{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.514 visninger | Oprettet:

*SUK* vanrøgtet cocker spaniel .. {{forumTopicSubject}}

Flere gange har denne stakkels cocker spaniel faret forvildet rundt i bolig kvarter uden at vi har kunnet fange hende , ejer har så fanget hende selv efter flere timer på fri fod ...

Idag lykkes det mig endelig at få hendes tillid så hun kunne fanges .
Havde lavet en lasso ud af hundesnor og fik den lirket over hovedet , ligeså snart hun kom i snor blev hun en tillidsfuld hund .

Har konfronteret ejer idag da han langt om længe kom hjem om hun ikke er bedre stillet med at få et nyt hjem og det har han sagt JA til ..
Hun er vanrøgtet på den måde hun aldrig bliver børstet / trimmet , klippet klør , motioneret, samt er hun alene meget lang tid af gangen og overladt til sig selv da ejer er ny skilt , hun er hyper aktiv og får kun krudtet af når hun stikker af hjemmefra , ellers foregår luftning i en lille have i snor ...

Jeg har indgået en aftale med ejer at jeg vil prøve at finde hende et godt hjem som hun fortjener ..

Cockerspaniel sort , tæve ca 1 1/2 år , vant til børn og være alene (dog skal hun helst til et hjem hvor man er meget hjemme ) .
Koster intet skal bare have et godt hjem , med forstand på hvad en cocker kræver ....

beklager indlæg blev langt ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  *SUK* vanrøgtet cocker spaniel ..
  • #1   7. aug 2010 skynd dig at sætte billeder ind af hende det stakkels lille pus:O( godt du var der for hende som sendt fra himlen;O) held og lykke med det:O)

• #2   7. aug 2010 Får taget billeder af hende imorgen og opretter en annonce der .

Har prøvet at børste alle knuder og filtret pels ud men uden held ,, så hun skal til en hundefrisør hvis ikke man selv har forstand på det ...

• #3   7. aug 2010 håber du finder en.. hader sådan nogle "mennesker"..

• #4   7. aug 2010 ja det godt:O)
    ja en trimmer altså maskine kan gøre hende fin igen....har selv haft en amerikansk cocker den er pels-pleje krævende så det klodser....men du kan hvis du har eller kan låne sagtens selv trimme hende med maskine...det ville være bedst for hende så hun ikke får eksem under knuderne og åbne sår

• #6   7. aug 2010 Bertha er en engelsk cocker spaniel , hun er faktisk rigtig kærlig og kontaktsøgende efter hun har fået krudtet af ..

Har badet hende og puttet hundebalsam i pelsen , men kan slet ikke få alle knuder redt ud . det gør ondt på hende så nu får hun fred for idag .. har klippet med saks det rigtig slemme så det ikke niver i hendes hud .

• #8   7. aug 2010 Hun er til fri afhentning til det rigtige hjem . Vi vil ik selv beholde hende da det ikke er en race for os , selv om hun er en sød hund .. Har kørt hende mentalt træt med indendørs træning og hun har allerede lært sit og dæk ,, meget lærenem .

• #10   7. aug 2010 Tror jeg ikke , men må ærlig indrømme jeg ved det ikke da det ikke var det jeg gik mest op i da jeg talte med ejer. Men kan evt finde ud af det imorgen hvis det er fordi du er interesseret i hende .

Skal lige gøre opmærksom på at der søges et blivende hjem . Og at man skriver under på at man kommer retur med hende hvis ikke det fungere , da hun ikke skal være en indkomst kilde til videre salg ..

• #11   7. aug 2010 Jeg vil ige tilføje at i skal ikke klippe hende med maskine, det kan ødelægge en ellers fin cockerpels til ukendelighed! Det er altså ikke al pelsen på en cocker man skal klippe i. Ville helt sikker anbefale de nye ejere at sende den til en hundefrisør som ved lidt om den slags pels:)

Held og lykke med at finde et nyt godt hjem til hende smiley

• #13   8. aug 2010 Palle P

Gode hjem hænger ikke på træerne desværre .
    Ringer til dyrlæge imorgen og får hende undersøgt og evt vacc , chip hvis ikke hun er det i forvejen .

Ifølge ejer skulle hun , men sjovt nok er papir væk på hende så må heller lige få det undersøgt.
    Og så ringer jeg til en hundefrisør her i byen i morgen også , hun ser forfærdelig ud lige pt . Jeg har jo selv valgt at "redde" hende så må jeg også tage ansvaret for at hun har det godt til hun kan få et godt hjem .

Tak for din omtanke .

• #15   9. aug 2010 Palle P

Mange tak for de søde ord . Nej det er ingen skam at tage imod hjælp , men vil så absolut ikke bede om hjælp da det var mit eget valg at " hjælpe" denne stakkels hund .

Men jeg kunne bare ikke bære at se hende i den tilstand .
    Hun er simpelhen så rolig og lydhør nu .
    Har tid til dyrlæge torsdag eftermiddag og hundefrisør næste mandag her i sorø og så kan hun få et nyt hjem når hun er fin og har fået lidt mere lydighed med på baggen smiley

Mvh

Kommentér på:
*SUK* vanrøgtet cocker spaniel ..

Annonce