{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.307 visninger | Oprettet:

Kan ikke få en sbt {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg er så frustreret, så nu må jeg finde nogle svar.
jeg er 16 (snart 17) år gammel, og har gennem det sidste år prøvet at få en sbt'er, og det er så umuligt. Jeg har hele mit liv haft interrese i lige præcis sbt'eren fordi jeg syntes det er en spændende hund, og jeg kan SÅ godt lige de små brede basser. please hjælp mig!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke få en sbt
  • #1   13. jul 2010 Har set en hvalp til salg herinde

  • #4   13. jul 2010 tja opsøg opdrættere - søg efter dem, kontakt dem osv - men tvivler på de sælger til en 16årig smiley

  • #5   13. jul 2010 Riiing 112 !!!!!

  • #6   13. jul 2010 Måske du skulle undlade, nu hvor du trods alt ikke er så gammel.
    Har indtryk af at det er en race der kun skal være i kyndige hænder, ellers er det et no go..
    Desuden tvivler jeg på de sælges til personer under 18 år.


  • #7   13. jul 2010 okay, måske forkert udtryk "få fat i".
    og jeg ikke se problemet i jeg kun er 16? hvorfor er jeg mindre egnet end en på 45?


  • #8   13. jul 2010 maria nu er det ikke for at dømme dig men vil forsøge at give dig en årsag til at de er svære at "få fat i"

    Du er 17 år gammel en sbt er ikke en race for alle og enhver, ja de er smukke og dejlige men de er også så mange andre ting smiley Det er en hund der kræver utrolig meget og ikke mange under 25 år kan opfylde alt (dermed ikke sagt at DU ikke kan men det er den generelle opfattelse)


  • #9   13. jul 2010 og en ting mere, jeg ber om hjælp, har ikke brug for moralprædiken så det må i gerne gå et anden sted hen med.

  • #10   13. jul 2010 Er dine forældre ok med og har du eller de erfaring med lign. hunde?

  • #11   13. jul 2010 PRØV MED EN MERE SIGENDE OVERSKRIFT...

    heldigvis kræver det en del at han denne hund og tror ikke der er NOLGE kenneler som sælger til unge under 18...
    altså af stb kenneler


  • #12   13. jul 2010 Tror heller ingen sælger til unge under 18 år og heldigvis for det da !

  • #13   13. jul 2010 og nej det er ikke en race for alle og enhver, men det er en race for mig. jeg tror jeg ved alt om sbt'er der er og vide. så kan ikke se problemet, måske er jeg bare blind?


  • #14   13. jul 2010 Trine K: Min mor har en rottweiler, ved godt det på ingen måde er det samme, de er fuldt indforstået med at det er sådan en hund jeg ønsker mig. ville bare ønske folk ikke havde så mange fordomme.

  • #15   13. jul 2010 ja men har du erfaring med en krævende hund? og er dine forældre med på at få sådan en hund? hunden er jo deres ansvar så længe du bor hjemme og er under 18

  • #17   13. jul 2010 ikke for at dømme dig eller noget. har bare set så mange gange at unge mennesker har købt en hund og så.. ups. den kræver jo en masse..
    hvis jeg skulle sælge en hund ville jeg ikke vælge en under 25. jeg ville vælge en der var lidt mere sat..
    synes desværre der er for mange unge der får hund uden at vide nok om det. og selv om du måske ved ALT der er at vide, og måske er ansvarsfuld og alt det andet så har der bare været for mange dårlige eksempler og så skæres alle over en kamp. lige som med muskelhunde loven nu


  • #18   13. jul 2010 jeg vil også SUPER gerne købe mig en sbt men for hundens ve og vel og min fremtid så sys jeg ikke du skal anskaffe dig en for du ved jo ikke hvad du står i om 2-3 år og skal til og skille dig af med den igen.. smiley

    Jeg er 22 og VENTER med at anskaffe mig en før jeg har alle mine fundamenter på plads og et STABILT hjem for hunden


  • #19   13. jul 2010 Er dine forældre klar på at beholde hunden hvis nu du flytter hjemmefra og ikke kan have den med? Hvis de er det så kan jeg ikke se problemet bare at de i sidste ende tager ansvaret for hunden og den ikke ender som kastebold

  • #20   13. jul 2010 jeg har før begået den fejl at få en hund for tidligt, så stod vi og skulle flytte osv osv. nu bor jeg i min egen lejlighed og har gjort det i et år nu, jeg har et arbejde, hvor min nuværende hund er velkommen, og jeg ved da jeg har snakket med min chef at vis jeg fik en sbt'er også er velkommen, så jeg syntes jeg er så sat som jeg kan være.

    er der nogen der måske har et "alternativt" det lyder utrolig hårdt, men måske kan foreslå en race, der minder meget om?


