{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

undskyld for min manglende forståelse {{forumTopicSubject}}

Jeg tror altså nok , at det er mig der er en underlig hundeejer smiley
'i sammenligning til mange andre her på HG

Min Simba er blevet overfaldet følgende gange ;

- Jack Russel hanhund , Simba for enkelte tandmærker i flæsket i halsen , ikke dybe
- Cairn terrie ( kan ikke huske kønnet ) , jeg for mange blå mærker på mit lår og hundens ejer bløder fra hånden
- Dansk-svensk gårdhund , hunhund , ingen skader
- Fransk Bulldog , hanhund , jeg for stort blåt bidmærke med lille hul på underarm
- chihuahua- tjekkisk rottehund hunhund , Simba for lille hul i flæsket i halsen
- en eller anden muskelhund ( kan ikke huske racen ) hunhund , de legede og pludselig blev det alvor , Simba for lille hul på issen.

Men så er det lige jeg tænker .........

- er det ikke en del af det at være hundeejer , hunde mødes og nogen gange går det galt ?

ingen grund til panik her smiley

eller er det bare mig og Simba der har den holdning ?

jeg syntes efterhånden der er mange tråde der handler om , at min hund er blevet overfaldet.

jeg kan sagtens forstå de hundeejer der bliver chokeret når skaderne er fatale , men alle de andre episoder opfatter jeg ikke som

overfald

men blot en del af det at være hundeejer , hunde mødes , kommunikere , og prøver grænser , skal finde pladsen indbyrdes hos hinanden og nogle gange bliver deres indbyrdes samtale af mere alvorlig karakter uden at man egentlig kan klantre hundeejerne for svigt.

kom gerne med jeres meninger , jeg er " forberedt " på at stå lidt alene med denne her smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  undskyld for min manglende forståelse
  • #1   22. jul 2010 Jeg vil give dig helt ret.

• #3   22. jul 2010 helt enig med dig..

• #4   22. jul 2010 Jeg er helt, helt enig. Synes tit folk glemmer at tænke på, at hunde altså er selvstændige individer, som kommunikerer på et helt andet plan end vi gør.

• #5   22. jul 2010 Min Freja hilser stort set aldrig på andre hunde, og da slet ikke tæver. Hun er en kælling og jeg vil ikke udsætte andre for hendes luner...;0)

Derudover virker hun ikke synderligt interesseret i fremmede hunde, så hun nøjes med at lege med vores 2 andre hunde.

Men er det ikke også en mennesketing, at skulle mødes på tværs af flokke...;0)

• #6   22. jul 2010 Jeg har det på fuldstændig samme måde som dig. Nala er dog i følge mit hovedet kun blevet "overfaldet" en enkelt gang, og vi fik den anden hevet væk inden der sket noget andet end et lille hul i Nalas øre.

Tilgengæld mener min kæreste at der skal meget mindre til før det er overfald. I hundeskoven er hun da flere gange blevet lagt ned med meget bestemt tone og markeringer fra andre hunde, men dette opfatter jeg, i modsætning til ham, overhovedet ikke har noget med overfald at gøre. I tilfælde at dette skal opfattes sådan er hun da efterhånden blevet overfaldet nogle gange.
    Dette ser jeg som hundesprog og at de bare ikke skal have lov at være sammen, de kan ganske simpelt ikke lide hinanden.

Men sådan er vi nok så forskellige smiley

• #7   22. jul 2010 Og nu står jeg alene....;0)))

• #8   22. jul 2010 Jamen , det var da dejligt at blive bekræftet i at jeg ikke er helt hen i vejret smiley

Simba har aldrig været nervøs efter nogen af de her " overfald " , og jeg tænker sådan lidt , at det måske kan skyldtes at det ikke bliver blæst op til noget stort , men bare en del af livet

Men jeg læser tit om hunde der er blevet temmelig nervøse efter overfald og dermed sværer at håndtere på lufteturene.
    Tænker måske , at hundeejerens nervøsitet går gemmen linen til hunden og dermed forstærker hunden i det farlige.

