3.321 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Præstelus. Præstelus.

Hej alle HGere

igår fandt Maggie et godt og dejligt sted i markskellet, som hun synes var rigitg sjovt. Det var jeg nu ikke enig i, for da hun kom op derfra, kunne jeg se flere præstelus, end jeg kunne se pels.

Mit spørgsmål er, er der nogen der har nogle gode metoder og erfaringer med at fjerne dem igen?
Maggie tog selv mange af dem, men fanerne var nærmes en stor filtbold. Med en livlig hvalp er det ikke lige så let at få filtret ud.

Jer med langhårede hunde må da have et kæmpe problem her. Puha et pille arbejde, for man kan vel ikke tage det hele med karte og kam? eller

Håber på gode svar.

Peter og Maggie

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Præstelus.
  • #1   29. jul 2010 Jeg har kun problemer med de satans dimser, i pelsen på mine katte, men der tager jeg en tager jeg en "kam" til hunde hehe og så det skidt ude, kattene syntes selvfølgelig ik vildt godt om det, men skidtet kommer af..

• #3   29. jul 2010 Helt almindelig hundetosset : jamen jeg har skam karter til min hund. Hun er bare ikke så tosset med at de bliver brugt. Men det skal nu nok komme.

Men død irreterende, det er de altså. de forbandede præstelus

• #5   29. jul 2010 Kan i forestille jer, hvordan en berner sennen kan se ud, totalt overdækket med præstelus........
    Jeg synes ikke Balou er særlig køn i den mundering, så vi bruger enten en børste med ret tætte tynde metalbørster eller en tættandet kam.
    Heldigvis er han jo vant til at blive børstet, så han nyder det bare....

• #6   29. jul 2010 Nej hvor sjovt...har aldrig vidst de blev kaldt for Præstelus...har end aldrig hørt det udtryk før.
    Her i huset hos os hedder de "hade-ukrudt-nr.-1" i daglig tale, men ellers bliver de vist kaldt burre, ikk??
    udtrykket "hade-ukrudt-nr.-1" kommer af at have 4 langhåret hunde og to ditto katte

• #7   29. jul 2010 Pyha, Lia er også nogle gange mere grøn end sort, når hun lige har taget sig en tur rundt i vildnisset. Jeg bruger en karte og den tager præstelusene og små burrer ret effektivt. Har hun fået et af de store burrer i pelsen, så skal den som regel klippes ud. Det er så heldigvis ikke sket i år, men sidste år var de overalt.

• #8   29. jul 2010 Jeg har 2 spaniels og brugte i går 3 timer på at få pillet dem af.
    Jeg har fundet ud af , at det er lettets at bruge karten,og det man har redt ud er så nemt at fjerne

• #9   29. jul 2010 April. Burre er de visne "frugter" fra tidsler "så vidt jeg husker" ;o)), på str.med en 1-2kr. og har de væmmeligete modhager
    de er ihvertfald meget større end præstelus som er de små grønne sataner, men ikke detsto mindre så er de også forfærdelige når de sætter isig i hundenes pels eller hestenes haler og man.

Jeg bruger også en kam til mine vuffer når de dagligt har været inde og æde græs, for det bedste græs voker åbenbart mellem ALLE de små sataner ;o), især min tæve der har husky pels er svær at få dem af pga.hun har en tyk underuld som de på en eller anden måde kommer ind i .

• #11   29. jul 2010 Camilla K: Det var da helt vildt!

• #12   29. jul 2010 LOOL. Camilla. Der er da een der ved hvad de næste par timer skal gå med ;o))

• #13   29. jul 2010 Chilli har også en masse i skægget jeg må rede ud hver dag...

• #14   29. jul 2010 Camilla K: neeeei hvor vildt. Vi har før haft mange, men ikke noget der har slået det der.
    Min erfaring siger nu også at det er betydelig lettere med en karte end en kam, men vi har jo alle vores ynglingværktøj.

• #15   29. jul 2010 Ja, det er heller ikke sjovt med to afghanske mynder.... smiley Jeg piller alle dem ud af pelsen jeg kan, med fingrene, og børster så de sidste ud. Men det kan godt tage tid.. Og så er det på den igen næste dag..

• #16   29. jul 2010 Åhh Kirsten, jeg kan godt følge dig, jeg har haft 5 af slagsen på een gang, ogdenlange pels er også "god" til deelendige "lus" at ætte ig i
    Men jeg foretrækker nok lang glat pels, fremfor lang ruhår når vi tler om disse sataner *Ggg*

April. Jeg vil sige at der er SÅ stor forskel på pelstyperne, så på nogle hunde er en karte bedst hvor det på andre virker bedst med en tæt kam og andrte igen med en kam med store mellem rum
    Man må simpelthen prøve sig frem også finde den metode der virker bedst på ens hund/e ik ? *Ss*

Er stadig grinefærdig over stakkel Camillas billed. Men godt når man er udd..hundefrisør så man ved hvordan man takler dem bedst
    Men 1000 tak for dagens grin Camilla, alle dine vovser har fået en Høj pga.det billed, ogself..pga. jeg åbenbart ikke havde været forbi dem før, *Indrømmer hun rødmende* ;o))

• #18   30. jul 2010 Camilla K: det er godtnok super ollustreret. det er lige præcis problemet ser ud. Du har vidst også større problemer med de præstelus, end jeg har. Maggie har jo forholdsvis kort pels i forhold til dine hunde.

Jeg må se at få maggie til at vænne sig til karten, selvom hun hellere vil gnave i den. frem med godbidderne, og igang med træningen. Det kræver tålmodighed med sådan en hvalp. he he.

Tak for tipsne alle sammen. Det lader til at vi kan blive enige om at de små sataner burde udryddes, på linie med bjørneklo. he he

Hav en god dag.

• #19   30. jul 2010 Camilla K: der skulle selvfølgelig stå illustreret. mine o og i taster er slidt væk på tastaturet, så der kommer lidt tastefejl ind i mellem.

• #20   30. jul 2010 Peter, så sku du prøve at skrive på min, den mangler de fleste bogstavs-taster + mellemrums-tasten, fordi min gøje var misundelig over jeg brugte tid på pc`en istedetfor hende ;o))
    Det ses tydeligt på de fleste af mine indlæg, og det tar en evighed at skrive dem fordi man liiige skal tjekke fejl og mangler. ;o))
    Men kender skam også godt det at skule skrive "blindskrift" pga.slid..men mon ikke alle ved hvad vi mener anyway..*S*

Kommentér på:
Præstelus.

Annonce