Skal vi kunne lide hinandens hunde? {{forumTopicSubject}}
I den senere tid er der forståeligt nok oprette massevis af tråde omkring den nye hundelov og muskel-/kamphunde.
Ikke usædvanligt er det at læse at ejerne af disse hunde føler sig forfulgt og uretfærdigt behandlet når andre folk undviger dem på gaden.
Jeg forstår slet ikke den tankegang.
Mange mennesker bryder sig da heller ikke om den hunderace, som jeg har kastet min kærlighed på, så forståeligt nok er der folk som ganske pr. automatik trækker langt ud til siden, når de møder mig, trods det at jeg altid viser hensyn ved at kalde hende ind; altid passerer andre mennesker med min hund længst væk fra dem, jeg passerer osv.
At andre mennesker så tydeligt viser, at de ikke bryder sig om eller ikke er trygge ved min hund - eller rettere den hunderace som jeg har - betyder da intet for mig.....hvorfor skulle det det??
Vi har alle forskellige interesser; forskellige ting vi finder smukke, dejlige, fantastiske osv. På samme måde har vi også forskellige meninger om de forskellige hunderacer.
Hvorfor ikke bare glæde sig over sin hund og være totalt ligeglad med, hvad andre mener om den?
At der er folk, der har kastet sin kærlighed på muskel-/kamphunderacer, betyder vel for pokker da ikke, at andre skal udråbes som hensynsløse menneske, hvis man ikke føler mig trygge ved de pågældende racer og derfor går i en stor bue udenom, når man møder dem på gaden?!?!
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.369
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
Jeg har ingen krav om, at andre skal kunne lide min hund, men når folk råber, at man skal få aflivet kamphunden (hvilket han ikke er), og kalder en for forskellige ting... det er da latterligt. Min er i snor og genere ingen på sin tur.
Igen ja man har valgt sin race, men jeg skal love for, at der er forskel på, hvordan man bliver behandlet.....
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 128
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.585
http://hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6223 (bare lige hvis nogen af jer skullle være i tvivl)
der er da hunde jeg ikkesyntes om men somregel er det pga. manglende opdragelse eller bad..
apr 2005
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 128
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.660
Gitte R - Jeg har heldigvis aldrig oplevet noget negativt - det tætteste jeg kommer er " Du er da en dræberhund, men en sød en og du gør ikke noget" *gg*
Men jeg forstår udemærket godt at folk reagere som de gør når der bliver råbt efter dem på gaden, spyttet efter dem osv.
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.369
dec 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 538
Heldigvis har vi aldrig haft nogen negative oplevelser i den dur.
Folk behøver ikke elske min hund, men de må acceptere hende, som jeg acceptere den overflod af Labber som jeg selv ikke er tryg ved..
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.660
Hvis jeg så en hund ( der IKKE var listehund) med mundkurv, ville jeg med det samme tænke, okay, den kan ikke med andre, og så ville jeg gå en bue udenom, så jeg ikke risikere at stresse den unødvendigt.
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 7 Emner: 5 Svar: 322
mennesker er forskellige og vælger hunde ud fra det ...men noget mere respekt for hinanden ville da være dejligt
apr 2005
dec 2008
Man får en fornemmelse af, hvordan det er at være anderledes i dk... og må indrømme, at det til tider kan være en barsk oplevelse, når folk direkte sviner en til, fordi man har en hund, som de synes er grim...
Så skulle jeg jo kommentere folk der ryger, da jeg ikke bryder mig om rygning .. Elller??
dec 2008
apr 2005
jeg bor lige ved siden af en bodega og nogen gange sidder der folk udenfor, og så hører jeg dem stille sige
" ej se det en af de der kamphunde, den der er syg i hoved"
Så bliver jeg nød til at stoppe op og sige nej det er det faktisk (en kort svada om racen og en henvisning til hjemmeside med mere info)
hvis de skal sidde og kommentere så jeg kan hører det så skal de også hører på hvad jeg har at sige om min race..
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Jeg respekterer fuldt ud, at det ikke er alle folk, der synes min hund er fantastisk, men jeg er træt af dårlige oplevelser, hvor folk mener det ene og det andet om MIN hund, på trods af, at jeg kender den bedst. Fortæller mig den er grim, hvisker om den, når de står bag os - og jeg har ikke engang en listehund......
Der findes flere hunderacer, som jeg ikke synes er kønne, eller som jeg er decideret bange for, men jeg ville ved gud aldrig stå og svine et andet menneskes hund til!
Vi har alle valgt vores hund af en årsag, men der mangler efterhånden en hel del respekt og foreståelse for andre hundeejere, og deres personlige valg.
apr 2005
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Standard reaktionen for os er at folk enten ignorerer os eller går i en stor bue udenom. Nogle skifter endda side på fortovet. Det sker da at vi møder folk, der gerne vil snakke, men det hører til undtagelserne og 50% af undtagelserne er folk, som tilfældigvis selv har Belgiere, men vi bliver da nogle gange nikket og smilet til, når jeg får hende til at gå på plads eller sidde pænt, mens folk går eller kører forbi.
Jeg oplevede lidt det samme med min Tervueren, selvom det slet ikke var så slemt som med Lia.
Er da også blevet overfuset nogle gange når jeg er kommet med min hund, så det er ikke noget, der kun er forbeholdt ejerne af listehunde, men jeg kan da forestille mig, at man nemt kan blive lidt mere nærtagende når man har en listehund og dermed er mere udsat for negative reaktioner.
