schæfer hvor meget mad schæfer hvor meget mad
jeg er lige lidt nysgerrig.
vi passer nemlig en schæfer tæve for en venindes morfar i et par dage. men hun syner lidt tynd i det.
da vi kan se hendes riben igennem pelsen. ikke sådan meget men lige så man kan se dem.
og så går hendes mave ind foran hofterne..
hun får 1½ mål mad 1 gang om dagen. det er det vi har fået besked på at give hende..
jeg ved desværre ikke hvad det er for noget mad. men mener at det enten er hils eller rc at de køre med..
nå men hvor mange gange om dagen mener i at de skal ha mad og hvor meget...
hun virker meget sulten når hun spiser.
men er samtidig meget aktiv i løbet af dagen.
hun er forresten 2½ år gammel
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Jeg fodre 2 gange om dagen. Men fungere hunden på et måltid er det fint .
Men da i kun passer hunden bør i følge de mål ejeren har sat.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
schæfere ser i manges øjne tynde ud.... man kan også ane Athos' ribben igennem pelsen og hans mave går også ind foran hofterne, men han er lige som han skal være..... der er mange ting der spiller ind.... om hunden bliver brugt osv...
her i huset får de også mad to gange om dagen......
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Så jeg ville uden tøven følge ejerens vejledning.
Jeg selv har valgt at fodre to gange om dagen og at indrette fodringstidspunkter efter hvornår hunden kan være i ro et par timer efter - dette for at forebygge mavedrejning.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.082
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
de er aktive brugshunde, og har en figur der passer dertil....
hvis Athos tager på, kommer han hurtigt op over 50 kg, og begynder at få forstrækninger under træning.....
og det tager trods alt lidt tid at få ham "fit for fight" igen ;o)
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Jeg ved, hvordan min hund fungerer bedst. Og det bliver passeren nødt til at tage hensyn til.
At få en hund tilbage med mere vægt på kan jeg tilgive hvis det er fordi den har været mere inaktiv mens den blev passet - men ikke hvis den er blevet justeret op i foder.
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 74
jeg kender ikke den race så godt. jeg kender kun shantie og hun er en dejlig hund...
men i og med at jeg er et dyre mennske så bliver jeg nysgerrig, og spørger ind til dem... da jeg kun ønsker dem det bedste.
jeg har selv haft labrador/broholmer blanding og rotwailer og dder er jo stor forskel;-)
men jeg siger rigtig mange tak for svarede, det er skønt at ha et sted man blive klogere.. takker..
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.238
okt 2019
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.478
schæfer hvor meget mad