6.339 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 128 Svar

Pia K
Pia K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

hjælp, min hund er blevet sparket hjælp, min hund er blevet sparket

Hej
Jeg vil høre om der er nogen som kan fortælle mig om det er muligt at politi anmelde hvad jeg lige har været ude for.
Jeg var ude og lufte min hund som er en lille chihuahua blanding på 4 måneder, han går som regel fri selvom det egentlig ikke er tilladt i området men har ikke fået nogle klager før. Han løber ind i et rækkehus og forskrækker 2 små børn. Damen i huset kommer ud og beder mig kalde på min hund omgående og jeg undskylder selvfølgelig mange gange. Inden jeg får kaldt ham til mig kommer en meget hidsig mand ud på terrassen og sparker min lille hund ud over deres terrasse. Og det var altså ikke et lille puf han fik.
Jeg er meget rystet og ved ikke om jeg har mulighed for at politi anmelde ham.
Håber jeg får nået respons.
Kh Pia

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp, min hund er blevet sparket
  • #1   24. jul 2010 Tjaaa..... jeg tror nu det er dig der har fortjent bøden...... .... du skal have snor på hunden.... den er inde i fremmede folks hus.......
    Så selv om det er en lille Chihuahua...... skal det vel ikke være anderledes , end hvis det havde været en hvilken som helst anden hund.

Synd for din lille hund.... men det er DIN skyld...

• #2   24. jul 2010 Det er jo egentlig din egen fejl. Du skriver du havde hunden løs, selvom man ikke må. Jeg har forstået det hele foregår på familiens matrikel, såååå jeg tror altså du har det korteste strå....

• #3   24. jul 2010 jeg har mulighed for at politi anmelde ham.
    Nej, men de kan anmelde dig for at have en løs hund, du ikke har kontrol over. 500 bobs.

• #4   24. jul 2010 Det kan vist ikke gøre det idag?

• #5   24. jul 2010 Ja, det er desværre din egen skyld, at din hund fik det spark! smiley
    Se at få snor på den fremover..

• #6   24. jul 2010 Hvorfor fanden holder du ikke din hund i snor.Hvorfor skal det gå ud over din hund du lader den løbe uden og have kontrol på din. Der er kun en i dette der har skylden, og det er ejeren af hunden.
    Jeg ved ikke om du kan anmelde dig selv. men prøv.

• #7   24. jul 2010 hellere få styr på snoren og så giv din hund sin rygrad tilbage, så lider ingen skade

• #8   24. jul 2010 Om du kan anmelde det? nej det da ved gud du ikke kan.

Jeg er ved at være godt træt af løse hunde der ikke er styr på. Jeg må indrømme at var den på vej her ind kunne den have fået samme tur. Måske mest for dens egen skyld.

• #9   24. jul 2010 Hunden er på deres grund, forskrækker deres børn og du kan ikke kalde den til dig ?? om du kan anmelde ham??? Øh nej.. selvfølgelig kan du ikke det og få så den hund i snor.
    Synd din hund skal udsættes for det på grund af du ikke tager ansvar.

• #10   24. jul 2010 Som hunde ejer skal man lige tænke på, at ikke alle kan lide hunde. Nogle mennesker er direkte angste for hunde uanset størrelse....

Du skriver den forskrækkede 2 børn, jeg tror faktisk, jeg ville reagere på samme måde som manden, hvis en fremmed hund løb/forskrækkede mine børn!

• #11   24. jul 2010 Irene: Jo, det kan det, for ellers ville den her kunne risikere at møde et stk tosset hund, og så vil jeg ikke garantere for resten med sådan en lille hund. Så jo det kan være for dens egen skyld.

At løbe hen og losse ejeren nytter nok ikke så meget i sådan en situation, når det er hunden min reagerer på. Så desværre, der ville det blive hunden der betaler for ejers dumhed.

• #12   24. jul 2010 Jeg kan nu altså ikke forestille mig, man har ret til at losse til hunden så den flyver afsted uanset, den ikke har en dyt at gøre i deres hus. Spørgsmålet er så, hvad du vil få ud af at melde det, for du tager jo temmelig sikkert dig selv med i faldet, ved overhovedet ikke at have haft styr på den.

• #13   24. jul 2010 Altså hvis der var løbet en hund ind og havde forskrækket mine børn i mit EGET hus, havde jeg måske også givet den et los ud af døren eller i hvertfald givet ejeren et los i røven. Hvis du ikke har styr på din hund og det har man altså ikke hvis den løber ind i andres folks huse, så skal den have snor på!!!!!!

• #14   24. jul 2010 Det er under ingen omstændighedder i orden ar sparke et dyr....men selvfølgelig kan det ske i en meget ophidset situation. Er man bange for en hund, eller er en fremmed hund ved at angribe en anden hund, vil der da være formildnende omstændigheder.

Jeg har tit set herinde at folk skriver at de vil sparke hunde der er løse, men uanset hvordan man vender og drejer det, så er det forkert at sparke et dyr.

• #15   24. jul 2010 Irene: Jep, jeg har en hund der er bange for fremmede. Efter flere uheldige episoder, bla. "overfald" i hendes egen have. Reagerer hun uheldigt så er det ikke smart. Den oplevelse vil jeg ikke give min hund, og heller ikke andres for den sags skyld. Så jeg ville gøre mit for at forhindre en sådan situation. Og det har før betydet en velmenende fod i rumpen på en fremmed hund.- Selvfølgelig betyder det ikke et urimeligt agressivt los, men du ved vidst hvad jeg mener smiley

Nej enig. Det kan være et herligt hundeliv, også med snor. Det er ingen ret at have dem uden. Det er et privilegium for hund og ejer.

• #16   24. jul 2010 > Nej det kan du godt nok ikke! Næste gang din hund løber ind i fremmedes huse (hvilket jeg bestemt ikke håber den gør), kan det jo være den møder en stor hund som IKKE bryder sig om andre hunde på dens grund! SE SÅ OG FÅ DEN SNOR PÅ!

• #17   24. jul 2010 lise ø når man har en mindre hund som blir overfaldet af en stor man står feks med sin egen i armene trægt opå i krog så kan jo ikke andet end bruge sine ben ...den situation har jeg altså prøvet ...nu var ham der havde hunden heldigvis så stærk han kunne trække den til sig ,,,skal lige indskyde den havde heller ikke snor på men det havde min så derfor kunne jeg nå at hive hende op inden den anden hund bed hende

• #18   24. jul 2010 Jeg er rystet over den holdning folk i den her tråd har om at det åbenbart er ok at SPARKE til en hund fordi den er fremmede i ens hjem.... Meget mærkelig mentalitet at have! Det kan godt være hunden er uden snor og er et forbudt sted, men at SPARKE til den gør i min verden JER til dyrplagerer og ikke værdige til at holde hunde eller andre dyr, hvis jeres generelle mentalitet er sådan!

Jeg giver dog resten ret - snor på fremover smiley

• #19   24. jul 2010 Puha jeg kan forstå du er rystet..... Det må have været en grim oplevelse både for dig og din hund.
    Som alle andre skriver, så kan du selvfølgelig ikke anmelde manden, da episoden er sket på hans matrikel - og han er i sin gode ret til at smide din hund ud. At sparke den, synes jeg dog er at gå en anelse over stregen.

Jeg håber ikke din hund har taget skade, eller er blevet alt for skræmt. smiley

• #20   24. jul 2010 Nej ingen ved sin fulde fem vil vel uhæmmet sparke til en hund. Men jeg nemer bare at en løs hund uden kontrol kan ende i en meget uheldig og farlig situation.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i at det er en rigtig grim og ubehagelig oplevelse for trådstarter, og selvfølgelig er man ked af det efter sådan en episode. Men jeg kan også sætte mig ind i at man med mange desperate midler kæmper for at få en fremmed hund væk.

