8.940 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

schæfer hvor meget mad schæfer hvor meget mad

jeg er lige lidt nysgerrig.
vi passer nemlig en schæfer tæve for en venindes morfar i et par dage. men hun syner lidt tynd i det.
da vi kan se hendes riben igennem pelsen. ikke sådan meget men lige så man kan se dem.
og så går hendes mave ind foran hofterne..
hun får 1½ mål mad 1 gang om dagen. det er det vi har fået besked på at give hende..
jeg ved desværre ikke hvad det er for noget mad. men mener at det enten er hils eller rc at de køre med..

nå men hvor mange gange om dagen mener i at de skal ha mad og hvor meget...
hun virker meget sulten når hun spiser.
men er samtidig meget aktiv i løbet af dagen.
hun er forresten 2½ år gammel

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  schæfer hvor meget mad
  • #1   26. jul 2010 Hvor meget de skal have afhænger af hvilket foder hunden får. Der er normalt en vejledning på posen.
    Jeg fodre 2 gange om dagen. Men fungere hunden på et måltid er det fint .
    Men da i kun passer hunden bør i følge de mål ejeren har sat.

• #2   26. jul 2010 ja i bør nok følge det ejeren har sagt....
    schæfere ser i manges øjne tynde ud.... man kan også ane Athos' ribben igennem pelsen og hans mave går også ind foran hofterne, men han er lige som han skal være..... der er mange ting der spiller ind.... om hunden bliver brugt osv...

her i huset får de også mad to gange om dagen......

• #3   26. jul 2010 Hos en schæfer skal man kunne ane ribbene og den skal have en tydelig talje.

Så jeg ville uden tøven følge ejerens vejledning.
    Jeg selv har valgt at fodre to gange om dagen og at indrette fodringstidspunkter efter hvornår hunden kan være i ro et par timer efter - dette for at forebygge mavedrejning.

• #4   26. jul 2010 En schæfer skal jo være slank, og som du selv skriver er det jo en aktiv hund. Så mon ikke ejeren har helt styr på atden får den rette foder mængde

• #5   26. jul 2010 jeg ville blive pænt negativ, hvis der blev lavet om på fodermængden, når vores bliver passet :-S
    de er aktive brugshunde, og har en figur der passer dertil....
    hvis Athos tager på, kommer han hurtigt op over 50 kg, og begynder at få forstrækninger under træning.....
    og det tager trods alt lidt tid at få ham "fit for fight" igen ;o)

• #6   26. jul 2010 Tine, som dig ville jeg også blive temmelig gnaven, hvis mine anvisninger ikke blev fulgt til punkt og prikke.

Jeg ved, hvordan min hund fungerer bedst. Og det bliver passeren nødt til at tage hensyn til.
    At få en hund tilbage med mere vægt på kan jeg tilgive hvis det er fordi den har været mere inaktiv mens den blev passet - men ikke hvis den er blevet justeret op i foder.

• #7   26. jul 2010 jeg ville heller aldrig gå ind og ændre på fodring overhoved.. det er ikke min hund så jeg bestemmer ikke over den. og følger helt klart det jeg har fået besked på. jeg undrede mig bare lidt. og så derfor jeg spørger her inde.
    jeg kender ikke den race så godt. jeg kender kun shantie og hun er en dejlig hund...

men i og med at jeg er et dyre mennske så bliver jeg nysgerrig, og spørger ind til dem... da jeg kun ønsker dem det bedste.
    jeg har selv haft labrador/broholmer blanding og rotwailer og dder er jo stor forskel;-)

men jeg siger rigtig mange tak for svarede, det er skønt at ha et sted man blive klogere.. takker..

• #8   26. jul 2010 En schæfer skal være slank, jeg fodre en gang om dagen.

• Lone L
    Lone L Tilmeldt:
    okt 2019

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
    #9   16. okt 2019 Min Schäfer hvalp på 11 uger får en god portion mad to gange om dagen. Han går selv til og fra skålen. Jeg synes hverken en hund skal være for tynd eller tyk. Han er meget fin og motionere også godt hver dag.

• #10   16. okt 2019 9 år gammel tråd smiley

Kommentér på:
schæfer hvor meget mad

Annonce