• #10   22. jul 2010 Tror det med nervøsiteten er rigtig fanget. En af de hunde som bestemt ikke bryder sig om nala (og er 3-4 gange større end hende) er hun tydeligvis bange for. den har aldrig gjort hende noget, men den er bare lidt voldsom i dens bevægelser og vil gerne beskytte sin far. Men jeg vil da være ærlig og sige at jeg er utryg ved denne hund, og det er sikkert også derfor Nala er.
    Tror de opfanger meget mere end vi lige regner med smiley

• #11   22. jul 2010 Trine L smiley

nej du står ikke alene her , Simba for heller ikke lov til at hilse på hanhunde før jeg er sikker på at der er mulighed for succes.

men uanset hvilke forbehold man tager , vil der altid komme situationer hvor man ikke har vurderet korrekt og så må man handle derfra smiley

Mon ikke Camilla har en del ret i , at det egentlig handler om , hvordan man diffinere betydningen af ordet

Overfald

• #12   22. jul 2010 Lulu hilser heller ikke på nogen hunde.

Hun er frygteligt dårlig til at hilse når hun har snor på, efter hun er blevet ''voksen'' og ikke længere kan køre på hvalpepas. Ren usikkerhed..

Derudover ser jeg ingen grund til, at hun skal hilse på alle mulige fremmede hunde.
    Jeg tror det er en trang vi mennesker har - ikke noget hunden selv ønsker..

• #13   22. jul 2010 Jeg er dybest set enig med TS. *s*

• #14   22. jul 2010 Jeg er splittet!!!! Med den lille (Meegò) er der aldrig problemer i mødet med andre hunde, andet end at de andre godt kan blive lidt beklemte af den enorme energi han lægger for dagen når der bliver leget, så ja, det ender somme tider ikke på ønskelig vis. Men det tager man da med.

Med Balto er jeg nærmest altid forberedt på at det kan gå galt. han har sine lunefulde dage, som oftest er der inge problemer, men der er dage hvor han har ondt i hofterne, så han blive knotten hvis de andre kommer for tæt.

Det lærer man at leve med, og man tager sine forholdsregler....

• #15   22. jul 2010 Så det jeg egentlig prøver at sige er vist at jeg er enig...... *G*

• #16   22. jul 2010 Jeg tror også at problemet, hvis man kan kalde det det, er at folk generalt mangler viden om hunde. Mange tror nærmest er hunde er en slags små pelsmennesker.

• #17   22. jul 2010 Jeg tror det kommer an på situationen. Hvis vi møder en hund i snor og de evt. får lov til at hilse og bare ikke kan lide hinanden, men den ene får fat i den anden synes jeg ikke det er et overfald. Men når man går med sin hund i snor og der pludselig kommer en løs gal hund rundt om et hjørne eller ovre fra den anden side af vejen og springer på min hund uden nogen som helst grund, så vil jeg kalde det et overfald.

• #18   22. jul 2010 jeg kan kun give dig ret, der er også forskeld på om man kommer med en hund eller man lufter flere sammen, mine kan alle hilse når vi går alene med dem, men lufter vi allesammen så skal de ikke hilse på nogen.

• #19   22. jul 2010 Jeg synes, der er forskel på "overfald". En leg, der går over gevind eller hvor der plludselig sker noget som gør, at en eller bege hunde får nogle skrammer, ser jeg ikke som et overfald.
    Det gør jeg til gengæld, når jeg kommer gående med min hund i snor og et kæmpe læs på 10 gange hendes størrelse kommer farende lige i hovedet på hende og knurrer og snapper ud så min hund piver og hyler og kryber langs jorden

• #20   22. jul 2010 Jeg ser ikke noget som et overfald før der er sket reele skader.
    Og ikke bare de småknubs man ser når en hund har markeret.

Men igen.. Det er så forskelligt hvordan folk definerer et overfald..

• #21   22. jul 2010 Det bliver lidt langt. Undskylder på forhånd. smiley

Det kommer så lidt an på hvordan man definerer overfald. Min første hund blev overfaldet af en Pulli, der simpelthen angreb i ren skræk. Min egen hund stod bare stille, men jeg hev Pullien af hende og de eneste skader var et hak gennem øret og en rift på tungen.