Og så kan man så lige dunke sig selv oven i hovedet, lære af det, og takke for det trods alt var hvad der skete. Måske også lige tage en snak med pågældende.

• #21   24. jul 2010 Jah altså jeg ville nok ikke sparke hunden når den var gået ud, men kan love dig for at hvis der stod en fremmed hund overfor mit barn og hun var bange og jeg på nogen måder syntes den var truende, så fik den et los. Har sparket en hund der røg på Kirk.... Så ja dyremishandler, det kan sgu godt være men mit barn og mine hundes sikkerhed kommer først

• #22   24. jul 2010 Nu kan det spark altså ikke være særligt kraftigt, for så havde der ikke været meget hund tilbage. Havde den løber ind i huset her, havde den nok ikke overlevet.

• #23   24. jul 2010 Hunden ville heller ikke komme hel ud hvis den besøgte mig!

• #24   24. jul 2010 Jeg står nu stadig ved mit svar!! DEr har ikke været den store fare (læse: Chi hua hua) og derfor kan jeg ikke lige se hvordan man ligefrem KÆMPER en desperat kamp for at få hunden ud...

Men igen, havde der været fare på færde vil jeg da heller ikke vide hvordan jeg ville reagere, men sparke en hund fordi den fredeligt løber ind i et hus - dét ville jeg bare aldrig gøre!!

Men igen vi er forskellige og har forskellige holdninger og værdier, og heldigvis for det.

• #25   24. jul 2010 Det kan jo rent faktisk være, at manden handlede som han gjorde med at sparke hunden ud, NETOP fordi han havde en større hund inde i huset som ikke kan med andre hunde?
    Det melder historien jo ikke noget om .. så hvem ved, måske var det ikke ment i ond mening, men for at "redde" din hund fra at komme i klammerier med hans egen hund?!

• #26   24. jul 2010 hvis din hund var løbet ind i min have så var hun blevet overfaldet af et styks tossert terrier der ikke kan fordrage andre hunde OG det ville 100% være din fejl for DU har ikke styr på din hund og min hun er hjemme og kan ikke med andre... det er ulovligt indtrængen

• #27   24. jul 2010 Jeg var blevet rasende hvis din hund var løbet ind hos mig. At sparke den, er naturligvis ikke ok. Men der er ikke rigtigt noget at anmelde.
    -tilgengæld kan du glæde dig over at familien der boede der ikke anmeldte dig, for så havde du da fået en bøde.

Du går i et område hvor hunde ikke må være løse. Hvad gør du? du tager snoren af. Og fint nok, hvis din hund så ikke generede nogen, var det jo nok til at overleve. Men nej nej, du har heller ikke engang pli nok til at holde styr på dit kræ.
    JA det er en lillebitte chihuahua som næppe æder et menneske. Men det er dælme ikke i orden, og du risikerer altså at nogen gør noget langt værre ved den en dag.
    Og hvor hårdt kan han lige have sparket, når din hund stadig er i et stykke og uden skader?

• #28   24. jul 2010 Hvis der var løbet en hund ind i mit hus og skræmt mit barn, kan jeg garantere for , at den havde fået samme medfart.

At du så tilmed overhovedet kan finde på at lave en tråd om episoden hvor du spørger efter råd til evt at melde personen..skræmmer mig fra vid og sans.

Sig du er en trold..ik`?

• #29   24. jul 2010 Ha ha, hun har slet ikke skrevet i tråden siden oprettelse. Er nok skræmt over sin egen bommert.

• Pia K
    Pia K Tilmeldt:
    jun 2010

#30   24. jul 2010 Hej alle sammen.
    Er ret så overrasket over jeres respons. Syntes i skal vide at jeg allerede har talt med politiet som sagde at jeg SELVFØLGELIG kan anmelde det;-) Ja, jeg får selv en bøde for at have min hund fri, men den betaler jeg gerne for at den sindssyge mand for en bøde. Til jer der bakker op om at det var i orden at han gjorde det, i er jo lige så syge og forskruede oppe i jeres hoveder. Man kan sku da ikke sparke på en lille forsvarsløs hvalp, nu må i da lige tænke jer om før i skriver.

• #31   24. jul 2010 Det kan da godt være vi er forskruede herinde men du er godt nok uansvarlig.
    Tænk dog hvad der kan ske med din hund både det der skete idag men også når du slet ikke har styr på din hund så den kan løbe over til andre hunde, den kunne blive slået ihjel.
    Håber du tænker dig om og tager snor på din hund.

• #32   24. jul 2010 self. er det ikke ok at sparke til en hund. Men jeg regner med at du vil have at vide, om vi mener at det kan nytte til din fordel at melde det? Self. kan du melde det, du kan melde alt hvd du synes.

• #33   24. jul 2010 Pia -så vidt jeg kan se bakker folk ikke op om at manden har sparket din hund. Derimod skælder de/vi udover at du opfører dig hamrende uansvarligt.

Og ja self kan du anmelde -man kan anmelde ALT... Men der skal altså en lovovertrædelse og beviser til, førend der sker noget ved den anmedelse.

Og ærligt talt, så er der kun en der kan bebrejdes her og det er DIG. DU lader din hund rende ind i andre folks hjem... hvis du holdt styr på kræet, så var det jo ikke sket...
    Det er da folk som dig der giver hundeejere et dårligt ry

• #34   24. jul 2010 KR -det er korrekt at man altid er ansvarlig for sin hunds handlinger inkl de skader den måtte påføre andre.

MEN hvis skadeslidte selv har medført til skadens opståen, så kan skaden helt eller delvist bortfalde.
    Det gælder f.eks. hvis en tyv bliver bidt under et indbrud, hvis din hund (i indhegnet have) får besøg af en anden hund og bider den osv.

• Pia K
    Pia K Tilmeldt:
    jun 2010

#35   24. jul 2010 Jeg har lige læst alle jeres beskeder igennem. Jeg har først svaret nu fordi jeg skulle på dyrehospitalet med felix, det mente politiet ville gavne min sag. Jeg er dybt overrasket over at flere syntes det er i orden at man sparker til en lille hvalp som kommer ind i ens hjem. JA børnene blev bange, og JA det var da forkert at have ham løs, men det giver da ingen ret til at sparke. Det kan da umuligt være min lille felix på kun 2 kg skyld!!! og nej der var ingen større hund ! De kunne da ha taget min lille hund op og sat ham ud over hegnet eller taget deres egne børn op indtil jeg havde fået ham ud. Det er en syg mentalitet at folk syntes det er i orden at have sparket til en lille sød uskyldig hvalp, som selvfølgelig ikke har skræmt nogen af de voksne i det rækkehus.
    Men hvor er det dog ret at have fået opbakning fra politiet og dyrlæge når i ikke vil give mig det.

• #36   24. jul 2010 Pia -igen. Folk skriver faktisk at de IKKE finder det i orden at sparke hunden, MEN at det 100% er din skyld!

Og nu er det jo ikke sikkert de mennesker er hundemennesker. Så de kan jo altså have været bange for at din hund ville gøre ungen noget.
    For selvom den kun vejer 2 kg, så kan en lille hund altså osse bide. Og dens tænder sidder altså lige i børnehøjde.
    Så selvom det ikke er i orden at sparke hunden, så kan jeg ikke se at der er noget at anmelde. Intet udover dig og din uansvarlige opførsel.

HVIS du vil gå med hunden løs, så sørg dog for pokker for i det mindste at træne den til det, så du faktisk har styr på den!

• #37   24. jul 2010 Pia K. Ja anmeld du bare eppisoden. Efter som hunden som jeg læser det ikke er kommet til skade, så bliver det godt nok svært og bevise.
    Til gengæld er det jo ikke svært og bevise du overtræder alle love.
    En så lille hund ville blive alvorligt skadet af er spark .
    Håber du har lært og være mere ansvarsbevist over for din lille hund. Den kan blive taberen af at du ikke holder den i snor.

