Præstelus. Præstelus.
Hej alle HGere
igår fandt Maggie et godt og dejligt sted i markskellet, som hun synes var rigitg sjovt. Det var jeg nu ikke enig i, for da hun kom op derfra, kunne jeg se flere præstelus, end jeg kunne se pels.
Mit spørgsmål er, er der nogen der har nogle gode metoder og erfaringer med at fjerne dem igen?
Maggie tog selv mange af dem, men fanerne var nærmes en stor filtbold. Med en livlig hvalp er det ikke lige så let at få filtret ud.
Jer med langhårede hunde må da have et kæmpe problem her. Puha et pille arbejde, for man kan vel ikke tage det hele med karte og kam? eller
Håber på gode svar.
Peter og Maggie
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.535
maj 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 80
Men død irreterende, det er de altså. de forbandede præstelus
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.194
Jeg synes ikke Balou er særlig køn i den mundering, så vi bruger enten en børste med ret tætte tynde metalbørster eller en tættandet kam.
Heldigvis er han jo vant til at blive børstet, så han nyder det bare....
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 93
Her i huset hos os hedder de "hade-ukrudt-nr.-1" i daglig tale, men ellers bliver de vist kaldt burre, ikk??
udtrykket "hade-ukrudt-nr.-1" kommer af at have 4 langhåret hunde og to ditto katte
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Jeg har fundet ud af , at det er lettets at bruge karten,og det man har redt ud er så nemt at fjerne
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.576
de er ihvertfald meget større end præstelus som er de små grønne sataner, men ikke detsto mindre så er de også forfærdelige når de sætter isig i hundenes pels eller hestenes haler og man.
Jeg bruger også en kam til mine vuffer når de dagligt har været inde og æde græs, for det bedste græs voker åbenbart mellem ALLE de små sataner ;o), især min tæve der har husky pels er svær at få dem af pga.hun har en tyk underuld som de på en eller anden måde kommer ind i .
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
dec 2007
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 56 Svar: 811
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 93
Min erfaring siger nu også at det er betydelig lettere med en karte end en kam, men vi har jo alle vores ynglingværktøj.
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 27 Svar: 362
dec 2007
Men jeg foretrækker nok lang glat pels, fremfor lang ruhår når vi tler om disse sataner *Ggg*
April. Jeg vil sige at der er SÅ stor forskel på pelstyperne, så på nogle hunde er en karte bedst hvor det på andre virker bedst med en tæt kam og andrte igen med en kam med store mellem rum
Man må simpelthen prøve sig frem også finde den metode der virker bedst på ens hund/e ik ? *Ss*
Er stadig grinefærdig over stakkel Camillas billed. Men godt når man er udd..hundefrisør så man ved hvordan man takler dem bedst
Men 1000 tak for dagens grin Camilla, alle dine vovser har fået en Høj pga.det billed, ogself..pga. jeg åbenbart ikke havde været forbi dem før, *Indrømmer hun rødmende* ;o))
maj 2010
Jeg må se at få maggie til at vænne sig til karten, selvom hun hellere vil gnave i den. frem med godbidderne, og igang med træningen. Det kræver tålmodighed med sådan en hvalp. he he.
Tak for tipsne alle sammen. Det lader til at vi kan blive enige om at de små sataner burde udryddes, på linie med bjørneklo. he he
Hav en god dag.
maj 2010
dec 2007
Det ses tydeligt på de fleste af mine indlæg, og det tar en evighed at skrive dem fordi man liiige skal tjekke fejl og mangler. ;o))
Men kender skam også godt det at skule skrive "blindskrift" pga.slid..men mon ikke alle ved hvad vi mener anyway..*S*
Præstelus.