jul 2010 Hvis man tier - så følger man....

• #9   11. jul 2010 Jeg siger ikke at man ikke skal følge loven, self skal man det, men man har ret til at syntes den er fuldstændig hen i vejret og uretfærdig. jeg har alle mine dage sagt til alle, at det er ejerens fejl, ikke hundens, nogen har været enig, andre ikke. men jeg holder fast i min mening. ser INTET ondt i de hunde, kun ejere der ikke kan styre dem. unge køber de hunde uden at vide hvad de går indtil, andre køber de hunde fordi de elsker racen og kender til racen.

• #10   11. jul 2010 nemlig smiley

• #11   11. jul 2010 Citat:

Livsfarlig hyrdehunde
    På internatet er man også meget bekymrede for en ny gruppe hunde, som er kommet til Danmark. Det samme er man i Sverige, hvor der endda er lavet en kritisk dokumentar om hunderacen - se indslaget her.

- Hyrdevagthundene - kendt som Ovtjarka'ere - er decideret avlet til at vogte fåreflokke og dermed slå alt ihjel, der ikke er får. Og jeg er bekymret for, hvad der kan ske rundt omkring i villakvartererne, når folk anskaffer sig sådan en hund, siger Nina Amdi Carlsen.

Kilde: (link fjernet)
    *************************************************************************************
    Så er det lige jeg tænker :
    Ovtjarka er da også ulovlige, så forstår slet ikke det her afsnit ???

• #13   11. jul 2010 Var det ikke fra før forslaget blev vedtaget?

De kæmpede jo frem og tilbage med hvilke hunde skulle på listen til det sidste nærmest...
    på et tidspunkt var det 6, så nogen og 20, nu endt med 13...

• #14   11. jul 2010 Åreh ja... Ser først nu at det er en gammel artikel

• #15   11. jul 2010 forstår seriøs ikke budskabet i dette indlæg?, er du med eller mod at "muskelhunde" skal behandles som alle andre hunde eller ej?? personligt synes jeg hende i filmen har en meget god forstilling om hvordan det kunne være isedet for den useriøse "Hundelov". Jeg støtter hendes mening og holdning 100 % men samtidig synes jeg ikke er skal laves nogle ændringer ud over dem som eksistere i forvejen. MH er dyr og skal respekteres som alle andre dyr.

• #16   11. jul 2010 ud med hundelov - forstår ikke hvor du vil hen med den kommentar ? jeg skriver jeg støtter også hendes forslag ? det er mit budskab, men det hjælper ingenting hvis man ikke følger loven? men det kan måske hjælpe hvis mange er imod den, og så kan politikerne tænke lidt og ændre den.. og selvfølgelig skal de respekteres og har ikke givet indtryk for andet!

• #17   11. jul 2010 En hund er en hund, uanset race, andre skal bare have anden opdragelse end andre, og det er der tydeligt nogen der ikke forstår, når de anskaffer sig en hund de ikke kan styre!!

• #18   11. jul 2010 Linda R - Helt enig i det du siger. Hvis man ikke overholder loven, så holder man lav profil, ellers tror jeg heller ikke man bliver taget seriøst. Er i øvrigt enig med dig og TS hele vejen igennem ;o)

• #19   11. jul 2010 Lyder godt Michelle (:

• #21   11. jul 2010 Enig med Maiken T.

• #22   11. jul 2010 Maiken T; Er helt enig med dig! De er NY uddannede hos irene jarnved!
    Og blev ansat på stedet lige da de var færdige da de ville følge stedets bestyrelses anvisninger! Og det er jo klart at man ikke går imod den bestyrelses anvisninger når man får løn af dem.. Alene der kan enhver jo se at der er interessekonflikt ikke? Så kan man jo ikke stole på de er kompetente og reelle!

Disse eksperter er jo så også dem der giver blandingerne deres "titel" til race og dvs de har magten til at føre politiet bag lyset da politiet må tro på det der siges derfra da de ikke har den fornødne viden.

Og den test de laver derude tester IKKE for farlighed.. og hunden ER godkendt på forhånd da de ikke afliver raske dyr, det gælder også selvom hunden mentalt er ustabil!

Og denne lov er svær men jeg tænker jo at når nu at det sted reagerer så kraftigt over den i div medier..bla a EB hvor en fra deres bestyrelse også er ansat;-) så må loven jo have ramt dem godt.. men de hindrer dem ikke da de jo så bare formidler hunde via private mail i stedet for den offentlige side de har.. Og jeg er enig med flere af jer.. giver heller ikke meget for deres udtalelser for jeg har set det modsatte derfra.. og netop mange hunde der har været syge og mentalt farlige er kommet ud via det sted.. Så synes ikke det skulle lukkes men stedet skulle under større kontrol så man ikke kunne gøre som man ville..

• #23   12. jul 2010 har to amr. bulldog hvalpe jeg ikke kan komme af med, da jeg fik dem chippet for god ordens skyld... kan ikke nænne at aflive dem... men har to stor hunde i forvejen. så har ikke tid og plads til to mere.. er der nogen der kender en udvej OG IKKE aflivning...

• #24   12. jul 2010 Sælg dem til udlandet.

• #26   12. jul 2010 Ja sælg dem til udlandet! Kan godt forstå du ikke vil aflive

• #27   12. jul 2010 Jeg har aldrig købt hund i rødovre, men har købt to katte der fra og har været ganske tilfreds med dem. De har hvergang, spurgt ind til vores "evner" og viden omkring pasning og pleje af katte. Vi har følt vi er gået der fra med nogle gode råd og har altid været velkomne til at ringe til deres dyrelæge hvis der skulle være noget (har dog altid brugt vores egen). Men hvis der er nogle der har dårlige oplevelser der fra, så forstår jeg godt deres utilfredshed. Vi er forskellige, og går der fra med hver vores opfattelse og det skal der da være plads til :o)

• #28   12. jul 2010 som tudefjæs skriver, deler jeg i øvrigt deres "no kill" politik

• #29   12. jul 2010 Jeg deler så ikke No kill politiken hvor enhver pris.. da det betyder at man tilsidesætter menneskers sikkerhed og andre dyrs liv! DET støtter jeg ikke!

Der findes altså dyr der IKKE er formidlingsdygtige også selvom de er fysisk raske.. de formidles så bare videre i et væk! Men den dag I selv møder disse dyr eller jeres børn bliver udsat for dem så har i nok en ny mening. Det er tilladt at tænke sig en smule om og også varetage andet end KUN at redde liv!

• #30   12. jul 2010 vivi B

Har du overvejet at kontakte American bulldog team DK-?
    (link fjernet)

Jeg ved at Østergaard virkelig har arbejdet med nogle rigtig gode bulldogs - og hun/De kan måske hjælpe på en måde?

Håber meget du finder en løsning -
    jeg synes simpelthen det er forfærdelig at folk skal stilles i det ultimatum.

Nogle får aflivet, andre 'omregistreret', nogle stiller dem et sted i håb om en chance...
    det er de færreste der har råd, og kontakter til at formidle hundene til udlandet på egen hånd - politikerne har jo også sørget for at internater m.f. ikke må handle på det selv.

Politikerne vidste udemærket også godt hvor lille sandsynligheden var for at man kan beholde hvalpene selv!

Det er groteskt -

Kommentér på:
Kamphunde lov

Annonce