{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  En god børste/karte?
  • #1   22. aug 2018 Les pooch, active mate eller lignende flex karte.
    Jeg mener også både kw og trixie efterhånden har lavet deres billig variant.
    Og er det bare til en gang i mellem så er de sikkert helt fine smiley


  • #2   22. aug 2018 Her i sommerhalvåret er det hver dag. Hvis jeg ikke får fjernet alle burrer når vi kommer hjem fra gåturen, prøver Luffe selv at trække dem ud, og især poterne går det hårdt ud over. Jeg har klippet en del hår af, men hvis han stadig skal ligne en hovawart, må vi tage arbejdet med at fjerne burrerne.

    Tak for tippet!


  • #3   22. aug 2018 En bredtandet stålkam virker perfekt til formålet i pelsen på en golden retriever smiley

  • #4   22. aug 2018 Vi bruger en svinehårsbørste med nylonpigge. Den tager både store og små frø

  • #5   22. aug 2018 #3
    Det er det jeg har brugt indtil nu, men dels lader den ofte dele af tidselburrerne sidde tilbage, og dels trækker den ofte burrerne sammen i en knude som næsten kun kan fjernes ved at klippe den væk. Normalt finder jeg også bare saksen frem, men det er som om at det har taget helt overhånd i år, så hvis der er noget mere effektivt, som også gør at Luffe ikke ligner et slidt ryatæppe her til d. 1 september når han skal udstilles, vil det være meget velkomment.


  • #6   22. aug 2018 Nå ja så duer det jo ikke.

  • #7   22. aug 2018 #4
    Det er da et oplagt valg at have med! Om ikke andet er den jo så billig at den sagtens kan være en del af et system med flere børster. Nu har Luffe jo en meget varieret pels, alt efter hvor på kroppen det er, så jeg skulle måske have nævnt at jeg regner med at der skal mere end en slags børste til?



    profilbillede
  • #8   22. aug 2018 Jeg bruger bredtandet kam og pigbørste på pyreneerpelse, og det lader sig gøre uden at skulle klippe. Men det er lidt noget pille arbejde, hvis ikke det skal være alt for ubehageligt for hunden.

  • #10   23. aug 2018 #9
    Tak! Jeg synes jo også at han er usædvanligt flot (ligesom 90% af alle andre hundeejere synes at deres hund er smiley )

    Tak for alle de gode råd! Jeg må ud og se på hvad jeg kan finde i butikkerne i dag, og så evt. kigge lidt på nettet.


Kommentér på:
En god børste/karte?

Annonce