{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.630 visninger | Oprettet:

Hvalp og tyggeben. {{forumTopicSubject}}

Ja nu vil jeg lige høre jer andre ad her.. Jeg har altid købt de små tygge pinde til mine hvalp og under tandskift har jeg haft dem i fryseren og givet dem dirkte derfra til at køle gummerne, det råd gav jeg så videre til en dame her hvor jeg bor der har en lille shiz szu (staves) hvalp på 11 uger der bidder i ALT, hun havde så været til dyrlægen med den igår og fået den vaccineret osv og så havde dyrlægen sku sagt til hende at den var for ung til at få ben og tygge pinde, og hun ville ødelægge dens tænder ved det??? Og nuvar det jo en race der tit tabte sine tænder så det var slet ikke smart at give den ting at tygge i... Ja for mig lyder det altså helt hen i vejret, at en hund ikke må bruge sine tænder og at den er for ung til en lille tyggepind... Ingen af mine hunde har nogensinde taget skade af de små pinde og de elskede dem under deres tandskift.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp og tyggeben.
  • #2   22. jul 2010 Nej hun sagde at dyrlægen havde forklaret hende at den race ikke måtte tygge i ting der var bare lidt hårde fordi de tabte deres tænder og så måtte hvalp i den alder slet ikke tygge i ben... Jeg synes jo det er helt hen i vejret, da hvalpe jo har tænder der klør og netop har brug for at have noget de må tygge i..

  • #3   22. jul 2010 Jeg har hørt at hvalpe ikke må få dentasticks, da de er for stærke og vil slide på tænderne. Nala har dog fået dem altid alligevel (som snacks, da de jo ikke just holder til noget smiley )

    Men okseknogler og ben af hud osv, tror jeg da bestemt overhovedet ikke de tager skade af, men at det derimod er super godt til de kløende gummer under tandskiftet.


  • #4   22. jul 2010 Jeg vil da tværtimod mene at det er godt for hundens tænder og gummer at have noget at tygge i. Måske er lidt større ben end de tynde tyggestænger bedre, da de ikke sætter sig fast mellem tænderne eller hvalpen risikerer at sluge dem. Min hund fik kødben (okseknogler f.eks. knæ og nøgleben) på størrelse med hende selv, da hun var hvalp.

Kommentér på:
Hvalp og tyggeben.

Annonce