  • #22   13. jul 2010 Den hund du fik for tidligt er den s¨å solgt? Og hvor lang tid er det siden? går du ikke i byen i weekenden? Hvor mange timer arbejder du om dagen? Har du en god stabil løn som kan klare husleje og evt. dyrelæge omkostninger??

  • #23   13. jul 2010 Det er fint at du har arbejde og alt det der, men ved du hvad du skal de næste 10-12 år ? Der sker så uendelig meget fra man er 17 år og 10 år frem, langt mere end der sker fra man er 27 år og 10 år frem.

    For hundens skyld ville jeg vente til du er noget ældre, det er nemlig altid hunden er bliver taberen.

    Og nej, det var ikke det du ville høre. Men jeg synes altså det er ret vigtigt at få den del med også.


  • #24   13. jul 2010 jeg fik hund som 13 årig og tog hende med da jeg flyttede som 16 årig og kan kun sige at det var fandme hårdt arbejde! og det krævede planlægning for at Jess havde et godt liv. JEG elskede det dyr overalt på jorden og gav gerne de afkald det nu krævede at have en hund,men har du bare den MINDSTE tvivl vil jeg sige VENT til du har et par år mere på bagen. Ikke kun for vovses skyld men også for din egen.

  • #25   13. jul 2010 wenk staff: du har en god pointe. 20000 om året det har jeg desværre ikke. alle de svar jeg har fået har nogle gode pointer, jeg havde enlig håbet på noget hjælp. men i får mig til at tænke over tingende.

    Mia k: jeg nåede ikke at få ham hjem. og nej jeg er på ingen måde typen der går i byen, det lyder måske underligt. men sådan er det jo med nogle mennesker.


  • #26   13. jul 2010 okay jeg havde på ingen måde troet folk kunne få mig ud af den overbevisning at jeg skulle ha en sbt'er, har drømt om dem siden min onkel fik sin aller første.

    er der en eller anden der kan hjælpe mig med en race?


  • #27   13. jul 2010 anden*

  • #29   13. jul 2010 * Wenk Staff * skriver det så godt. Hun har selv haft hvalpe, så hun ved hvad hun taler om.

    Jeg forstår ikke det hastværk med at få den hund. Vi ser alt for mange annoncer hvor man ikke har tid, eller der kommer familieforøgelse, starter ny uddannelse, får ny lejlighed osv osv osv.

    Vent nu til dit liv er stabilt, og en dag får du endelig din sbt.

    Hvorfor gå på " kompromis " med en anden race??


  • #30   13. jul 2010 Jeg var 15 da jeg fik min hund kashmir. først ville jeg have haft en bull terrier har altid været vild med den race men da jeg så gik i dybden med racen besluttede jeg at det ikke var sådan en jeg skulle have endnu og det jeg lykkelig for nu. vil stadig gerne have en Bullterrier men først når jeg ved hvor jeg ender efter min uddannelse. Jeg endte med at købe kashmir som er en helt fantastisk hund og ikke kræver det store og er en nem og omgængelig hund. Synes du skal finde en mindre krævende hund

  • #32   13. jul 2010 Hvad med bare at nyde den dejlige lille vaps du har nu og så vente med at få hund nr. 2.
    Præcis hund nr. 2. Det er langt nemmere at få passet én hund end to hunde.
    Og så ellers hvad de øvrige skriver om, at blive ældre, mere "sat", lidt mere ro i din fremtid end den måske er nu, hvor der er vennerne, festerne og kæresterne.
    Spar sammen, så den dag hvor du har fået lidt "ro i livet", at du så har råd til lige præcis den SBT som du vil. Brug mellemtiden til at finde en god opdrætter, skab et tilhørsforhold/venskab, vær i nærheden af SBT'en, hvilket også vil give dig mere erfaring og viden om hvordan en sådan hund skal og bør holdes og opdrages.


  • #33   13. jul 2010 jeg gennemtænkte lige det der med en anden race og nej. jeg har nok i den jeg har i for vejen. tak til jer alle.