Andet overfald var også på min første hund. En eller jagthundehan troede hun var en anden han og kom som et lyn fra en klar himmel fra den anden side af træningspladsen, mens hans ejer stod og skreg. Min hund kunne godt se at han var udenfor pædagogisk rækkevidde, så hun smider sig på ryggen inden han når helt frem og han finder så ud af hun er en tæve, hvorefter han bliver sat på plads af hende og så er de ellers klar til at lege.

Min første hund kom også op at toppes for alvor med en anden tæve af samme race. Her får vi skilt hundene ad inden, der sker noget ud over de store totter pels, der blev flået af.

Nu har jeg en race, der har en tendens til at være dominant overfor andre hunde, så markeringer har der været nok af - også med Lia. Enten fordi den anden hund har været uhøflig eller også har det været rangordensdiskussioner med andre tæver. Jeg kan ikke hidse mig op over en markering og ud fra hvad jeg kan læse, så er mange af de overfald man læser om herinde markeringer.

Lia har f.eks. sat en hvalp på plads, hvor ejeren mente at hun angreb den. Det der rent faktisk skete var at hvalpen løb op i hovedet på hende uden at hilse pænt først. BAM! Der faldt hammeren, uden at hun dog krummede et hår på hans hovede.

Hvalpen blev forskrækket, men ikke mere end at han straks begyndte at fedte sig ind hos hende ved at hilse pænt og slikke hende i mundvigen og derefter lagde op til leg. Den eneste der synes det var rent forfærdeligt var faktisk hvalpens ejer. Personligt, så synes jeg da det er langt bedre at han bliver sat på plads af en ældre hund, der ikke skader ham end at han bliver overbeskyttet og så som unghund laver samme fejl ved en voksen hund, der måske er knap så tolerant.

Men ja, for mig betyder en markering en masse larm, en masse kropssprog og ja, det kan virke voldsomt, men hundene forårsager ingen skade på hinanden. For mig er det ikke i orden hvis en hund bevidst angriber en anden hund for at bide den eller såre den. Eller hvis den angriber helt uprovokeret.

Begge mine hunde har sat andre hunde på plads, men de har aldrig bidt og altid haft fuld selvkontrol. Det der med at gå i flæsket på hinanden, så det bløder og evt. skal sys. Det er ikke i orden.

• #22   23. jul 2010 Det der med at alle hunde skal og kan mødes både med og uden snor - det er altså fuldstændig misforstået af os mennesker :o( hunde er ikke skabt til at kunne enes bare sårn på kryds og tværs.... og derfor vil der ALTID ske uheld/overfald/at hunde bliver skambidt osv....

I øvrigt kan det da sagtens være nogle synes nogle er "hysteriske" - og så er jeg i hvert fald en af de hysteriske.

Min lille franske bulldog - på dengang 10 kg - blev overfaldet fuldstændig uden grund og komplet umotiveret - af en labrador på sårn ca 30-40 kg! Min hund stod med siden til og var faktisk i gang med at snuse til et hegn, da labradoren kommer hen ad fortovet fra sidegaden og HAPS sagde det bare så havde den sat tænderne i Sumos hoved :o( jeg glemmer det ALDRIG - min hund skreg - ja skreg - i dødsangst - og labradoren blev bare ved og ved og ved med at bide og hive Sumo i hovedet og begyndte at trække ham over gaden med mig hængende efter og ejeren stod fame bare og gloede dumt fordi han ikke fattede hvad der foregik!!!! nå sorry blev lige grebet ....... puha :o( men det var forfærdeligt - og hvis man ikke har prøvet det på denne måde - en lille bitte hund i munden på en stor satan - så ved man ikke hvad jeg taler om :o(

Jeg lader ALDRIG nogensinde min hund hilse på en anden hund uden vi kender den først - eller hvis det er en lignende hund - fx mops eller fransk bulldog - går altid kun steder hvor der skal være hund i snor og min hund er kun løs sammen med legekammerater i vores egen have eller deres haven - jeg ville ikke overleve at skulle opleve Sumo nær blive slået ihjel en gang til.....

