Erfaring med epilepsi? {{forumTopicSubject}}
Asta havde et epileptisk anfald imorges den stakkels vaps
Så nu vil jeg jo prøve at få noget mere viden om dette.
Den dyrlæge jeg talte med efter anfaldet var slut sage bare at vi skulle notere anfaldene og når/hvis de begynder at komme for tit skal der tages en blodprøve for at se om hendes organer fungere som de skal. Derefter skal hun så have Fenemal. Men jeg håber skisme ikke det bliver nødvendigt!
Kan disse anfald komme fordi hundes krop i forvejen er stresset? Asta har nemlig líge haft lungebetændelse og er derfor i antibiotikabehandling.
Hvis der er nogen der har erfaringer med epilepse må i meget gerne skrive!
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Fremmede hunde for tæt på gav anfald.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Når det er så sjældent skal han ikke medicineres, men det kan blive nødvendigt hvis han pludselig får dem tit.
Hunden har ikke ondt under anfaldet, og det er yderst sjældent de kommer til skade. Den hyppigste skade de får er at bide sig selv i tungen, men alt efter skadens omfang er det ikke slemt.
Kaoz havde et anfald hvor han havde bidt sig selv i tungen og puha det virkede voldsomt og uhyggeligt, men da han kom til sig selv var der næsten intet at se..
Hunde er naturligvis forskellige, men Kaoz virker mest af alt forvirret efter et anfald.
- Det sidste han havde var jeg hos ham hele vejen igennem, og det var faktisk ikke så slemt som frygtet. Og han var sig selv hurtigt efter; hurtigere end de 2 gange jeg har fundet ham efterfølgende..
jun 2005
Fra det første anfald.
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=341509
Nr 2, virkede meget voldsomt
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=382662
Og nr 3 hvor jeg var der =)
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Nina: Takker for dine links, det lyder voldsomt men det er godt at vapsen ikke får anfald oftere.
jun 2005
Ja de 2 første virkede utrolig voldsomme, men han finder trøst og sikkerhed når jeg er der, og det er jo skønt =)
Det sidste var slet ikke så slemt som frygtet, men naturligvis heller ikke nogen god oplevelse; det er aldrig rart når hunden har det skidt =/
Oplevede du hendes anfald?
maj 2007
Det skete 08.15 imorges og startede med at hun rejste sig forvirret op hvor efter hun faldt om på siden og lå og krampede med fråde om munden. Jeg ved ikke hvor længe det stod på, det føltes som en evighed, men varede nok ikke mere end 2 min.
Hvad gør man hvis de kommer til at sluge deres tunge?
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.196
jun 2005
Det anbefales i hvert fald ikke at holde hundens mund, tunge eller lægge noget imellem, det laver ofte mere skade - og hunden har ingen kontrol over om den "kommer til" at bide dig 54 gange i fingrene mens du forsøger at hjælpe =/
maj 2007
Erfaring med epilepsi?