{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.284 visninger | Oprettet:

Overfodring af hund - langt indlæg {{forumTopicSubject}}

Hmm, ja helt ærligt vidste jeg ikke lige helt hvad jeg skulle skrive i over skriften, men jeg har et problem med mine hunde og min far. Jeg har 2 hunde, de er fuldstændig som nat og dag med hensyn til fodring, den ene bliver let for tyk, den anden er meget svær at holde i ordenlig foderstand, men med det rette foder går det nogenlunde, mit problem er så bare lige min far, som simpelthen overfodrer dem begge med alt mulig snask ( forskelligt hundeguf ) hver gang han kommer. Mit spørgsmål lyder på, er der nogen som har nogle gode råd til hvordan jeg skal forklare ham at de ikke må få det, min collie, som er så svær at holde i god foderstand, bliver simpelthen så mæt af alt det han propper i hende at hun ikke kan eller vil spise hendes normale foder, når han har været på besøg, og desværre er han her ofte flere gange i ugen, og den anden bliver simpelthen for fed, når hun både får hendes almindelige foder plus alt det ekstra han fylder i hende, og oveni det, ja så har vi også problemer med renlighed langt de fleste gange når han har været her. Vi har forsøgt at bede ham om at lade vær med at give dem noget, og / eller kun købe almindelige oksehuds ben til dem hvis han absolut skal give dem noget, og vi har sat seddel på hundegården, hvor der står " må ikke fodres ", men lige meget hjælper det. Sidst han var her ( efter skiltet blev sat op ), havde han givet dem noget alligevel, på et tidspunkt hvor vi ikke lige havde opdaget han var gået ud, ( det fortalte min søn os ), han havde dog endda været så fræk at bede min søn ( på 9 år ) om at give dem det og så skulle han holde det hemmeligt, men heldigvis har min søn altid lært man skal være ærlig, så han fortalte det til os alligevel. Jeg ved godt, at folk herinde ikke direkte kan hjælpe med mit problem, men det ville være virkelig rart hvis nogen havde en ide til hvordan vi skulle forklare min far, at han altså ikke må gå og fodre hundene, og ellers håber jeg det er okay jeg har lavet indlægget alligevel, så jeg lige kunne få afløb for mine frustrationer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overfodring af hund - langt indlæg
  • #1   18. jul 2010 Der er ikke noget værre end overvægtige hunde, det satme så synd.

• #3   18. jul 2010 Hvad med bare at fodre dem mindre om aftenen, når han har været på besøg?

Det havde været mit valg, inden jeg begyndte som løgner, eller med at råbe af min egen far...

Ikke at jeg ikke kan se, at det er irriterende.

Mhv. esben

• #4   18. jul 2010 Nu går jeg ud fra din far ikke er på besøg dagligt, så jeg ville bare tilpasse foderet de dage han var der.
    Din far hygger sig sikkert med og give godbider.
    At en hund en dag bliver mæt i andet end sit foder sker der intet ved.
    Lad ham dog have den fornøjelse og tilpas foderet til hundene derefter.

• #5   18. jul 2010 Det problem havde jeg også, da min far stadig var her. Vi havde mange diskussioner om det. Nu ville jeg bare ønske, at han stadig var her, til at propfodre mine hunde med alt muligt guf.

Ja, undskyld mit måske malplacerede indlæg, men det var bare lige det der faldt mig ind.

• #6   18. jul 2010 Det er jo det Helle. Sommetider ser man anderledes på tingene når man ikke har dem.

• #7   18. jul 2010 Jeg ville altså også blive irriteret over det må jeg indrømme... Det er dine hunde og dig der bestemmer over dem, så selvfølgelig skal du have det sidste ord i den her sag:o)

Men når det så er sagt gør han det garanteret også fordi han bare vil være god mod dine hunde og forkæle dem:o), og i det mindste bruger han godbidder til hunde, synes det var værre hvsi det var madrester osv.

Måske du skulle sætte dig stille ned og sige at du faktisk er lidt ked af de får så meget pga af du ikke kan styre deres vægt og afføring, og fortælle hvad der kan ske når de er overvægtige. Og så sige om i ikke kan begrænse hans godhed mod hundene til 1 gang i ugen, eller fx købe de der fedtfattige tyggeben man kan få..

Synes ikke du skal lyve og synes ikke du skal flippe ud(selvom det godt kan være svært, i know) men husk tror virkelig kun han gør det for at være sød mod dine hunde...

Så ta' den stille og rolig med ham...