• #38   24. jul 2010 Irene -110% enig. Åbenbart er dte ikek normalen at unge i dag lære om ansvar for egne handlinger, hensyn overfor andre osv.
    Hvis noget går galt, er det HELT SIKKERT andres skyld. For JEG kan da umuligt have gjort noget galt:-O

(og jeg undskylder osse -men det er sådan jeg ser det, og det selvom jeg selv hører til den generation;o))

• #39   24. jul 2010 Det er lige så sygt at lade sin hund rende løs hvor den ikke må især når man ikke har en dyt styr på så den slkræmmer andre og er til farer for sig selv.
    Ta ansvar for din hund og få den snor på, man lader ikke bare sin hund rende løs rundt og ind i andres hjem. Det er dig selv du burde være mest gal på da det er dig selv der har bragt din hund i den situation, må da håbe du tager ansvar nu så der ikke sker mere med din hund.

• #40   24. jul 2010 ENIG Irene og Michelle ENIG

• Pia K
    Pia K Tilmeldt:
    jun 2010

#41   24. jul 2010 Jeg syntes i har meget travlt med hvor uansvarlig jeg er, i kender kun situationen ud fra hvad jeg har fortalt. For det første ville han aldrig løbe over til en anden hund, og jo jeg var et øjeblik uansvarlig i det mine 2 små børn krævede min opmærksomhed. Og det var da forkert. Men det skal siges at jeg bor et naturområde. Dvs der kører ingen biler hvor jeg går, jeg går på et overdrev hvor der er blevet bygget nogle rækkehuse. Men når jeg til hverdag går med ham løs, kan det da ikke genere nogen når han ikke løber hen til fremmed hunde.

Og lovovertrædelsen lyder på hærværk, det syntes jeg selv er fuldstændig latterligt at det kan gå ind under hærværk når man sparker et levende væsen. Men pointen er at det kan anmeldes. Og jeg betaler gerne en bøde for selv at have ham haft fri.

Desuden vidste jeg ikke at hundeejere har et dårlig ry! det har jeg da aldrig hørt nogen sige før!!!

• #42   24. jul 2010 Jeg bor på kanten af et sommerhus kvarter og i et af de nærliggende sommerhuse kommer en lille hund jævnligt. De har ingen what-so-ever styr på dyret og den gør som det passer den.
    Anyway endag havde damen så valgt at lade dyret gå løs. Den stak af og da jeg spotter den er den for fuld firspring på vej ind af indkørslen. Nova og Walle ligger og sover og alle døre i huset står åbent da det var hammer varmt. Jeg får Nova og Walle smidt ind i soveværelset der ligger tættest på og får lukket døren ide vovse kommer sprintende ind i køkkenet. Den stiler direkte mod hundekurven og får snuppet et ben som den nu ligger i VORES hundekurv, i MIT hjem og vogter på. Havde den lavet det stunt uden at jeg havde nået at spærre Nova inde tør jeg ikke svare for konsekvenserne. Det er en Bishon Frishe blanding. Jeg får endelig fat i kravetøjet på møgdyret og får den båret ud med nød og næppe uden at blive bidt. Og finder ejeren opppe på vejen. Behøver jeg at sige at jeg var sur!???!

Jeg forklarede damen at de 2 hunde hun kunne høre gø inde i huset heldigvis var nået at blive lukket inde..

Men heldigt for hende nåede jeg det.... din hund havde ikke overlevet et angreb. Hvad ville du så have gjort? Meldt mig også?

Synes din reaktion er mærkelig og synes at du i stedet for at være sur på manden - som muligvis har været bange for hunde - så burde skamme dig som hundeejer.

• #43   24. jul 2010 Hvad hvis din hvalpe havde bidt de børn i leg?
    Hvad hvis de havde haft en stor hund - din hund var historie hvis den var gået ind i min have.
    Hvis han kan finde på at løbe ind i et andet hus, kan han vel også løbe hen til en anden hund.
    Du har fået en lærestreg denne gang.
    hvis dine børn kræver opmærksomhed er der der især grund til at du har styr på din hund.
    -der er vel tale om en strejfende hund - du kan tjekke hvad bødetaksten er for det....

• #44   24. jul 2010 Når du har to små børn med der også kræver opmærksomhed hvorfor så ikke hunden i snor, du burde du jo have når du ikke kan være obs på ham som du burde være så snart han er løs, men sjovt han kan løbe ind til fremmede mennesker men ikke til en fremmede hund....det giver ikke nogen mening, og du er vist netop en af de hundeejere man hader at møde.
    Tænk hvis der havde været en hund derinde der ikke brød sig om andre hunde så den var blevet bidt, men det er så meget nemmere at fraskrive sig ansvaret og anmelde hvad end der kan anmeldes.

• #45   24. jul 2010 Nej, jeg synes ikke det er i orden at manden sparker din hund, men den eneste, der efter min mening har noget skyld her, er dig. Din hund havde en meget uheldig oplevelse idag og jeg synes det er synd for det lille pus, men få snor på den.

I dag var det et spark, men hvad hvis den havde løbet ud på vejen? Eller ejerne af huset var i gang med at slå græs og den kom ind under plæneklipperen? Eller hvis de havde en hund, der ikke kunne med andre hunde? Eller bare havde en stor kluntet hund, der ikke havde lært at være forsigtige med så små hvalpe?

Det er topmålet af frækhed at melde mande for at sparke din hund når det var DIG, som overtrådte hundeloven, når det var DIN hund, som trængte ind på HANS grund og skræmte HANS børn.

• #47   24. jul 2010 Om du så havde 10 børn, der kræver din opmærksomhed, så er det stadig dig der lader din hund løbe løs. Ergo er det helt og fuldkommen dig der er mest gal på den.

• #48   24. jul 2010 Pia -så du finder det ikke den mindste smule uansvarligt at du ikek sørger for at træne din hund så den IKKE opsøger andre folk/deres huse, eller nemmere endnu: holder den i snor?

Eller at du bryder loven, når du vælger at have den fri på et område hvor du selv skriver at det ikke er tilladt?

I øvrigt er det ikke kun af hensyn til andre mennesker/hunde at hunde ikke må være fri alle steder. Det er osse af hensyn til vildtet i området, så bor du i et naturområde, er det osse noget du skal tage hensyn til. Nu ville din hund jo næppe nedlægge et rådyr. Men de kan skræmme vildtet, og f.eks. jage en mor fra dens unger.

Og så er jeg frygteligt nysgerrig -hvad sagde dyrlægen til hunden? Hvis den blev sparket så voldsomt som det lyder til når du skriver, ja så må der da mindst være kollapsede lunger og brækkede ribben?
    -men øøøh... når nej, for du vurderede jo ikke selv at dyrlæge var nødvendigt, så der er vidst ikke sket noget...

• #49   24. jul 2010 Jeg læser lige et af dine andre indlæg

" de kunne have taget deres børn op" nu må du da lige spænde hjelmen... de er i deres eget hus.
    Skulel du så forlade dine egne børn, som du tilsyneladende heller ikke har styr på for at gå ind i en have for at hente din hund????
    Jeg er så rystet over dine hundekundskaber

• Pia K
    Pia K Tilmeldt:
    jun 2010

#50   24. jul 2010 Jeg ved ikke rigtig hvad jeg mere skal skrive. Det er uoverskuelig at skulle forsvare og forklare over alle de henvendelser der hele tiden kommer. Det er ligesom kørt helt af sporet. I kan tydeligvis ikke sætte jer ind i min situation. I har en masse forestillinger om hvordan jeg og min hund er. Og jeg syntes det er lidt trættende at skulle forsvare mig når jeg egentlig søgte lidt opbakning efter en rigtig ubehagelig situation. Det blev så nok min næsten første og sidste gang jeg prøvede at bruge sådan en forum side.

