{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.691 visninger | Oprettet:

Foder + fodermængde til Amstaff hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en Amstaff på knap 7 mdr.
Før fik han Pedigree fordi han sagtens kunne nøjes med det. Men i sidste uge begyndte han at puffe til skålen, og blive ved med at slikke i skålen selvom at den var tom. Sevlfølgelig er der mange hvalpe der altid virker sultne om de så får 300 g man eller 2 kg. Nogle spiser til der ikke er mere. Men sådan var Coco kun da han var helt lille. Han spiser altid hans mad forholdsvis hurtigt, men plejer aldrig at stå og kigge på skålen som om han siger: "Er der ikke mere mad mor"?
Så jeg tænkte at han måske skulle have mere mad. han fik 450 g før, så jeg satte dosisen op til 600 g. Men jeg syntes måske også at det lyder lidt voldsomt for en Amstaff hvalp.

Så jeg tog ned til Vejen Dyrehandel, og spurgte hvad jeg skulle give ham i stedet. Min kæreste har en Amerikansk Bulldog, og giver hans hund Royal Canin Bulldog. Og det er han rigtig glad for.
Men jeg spurgte så i dyrehandleren om jeg også kunne bruge Royal Canin til min Amstaff, og hvilken slags jeg skulle bruge. For jeg har hørt så meget godt om Royal Canin. Damen dernede svarede mig, at jeg skulle bruge Royal Canin Bulldogtil min Amstaff. Det syntes jeg bare lyder lidt vildt, for en Amstaff og en Bulldog er jo overhovedet ikke det samme!

Hun sagde også til mig at optagelses procenten/næringen på Pedigree kun er 60% hvor Royal Canin er 97%, og det er derfor at min hund har spist så meget, og måske stadig virket sulten. Nu har jeg så købt Royal Canin Bulldog, og hun sagde til mig at han skulle have 4 bøtter mad (de små foderbøtter der følger med fra Royal Canin) . Men det er kun ca. 430 g mad. Syntes det lyder som rimelig lidt. Min Amstaff er ca 44-45 cm. over ryggen og vejer ca. 25-28 kg. Det er en måned siden at jeg har målt og vejet ham, og der var han 43 over ryggen og vejede 23 kg. Og han er hvertfald blevet bredere siden sidst. smiley

Men jeg vil lige høre jeres mening!
Syntes I at det er det rigtige foder jeg har købt?
Og syntes I at det er den rigtige mængde foder jeg giver ham?

På forhånd tak, Heidi smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder + fodermængde til Amstaff hvalp
Kommentér på:
Foder + fodermængde til Amstaff hvalp

Annonce