*SUK* vanrøgtet cocker spaniel .. {{forumTopicSubject}}
Flere gange har denne stakkels cocker spaniel faret forvildet rundt i bolig kvarter uden at vi har kunnet fange hende , ejer har så fanget hende selv efter flere timer på fri fod ...
Idag lykkes det mig endelig at få hendes tillid så hun kunne fanges .
Havde lavet en lasso ud af hundesnor og fik den lirket over hovedet , ligeså snart hun kom i snor blev hun en tillidsfuld hund .
Har konfronteret ejer idag da han langt om længe kom hjem om hun ikke er bedre stillet med at få et nyt hjem og det har han sagt JA til ..
Hun er vanrøgtet på den måde hun aldrig bliver børstet / trimmet , klippet klør , motioneret, samt er hun alene meget lang tid af gangen og overladt til sig selv da ejer er ny skilt , hun er hyper aktiv og får kun krudtet af når hun stikker af hjemmefra , ellers foregår luftning i en lille have i snor ...
Jeg har indgået en aftale med ejer at jeg vil prøve at finde hende et godt hjem som hun fortjener ..
Cockerspaniel sort , tæve ca 1 1/2 år , vant til børn og være alene (dog skal hun helst til et hjem hvor man er meget hjemme ) .
Koster intet skal bare have et godt hjem , med forstand på hvad en cocker kræver ....
beklager indlæg blev langt ...
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 47 Svar: 435
aug 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 175 Svar: 1.755
Har prøvet at børste alle knuder og filtret pels ud men uden held ,, så hun skal til en hundefrisør hvis ikke man selv har forstand på det ...
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 21
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 47 Svar: 435
ja en trimmer altså maskine kan gøre hende fin igen....har selv haft en amerikansk cocker den er pels-pleje krævende så det klodser....men du kan hvis du har eller kan låne sagtens selv trimme hende med maskine...det ville være bedst for hende så hun ikke får eksem under knuderne og åbne sår
aug 2008
Har badet hende og puttet hundebalsam i pelsen , men kan slet ikke få alle knuder redt ud . det gør ondt på hende så nu får hun fred for idag .. har klippet med saks det rigtig slemme så det ikke niver i hendes hud .
aug 2008
aug 2008
Skal lige gøre opmærksom på at der søges et blivende hjem . Og at man skriver under på at man kommer retur med hende hvis ikke det fungere , da hun ikke skal være en indkomst kilde til videre salg ..
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 382 Svar: 3.410
Held og lykke med at finde et nyt godt hjem til hende
aug 2008
Gode hjem hænger ikke på træerne desværre .
Ringer til dyrlæge imorgen og får hende undersøgt og evt vacc , chip hvis ikke hun er det i forvejen .
Ifølge ejer skulle hun , men sjovt nok er papir væk på hende så må heller lige få det undersøgt.
Og så ringer jeg til en hundefrisør her i byen i morgen også , hun ser forfærdelig ud lige pt . Jeg har jo selv valgt at "redde" hende så må jeg også tage ansvaret for at hun har det godt til hun kan få et godt hjem .
Tak for din omtanke .
aug 2008
Mange tak for de søde ord . Nej det er ingen skam at tage imod hjælp , men vil så absolut ikke bede om hjælp da det var mit eget valg at " hjælpe" denne stakkels hund .
Men jeg kunne bare ikke bære at se hende i den tilstand .
Hun er simpelhen så rolig og lydhør nu .
Har tid til dyrlæge torsdag eftermiddag og hundefrisør næste mandag her i sorø og så kan hun få et nyt hjem når hun er fin og har fået lidt mere lydighed med på baggen
Mvh
*SUK* vanrøgtet cocker spaniel ..