• #51   24. jul 2010 Og så vil jeg da i øvrigt informere om at hvis ellers man har advaret om det i avisen, ja så må man faktisk skyde hunde der kommer ind på ens grund.

Såååå jeg ville da passe på vapsen fremover. For måske manden (eller en anden) kunen finde på den slags, når de bliver trætte nok af at din hund render rundt diverse steder.

• #52   24. jul 2010 jeg havde nok ikke sparket din hund ud , men derimod kastet den , for ellers kom den heller i ud fra min have i live! se at få styr på din hund så den ikke løber ind i folks haver og ender med at kjomme mere til skade end den er blevet. kun en person du kan tkke for den blev sparket og det er dig selv.

• #53   24. jul 2010 smiley
    Jamen jeg kan også godt se at det er alle vi andre der er helt forkert på den... host - der er ligesom ikke ret mange der har ondt af dig, nærmere ondt af din hund fordi den ejer ikke magter opgaven at have hund.

• #54   24. jul 2010 Pia -jeg har såmænd ikke nogen grimme forestillinger om din hund. Jeg regner da med at sådan en bette vaps er en sød og legesyg lille hvalp.

Hvad dig angår, ja så kender jeg dig ikke, så nej jeg ved ikke hvordan du er.

Men jeg kan da læse dine egne udsagn: DU begår den fejl at lade din hund rende ind i en anden mands hus. Og nu vil du anmelde ham fordi han ikke kunne li' at have besøg af din hund.

Har du tænkt på at manden kunne være bange for hunde? (ja, man kan faktisk godt være bange for en lille og sød hvalp). Eller at han kunne være bange på sine børns vejne?

Du har selv børn kan jeg se -forestil dig at en hund kommer løbende imod dit lille barn -du kan ikke rigtigt læse hunden, og er bange for at den vil bide dit barn.
    Ville du bare trække på skuldrene og vente og se hvordan det går?

Jeg håber det ikke -at sparke hunden var drastisk ja... Men helt ærligt... Hvordan kan du være bekendt at melde manden for en fejl DU har begået?

• #55   24. jul 2010 hvorfor synes du det er okay? fordi din hund er lille?
    ville du have syntes det var okay hvis min schæfer på knapt 50 kg var sprintet ind i din stue?????
    det er vel i bund og grund det samme?

• #56   24. jul 2010 Han skulle måske have budt på en bette tår kaffe og kage bagefter....
    Hvad byder DU uventede gæster??? smiley (sorry:)

• #57   24. jul 2010 la vær - et los i røven!:oP

• #58   24. jul 2010 Jeg må give de andre ret. Det er dig der har begået en fejl. Nu har du forhåbentlig lært din lektie og tager din hund i snor. Det er kun en hvalp og du er nød til at have styr på den. Det er lige meget om det er en lille eller en stor hund, for selv om din hund ikke har noget i mod andre, så møder du måske en dag en anden hund, som har og så er det dig der får problemer, og det er din hund det går ud over. Så for din hunds skyld, tag den i snor.

• Pia K
    Pia K Tilmeldt:
    jun 2010

#59   24. jul 2010 Og jeg har ikke på nået tidspunkt sagt at det ikke var uansvarligt af mig at have ham løs. Selvfølgelig var det da uansvarligt og helt og holdent min skyld. Men jeg vil aldrig blive enig i at det er i orden at sparke en lille hund. Han ser ikke bidsk ud, han er ikke bidsk. Han ikke kommet sponsende ind i huset og knurret. Så nej han har ikke virket skræmmende. Og ja selvfølgelig skal man da tage sin børn op hvis en hund kommer og de bliver bange og så lige prøve at vurdere sagen. Jeg forstå handlingen hvis de havde frygtet nået slemt ville ske, men felix var på vej UD fra terassen. Og nej der skete heldigvis ikke nået alvorligt. Han er øm og har fået smertestillende.

• Pia K
    Pia K Tilmeldt:
    jun 2010

#61   24. jul 2010 nu logger jeg af så i kan skrive til hinanden om hvor dum og uansvarlig jeg er. Og så må i selvfølgelig sove godt...

• #62   24. jul 2010 syns godt man må sige du fralægger dig et hvert ansvar det er da noget lort at bøde satsen for løse hunde ikke er sat op ...Jeg syns det er ganske uansvarligt af dig selvfølig skal han ikke sparke din hund ,,,men din hund skal fandme heller ikke skræmme små børn ,,og tro mig det gør de ,,ser det hver dag her hvor jeg bor ....Og jeg kunne aldrig finde på at lade min hund løbe løs så ungerne blev bange og lige en ting som du nok heller ikke ved når en hund blir utryg og det gør den som regel når den mærker angst så bider den ud ..Så hvad med at se at få en snor på den hund ...Og skal den være uden snor så er der hundeskove til den salgs

• #63   24. jul 2010 Det kan godt være DU ikke synes han ser bidsk ud eller er bidsk, men hvor skulle han lige vide det fra? Han forsvare selvfølgelig sine unger!

• #64   24. jul 2010 Pia -jeg prøver lige EN gang til for Prins Knud.... Folk skriver IKKE at det er i orden at sparke din hund. Der er forskel på at sige at det er i orden, og forstå at det kunne ske.

Og hvis manden ikke ved noget om hunde, ja så er det overordentligt svært at vide om din hund er venlig eller ej.
    En hund behøver nemlig slet ikke knurre inden et evt angreb.
    Og fra ikke-hundemennesker, der måske endda er lidt utryg ved hunde, kan man altså ikke forvente kendskab til hundesprog. Så manden kan sagtens have frygtet at din hund ville bide hans barn. Osse selvom DU ved at din hund er venlig.

Og så fatter jeg stadig ikke at du vil anmelde manden for en fejl DU har begået.
    Lær dog af den om kom videre for f*nden... hvor svært kan det være?

Og igen spørger jeg så: hvad skete der med hunden?

• Pia K
    Pia K Tilmeldt:
    jun 2010

#65   24. jul 2010 Til Linda. Jeg havde regnet med den opbakning som jeg fik hos politiet. De var lige så overrasket over hændelsen som jeg.
    Og ja den mand var hidsig og kun derfor sparkede han til felix.

• #66   24. jul 2010 Pia - prøv læs dine egne beskeder. Jeg håber så sandelig, at du selv kan se hvor dumt det lyder det du skriver.

REGLER ER REGLER! Kan ikke se at folk har så svært ved at forstå det!
    hvis der er en regl om at hunde skal have snor på i det område du går i, så behold dog snoren på? Hvorfor tror du, at DU af alle er hævet over de satte regler?!
    hvis du havde gjort som REGLEN foreskrev på det sted du gik, jamen så havde du også undgået den her situation!!

Det var dog utroligt altså!

• #67   24. jul 2010 Pia -og manden behøver såmænd blot fortælle at han var bange for at din hund ville bide, så falder den anmeldelse skam til jorden. Så du får ikke en fis ud af den...

Og hvordan kan du forvente opbakning til din uansvarlige opførsel?

Har du overhovedet lært noget -vil du fremover holde hunden i snor? Eller vil du fortsat bare rende rundt og bebrejde andre når din hund kommer til skade?

• Pia K
    Pia K Tilmeldt:
    jun 2010

#68   24. jul 2010 Og igen skriver jeg så at der heldigvis ikke skete nået alvorligt. Han er øm i ribbenene og har fået smertestillende!!!

• #69   24. jul 2010 Pia - tror helt ærligt politimanden vendte det hvide ud af øjnene da du anmeldte den sag smiley De har da bedre ting at give sig til!

