Overfodring af hund - langt indlæg {{forumTopicSubject}}
Hmm, ja helt ærligt vidste jeg ikke lige helt hvad jeg skulle skrive i over skriften, men jeg har et problem med mine hunde og min far. Jeg har 2 hunde, de er fuldstændig som nat og dag med hensyn til fodring, den ene bliver let for tyk, den anden er meget svær at holde i ordenlig foderstand, men med det rette foder går det nogenlunde, mit problem er så bare lige min far, som simpelthen overfodrer dem begge med alt mulig snask ( forskelligt hundeguf ) hver gang han kommer. Mit spørgsmål lyder på, er der nogen som har nogle gode råd til hvordan jeg skal forklare ham at de ikke må få det, min collie, som er så svær at holde i god foderstand, bliver simpelthen så mæt af alt det han propper i hende at hun ikke kan eller vil spise hendes normale foder, når han har været på besøg, og desværre er han her ofte flere gange i ugen, og den anden bliver simpelthen for fed, når hun både får hendes almindelige foder plus alt det ekstra han fylder i hende, og oveni det, ja så har vi også problemer med renlighed langt de fleste gange når han har været her. Vi har forsøgt at bede ham om at lade vær med at give dem noget, og / eller kun købe almindelige oksehuds ben til dem hvis han absolut skal give dem noget, og vi har sat seddel på hundegården, hvor der står " må ikke fodres ", men lige meget hjælper det. Sidst han var her ( efter skiltet blev sat op ), havde han givet dem noget alligevel, på et tidspunkt hvor vi ikke lige havde opdaget han var gået ud, ( det fortalte min søn os ), han havde dog endda været så fræk at bede min søn ( på 9 år ) om at give dem det og så skulle han holde det hemmeligt, men heldigvis har min søn altid lært man skal være ærlig, så han fortalte det til os alligevel. Jeg ved godt, at folk herinde ikke direkte kan hjælpe med mit problem, men det ville være virkelig rart hvis nogen havde en ide til hvordan vi skulle forklare min far, at han altså ikke må gå og fodre hundene, og ellers håber jeg det er okay jeg har lavet indlægget alligevel, så jeg lige kunne få afløb for mine frustrationer
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 48
sep 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 76
Det havde været mit valg, inden jeg begyndte som løgner, eller med at råbe af min egen far...
Ikke at jeg ikke kan se, at det er irriterende.
Mhv. esben
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Din far hygger sig sikkert med og give godbider.
At en hund en dag bliver mæt i andet end sit foder sker der intet ved.
Lad ham dog have den fornøjelse og tilpas foderet til hundene derefter.
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 1.010
Ja, undskyld mit måske malplacerede indlæg, men det var bare lige det der faldt mig ind.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.266
Men når det så er sagt gør han det garanteret også fordi han bare vil være god mod dine hunde og forkæle dem:o), og i det mindste bruger han godbidder til hunde, synes det var værre hvsi det var madrester osv.
Måske du skulle sætte dig stille ned og sige at du faktisk er lidt ked af de får så meget pga af du ikke kan styre deres vægt og afføring, og fortælle hvad der kan ske når de er overvægtige. Og så sige om i ikke kan begrænse hans godhed mod hundene til 1 gang i ugen, eller fx købe de der fedtfattige tyggeben man kan få..
Synes ikke du skal lyve og synes ikke du skal flippe ud(selvom det godt kan være svært, i know) men husk tror virkelig kun han gør det for at være sød mod dine hunde...
Så ta' den stille og rolig med ham...
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 7 Emner: 16 Svar: 71
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.076
Og hvis han forstætter med at gi dem alt muligt lort så ville jeg ringe efter ham HVER gang de har dårlig mave så han kan gøre rent efter dem..
dec 2007
dec 2007
dec 2007
dec 2007
dec 2007
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.206
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.084
"far, mine hunde bliver SYGE af det foder du giver dem! De får dårlig mave, og kan ikke holde sig.
Den ene bliver for tyk, og er i fare for at få sukkersyge, og den anden skal spise dyrlægens mad, for ikke at blive for tynd - så når u fodrer hende med DIT mad, vil hun ikke spise det hun SKAL spise.
Og hvis du ikke kan forstå det - vil jeg ikke have du kommer og besøger dem mere!"
dec 2007
dec 2007
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.843
Sådan en skål kan jo også fyldes med alm. foder som du kan give din far og forklare at det kan være hyggeligt at give guffer, men at du gerne vil have styr på hvad de får.
Og så en tanke - er det fordi din far egentlig gerne selv ville have en hund at han er så opsat på lige frem at bryde ind for at være sammen med dem? Lyder som om han keder sig lidt
jun 2008
Men jeg ville gøre som marie-louise har skrevet. Fortæl ham at hundene bliver direkte syge af det han gir dem, og sørg evt. for at der står en skål af deres foder som han så kan give dem af istedet for.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.125
Jeg ville lade hundene være inde i huset og aflåse døren, samt lade alle vinduer være lukket så han ikke kan komme ind i huset - og så ville jeg have en ALVORLIG snak om hvad man kan og ikke kan tillade sig - jeg var blevet TOSSET hvis mine forældre teede sig på den måde!
dec 2007
jun 2008
Overfodring af hund - langt indlæg