{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

Bekymringer og tanker omkring hvalp {{forumTopicSubject}}

Hii alle på HG.
Jeg er flittig læser her på HG..

I søndags hentede jeg min nye lille Golden Retriever hvalp Obie, der idag er blevet 10 uger.
Jeg har tidligere haft hund, men aldrig en hvalp.
Jeg finder det rigtig spændende at skulle være en del af Obies opvæskt - men hold da op hvor følger der mange bekymringer med , især bekymringer om jeg nu gør det godt nok, kommer han til at kunne være alene hjemme, bliver han nu en god hund o.s.v.

Lige nu hygger vi og leger. Vi går/står korte ture, har blandt andet været på havnen og sidde og kigge og på besøg hos mine forældre.

Han vil gerne kører bil men ikke sidde i hundeburet bag i bilen, sidder han ikke på forsædet piver han, som løsning på det har jeg nu taget buret med ind og lagt hans kurv derind så han kan vænne sig til den. Min plan er så senere at rykke buret om på bagsæderne af bilen for så derfor at flytte den om bag i når han er tryg ved det.

Han er en lille bisse der prøver grænser af, han vil specielt gerne op i sofaen, hvilket han ikke må, jeg tager ham ned med et "nej" og roser ham når han har alle 4 poter på gulvet igen, her er jeg i tvivl om jeg istedet bare skal ignorer ham?

Mht. alene hjemme træning er jeg så småt gået igang, jeg lukker døren efter mig når jeg går i andre rum for at hente noget og har hentet post samt været i skuret uden ham. Det er lidt forskelligt hvordan han reagere, nogle gange ligger han sig og andre gange piver han, hvis han piver venter jeg med at gå ind til han har holdt pause nogle sekunder. Måske er jeg gået for hurtig frem? Vil i mene jeg blot lige skal ud af døren for så at gå ind igen?? Eller burde jeg slet ikke øve dette endnu?

Jeg nyder at lege med ham, men vil heller ikke overstimulerer ham, vil gerne han også kan tage intiativ til selv at lege, burde man bare lege og ikke have disse bekymringer eller er det noget man skal have med i sine tanker?

Dette er bare nogle af mine tanker omkring denne herlige lille hvalp.

Tak til jer der har læst dette indlæg. Har i tid og lyst til at dele ud af jeres erfaringer og give mig konstruktiv kritik så skriv endelig.

M.v.h. Anne Rasmussen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bekymringer og tanker omkring hvalp
  • #2   28. jul 2010 Allerførst tillykke med vapsen (verdens dejligste race he he) Jeg synes det lyder ganske fornuftigt det du gør i de situationer du her nævner. Jeg kan godt huske hvor bekymret jeg selv var sidste år da Charlie var hvalp. Det var præcis de samme tanker jeg havde. Men det er gået rigtig godt og det skal det også nok gøre for dig. held og lykke med det. Og husk at nyde ham imens han er hvalp. De bliver så hurtigt store.

  • #3   28. jul 2010 Ang hjemmetræningen så synes jeg det lyder til at du gør det helt korrekt. Det er netop nu du skal øve det... Du kan evt øve det mens han leger med legetøj eller noget... Du ku også smide et par guffer ud over gulvet, og så gå kort og komme tilbage. Han må godt se du går. Men han skulle så gerne vælge gufferne frem for at sorge over dig.

    Ang bilen.. Der er jeg ikke sikker på jeg ville flytte buret... Du kan måske vende ham til det der nu, og når så du vil have ham om bag i, skal du igennem en kamp for at vende ham til det... Måske du skal gøre mere ud af at han er bagi, hvor det er meningen han skal være. I kan sidde der sammen uden nødvendigvis at køre...
    Når i køre så kør korte ture til spændende steder. Så han forbinder bilen med noget godt..

    Pøj pøj med det hele smiley


  • #4   28. jul 2010 Camilla aka Pylremor jeg tror du har ret ang det med buret i bilen. Det kan måske være en god ide at give hvalpen et rigtig godt ben at hygge med i buret. Dog uden kød på for så kan han vidst blive køresyg (hvis han har spist for meget)

  • #5   28. jul 2010 Mange tak for jeres svar..
    Det er dejligt at blive bekræftet lidt og hører at det nok skal gå trods alt smiley

    Mht. med buret vil jeg prøve det i siger i stedet så. Tænker også det har lidt at gøre med vi ikke er så langt i alene hjemme træningen endnu? Han kan jo ikke se mig når han sidder deromme. Men som i skriver prøve vi nogle hyggestunder omme bagi, inden vi kører, for derfor senere at køre nogle korte ture med egt spænende "mål"..

    Men det hele er ro stadig ret så nyt, jeg har måske taget det lidt for tungt når han piver når jeg er gået ud af døren, men skal måske mere se det som "når oki, det går for hurtigt, vi går et skridt tilbage og æver at jeg bare går ud for flusk at komme ind igen" Har også erfaret at det ikke er smart at træne det når han er allermest vaks.

    Har et spørgsmål mht. alene træningen. Er det 1 øvelse jeg går ud og ind som jeg først gentager når der er gået noget tid eller skal jeg øve flere gange i træk med at jeg går ud og ind for så at holde ne pause og øve senere på dagen?


  • #6   28. jul 2010 Øv du bare samme øvelse flere gange i træk. Det gør man jo også når man træner hunden i så mange andre ting. Lad vær med at ros eller noget når du kommer ind. Lær evt din hvalp at søge godbidder ( evt hans mad hvis det er tørkost ) i et af rummene. Inden du forlader rummet/ hjemmet gemmer du så godbidder rundt omkring som han skal bruge tid på at finde ( ikke ved ledninger og den slags ). Selvfølgelig kan man ikke begynde at gemme godbidderne, før han har lært at søge dem lidt af gangen. Det vil sige : smid et par stykker ud på gulvet som du beder han at finde med en kommando ( kan være "søge" fek ).Dem finder han så. Gentag med lidt flere godbidder som bliver spredt mere og mere for hver gang. Brug evt et af hans måltider til at træne det- på et tidspunkt hvor han er godt sulten.

  • #7   28. jul 2010 Tak Lea, det var en god ide at bruge hans mad og øve ved måltiderne.

    Vi prøver og håber så at der kommer et godt resultat ud af det. Vi det være et realistisk håb at han kan være alene hjemem ihvertfald i 6 timer om 5 uger?


Kommentér på:
Bekymringer og tanker omkring hvalp

Annonce