Skrive en bøde til en dame der har ladet sin hund gå løs - derefter skrive en bøde til en mand som har sparket til hunden, fordi at damen lod den gå løs.. aaarh come on smiley tror ikke ligefrem det er dne vilde OPBAKNING du har fået af politiet smiley

• #71   24. jul 2010 Jeg må indrømme at hvis din hund kom ind i mit hus, så var det ikke sikkert at du havde fået den igen, før politiet kom. Jeg ved der er en lov, som nogle gange bliver brugt ude på landet, at hvis en fremmed hund gentagende gange løber ind på en andens ejendom/mark og er til gene, så kan man, efter at have meldt det til politiet og skrevet det i lokalavisen, skyde den indtrængende hund. Gad vide om man kan gøre det i byen?

• #72   24. jul 2010 Pia K
    Alt i alt er det dig der har begået en fejl, om din hund render ind i andres hjem eller ud på vejen er DIT ansvar. Så lad nu vær med at sige: "Jamen den ser ikke bidsk ud" Derfor kan den STADIG bide, det ved man IKKE når man ikke kender hunden. Det er ikke en undskyldning at du har to børn at se til, derimod en bedre grund til netop at holde din hund i snor hvad enten det er en chihuahua eller en rottweiler! Selvfølgelig er det ikke retfærdigt at manden sparkede din hund, men helt og holdent din skyld.

I stedet for at forsvare dig selv meningslyst så kom dog snor på din hund og tag den grufulde oplevelse som en lærerstreg for dine handlinger.

• Pia K
    Pia K Tilmeldt:
    jun 2010

#74   24. jul 2010 Til michelle: Jeg har ikke lært nået og jeg vil fortsat gå med min hund fri. GODNAT

• #75   24. jul 2010 Stella -afhængig af hvor man bor, vil man jo overtræde våbenloven ved at skyde. Og man må naturligvis kun skyde hunden, hvis det kan gøres uden at overtræde øvrig lovgivning

Tilgengæld er det osse tilladt at optage en omstrejfende hund, så længe man giver ejer besked inden 24 timer (hvis man da ved hvem ejeren er -ellers går jeg udfra man må videre til politiet). Og så kan man self kræve opholdet betalt.
    Eller man kan aflevere på internat/lade politiet hente hunden -den bøde er nu sat op, så det bliver en dyr omgang. Særligt fordi man self osse skal betale for ophold på internatet.

Så ja, det er en rigtig god idé at holde styr på sine kræ. Uheld KAN ske for selv den bedste. Men det her er jo helt forrykt. At ville melde en mand for at reagere uhensigtsmæssigt når en fremmed (nemlig ens egen) hund kommer ind i huset.

• #76   24. jul 2010 WHAT?! vil du stadig lade den gå løs efter sådan en oplevelse??

• #77   24. jul 2010 Kommer til at tænke på en ting.
    Du skriver i dit første indlæg at din hund løber ind i et rækkehus og derefter kommer damen ud og bede dig hente din hund.
    Men nu ved du ligepludselig at den ikke har knurret eller virket skræmmende, og at den ikke var kommet sponsende ind i huset.....Hvordan kan du vide det når du var udenfor? Du kan reelt ikke vide hvad din hund har gjort før du hentede den ud.

• #78   24. jul 2010 Pia K
    Nej hvor er det dejligt med et fornuftig hoved der kan sætte os andre unge hundeejere i et fantastisk lys....

IRONI KAN FOREKOMME!!!!

• #79   24. jul 2010 Pia -jamen så håber jeg da virkeligt at du aldrig render ind i bidske hunde, biler eller blot mennesker der ikke kan li' hunde. Ikke for din, men for din hunds skyld.

klaphat...

• #81   24. jul 2010 Nu må i da lige slappe af en gang, så er det jo heller ikke en større katastrofe. I får det jo til at lyde som om, hun kunne have startet 3. verdenskrig.

JA, jeg er røvtræt af folk, der ikke kan holde deres hunde i snor og jeg bliver idiot, når de kommer farende her, men jeg synes faktisk, der er et stykke fra den ubetænksomhed og ligegyldighed, jeg ser det som n¨r man lader sin hund rende løs og så til det syge i at en voksen mand losser til en lille hvalp.

JA, hun har selv udsat sin hund for uanede farer ved ikke at have styr på den, men det stiller hende altså ikke med ansvaret for, at manden vælger at gøre, som han gør.

• #83   24. jul 2010 Pia - Du skriver at du har to små børn?! Du kan ingen gang overholde de regler der er for hunde i dit område. Du kan ingen gang holde styr på din lille hund!

Jeg siger ikke noget - jeg tænker bare mit smiley

• #84   24. jul 2010 Maj-Britt
    Der er jo ingen der siger, det skal være ok at hunden render ind i haven, men reaktionen kunne måske stå i et mere rimeligt forhold til truslen.

Alle jer, der går amok
    Lad os sige, I går over for rødt (kom nu, det har i jo prøvet engang for mange år siden). I har overset en bil, som må bremse hårdt op, manden i bilen får et mindre chok, han har sine to børn med og når lige at se for sig, hvordan det kunne være gået rigtig galt. Han kunne have slået jer ihjel og hans børn kunne have fået piskesmæld eller det, der var værre. Er det så ok, at han griber sit baseballbat bag i bilen og farer ud og knalder jer en i hovedet med det? Eller ville i måske synes, det var i overkanten PÅ TRODS AF, at fejlen jo ligger 100% på jeres side.

• #85   24. jul 2010 Nej jeg ved godt man ikke må skyde i byen.Men jeg tænkte nemlig på at tilbageholde hunden og aflevere den ved et internat eller en dyrlæge.

Irene: Det ved jeg godt nok ikke, men ring til politiet og spørg. De ved det nok bedst.

• #86   24. jul 2010 Irene: Der står noget om det her: (link fjernet)

• #87   24. jul 2010 Jens... -nu er det jo ikke ligefrem hvad der er sket her. Self er det ikke i orden at gennemtæve nogen. heller ikke når de har begået en fejl.

Men her er tale om en mand der dapper til en hund (ja den har altså ingen som helst skader -havde han losset til den, var en chi på 2 kg altså ikke gået derfra uden i hvert fald en mindre skade). Handlingen er ikke ok nej.
    Men helt ærligt -manden kan altså være blevet forskrækket og have handlet uheldigt. Og det skal han så anmeldes for, når det er TS's uansvarlige opførsel der er skyld i balladen?

Havde han banket hunden, havde jeg været enig i at en anmeldelse var på sin plads -og samtidig en ordentlig overhaling til TS for ikke at holde styr på sit kræ.

Men manden har dappet til den da den kom ind på hans grund... han har altså ikke påført den varige mén, gennemtævet den e.l.

• #88   24. jul 2010 Jens & Marianne K

Du ser det jo ligesom Pia gør!

Så lad os skære det ud i pap - Det er uansvarligt at lade sin hund gå løs hvor den skal have snor på! Men forkert handling af manden!

Det er forkert at gå overfor rød, når man skal vente på grønt - men forkert af manden at fare ud og slå os med et baseballbat..

Forstår du hvor vi vil hen med det?
    vi siger PÅ INGEN MÅDE, at det er ok det ham manden gjorde - MEN det kunne være undgået, hvis pia havde været ANSVARLIG!!