Jeg bliver da også selv sådan lidt "åh nej", hvis jeg ser en komme gående med en schæfer, fordi jeg har dårlige erfaringer med schæferfolket, hvor der har været nogle, som lige synes de skulle fortælle mig hvilken skodhund jeg har. Heldigvis findes der så også mange schæferfolk, der ikke opfører sig så negativt.
aug 2008
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.759
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
det ER ikke kun MH ejere, der møder den opførsel fra fremmede på gå ture....
tror de fleste af os har prøvet, at få slynget fordomme i hovedet
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
Der er jo mange mennesker der er bange for hunde og jeg bor et sted med mange indvandrere der er mega bange for hunde og jeg tager det da ikke personligt om de råber og skriger eller krydser gaden når jeg kommer med hunden!!
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 399
Jeg tænker på de der beklager sig over, at folk går i en bue uden om, beklager sig over at ingen tør lade sin hund hilse osv.
Vi kender vel alle vores egne hunde; ved hvordan den/de reagerer ved mødet med andre hunde.
Men vi kender jo ikke alle dem vi møder på vores vej....vi ved ikke hvordan DE reagerer.
Så for mig er det en helt naturlig ting, at vi forsøger at undvige de racer, som vi ikke selv er trygge ved. Det er vel også en kendt sag, at vores egen utryghed påvirker vores egne hunde ret så meget, så hvorfor udfordre skæbnen?
dec 2008
Irene.. nu har jeg så en hund, som elsker mennesker, så hvis folk gerne vil hilse, så får de lov.. han er helt syg efter at sige hej og gør alt for at charme sig ind på dem... men hilser selvfølgelig kun på dem, som gider hilse på ham.
mar 2008
Men jeg har fandeme fået nok af folk som SKAL hakke på folk med disse hunde, som IKKE vil høre andet end dét de ser i medierne og som TROR de ved ALT om disse hunde. </b>
Hvilken relevans har ovenstående i denne tråd? Mener du, at der her i tråden bliver hakket på MH-ejere??
aug 2008
Nej, så synes jeg ikke vi skal kunne lide hinandens hunde. Jeg har det sådan, at jeg ikke gider, at vi skal stoppe op og snakke med gud og hver mand/hund, så møder man min hund og jeg på gaden og forventer, at hundene skal hilse og vi skal få os en lille sludder, jamen så sker det sandsynligvis ikke - og det er bestemt ikke noget personligt eller racebetinget.
Jeg hidser mig bestemt heller ikke op over at folk undgår os. Har fuld respekt for at nogle folk ikke bryder sig om hunde ellere nogle hundeejer ikke vil have at deres hund hilser på min. Jeg stopper jo heller ikke op og snakker med alle dem jeg møder på min vej. Er det sådan at jeg kan se, at der er nogen som er utrygge ved os, hvad enten de har hund med eller ej, så sørger jeg for at vi generer dem mindst muligt.
mar 2008
Du nævner selv MH flere gange, og jeg går ud fra. at dn undren er opstået i bla den sammenhæng....</b>
Du behøver såmænd ikke <i>gå ud fra</i>, du kan såmænd bare læse mit startindlæg, så kan du SE, at det er der min undren er opstået. ;o)
Men fordi min undren opstår pga. gentagne indlæg hvor MH-ejere beklager sig over, at folk undgår deres hunde, er det så i din verden ensbetydende med, at der hakkes på disse hundeejere??
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
og folk med hund, må hellere end gerne gå i store buer udenom os, for VI har nemlig ikke lyst til at hilse ;o)
men ville da godt ønske at Athos slap for de optrin folk laver (rykker hænderne til sig, hopper væk fra ham osv) det er ikke fair at han tror, der blir dasket ud efter ham fordi folk ikke kan styre deres armbevægelser
dec 2008
Debatten her omkring om andre skal kunne lide min hund har jeg svaret på, og det er et klart nej...
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Hvorfor er det sådan at for de fleste andre racer handler det om hundeskræk, mens for en håndfuld kan det kun være én ting - hetz og had.
Selfølgelig er det ikke i orden at folk bliver anråbt og chikaneret (hellere ikke for os der har andre racer - og ja, det er sket, også på baggrund af min race), men jeg forholder mig KUN til fysisk afstandstagen (bue udenom eller fortovsskifte) i dette tilfælde.
dec 2008
Har skam respekt for andre.. hvis bare andre havde det.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Måske ikke i dag, men de tråde jeg tænker på har kritikken udelukkende gået på at folk er gået udenom, ikke et ord om tilråb eller andet.
dec 2008
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 1.355
og ja man vil da altid syns at ens egen hund da er den mest fantastiske i verden, men det jo ikk sikkert at verden syns det samme
min hund er ikke bedre end din hund! -
det gælder jo kun for mig
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 24
Jeg synes at mynder er flotte og meget hurtige
--
Jeg holder Malthe ind til mig når jeg ser store hunde, for hvis det er af hankøn, går det til tider ikke godt, da Malthe er meget dominant, og de bliver meget sure. så ser jeg det lidt an inden jeg slipper ham.
Jeg har også dårlige oplevelser med en schæfer og ejeren, men jeg synes da at de er flotte
mar 2008
Jeg synes der er en tendens til at generalisere ved disse hunde... Og det grænser til en hetz... Både på HG og IRL. </b>
Generalisere??
Er det ikke præcis det, du selv er i fuld gang med nu? Du går ud fra, at bare ordet "muskelhund" bliver nævnt af en ikke-muskelhundeejer, så er det negativt ladet; så er de holdninger, ikke-muskelhundeejer har, udelukkende baseret på, hvad der skrives i medierne.
mar 2008
Måske ikke i dag, men de tråde jeg tænker på har kritikken udelukkende gået på at folk er gået udenom, ikke et ord om tilråb eller andet.</b>
Præcis....og det er de tråde, der ligger til grund for tråden her. ;o)
mar 2008
Skal vi kunne lide hinandens hunde?