4.610 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

må hund spise heste hov?? må hund spise heste hov??

ja når man kommer i en stald hvor der er hunde, så ser man ofte at når smeden har været der, så går hundende helt "amok" med at spise hov rester osv...

men er det sundt for hundene at ligge og gumle i sådan et stykke hov??? (er det som når man giver dem for eks et griseøre??)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  må hund spise heste hov??
  • #1   19. jul 2010 Jeg har selv hest, og har tit tænkt på det samme, men har først selv lige fået min hund, så ved det ikke engang, så følger lige med ;D

• #2   19. jul 2010 mine hunde spiste det, smeden havde skåret af, og der skete ikke noget

• #3   19. jul 2010 der sker ikke noget ved at hundene spiser hovrester når smeden har været der! De fleste hunde gør det og elsker det!
    Man skal dog passe på at de ikke får for meget, da jeg har hørt at det kan give lidt dårlig mave... men så vidt jeg ved, kan det ikke skade på nogen andre måder! Vil næsten sige tvært imod!

• #4   19. jul 2010 De spiser jo ko-klove, så hvorfor ikke også hove...

• #5   19. jul 2010 Det sker der ikke spor ved og kan iøvrigt sikkert være ganske sundt. Man kan jo også købe f.eks. koklove som godbidder til hunde.

• #6   19. jul 2010 altså det tror jeg ikke der sker noget ved man kan jo købe okse klove og så noget

• #7   19. jul 2010 mine hunde gør det også. og de har i hvert fald aldrig taget skade smiley

• #8   19. jul 2010 Min Dina spiser også hove, når smeden har været der.
    Hun får en af gangen, og alle de andre stykker, gemmer jeg i en pose.
    Så der er gumlehove til lang tid, for vi har tre heste, der har smed hver 6. uge.
    Hvis hun spiser for mange af dem, kan hun nogle gange få lidt hård afførring.
    Det er hendes yndlings godbidder.

• #9   19. jul 2010 Jeg har haft hest, og min Futte spiste også dens afskårene hove..
    Dyrelægen sagde, at det er ganske ufarligt, og at en hestehov indeholder stortset det samme som fx koklove smiley

At jeg ikke forstår hundene gider at spise det - det er en anden side af sagen smiley

• #10   19. jul 2010 Min og de øvrige hunde i stalden, må IKKE spise hestehov.
    De får dårlig mave og opkastninger.
    Så når smeden har været forbi, er vi hurtigt igang med kosten :o)

• #11   19. jul 2010 Nogen hunde har ingen problemer -andre brækker sig og får frygtelig dårlig mave hvis de får for meget af det.

En klov og en hov er i øvrigt ikke det samme -de klove man kan købe, er typisk hule og fyldt med et eller andet. Og så er de pænt hårde.

Ligefrem sundt tror jeg ikke det er -men i ikke alt for store mængder, skader det i hvert fald ikke, og de fleste hunde er helt pjattede med det.

Og så er det muligt de smede Danni har snakket med ikke har oplevet problemer -de smede vi har haft til vores heste, har stort set alle kommenteret det, når hundene har spist af resterne, fordi de netop har erfaring for at det kan give dårlig mave;o)

Kommentér på:
må hund spise heste hov??

Annonce