• #89   24. jul 2010 Irene -det kan man osse med katte. Eller... jeg er ikke sikker på at skyde dem, men du må tilbageholde ethvert dyr der kommer ind på din grund, så længe du self giver ejer besked om det (mener at man ellers kan nøjes med at fremlyse dyret i avisen, men er ikke sikker -ellers er det jo en tur til politiet)
    -man kan self osse aflevere på internat/til politiet, og så må ejer jo betale for at få det igen, eller dyret bliver aflivet/omplaceret

• #90   24. jul 2010 Jens & Marianne
    Det er VORES valg om vi går over for rødt, ville du sige til dit barn: "Det er okay, bare smut over for rød mand?" Det er hende der har ansvaret for hendes hund smiley Ergo kunne dette havde været undgået hvis man tog snor på hunden, ligesom det sikkert kunne have været undgået hvis man fik fortalt sine børn at de IKKE skal gå over for rødt

• #91   24. jul 2010 du kan læse om lovgivningen under loven om mark- og vejfred. Der står hvad du må gøre med et dyr hvis det færdes på din grund.

• #93   24. jul 2010 Michelle
    jeg synes nu stadig, det er en komplet uacceptabel opførsel at gå og sparke til hunde og i mine øjne, en aggressiv aktiv handling i modsætning til det ande, der er mere passivt.

Stephanie
    Det kan godt være, I ikke synes, det er helt ok, men i giver stadig Pia det fulde ansvar. Manden har vel dog selv bevæget sit ben. Og nej, hvis hunden havde haft snor på, var det ikke sket (og hvis manden ikke havde været hjemme, var det heller ikke sket). Altså, det kunne også være undgået, hvis manden havde været 100 % rask i hovedet.

Og så tror jeg forresten ikke, jeg ser det helt som Pia, for jeg kunne ikke drømme om at lade min hund løbe løs her, hvor den ikke må

• #95   24. jul 2010 Jens & Marianne K

"og hvis manden ikke havde været hjemme var det heller ikke sket"
    Så var det nok sket en anden dag, i et hus hvor der måske var en stor hund der ikke brød sig om besøg.
    Det korte af det lange er, at der er en grund til den regl er der - og regler skal sgu overholdes!

Du kan da se i hendes indlæg, at hun trods dagens oplevelse, STADIg ikke har lært en skid! Det er skammeligt, at folk sætter deres egne regler, og derfter skyder skylden på andre.
    JA, han skulle sgu ikke have sparket den! MEN IGEN, det var aldrig sket hvis Pia havde overholdt reglerne!

Hvad hvis mandens børn har allergi overfor dyr?! Jeg kan love dig for jeg ville have fået den hund hurtigt ud, hvis mine børn havde allergi og den var løbet ind i VORES hjem!

• #96   24. jul 2010 Maria
    Jeg forstår ikke helt, hvor du vil hen? Nej, jeg ville ikke fortælle mine børn, at de skulle gå over for rødt??

Irene
    Jeg er som sagt helt enig i, at det er uansvarligt af Pia, men jeg synes, vi ser NOGET af en overreaktion. Det er f.eks. også lige blevet indikeret, at hun nok heller ikke kan tage sig ordentligt af sine børn.
    Mht trådens forløb, ved du sikkert lige så godt som jeg, hvordan man ofte reagerer, når man trænges op i en krog smiley

• #97   24. jul 2010 Jens... -som jeg har skrevet mange gange, finder jeg det heller ikke i orden at sparke/dappe til folks hunde.
    Men jeg mener heller ikek det retfærdiggør en anmeldelse når det er sket under de omstændigheder det er.
    Historien melder jo altså intet om hvorfor manden gjorde som han gjorde. Han KAN jo altså sagtens have gjort det af andre årsager en ren ondskab.
    Hunden er der ikke sket noget med -så lad det dog være ved det. Giv familien en undskyldning, og hold den i snor fremover.

• #98   24. jul 2010 Maj-Britt
    Jamen det var da en sympatisk holdning.

Stephanie
    Jeg er nu ikke så sikker på, du skal tage afskedskommentaren fra Pia helt for pålydende, men det er jo et tolkningsspørgsmål

• #99   24. jul 2010 Michelle
    Enig i det med snor: Undskyldningen ville jeg nok aflevere til konen og ikke manden, som jeg ville have lyst til at dunke i hovedet med noget hårdt smiley

K R
    Jamen jeg er enig i alle grundene til, at det er tåbeligt ikke at have sin hund i snor, jeg synes bare, her overreageres lidt. Og jeg bliver selv rasende, når folk kører uden lys eller vælter sig ud foran min bil. Jeg får faktisk LYST til at slå dem også, pga den situation, de sætter mig i ved deres skødesløshed. Men jeg gør det ikke

• #101   24. jul 2010 Irene
    Jeg synes nu mere, det lyder som raseri end angst. Hunden har forskrækket børnene inde i huset og både hund og kone er ude på terrassen, da manden kommer til og sparker den. Men ja, vi reagerer alle forskelligt

Anne
    Ved godt, du spurgte Pia, men jeg er faktisk lige så forarget, når folk herinde ytrer sig omkring, hvad de vil gøre ved store hunde, de anser for en trussel. Hvis hunden (stor eller lille) hænger i flæsket på ens egen hund/barn, kan jeg forstå, man vil kæmpe, måske også til blodet flyder, men folk er generelt ret aggressive at høre på.

• #103   24. jul 2010 Jens & Marianne K:
    Jeg tror nu nok en del af "overreaktionen" kommer over at Pia K havde den frækhed at melde manden til politiet og så hele tonefaldet i hendes indlæg.

• #106   24. jul 2010 Anne
    Jeg mener, at hvis han ikke havde sparket til hunden (hvilket i mine øjne ikke er en helt rask handling at foretage), jamen så var der jo ikke blevet sparket til den. Dermed stadig ikke sagt, at den skulle have rendt løs i første omgang, men for selve sparket mener jeg nu også, han har sin del af ansvaret.

Jeg tror nu aldrig, jeg kommer til at mene, det er fint at gå og smadre sagesløse dyr.

M.I.
    Jeg tror så, at en del af tonefaldet i løbet af tråden kommer af "overreaktionen"

• #107   24. jul 2010 Maj-Brit
    Vel ikke nødvendigvis, men det med, at den "hænger i flæsket" kunne også godt være det øjeblik før, hvor den tydeligt er på vej til at angribe. Jeg skulle godt nok have mange hundeliv på samvittigheden, hvis jeg skulle losse alle dem jeg møder uden snor ad H til.

Anne
    Jeg ville også gøre modstand, hvis jeg blev overfaldet, men jeg går altså heller ikke og sparker til tilfældige mænd på gaden. Faktisk heller ikke selvom de måske virker truende

• #110   25. jul 2010 K R
    Ja, han kan jo have tænkt så meget. Hvis han virkelig har set en 4 mdr gammel chihuahua som en så stor trussel mod sine børn, at han måtte bruge vold, har jeg måske i virkeligheden lidt ondt af ham, for gud, hvor må han have svært ved at færdes her i erden uden at gå ud af sit gode skind af skræk for, hvad der kan ske hans børn

Anne
    Det er jo ikke sådan nogle tilfælde, jeg snakker om. Du har så åbenbart ikke set, hvad folk skriver herinde, når de slår sig løs.Maj-Brit skriver f.eks. længere oppe, at ser hun en hund i sin have, får den en pedal. Der står ikke noget om, at den behøver være aggressiv, det ser mere ud til at være et princip, hvilket jeg synes er ufedt

• #112   25. jul 2010 Anne
    Hunden VAR jo ude på terrassen sammen med konen og manden kom ud til den og sparkede. Så skulle han da hellere være blevet inde i huset og koncentreret sig om børnene

• #113   25. jul 2010 linda
    Det er der mange andre, der skriver, men ikke Maj-Britt, synes jeg

• #114   25. jul 2010 Jens og Marianne K:

Jamen det tror jeg bestemt også, men det ændrer jo ikke på faktum at det første indlæg bestemt ikke gjorde et særligt sympatisk indtryk.

