4.218 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

SodaDog
SodaDog
Emner: 8 Svar: 13

Schæfer ører Schæfer ører

Jeg har en schæferhvalp på 5 måneder, som stadig ikke har rejst det ene øre. Er der mulighed for at det stadig kan rejse sig af sig selv?
Til jer der har schæfere; Hvor gamle var de, da de rejste ørerne?

Det ser jo meget sødt ud - men... smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Schæfer ører
  • #1   14. jun 2017 Schæferører smiley de lever tit deres eget liv smiley

Tænker det kan varieere fra hund til hund, hvornår de rejses, og når hunden er en blandimg, så spiller det også ind.

• #3   14. jun 2017 Operere stivere ind smiley smiley ej det er da vanvittigt...

• #4   14. jun 2017 Der er stadig tid.

Man kan nogenlunde forvente at når tandskiftet er overstået, så er ørene nogenlunde stabilt oppe.

Det afhænger både af ørenes størrelse og vævet. Begge dele er nedarvet og man kan se en forskel i de to populationer. Udstillingslinjen har mere tendens til bløde ører og store ører end brugslinjen.

Man kan dog godt fornemme om det er et øre, der er helt blødt og som ikke rejser sig overhovedet i den alder.
    Kan du eventuelt sætte et billede ind af det liggende øre?

• #6   14. jun 2017 smiley ej det burde da være ulovligt på lige fod med hale og ørekupering.

• #7   14. jun 2017 Det er meget sjovt man altid hører de ting om Bille smiley

Kender I nogen, der har fået det gjort? Altså kender I SELV nogen og kender hunden?

Nogle taper øret, men det kræver, at der er noget at arbejde med. Altså at øret ikke er helt blødt.

• #9   14. jun 2017 smiley

• #11   14. jun 2017 Slambam til Bille..

Ingen ved, om det er en vandrehistorie....

• #12   14. jun 2017 Ja prøv at sætte billede ind.
    Min havde rejste ører som ganske lille, jeg kan ikke huske om hun havde det allerede da jeg hentede hende som 8 ugers, men ellers var det lige efter.

profilbillede
  • #13   14. jun 2017 Pjevsen, jeg kan sagtens forestille mig, at nogle hundeejere vil have lagt stivere ind.
    Folk er gale, når det kommer til deres hunds udseende...

Men hold nu kæft, nogle historier, jeg har hørt her og der og jeg må indrømme, at jeg aldrig nogensinde er noget længere til - som det også bliver for mig her - jeg har hørt om nogen, der kender nogen...

Under alle omstændigheder - jeg tror ikke indopering af stivere er aktuelt her smiley

• #14   14. jun 2017 Mange er efter Bille, det siges også at han ikke længere har noget med politiets hunde at gøre .. Men om det passer, det ved jeg ikke. Jeg bor jo i modsatte ende af landet.

• #15   14. jun 2017 Der snakkes og der snakkes... Det lykkelige er, at han selv er pinde-ligeglad smiley

Og han har sine kunder, de er glade og tilfredse.
    (Her i blandt politihundeførere smiley )

• #17   14. jun 2017 Jeg kender ham som sagt ikke, bor jo i modsatte ende af landet.
    Men mange er efter ham, læser tit negative ting om ham.

• #18   14. jun 2017 Det er godt nok en veninde med noget blakket moral der...

Stiverne - det er næppe relevant nu. En schæferhund med stivere i ørene vil meget hurtigt blive afsløret...

• #19   14. jun 2017 Zenta, han er kontroversiel.
    Ingen tvivl om det.

Men en ting, der er helt sikkert er, at han håndterer hunde fuldstændig formidabelt.
    Og han er rigtig glad for dem - og mon ikke folk vælger ham til blandt andet af den årsag.

Mange dyrlæger er bange for schæfere og derfor er der nogle, der vælger at køre til Bille når der skal foretages almindelige ting for at undgå dårlige oplevelser for hunden.

Det er ok, synes jeg.

Der er mange ting, jeg aldrig ville bruge ham til, enkelte ting, jeg ville smiley

• #20   14. jun 2017 Jeg tror at han er lidt sådan en, at enten elsker folk ham eller også hader de ham smiley
    For at sige det ligeud. Hehe.

• #21   14. jun 2017 Det ved jeg ikke helt.
    Som sagt er han god til noget, mindre god til andet.

Jeg hverken elsker eller hader ham og de fleste jeg kender har et afslappet forhold til ham og gør som jeg selv gør i forhold til ham.

Men rigtig mange, der kun har hørt om ham fra tråde som disse synes han er forfærdelig *GGG*

• #22   14. jun 2017 Jeg ser bare at han deler vandene, især på FB når snakken falder på ham smiley

• #23   14. jun 2017 Jeg har brugt ham en gang... ville aldrig bruge ham igen.

• #24   14. jun 2017 Ja ja den gode Bille......
    Mennesket Bille kan jeg rigtig godt lide, men dyrlægen Bille - er jeg ikke særligt imponeret af.
    Jeg kan komme med mange historier, både selv oplevede og familie og venners.

En af mine hvalpe fik et fælt udslet, det diagnosicerede Bille til at være sod eksem ??
    Sodeksem er noget kun grise får.
    I det sidste kuld Maller jeg havde var der en "svømmer" imellem - det mente Bille lige at han kunne kurere ved at give en sprøjte ??
    Jeg aflivede hvalpen ca en uge efter at den var født.
    Men vi fik da fjernet ulveklørene på et par hvalpe, det var jeg meget glad for at Bille som den eneste dyrlæge ville gøre.

Det Pjevsen fortæller om kunstige sten passer. Jeg kender også en hund, som fik det gjort hos Bille.
    Ejeren af hunden ville køre til Tyskland med den og få det gjort, men det var unødvendig, Bille klarede det.

Bille skulle efter sigende være rigtig god til papegøjer.

• #25   14. jun 2017 Er det ikke ulovligt at fjerne ulvekløer?

• #26   14. jun 2017 Jo det er Zenta.

I mine øjne er det helt tåbeligt at man ikke må fjerne dem når de er små hvalpe.
    Ulveklør er noget fanden har skabt, de bliver som regel revet halvt eller helt af flere gange i hundens liv, i hvert fald, hvis det er en hund som arbejder i krat mm.
    Det må gøre nas at få dem flået den ene gang efter den anden.

• SodaDog
    SodaDog Tilmeldt:
    sep 2010

Emner: 8 Svar: 13
    #29   14. jun 2017 Må nok krybe til korset, og stå ved at det ikke præcis er en schæfer, men en hvid schweizisk hyrdehund. Men ørerene lever deres eget liv alligevel, som på en schæfer.

Det har stået op før, men faldt ned, og har nu været nede i 2-3 ugers tid.

profilbillede
  • #30   14. jun 2017 Sikke en charmetrold!!

• #31   14. jun 2017 Har hunden tavle? Hvad siger opdrætter til problemet?
    Den har noget med tårekanalerne også, kan jeg se.

• #33   14. jun 2017 Hvis ikke hunden har skadet øret taler alt for, at det rejser sig igen.
    Tålmodigheder den bedste kur smiley

Kommentér på:
Schæfer ører

Annonce