{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Manual til mænd søges!!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HG

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind...
så her kommer historien:
Mig og min Fyr gik fra hinanden i Januar og senere hen fandt så sammen igen, men i mellem tiden bliver jeg enig med mig selv om at jeg gerne vil have hund igen og fortæller det til en god veninde og siger hvis hun skulle have hvalpe igen er jeg meget intra, så fik jo en dejlig Rottweiler hvalp hjem for ca. en uge siden, som gerne skulle gå hen og blive min ''støtte hund'' (det er en længere historie) og derfor skulle det jo gerne blive ''mors'' hund, men han siger at han vil da også have sin del i lille Simba og jeg siger da self okay men så ska du jo også være med til at opdrage ham og HER kommer det trælse:

1 : han gider ikke gå ture ved mindre jeg be'r ham om det hvis jeg selv er i gang med noget som man ikk lige kan slippe med det samme

2 : Når han endelig gider deltage nogenlunde i lille Simba's tilværelse og Simba gør noget han bestemt ikke må som f.eks. bide i dvd afspilleren er selv JEG i tvivl om han leger med ham eller rent faktisk skælder ham ud (i ved hva jeg mener)

3 : i lørdags skulle jeg til Familie fest og der kom herren ikke lige med og skulle derfor passe Simba, jeg tog afsted kl 13:30 og kommer hjem ca. ved midnat og Simba har kun været ude ÉN GANG ! ! ! og så skulle jeg self selv tørre op fra køkken gulvet

og mange andre punkter kunne jeg også nævne men det hele kommer ud på et, han gider kun lege med ham og vil ikke bide i det sure æble ved mindre man bér ham om det...
og det er meget sjællent jeg spørger ham for er jo selv begejstret for at få en hvalp hjem så svermer jo nærmest om den bette ;o) men når jeg endelig har brug for en ekstra hånd er det ikke altid sikkert den er der..

det må da også være frustrende for Simba at han ikk ved om han for skæld ud eller ros for det han gør... det har været så slemt at jeg blev sur på herren i huset at jeg har bedt ham om at læse om hunde på nettet fordi han virker som om han aldrig har haft hund før, og han siger at han HAR haft en hund før som var muskelhunds blanding....

hva ska jeg sige eller gøre??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Manual til mænd søges!!!
  • #1   28. jul 2010 det lyder som om han bar pisser på dig.. vis det var mig ville jeg osse tag en god snak med ham om det for ja som der blir sagt i et godt forhold kan man snakke om tingene..

• #2   28. jul 2010 jamen jeg har taget en god snak 2 gange nu men han bliver kun sur... især hvis jeg bringer på banen at så er han >min< hund og så ska han blande sig udenom, så bliver han nærmest gal i hovedt...

• #3   28. jul 2010 hov det ska lige siges det IKKE er kønsdiskreminision men bare frustration over herren her i huset bare liige så der ikke er nogen der føler sig utilpas^^

• #4   28. jul 2010 Jeg fatter ikke at fordi han skal have sin "del" i hvalpen at der så skal stilles en masse krav...

Hvorfor ikke bare nyde når han af egen fri vilje går tur med hvalpen eller leger med den ?

Du har valgt at få en hvalp og derfor må du tage ansvaret og når din mand så leger / går tur med den, så er det bare ren bonus...

At hvalpen så kun er kommet ud en gang den lørdag er ikke godt og en anden gang må du så sørge for en stabil passning af den

• #5   28. jul 2010 Jeg synes det er lidt hårdt at f.eks sige - vælger han dig, vælger han også Simba? Du havde valgt at få Simba uanset om du havde været sammen med ham eller ej ik? Altså ville du selv have stået alene med ansvaret. Så jeg synes som René at det må være en bonus når han gider deltage.
    MEN.... når det er sagt, ville jeg ikke lade ham opdarage på hunden, med mindre vi var enige om hvordan den skal opdrages. Dertil er opdragelsen for vigtig, og dit ansvar.
    Men lad ham endelig lege, gå tur osv når han selv har lyst.

• #6   28. jul 2010 Trådstarter har selv valgt at få hvalp, så vidt jeg læser er manden ikke involveret i den beslutning og derfor må trådstarter bare være glad når manden leger/går tur med hunden...