Hvis jeg havde en labrador selv - eller en hund af den størrelse så ville jeg nok have det anderledes - som mange af jer - men nu har jeg altså en lille bitte hund - som til hver en tid ville bukke under overfor en større hund :o(

Det er meget nemt at sige andre er hysteriske, hvis man ikke selv har prøvet det og/eller har en lille hund :o(

• #23   23. jul 2010 ps det er ikke sure smileys jeg laver, men triste :o)

• #24   23. jul 2010 §"#Mijanne & Sumodrengen#" §:
    Ud fra det du skriver her, så kan jeg ikke se hvorfor du mener at folk synes du er hysterisk. Et overfald som du beskriver er jo netop et overfald og har intet at gøre med en markering - og tro mig, os med større hunde er lige så ømme overfor dem som jer med små hunde.

Jeg tænker bestemt ikke at min hund nok vil overleve at blive flænset op af en stor hund, jeg tænker at min hund overhovedet ikke skal sættes i en situation hvor hun kan have en dårlig oplevelse med en anden hund.

Møder vi en løs fremmed hund, så går jeg altid imellem og vi kommer ikke i hundeskovene - ikke fordi jeg ikke stoler på min hund, men fordi jeg ikke stoler på andre folk og deres hunde. Derudover så kan man komme i en situation hvor to hunde, som der ellers aldrig er problemer med, bare ikke kan tåle synet af hinanden.

Men, nej...jeg får ikke et føl på tværs pga. en markering. Sådan en kan jo også ske selvom to hunde er gode venner og ellers kommer godt ud af det med hinanden, men hvor de lige misforstår hinanden eller en lige bliver for fræk.

• #25   23. jul 2010 Jamen markeringer får jeg heller ikke føl af :o)

Mht det at jeg er hysterisk :o) så er det sårn det svar jeg ofte får tilbage når jeg kommenterer her på HG - desværre - der er ofte mangel på den forståelse som du viser :o) folk mener at jeg har brug for hjælp og at jeg viderefører min nervøsitet og angst til min hund - og det tillader de sig så at mene - uden nogensinde at have mødt mig :o) men dem om det - jeg går (heldigvis) ikke rundt og er bange og nervøs når jeg går med min hund - for vi går jo steder vi kender og mødes med dem vi kender - men hvis jeg går et af de kendte steder - såsom Dyrehaven - hvor man SKAL have hund i snor pga vildtet - så blir jeg fame nervøs og bange hvis jeg møder en løs hund :o( og ja så kan det sagtens være at jeg giver den følelse videre til min hund - men det er så med god grund - for 9 ud af 10 gange må vi råbe og skrige af ejeren af den løse hund for at få ham til at kalde sin hund til sig - det er sgu skide trist og ærgerligt at det skal være sådan - jeg mener - det er jo ikke mig der gør noget forkert :O(
    nå hold da op hvor kan jeg skrive i dag - og så i den varme - puhaaaaaaaa ;o)

• #26   23. jul 2010 Om det er små eller store hunde er ikke noget jeg hæfter mig over smiley
    Derfor valgte jeg netop , at beskrive i starten af min tråd hvilke hunde Simba har haft " slåskampe " med.

Min lille Freia himmelhund var det største bæst af alle hunde jeg har kendt og direkte angrebslysten hvis hendes signaler ikke blev hørt.

Det jeg ville med mit indlæg , var faktisk , at vi er meget hurtige til at klantre andre hundeejer , hvis vores hunde kommer op at toppes.

Men helt ærligt , kan nogen 100% sige , at de altid forstår .-opfatter -har focus på deres hundes signaler ? Og kan sige lige nøjagtig hvornår og hvorfor det gik galt ?

jeg kan ihvertilfald ikke , og med det mener jeg så , at " fejlen " kan ligeså godt være den enes som den andens

jeg er af den overbevisning , at uanset hvor dygtig man er til at fange kemien hundene imellem , så sker der uheld uden man kan tale om idioter og svigt

og jeg taler ikke om de reelle overfald med store skader til følge her , men bare de helt almindelige , som kunne udvikle sig hvis de for lov

Kommentér på:
undskyld for min manglende forståelse

Annonce