Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Pudset vinduer 500 kr.
  • Opsætning af hegn 700 kr.
  • Hylder, TV, mm i betonvæg 1.999 kr.
  • Jeg skal have taget en antenne inkl parabol ned 1.499 kr.
  • Sage Kaffemaskine kværnen kære ikke rundt 1.000 kr.
  • Havemand til havearbejde 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundefoder, spørgsmål
  • #2   30. jul 2010 Det er jo forskelligt fra hund til hund, hvad de kan tåle, hvad de kan lide, hvad de skal have for at tabe sig, for at tage på, og for dit og dat.

smiley

• #4   30. jul 2010 Det kommer jo an på hvad din hund fungere bedst på – det er jo forskelligt…
    Når det så er sagt har jeg selv valgt Woflsblut fordi:
    der er ikke korn i
    der er mellem 70 og 80% fersk kød i
    Ingen hormon- og konserveringsmidler (BHT/BHA/Ethoxyquin)
    Ingen kunstige farve- eller smagsstoffer
    Ingen affaldsprodukter, genbrugsprodukter eller bi-produkter
    Fri for transfedtsyrer (fedt der dræber)
    Garanteret fri for lagermider

Derudover fungerer Zena fantastisk på det…

• #5   30. jul 2010 Jeg tror ikke der er Hill´s lige til schæfer? Men det Hill´s vi brugte blev Pepsis pels meget tynd af....
    Ved ikke hvad jeg vil anbefale - synes det er meget individuelt!!
    Men vores fungerer super godt på Markus Mühle.

• #6   30. jul 2010 Jeg bruger også Wolfsblut til mine 2 store piger og de Elsker det, og på trods af den 1½cm store foderpille så elsker de 2 små det også og foretrækker det frem for deres egen RC.

• #8   30. jul 2010 Jeg er ikke sikker på at de små spiser nok pga.foderpillerne er så store, så de får deres RC og ellers tar de bare fra de andre skåle, mine hunde har altid foder stående fremme 24/7. En skål til dem hver "til det rigtigt gode" og en til deling, sådan har det kørt i nu mange generationer af vovser herhjemme ;o))

• #9   30. jul 2010 jeg har et problem med min den lille hun er bladning mellem yorkie og cain ...syns jeg er helt på herrens mark med hvad der er bedst til hende lige pt får hun det sælger gav hende som hun sage hun var glad for ...men det er hun bestemt ikke tror nu mest det er fordi foderpillerne er for store ...så nu ved jeg ikke hvad der er bedst at købe til hende ..håber i kan hjælpe mig
    Karina J og undskyld jeg blander mig i din tråd smiley

• #10   30. jul 2010 Jeg personligt er overbevist om, at hunde (alle racer og blandinger) skal have meget kød og at det er en gammel myte at hunde kan få proteinforgiftning af for meget kød, det har absolut intet på sig.

F.eks. køber jeg kun foder, hvor der står kød som det første på ingredienslisten (det som står først er der mest af, det som står som nummer to er der næstmest af osv.)

Derudover har jeg bl.a. også disse krav til hundefoder:

-Ingen vegetabilsk biprodukter. (Det er f.eks. skræller, kernehuse og andet affald).

- Ingen animalske biprodukter. (Det er f.eks. næb og fjer og andet affald).

- Ingen affaldsprodukter og genbrugsprodukter.

- Ingen gluten. (Gluten er et protein som er meget vanskelig for en hundemave at fordøje. Den kan være årsag til inflammation i fordøjelseskanalen og kan, i værste fald ødelægge den så hunden udvikler en utæt tarm. Da den ikke er et nødvendigt næringsstof for hunden, hvorfor så bruge den og løbe risikoen?
    Korn et kulhydrat som ikke nødvendigvis er af det onde i hundens kost. Altså det er ikke kun billigt fyldstof, der får dem til at lave flere høm-høm'er, jo større høm-høm'er eller flere = foderet bliver ikke udnyttet og ryger stort set / næsten lige igennem systemet. Tvært imod er den en god energikilde og kan som sådan være gavnlig i hundens kost. Men der findes alternative kulhydrater end dem med gluten - f.eks. brune ris der har en fibertype som kan gavne hundens fordøjelse og søde kartofler).

-Ingen soya fibre er et lav kvalitets fuldstof og kendt for at forårsage allergi.

- Ingen hvede. (Hvede er mistænkt for at være den hyppigste allergen hos hunde).

- Ingen kunstige farvestoffer og smagsforstærker.

- Ingen hormon- og konserveringsmidler. (BHT/BHA/Ethoxyquin).

- Ingen sukker og salt.

-Fri for transfedtsyrer (fedt der dræber).

- Ingen rendering.

Et kvalitetshundefoder indeholder de vitaminer og mineraler som hunde skal bruge, hvor det derfor ikke er nødvendigt at give diverse kosttilskud.

Herudover kig på din hund om den trives og fungere på foderet.

Du kan evt. tage et kig på Petcurean om det lever optil dine krav det er i hvert fald et supert kvalitetsfoder der lever optil mine foder krav, endvidere er fodret på højde med BARF (link fjernet)

• #11   30. jul 2010 Man kan ikke sige, hvilket der er bedst. Hver hund sit foder.

• #12   30. jul 2010 Har heller ikke sagt jeg ville skifte smiley

Men det er ligeså meget for at forhøre sig smiley

Inden jeg skiftede over til RC fik jeg at vide det skulle være toppen af foder, men er sidenhen blevet opmærksom på, at det ikke er så rent som jeg først havde fået at vide.

• #13   1. aug 2010 Hej.

Vi fodre med Tholo, de har lavet deres helt eget danske foder uden korn og biprodukter.

vi er vildt glade for det, kender også en del der er skiftet til det og er meget tilfredse.

http://tholo.dk/product_info.php/cPath/262_265/products_id/1886

Kommentér på:
Hundefoder, spørgsmål

Annonce