• #7   28. jul 2010 sådan en manual findes desværre ikke.. jeg er ked af og skuffe dig... har selv forgæves forsøgt at finde sådan en men det er aldrig lykkeds mig... Finder du den må du da gerne fortælle det videre ;o))

• #8   28. jul 2010 jeg har prøvede nogenlunde det samme .. men vi købte ham bare sammen . så der var ikk noget dit og mit halløj ..

men så begyndte han ikke og ville deltage (fordi han var træt osv. bare en masse dårlige undskyldninger) .. og der var jeg altså ligeglad , gjorde bare det hele selv og hyggede mig med eddie og gjorde selv alt det man nu skal med sin hund .
    Lærte eddie en masse nye ting og tricks osv og gik hyggelig ture osv. og endte faktisk med at han nærmest blev jaloux over at det var mig der havde lært eddie alle de ting og eddie blev meget mere optaget af mig derhjemme også . så nu deltager han i alt igen, fordi han ikk vil gå glip af noget .. så det dejligt nok ..

tror ikke du skal tænke så meget over det .. smiley

• #9   28. jul 2010 Som verdens bedste vuffer siger, så nøjes med at lade ham lege med hunden.. Han kan jo åbenbart ikke finde ud af at opdrage på den så jeg ville slet ikke lade ham blande sig i det. Herhjemme er vi helt enige om det er MIN hund, men idet vi bor sammen er det jo i bund og grund vores hund, men jeg har påtaget mig al ansvaret for den, for det var mig der ville have den. Min kæreste går kun tur med den når jeg er med, hvilket også er i orden for han kan ikke rigtig finde ud af det... Og han opdrager stort set ikke på den. Selvfølgelig siger han nej og sådan når den gør noget forkert, men det er mig der træner med den og decideret opdrager den, for det gider min kæreste ikke tage sig af. Han er ikke hunde-menneske og derfor synes jeg heller ikke han skal have ansvaret for den for det vil alligevel bare gå galt. Så måske du skulle tænke lige sådan og bare vide at du får en bedre hund ud af selv at tage ansvaret og så bare lade kæresten lege lidt med den ind imellem.
    Min kæreste kan dog godt tage sig af den hvis jeg er væk en dag og det burde din kæreste altså også men hvis han ikke kan passe den ordentligt ville jeg også finde en anden til at passe den når jeg var væk.... smiley

• #10   28. jul 2010 En ting jeg ikke forstår, det er at få sig en hund når forholdet allerede knirker.
    Ydermere er det dig der vil ha hunden, så er det også dig der skal passe den.
    At i skændes om hvem der skal lufte den, nytter ikke en fløjtende fis. Prøv en helt anden indgangsvinkel, lad vær med at stille krav til hvor meget han skal passe hunden, lad ham tage intiativ til det selv af lyst.

Der er ingen grund til at pådutte ham noget han ikke gider, med mindre det død og pine ikke kan være anderledes.

• #11   28. jul 2010 tror også nogen gange vi kvinder har det med at sige vi er best til det, syntes nogen gange også min mand godt kunne oppe sig lidt.

tror vi skal være beder til at sige det går nok, men I skal være enig om hvordan han skal opdrage den ellers kan den ikke finde ud af hvad den må og ikke må

• #12   28. jul 2010 Så vidt jeg kan forstå, valgte du alene at få hunden, ergo må det efter min mening være dit eget ansvar at gå tur, fodre, træne, tørre op osv.

Her i huset er hundene også mit valg og mit "projekt", og det er endnu ikke sket at min kæreste går tur med hundene alene.. En sjælden gang i mellem følger han med mig på tur med hundene, men det er dælme også sjældent ;o) Men det er helt fint, jeg valgte hundene, ergo er det også mit ansvar, mig der går tur, fodre, træner, børster, bader osv.

Min kærste hjælper når jeg ber ham om det, hvis jeg fx. er væk en hel dag sørge han for at hundene kommer ud og tisse i haven (men ingen gå ture) og den slags småting, men ellers så er han bare nusse-hygge-onkel for hundene og det er helt fint.

• #13   28. jul 2010 Tror bare du skal gå til det som om det er DIn hund og så lade være med at snakke med ham om det er din, eller vores. Han er ikke klar på ansvaret...
    Men nyd DIN hund, og glæd dig over det, når han fodrer, frivilligt går en tur eller bruger et kvarter på at tumle med ham.
    Det er i bund og grund dig der valgte at få Simba...

• #14   28. jul 2010 Hjemme hos os var det mig der ville have hund, og jeg fodre, går tur, aktivere og leger med dem når jeg er hjemme.

I de 2 uger jeg er ude på job, passer min mand dem, men ellers er det mit ansvar. Og det har jeg det fint med.

Kommentér på:
Manual til mænd søges!!!

Annonce