KVALITETSFODER ??? KVALITETSFODER ???
Min hund for pro-formance foder, han tager ikke rigtigt på og tror heller ikke at det rigtigt virker på ham, det ser ud til at han kun spiser det for at få noget ned i maven og blive mæt, der er ik rigtig den der lækkerhed ved det tror jeg, gad godt at finde noget foder hvor hvergang jeg lagde det forand ham at han bare spiste derud af, så man virkelig kunne se at det smagte godt og han blev glad og noget der virkelig virker på hans fysik.
Håber der er nogen der kan hjælpe, det skal virkelig være kvalitets foder som bare siger bang hehe
HELST NOGEN MED ERFARING OG VIDEN OM HUNDERACER OG FODER.
NOGEN DER VIRKELIG HAR FORSTAND PÅ DET MED DE FORSKÆLLIGE RACER OM HVORDAN DE SKAL FODRES....
Det er ligemeget om det er tørfoder eller barf jeres forslag er på, tager imod ALLE gode råd !!
Og i må gerne sende beskeder til min profil hvis der er nogle gode forder/barf hjemmesider
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 68
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
- Men det er ihvertfald et super godt kvalitetsfoder
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 247
MEN har hørt godt om Marcus Mühle og Wolfsblut :).
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.124
hun er kræsen og det foder hun fik, tog hun ikke på af, tværtimod, tabte hun sig nærmest efter hver tur.
Efter flere forsøg, med dvs. fodertyper - ´ligefra Dyrlægens, til Royal Canine, Olivers, og mange andre...
Et jeg begyndte at konstatere var, at hver gang der blev lavet test, eller vi var hos min bror, så NØD hun altid Hills foderpiller.
Hér for 2 mnd. siden skifted jeg helt over til Hills, og hun nyder maden meget mere nu, plus at hun holder en flot figur og vægt.
Hills er ikke så dyre som de har været, man kan sagtens finde 15 kg. til 439 kr, og det er godt givet ud, for en large breed får måske 280-390 g om dagen, da det virkelig er noget der rykker.
Jeg giver så også lige en gang lakseolie oveni for pelsens og smagsvariationens skyld.
Der er foresten også smagsgarnati på det - jeg skifter lidt mellem okse og kylling, igen for smagen variation.
maj 2008
Den til 439 er også med rabat nemlig - gratis levering der hvor jeg fandt den også.
Leverer de også til DK, ved du det?
maj 2008
De kører med 12 kg.s poserne som koster Euro 54,99. pr. kg. 4,58 - 34 DKK (12 kg)
Men tak for tanken - 439 kr. synes jeg også er givet ret godt ud, i forhold til mange andre slags foder typer og indhold deri
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Svar: 1
GourMix som produceres her fra Danmark er et super godt foder. Det er delt op i morgen og aften mix, hvilket vil sige at hunden får en masse kød og proteiner om morgenen så den er mæt i længere tid, hvorimod aftenmixen er en masse kulhydrater o.l. som giver en masse energi, når hunden virkelig skal ud at brænde krudt af.
Derudover er der meget mere i dette foder som hunden kan bruge, dvs. der kommer ikke så meget ud den anden vej heller.. Herudover har jeg kun hørt en masse positive erfaringer, bl.a. med folk som har sparet flere ture til dyrlægen o.l.. Min egen hund har kun været til dyrlæge for at få vaccine...
Mvh Marianne & Enchi
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
WolfSblut derimod, fungere begge tøserne super på. For at gøre maden lidt mere spændende, blander jeg to varianter. Vildt og fisk.
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.798
Vi har både barfet og været på tørfoder.
Lige nu står den på eukanuba, staves vist sådan og det er de vilde med.
Af hensyn til allergi som vores Westie har så lægges al tørfoder i fryseren i 24 timer for at fjerne alle lagermider, på den måde kan han få lov til at smage alt:)
maj 2008
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 587
jul 2008
Ja præcis, det gør vi andre jo også:)
apr 2010
Følger: 11 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 171
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 330
jul 2008
Vi barfer i perioder, ind i mellem blander vi og ind i mellem er vi på tørfoder, så de får lidt af hvert, hvilket vi synes er en god kombination:)
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.782
F.eks. køber jeg kun foder, hvor der står kød som det første på ingredienslisten (det som står først er der mest af, det som står som nummer to er der næstmest af osv.)
Derudover har jeg bl.a. også disse krav til hundefoder:
-Ingen vegetabilsk biprodukter. (Det er f.eks. skræller, kernehuse og andet affald).
- Ingen animalske biprodukter. (Det er f.eks. næb og fjer og andet affald).
- Ingen affaldsprodukter og genbrugsprodukter.
- Ingen gluten. (Gluten er et protein som er meget vanskelig for en hundemave at fordøje. Den kan være årsag til inflammation i fordøjelseskanalen og kan, i værste fald ødelægge den så hunden udvikler en utæt tarm. Da den ikke er et nødvendigt næringsstof for hunden, hvorfor så bruge den og løbe risikoen?
Korn et kulhydrat som ikke nødvendigvis er af det onde i hundens kost. Altså det er ikke kun billigt fyldstof, der får dem til at lave flere høm-høm'er, jo større høm-høm'er eller flere = foderet bliver ikke udnyttet og ryger stort set / næsten lige igennem systemet. Tvært imod er den en god energikilde og kan som sådan være gavnlig i hundens kost. Men der findes alternative kulhydrater end dem med gluten - f.eks. brune ris der har en fibertype som kan gavne hundens fordøjelse og søde kartofler).
- Ingen hvede. (Hvede er mistænkt for at være den hyppigste allergen hos hunde).
- Ingen kunstige farvestoffer og smagsforstærker.
- Ingen hormon- og konserveringsmidler. (BHT/BHA/Ethoxyquin).
- Ingen sukker og salt.
-Fri for transfedtsyrer (fedt der dræber).
- Ingen rendering, hvis muligt, hvilket er en proces der omdanner animalsk affaldskød til stabil form.
Et kvalitetshundefoder indeholder de vitaminer og mineraler som hunde skal bruge, hvor det derfor ikke er nødvendigt at give diverse kosttilskud.
Herudover kig på din hund om den trives og fungere på foderet (det nye foder) .
Du kan evt. tage et kig på Petcurean om det lever optil dine krav det er i hvert fald et supert kvalitetsfoder der lever optil mine foder krav, endvidere er fodret på højde med BARF (link fjernet)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.955
nov 2004
Hva hedder det foder hvor der bruges rendering til det 'rigtig kød' ?
jan 2007
Men kan da lige prøve at kigge mine abonnementer igennem og se om jeg kan finde debatten igen:o)
nov 2004
jan 2007
Mest logisk ville det være at fordøjelsen af tørfoder (mindre partikler) er kortere end råt (større partikler -hvis man da ikek fodrer med moset eller hakket mad)
Eller self at fordøjelsestiden er ca den samme.
Og endnu er der ingen der har dokumenteret andet (men mange har ment, tænkt og troet andet)
nov 2004
Tænker om det er dokumenteret at PH værdien er den samme eller?
jan 2007
Men så vidt jeg husker siger DBC at barf-hunde har en ph-værdi mellem 1-3(?). Hvis det er tilfældet er det det samme som for tørfoderhunde...
nov 2004
jan 2007
nov 2004
Ok.
Fandt du udaf mere om rendering?
KVALITETSFODER ???