{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

Hvordan stopper man dårlige vaner ? {{forumTopicSubject}}

Godaften alle sammen.
Jeg har haft et stykke tid med Thildes dårlige vaner.
Hun har en tildens til klø sig når hun keder sig, og nogle gange bider hun så meget at hendes brystvorter er rødt og hævet og bidt hul i dem. Ellers er det totter hun mangler her og der.
Ellers er det blandet dyne hun skal ''klø'' på, ellers ens arm eller trøje eller hvad hun nu engang er i nærheden af.
Den anden vane hun har når hun bliver frustreret så graver hun, bl.a i møblerne.

Nogle der ved hvad man kan gøre ved dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan stopper man dårlige vaner ?
  • #1   7. aug 2010 er du sikker på at hunden virkelig ikke har kløe?

  • #2   7. aug 2010 Sammen spørgsmål herfra, det gjorde min hund også en overgang, hun har fået konstateret allergi

  • #3   7. aug 2010 Nej tror problemet stammer fra, siden hun blev født til hun var et halv år gammel har hun haft lopper.
    og en af de andre grunde jeg sikker på det ikke er det er hun klør bl.a dyne i 5 min når hun skal sove, eller når hun keder sig sidder hun også og klør, hun har kløet hul i en sofa.


  • #4   8. aug 2010 sikker på hun ikke har allergi? fordi det kunne godt lyde sådan.

  • #5   8. aug 2010 Dét lyder altså ikke helt rigtigt - Synes meget tyder på en allergisk reaktion.. Jeg ville smutte forbi dyrlægen og få det tjekket, synd hvis det vitterligt klør og hun ingen hjælp får.
    Viser det sig at hun ikke er allergisk og det kun ér en dårlig vane, må du tage den derfra.. Men afsted til dyrlægen er mit råd.


  • #6   8. aug 2010 Bum bum... Synes det lyder ganske alvorligt, når hun ligefrem har manglende totter pels.

    Var det mig, ville jeg få tjekket hunden igennem engang. Bare for at være på den sikre side. Er der ikke noget fysisk i vejen med hunden, så ville jeg se det som værende noget alvorligere end bare en dårlig vane.

    I den grad du beskriver det her, er det et ganske betydeligt stress-symptom.
    Kan I få hunden ud af det, når den er i gang med at klø sig. Kan I, ved at tilbyde den et eller andet, få den til at vælge kløeriet fra og Jer til?

    Hvor meget og hvad laver den hver dag?


  • #7   8. aug 2010 Det er ikke allergi, da hun var til dyrlæge sidst sagde han det var en dårlig vane.
    Det forskelligt hvor hun klør sig.
    Og det i perioder hun mangler en lille tot her og der (langt mindre end en knap). ikke af hunden er total skalle (=
    Og det er langt mere på ting hun klør på end sig selv. For det meste er hvis der er en ''rynke'' i dyne, og sidder hun og klør på den i 5 min. Eller et tøjdyr.
    Når hun så klør på ting, siger jeg hendes navn for få opmærksomheden væk fra stedet, og siger hun skal lave noget andet.
    I disse dage laver hun ikke det store da jeg har et brække ben, så den bor hos min mor disse dage.


  • #8   8. aug 2010 jeg havde nu nok taget hunden forbi en anden dyrlæge bare lige for at være sikker - tog din dyrlæge blodprøver skrab osv ?

  • #9   8. aug 2010 Det er et alvorligt adfærdsproblem, du beskriver.

    Det svarer til en hund, der konstant jagter sin hale, jagter skygger, intenst gnaver poter eller lignende.

    Den slags er ikke bare en dårlig vane, men et symptom på en eller anden form for mistrivsel.
    Sådan en hund skal have hjælp, for den stresser enormt.

    Så hvis du tør lægge hovedet på blokken og sige, at det ihvertfald ikke er noget fysisk, så vil jeg råde dig til at kontakte en adfærdsbehandler og få noget hjælp til at give hunden ro i sit hoved.


Kommentér på:
Hvordan stopper man dårlige vaner ?

Annonce