• #9   18. jul 2010 Hej igen, først vil jeg sige tak for alle jeres støttende ord ;-), men tror jeg har fået skrevet indlægget lidt forkert, for det er faktisk Collien jeg er mest bekymret for, da hun er for tynd, og derfor bare skal have det foder som jeg tildeler hende, og hun vil ikke spise hendes rigtige foder, hvor alt det hun skal bruge for at holde vægten er i, hvis hun bliver proppet med alt det snask han kommer med. Ang løgn og " dumme " undskyldninger, ja så er det faktisk forsøgt, selvom jeg hader at lyve, men dette hjælper heller ikke, min far er en meget bestemt mand, spørger du ham, er han den eneste der ved alting om alt i hele verden, og hvad han siger er bare det rigtige, mener han selv, ihvertfald, det er det, der er så frustrerende. Jeg har også forsøgt at komme med råd til hvad han kan og må købe til dem af ben og godbidder ( hvis han absolut skal give dem noget ), men jeg har intet fået ud af det, han bliver bare ved med at købe hvad han har lyst til, fordi de godt kan lide det siger han, men det er jo heller ikke ham, der skal hører på andre mennesker når de siger vores collie er for tynd, og det er jo heller ikke ham der skal tørre afføring op efter dem, når de ikke har kunnet holde sig, pga dårlig mave. Jeg kan da også lige fortælle, at selv når vi ikke er hjemme, kører han nogle gange forbi, og både lufter og fodrer dem, selvom vi har sagt at han ikke skal gøre det, og det er mere held end forstand at vores hunde endnu ikke er blevet kørt over, da vi bor lige ud til hoved vej a13, og vi har ikke hegn ud til vejen, ved vores indkørsel, og hundene lystrer ham ikke over en dørtærskel, så simpelthen kun rent held, at de ikke er rendt derud, når han lukker dem ud. Næste skridt bliver også, som nogen foreslog, nemlig at han må forbydes at komme i vores hjem, jeg synes bare det er meget svært at skulle til at forbyde ens egen familie ikke at komme, men det må jo desværre blive konsekvensen, hvis ikke min far snart lærer at høre efter.

• #10   18. jul 2010 hvis han også kommer i jeres hjem når i ikke er hjemme så ville jeg inddrage hans nøgle !

Og hvis han forstætter med at gi dem alt muligt lort så ville jeg ringe efter ham HVER gang de har dårlig mave så han kan gøre rent efter dem..

• #11   18. jul 2010 Brug hjernen, før du køber hund. S, både ja og nej til dit spørgsmål / svar, min far er her ikke dagligt, men han er her ofte flere gange om ugen, og ofte kommer han meget gerne både 2 og 3 dage i træk, og når han så stop fodrer hundene hver gang han er her, så bliver det altså for meget at have 2 hunde der bliver urenlige, 1 hund der bliver for tyk, og 1 hund der bliver for tynd. Collien der har tendenser til at blive for mager, er en hund der meget nemt stresser og hun er ikke specielt mad glad, derfor er det så svært at holde sul på hende ( så hun får foder med ekstra energi og fedt i ), men hun vil jo bare ikke spise det, når hun så har fået noget andet også ( som måske smager bedre ).

• #12   18. jul 2010 Han har ingen nøgle, men hundene går næsten altid ude, når vi ikke er hjemme ( vi har hundegård ), så det er fra hundegården han lukker dem ud fra, og den har vi ikke nogen nøgle til.

• #14   18. jul 2010 Min far er endda så fræk, at står der et vindue åbent når vi ikke er hjemme, så kan han finde på at benytte dette og gå ind, også uden at få lov.

• #15   18. jul 2010 Det var selvfølgelig en ide, det kunne jeg godt prøve, håber bare han giver mig det han har købt når jeg så beder om det, men det skal næsten prøves af, tak for rådet ;-).

• #17   18. jul 2010 Jo det kunne vi nok godt, vi har faktisk overvejet mange forskellige ting vi kunne gøre for at undgå han kommer, men vi står netop og skal til at flytte, her om ca 14 dage, og jeg tror ( håber på ), at der hvor vi skal flytte hen, vil det blive lettere at sætte noget hegn ( måske endda en lås ), så han ikke bare kan nærmest vade lige ind til hundene og lukke dem ud, som han kan nu, det er ihvertfald det vi lige pt går og håber på. Her hvor vi bor lige nu, er vores grund sådan, at det er ca 1,5 km hegn vi nok skulle til at bygge, hvis han ikke skulle kunne gå ind her, men der hvor vi flytter ud, tror jeg vi kan nøjes med måske 10 meter max, og der bliver sat hegn op, og der kommer måske endda overvågning i vores stald og gårdsplads, så vi kan se ( og bevise ), hvis han har været der når vi ikke er hjemme, men han vil jo altid kunne fodre dem selvom der er hegn, for godbidder ( snask ) kan man jo altid bare smide ind over hegnet.

• #18   18. jul 2010 jeg kan ikke lade være med at tænke at kan din far vade ind til hundende i deres gård på den måde, så kan alle andre jo også! Er du ikke bange for de bliver stjålet eller lignende???