• #115   25. jul 2010 Anne
    Næh, i virkeligheden aner vi stort set ikke en skid. Måske skulle man bare starte helt forfra: Cogito ergo sum smiley

M.I.
    Nårh i forhold til, hvad man ellers læser herinde synes jeg da i det mindste, det er formuleret i et ordentligt sprog. Der er da hverken skældsord eller forbandelser over manden, hun skriver, at hun undskylder og så et kh. til sidst :). Tror såmænd, det har været en lidt rystende oplevelse og det er vel forståeligt nok, selvom hovedansvaret for hele ståhejet lå hos hende selv.

• #117   25. jul 2010 Jens & Marianne K:

Sproget er fint og ja, der er mange, som er meget værre herinde. Jeg kan sagtens forstå hun er rystet og jeg synes det er forfærdelig synd for den lille hvalp. Dertil kommer også at jeg bestemt ikke synes det er i orden at sparke en 4 måneder gammel chihuahua hvalp, hvilket jeg også har skrevet i mit første indlæg.

Der hvor jeg synes filmen knækker er, at hele indlægget lader til at fokusere på at manden skal politianmeldes, selvom hunden ikke har lidt alvorlig overlast og selvom hun med fuldt overlæg har overtrådt linepåbuddet i området.

Jeg har selv stået i en lignende situation med min første hund, dog hvor moderen til børnene tog det rigtig pænt og hvor jeg vitterlig troede jeg havde taget alle forholdsregler for at sådan noget ikke kunne ske, så det er ikke fordi jeg skal sidde her og pege fingre eller gøre mig hellig.

• #120   25. jul 2010 Citat Pia K: Jeg har ikke lært nået og jeg vil fortsat gå med min hund fri. GODNAT

Hvor er det da sørgeligt!

Hvis hun virkelig elsker den hund ville hun nok sørge for den ikke kom i farezonen igen, men det tyder det desværre ikke på. Håber for hundens skyld det heller ikke sker noget alvorligt næste gang!

• #121   25. jul 2010 Hej,
    Nu har jeg ikke læst de forrige indlæg men her kommer min mening.
    Din hund uden snor har været inde på en privat grund, du burde have haft den i snor. Så nej, politiet vil nok ikke engang høre på dig. Derimod kunne melde dig for indtrængen på deres ejendom. Desuden, hundeloven siger at man skal have styr på sin hund, ellers er det på med snoren.
    Der kan være mange grunde til at manden har sparket din hund, måske har beboerne selv en hund som kunne skade din lille hund mere end et "bare et spark bagi". Ikke at jeg bifalder den slags vold, men det kan have været nødvendigt for at skåne din hund for værre skader.

Jeg synes du burde tage din hund i snor en anden gang..
    Tænk hvis den blev kørt over, overfaldet af et andet dyr, stjålet/kidnappet.. whatever.. Når min hund er løs er det i et indhegnet område, og der bliver holdt rigtig godt øje. Kan slet ikke forstå at du kan lade sådan noget ske.. Det er sku synd for hunden, for det er i bund og grund ikke hundens skyld overhovedet. men din derimod smiley

Ps. Din hund får dårlige erfaringer med mennesker på den måde, og det er ikke godt!

• #122   25. jul 2010 Jeg kan sgu godt forstå dig Pia.. Hold kæft hvor ville jeg blive sur hvis der var nogle der sparkede min lille hund! Det er en syg mentalitet at have.

Det er sørgeligt at vi lever i sådan en verden, hvor de færreste efterhånden respekterer hunde.

Der der kunne være sket for enhver! Har da prøvet hvor min lille hund f.eks løber ud af selen (da den var hvalp) og ind til en fremmede (fordi der var børn - og min hund elsker børn...) De var heldigvis så venlige at løfte hunden i et par sekunder, også stod jeg jo der og beklagede mig. Tænk engang hvis de havde sparket den..... Jeg var tændt fuldstændig af!

• #123   25. jul 2010 Nu gælder hundelover vist også de små hunde. Også selv om man ejere af små hunde ikke mener det.
    Pia K. Du skriver aft din hund ikke vil opsøge andre hunde, hvor kan du være så sikker på det? Jeg regner med du heller ikke troede den ville løbe ind i fremmede folks huse.
    Jeg har snart mødt mange små hunde der uden snor har opsøgt mine i snor. Måske man skulle overveje og lade de store selv jage humlebierne væk fremfor nærmest og kvæle sin hund for og undgå skade på den lille
    Nej jeg er ikke til små uopdragne hunde og deres lige så uopdragne ejere..

• #124   25. jul 2010 Jeg synes tingene bliver mudret sammen i en vælling i denne tråd.

Pia......de fleste i denne tråd giver dig ret og bakker dig op i det forkastelige i at sparke en hund...uanset race og hændelsesforløb.....------><b>Tag nu imod den opbakning du her får!</b>

De fleste i denne tråd ser at det kunne være undgået hvis du havde haft din hund i snor.....D-------><b>Det må du indrømme at det kunne</b>

De fleste synes at ansvaret for denne hændelse, må ses i lyset af at du ikke havde din hund i snor, og derved er indirekte ansvarlig i at hunden blev sparket......--------><b>Du er lederen og skal have overblikket. Du har fejlvurderet situationen og skaden er derfor sket. Ansvaret ligger på dine skuldre.</b>

De fleste i tråden mener at når ansvaret i bund og grund ligger på dine skuldre, skal du ikke sende "aben" videre, selv om mandens handling er lige så uansvarlig.....-----><b>Fordi du var skyld i den opstod.</b>

Det, at du på intet tidspunkt åbner dig den mindste smule, og erkender at du selv bærer en del af ansvaret, får andre mennesker op af stolene. Det sætter dig i et endnu dårligere lys, når du oven i købet bliver så stædig at du provokerende skriver, at du fortsat vil have din hund løs.

Jeg er godt klar over hvor modbydeligt det er at blive overfaldet og mærke så mange menneskers fjendtlige holdning overfor en selv.....og føle at alle rotter sig sammen imod een, men du er altså også nødt til at erkende din egen rolle i det hele.

Vi begår alle fejl, vi skal alle lære af vores fejl (OGSÅ alle de fjendtlige hundejere i denne tråd!)....for ved gud....det er sg ikke den optimale måde at lære på når man føler sig trængt op i en krog!

Jeg er sikker på at hvis du vil åbne dig en lille smule og snakke om hvordan en sådan situation fremover kan undgås, så vil du få en meget mere konstruktiv debat og positive svar.

Jeg er sikker på at du har lært en masse af dette, og at du nu er blevet det lidt mere erfaren.....det skal du være glad og stolt af, for på den måde kan du lede både din hund og dine børn mere sikkert igennem tilværelsen....

P.S......mit bedste råd.....lad det ligge det med at sagsøge den mand....ryst det af dig og kom videre....det er forskellen på Danmark og USA.....vi formår at leve uden at bære nag og suge penge ud af enhver given situation....

• #126   25. jul 2010 Karina og Bobby .

He he .... nu må jeg grine...... du sidder da selv og følger med og læser det............... så har du vel heller ikke selv andet at gå op i .... :O)

• #127   25. jul 2010 M Hysted.....nærmest lige så underholdende som at stå forrest i flokken når der er sket et grimt færdselsuheld....ik'?
    (Ironi kan forekomme....)

• #128   25. jul 2010 Se dog for pokker da at tage det ansvar du har som hunde-ejer hold kræet i SNOR hvor det er lovpligtigt.

Folk der ikke kender din hund kan på ingen måde vide om den kan finde på at bide eller ej, alle vil da reagere ved at der kommer en fremmed hunde ind i haven.

Nej selvfølgelig skulle der ikke have været sparket til hunden men igen så vil man da reagere impulsivt i en given situation som denne.

Jeg kunne sikkert have gjort det samme hvis jeg følte din hund kunne være en trussel for mine børn.