  • #34   13. jul 2010 Tja.. Jeg vil egentlig bare sige det samme som alle andre såh smiley
    Vil dog sige reglen med 25 år ikke behøver at være for alle. Jeg for eksempel har aldrig været en meget fest type og gå i byen. Det sker da jeg har venner på besøg, eller er ved dem. Men der er hundene med.
    Men jeg tror det har noget at gøre med at finde sig selv, og vide lige hvilket liv man vil have. Ikke kun det næste år eller to. Men i rigtig rigtig mange år. smiley


  • #35   13. jul 2010 Nu er det at være under 25 år ikke kun noget med byen at gøre.

    Mange er slet ikke klar over hvad bare 1 hund kræver af tid, økonomi osv.

    Pludselig skal man starte uddannelse, stifte familie osv. Så kommer den længe ventede vaps pludselig salg.


  • #36   13. jul 2010 * til salg smiley

  • #37   13. jul 2010 Jeg må ærligt også indrømme, at hvis jeg var i besiddelse af en race, der har været tæt på at komme på forbudslisten, så ville jeg også tænke mig om en ekstra gang, inden jeg solgte til hvem som helst. Ikke at du ikke kan være en lige så kompetent hundeejer som en på 30, MEN det det handler om for opdrætteren er jo til racens bedste, og at den ikke lander på forbudslisten, derfor vil mange nok sige nej til dig pga alderen, udelukkende. Så det er ikke dig personligt der er noget galt med, men kun opdrætterne der tænker på deres races bedste. Og det er jo kun godt, for så kan det jo være at når du bliver ældre, så vil det stadig være muligt at få en sbt, uden at det er ulovligt.



  • #38   13. jul 2010 Jeg var ihvertfald glad for jeg først købt hund da jeg var 26 og var færdig med gå i byen 2-3 gang på en weekned, derfor kan man jo godt tage i byen engang imellem selvom man har hund. Jeg spiller selv fodbold 2 til 3 gang om ugen puls arbejde og det ser jeg nu ikke noget problem i. Men bare det og finder jeg lejlighed hvor du må have sådan en race er svært og finde, jeg har måske lige fundet en lejlighed efter og have søgt i 2 år. det skal op på et bestyrelsesmøde om jeg må have en sbt...

  • #39   13. jul 2010 Jeg fik min første hund da jeg var 17år, er jeg stadig indtil den 8 august smiley
    Jeg var ikke klar over alt det sådan en hund kræver, men jeg har arbejdet ben hårdt for at alt skulle lykkes, så hun kunne få det bedste !
    Lige fra starten har jeg vidst at uanset hvad der sker, så bliver hun hos mig indtil den dag hun dør.
    Jeg fester kun 1 gang hver 3. månede cirka, og planlægger alt efter min hund's behov, ja selv min uddannelse.
    Hun har været et kæmpe 'problem' og uanset hvad folk sagde, nægtede jeg at gå af med hende.
    Hun er min øjesten, ja mit et og alt ..
    Jeg har opdraget hende til at kunne med børn, til når jeg en dag selv får en smiley , så man kan gøre utrolig mange ting ved hende, og hun er stadig blid som et lam.
    Jeg har den holdning at jeg vil hellere bo på gaden, ind at skulle af med min hund.
    Det lyder måske mærkeligt for folk, men vi er som pot og pande, og aldrig i livet om jeg ville give hende væk for noget som helst.
    Så det kan lade sig gøre, men vær klogere ind mig, og vent ! - For det er så hårdt !


  • #41   15. jul 2010 Maria B -
    Jeg vil bare lige rose dig rigtig meget fordi du er moden nok til at tage imod gode råd, også selvom det ikke helt er de råd du gerne ville høre..:) Synes det beviser at du er ansvarlig, og at du godt kan se det fornuftige i at vente med at få en hund til du er lidt ældre og er lidt mere sikker på hvad fremtiden byder..:) Thumbs up for det smiley

    Jeg har selv gået fra jeg var 17 (jeg er 21 nu) og ønsket mig en amstaff og var helt sikker på at jeg skulle have sådan en, men jeg fik først mine egen hund sidste år da jeg var 20, og det var bestemt ikke en amstaff jeg anskaffede mig.. Min kæreste og jeg fik verdens dejlige lille border collie hvalp og jeg har på intet tidspunkt fortrudt hverken tidspunkt eller race.. Dog har det været rigtig hårdt for pengepungen da uforudsigelige dyrlægebesøg er ret hyppige når man har en lille hvalp smiley men vi klarede det sammen min kæreste og jeg smiley



Kommentér på:
Kan ikke få en sbt

Annonce