• #19   18. jul 2010 Jeg ville nok være helt ærlig overfor ham:

"far, mine hunde bliver SYGE af det foder du giver dem! De får dårlig mave, og kan ikke holde sig.
    Den ene bliver for tyk, og er i fare for at få sukkersyge, og den anden skal spise dyrlægens mad, for ikke at blive for tynd - så når u fodrer hende med DIT mad, vil hun ikke spise det hun SKAL spise.
    Og hvis du ikke kan forstå det - vil jeg ikke have du kommer og besøger dem mere!"

• #20   18. jul 2010 Pernille C, nej alle mennesker kan ikke bare vade ind til hundene, men min far kan godt, fordi de jo kender ham, men kommer der fremmede, skal de nok give besked om folk skal holde sig væk, det er jeg ret sikker på, ihvertfald Donna, da hun er rimelig reserveret over for fremmede, hun stoler kun på folk hun har set lidt an først.

• #21   18. jul 2010 Marie - Louise, jeg tror også at det er det, det ender med vi må gøre, hvis jeg vil beholde mine hunde som sunde og raske hunde, jeg tror desværre bare at det så ender med min far ikke længere må komme, fordi han helt ærligt og redeligt er ligeglad med hvad vi siger, han tror simpelthen ikke på os, så jeg er bange for han vil fortsætte som han gør allerede nu, indtil han som sagt simpelthen får at vide, han ikke længere skal komme hos os, men selv der, ved jeg han så vil gøre alt for at bare komme forbi når vi ikke er hjemme, så vi skal stadig have fundet noget som kan sikre os, han ikke bare kan gå ind til dem. Min kæreste foreslog i går, at forbyde min far at komme, sælge hundene, og så købe nogle nye, som så ikke skulle lære min far at kende, men det kan jeg simpelthen ikke, mine hunde er ikke bare et stykke møbel eller en anden død ting, de betyder så meget for mig, så den løsning bliver det aldrig, og ellers mente han vi skulle få dem passet noget tid og bilde min far ind de var blevet aflivet fordi de var blevet syge af hans fodring, men den går jo heller ikke, for det starter jo bare forfra igen så, når hundene kommer hjem, for de kan jo ikke blive passet resten af deres liv, hver gang min far kommer.

• #22   18. jul 2010 Vi har indført at der er en særlig skål med guffer til hunden når vi har mange gæster - som vi introducerer når gæsterne kommer. Det er de guffer og intet andet man må fodre hunden med - det betyder at jeg ved hvad hunden har fået og alle gæsterne ved at han har fået ganske meget når skålen er tom!
    Sådan en skål kan jo også fyldes med alm. foder som du kan give din far og forklare at det kan være hyggeligt at give guffer, men at du gerne vil have styr på hvad de får.

Og så en tanke - er det fordi din far egentlig gerne selv ville have en hund at han er så opsat på lige frem at bryde ind for at være sammen med dem? Lyder som om han keder sig lidt smiley

• #23   18. jul 2010 Dorte K-- Nåårh okay. :o) Det forklarer jo det hele. *S*

Men jeg ville gøre som marie-louise har skrevet. Fortæl ham at hundene bliver direkte syge af det han gir dem, og sørg evt. for at der står en skål af deres foder som han så kan give dem af istedet for.

• #24   18. jul 2010 Egentlig behøver du ikke forklare noget som helst! Når han er i DIT hjem har han bare at følge DINE regle, alt andet er respektløst.

• #25   18. jul 2010 Du kan jo også vende den om og så sende regningen til ham hvis hundene får dårlige maver - det sagde vi til vores nabo som også syntes det var sjovt at smide frikadeller over hegnet til vores hunde. Vi sagde simpelthen at hvis hundene blev syge så skulle hun betale dyrlægeregningen og så stoppede den ligesom der..

Jeg ville lade hundene være inde i huset og aflåse døren, samt lade alle vinduer være lukket så han ikke kan komme ind i huset - og så ville jeg have en ALVORLIG snak om hvad man kan og ikke kan tillade sig - jeg var blevet TOSSET hvis mine forældre teede sig på den måde!

• #27   19. jul 2010 Undskyld jeg ikke lige har fået svaret på de sidste indlæg, men min computer gik pludselig kold i går, og er først lige begyndt at virke igen. Jeg har det nok også selv lidt sådan at jeg mener han bør respektere det vi siger, uanset hvad han selv mener, men desværre har han altid været den type " jeg ved bedst ", og det er desværre heller ikke kun med hundene vi har problemer med min far, det gælder snart mere eller mindre med alt, men vi har nu læst alle jeres indlæg og råd igennen herhjemme, og har talt om tingene, og vi er blevet enige om at han får 14 dage til 1 mdr det nye sted vi flytter hen, og har han så ikke lært at respektere vores regler, må han blive væk for fremtiden, for vi kan ikke blive ved med at finde os i, at han nærmest " skider " på alt hvad vi siger.

• #28   19. jul 2010 Jeg håber det lykkedes for jer på bedste vis. Held og lykke med det.

Kommentér på:
Overfodring af hund - langt indlæg

Annonce