Jeg kan kun se en som kan tage ansvar for hændelsen og det er altså ejer uanset belligenhed af haven som hunden rendte ind i.

At du kan anmelde personen som har sparket til din hund er sikkert korrekt men personen kan jo altid påstå at have handlet i nødværge og dermed vinder du intet hvilket du heller ikke burde.

Nej tag du hellere og overhold de regler der nu er for hundehold.

• #129   25. jul 2010 Jeg kan godt forstå chokket over, en mand finder på at sparke en lille chi på 4 måneder. Det ville jeg aldrig have gjort. Udover mine tøser ville synes det ville være kanont sjovt at få gæster, ville jeg have taget hunden op. Og gået ud til ejeren med den, og givet hende en sang fra de varme lande. Det er IKKE i orden, ikke at have snor på. Og i denne situation er det 100% TS fejl. Men synes dog manden overeagerrer, ved at sparke. Man behøver ikke at falde ned på andres niveau, men kunne have taget hunden og været den voksne, og fortælle farerne ved at hvalpen er løs.

At du vil fortsætte med løs hund, er mig så fuldstændig en gåde. Du har allerede opdaget nu, hvad folk kan finde på, når man er uansvarlig. Hvorfor lade det ske igen??? stakkels hund! Næste gang er det vel en bidsk hund, den løber ind i. Og så får den altså ikke "kun" et spark, men måske bidt i stykker!

• #130   25. jul 2010 Ina - præcis... tror ikke det ville være den store succes med 2 kg hund inde i vores have :-S
    og selvom det ville være ejerens skyld, ville jeg da være knust over at mine hunde havde flænset en lille hund.........

• #132   25. jul 2010 Jeg syntes hændelsen skal deles op i 2.

1: Ejerens måde at føre sin hund på, eller mangel på samme.
    Det er så uansvarligt, at man lader en hund løbe løs, som lyster så lidt.
    Og så efter sådan en episode skriver, at man vil gå løs med den igen.
    Hunden kan blive kørt over hvornår det skal være, eller blive slået ihjel af en anden hund, fordi ejeren ikke har styr på den.
    Jeg håber politiet giver en bøde, samt påbud om snor.
    Og hvis ejeren ikke vil indrette sig efter det, så konfisker hunden og afliv den, samt forbyde ejer at holde hund.
    Det er så en egoistisk og forkvaklet holdning at have, at fordi ens hund er lille, så skal man ikke have styr på den, eller at den ikke kan lave så meget skade.

2: Det at sparke en hund. Som udgangs punkt skal man ikke sparke en hund, men kan sagtens forstå folk gør det i affekt, hvis feks de er bange for at blive bidt, eller deres egen hund eller børn bliver bidt.
    I denne situation virker det til at personen har reageret på, at hans børn blev bange. Jeg syntes ikke man umiddelbart kan klandre ham for at sparke hunden, efter det man har hørt fra hunde ejeren selv.

Der er kun en taber her, og det er hunden. Den må bøde for at den har en så uansvarlig ejer, som selv efter denne episode nægter at tænke på det bedste for hunden. Hunde kulturen er rådden i Danmark, og denne historie er et klasisk eksempel på, at hunde ejere fra lægger sig ansvaret, fremfor at erkende sine fejl og lære af dem.

• #133   25. jul 2010 Hvis folk bare lige fra starten af , havde overholdt at hunden skulle have snor på........ så er jeg slet ikke sikker på at mundkurv var kommet på tale som lovpligtig.
    Men så længe der er tosser der ski*** på alle andre og gør som de vil.... så står man i denne situation nu......

Hvis bare ALLE..... jeg gentager ALLE hunde blev holdt i snor..... så var mundkurv slet ikke nødvendig... :O)

• #134   25. jul 2010 Pia K... hmmmm... står K'et for Kærsgaard?

• #135   25. jul 2010 Hmmmm når man ikke vil høre, så må man jo føle.

Stakkels hund.

• #136   25. jul 2010 <b>Har da prøvet hvor min lille hund f.eks løber ud af selen (da den var hvalp) og ind til en fremmede (fordi der var børn - og min hund elsker børn...) De var heldigvis så venlige at løfte hunden i et par sekunder, også stod jeg jo der og beklagede mig. Tænk engang hvis de havde sparket den..... Jeg var tændt fuldstændig af!</b>

Og jeg kan da "tænde ligeså fuldstændigt meget af" over at du ikke er smart nok til at iføre din hund en sele, den ikke kan løbe ud af.

Det lyder som om at små-hunde ejere bare mener det er 10-4 at jeres hunde løber hen til andre og vi da helt klart bare skal acceptere at få dem væk fra vores børn, haver, hunde på den mest skånsomme måde.

Hvis I er så glade for jeres små kræ, så hold dem dog for deres egen skyld i snor / sele som de IKKE kan smyge sig ud af. Hvor svært kan det være ?

• #137   25. jul 2010 -M Hysted.en rigtig hund er en trænet hund. -

Ja, jeg tror altså også der er et eller andet fake over det her!
    Hun har INTET på sin profil, og bare hele den måde hun skriver sine indlæg på, virker alt for mærkelige!

• #138   25. jul 2010 Fake eller ej - der er da kommet en ret lang debat ud af det, så det er vel OK smiley

• #139   25. jul 2010 Jeg kan godt forstå Pia K der ked af den situation hun har bragt sin hund i. Det er jo hendes skyld , at den er blevet sparket. Nu søger hun lidt syndsforladelse, ved at prøve at melde ham der sparkede hunden.
    Det er jo en måde, at prøve at rense sin samvittighed på.

• #140   25. jul 2010
    sunshine : - Dumheden.... ! smiley

• #141   25. jul 2010 kæft en klaphat! Uheld sker, og man kan som menneske komme til at reagere på en måde man ikke troede. I stedet for at anmelde, så kom da videre. Brug hellere den bøde pris på en ordentlig snor til vapsen. Og pas bedre på din hund fremover. God bedring til den bette.

• #142   25. jul 2010 K R (noget forsinket)
    Jeg var som sagt blevet splitter hamrende rasende, hvis den var løbet ud foran min bil, men jeg håber (og tror) ikke, jeg var begyndt at smadre løs på hverken hunden eller ejeren. Jeg havde nok råbt noget i retning af "din forbandede idiot, hvad helvede tænker du på?"

• #143   25. jul 2010 Jeg er meget uforstående over for at man åbenbart kan få bøde for at forsvare sig mod indtrængende hunde i eget hjem.

• #145   25. jul 2010 Hvorfor tror jeg ikke helt på denne historie er helt sand?

• #147   25. jul 2010 FÆTTER KARIN *La medbrølende Cousine*
    Lad os håbe den ikke er.

• #148   25. jul 2010 Tjaa - der er lige det ved det - sparker man til en Chihuahua på 2 kg var den da røget i omløb omkring jorden?

Den er ikke kommet synderligt til skade

Politiet ville ryste på hovedet - tror ikke de ville tage "sager" som denne.

Og nå ja - hunden skal aldrig i snor alligevel

• #150   25. jul 2010 .. Ja, men en hund er ikke mere end en genstand i lovens forstand, og en tyv er gerne et menneske (som du godt må forsvare dig mod, dog ikke med mere magt/vold end nødvendigt). Dette giver ikke mening i forhold til hende der skar halsen over på en ambull og fik ingen straf.

• #152   25. jul 2010 Ja, der er jo den der med at styrken af forsvaret skal stå mål med truslen. Det kan betyde at en spinkelt bygget kvinde på 1,5 meter som mig måske godt kan forsvares hvis jeg havde brugt et baseball bat mod en ubevæbnet 2 meter høj overfaldsmand på 100 kg., mens det havde set anderledes ud, hvis han havde overfaldet en på sin egen størrelse.

Kommentér på:
hjælp, min hund er blevet sparket

Annonce