{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

hvordan stopper man useriøst avl {{forumTopicSubject}}

ja hvordan kan man stoppe folk der avler på alt for unge hunde, elelr alt for gamle hunde, folk der bruger hundene som pengemaskiner...
hundehandlere fra udlandet kan vi nok ikek helt få ram på, men helt alm stueopdrættere der avler på hunde under 1 år flere og flere gange..
hvordan gøres der opmærksom på at det er dybt forkert, og hvordan får vi de personer til at forstå det virkelig er meget meget forkert, og på rænden til dyremishandling...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan stopper man useriøst avl
  • #1   2. dec 2008 lader være at købe hvalpe som ikke er efter godkendte hunde.. ikke at jeg har noget imod blandning hunde men desværre er der nogen som ikke kan håndter at have hund uden den starks skal avle.. og lad os se det i øjene det er ikke alle hunde der er værd at avle på... så hvis de ikke kunne komme af med hvalpene ville de stoppe med at lave dem ...

  • #2   2. dec 2008 Man forsøger at forklare folk at de IKKE skal købe en hvalp sådanne et sted. Den slags mennesker kan nok kun mærke EN ting og det er, når de bliver ramt på pengepungen!!!

  • #3   2. dec 2008 jeg tænker man skal gøre som de fleste registreret katte kennler kasterere eller sterilisere sine hvalpe det vil hjælpe en del så skal man bare have dyrlæger med s prisen er en anden.. så den som vil have en hund der er føde dygtig eller kan lave hvapser så skal man være registretet opdrætter..

    ellers ved jeg sgu ikke


  • #4   2. dec 2008 Der er ingen lov der forbyder det såååå.....
    er enig med Iben og Mette!!


  • #5   2. dec 2008 Man kan jo starte med at være mere kritisk når man er køber og ikke købe af medlidenhed - Stille flere spørgsmål omkring forældrene, bla. alder...

    Samt så skal dyrlægerne også ind på banen (går ud fra at folk tager deres tæve til dyrlægen) - Evt. skal der en lovgivning på banen, hvor dyrlægen MÅ/SKAL give tæven en abort hvis denne er for ung....

    Og så skal ejerne fra tages retten til nogensinde at holde hund.
    Eller idømmes en meget stor bøde.


  • #6   2. dec 2008 Dyrlæger koster penge, så jeg TROR at disse folk ikke gerne betaler den slags "unødige" udgifter.

  • #7   2. dec 2008 ja vi kan jo selvf hjælpe mulige intrasserede med at fortælle dem at de de er i gang med er en dum ting, da avler bare avler for penge... men det er jo ikke nemt at forklare disse købere det, for når vi gør det bliver vi frosset... hvad hjælper det så....

  • #8   2. dec 2008 men det er sku svært. nu er der endnu en i avl forum som spørg hun synes den skal have hvalpe fordi hun tror den ville blive sådan en god mor... helt ærlig hvad er det for en grund

  • #9   2. dec 2008 Pernille - Ja det har du ret i...

    Mette - Ja det du nok også ret i.. Ellers ville de nok vælge det fra hvis der kom en sådan lovgivning...

    Der er nok ikke så meget man kan gøre, andet end at appellere til folks samvittighed.

    Og måske HG skulle have deres HA'er til at tjekke markedet og forbyde disse annoncer...


  • #10   2. dec 2008 karina nej nej. så tjener hg jo ikke nogen penge heller.. nej de sletter heller de gamle bruger som tillader sig at stille spørgsmål til disse mennesker

  • #11   2. dec 2008 Iben - Korrekt - Desværre..

    Men nu er det jo også begrænset hvad HG kan tjene af penge, de får jo ikke noget når folk sælger her på siden, og det koster jo heller ikke noget at være her som bruger....

    Men jeg syntes personligt at denne side er rigtig godt opbygget bare ærgeligt at det sidste mangler....


  • #12   2. dec 2008 siden får jo penge for reklame, og tror også der gives noget for hvor mange brugere der er, og ja så nogle af jer har jo betalt et starts gebyr... så tror helt sikkert det løber rundt med fortjeneste...

  • #13   2. dec 2008 Det er selvf. rigtigt nok - Men ville det ikke være et begrænset antal der ville ryge hvis man frasortede de rådne æbler... Eller er det bare mig som er naiv...

    Og nu vil jeg sige at de 20 kr var til at overkomme;-)

    Det burde da også være i deres bedste interesse at man kunne sige at denne side var en sober side som gik ind for dyrevelfærd....


  • #14   2. dec 2008 Tjah jeg har sku opgivet. Dem som bruger deres hund som pengemaskine kan man alligevel ikke forklarer noget fornuftigt.
    På min gade bor en famillie med 2 amsaff. Den ene en han og den anden en tæve.
    De havede 9 hvalpe i juli måned. For et par dage siden kommer jeg cyklende forbi og manden går ude i haven med 5 nye hvalpe. Jeg bliver faktsik pænt sur og stopper. Jeg spørger manden om det er deres hvalpe. Og han svarer ja. Så siger jeg om det ikke lige var lidt tidligt allerede at få hvalpe igen. Det mente manden bestemt ikke. Tæven havede jo selv været i løbetid og han kunne godt bruge pengene til julegaver.
    Jeg blev ret chokeret og spørger så hvor gamle de er. De var 8 uger. Men han havede kun fået solgt en.
    Jeg tænkte mit hoppede på min cykel og fik sagt lidt højt at jeg håbede han brændte inde med hele bundtet.


  • #15   2. dec 2008 Hmm...er meget enige med jer alle. Tror det eneste man kunne gøre var i sammenråd med dyrlæger, politi osv. simpelthen forbyde hunde uden papire. Skære igennem og sige at alle hunde født f.eks efter 1/6-09 bliver aflivet. Således at du ikke har nogen mulighed for at få nogen som helst hjælp med din hund, dyrlæge,kennel osv. hvis den ikke har papire. Ved godt at dette er hårdt sagt og nogle dyr vil også komme til at lide under det desværre, men disse hunde var nok heller ikke kommet til doktor i dag hvis det var nødvendigt. Og dette tror jeg kun vil være en overgang, ligesom forbudte racer. Selvfølgelig eksistere de, men det er jo i fåtal. Jeg tror at man på denne måde også vil få skåret ned i alle uheldene og vi vil igen få rene racer på banen igen,
    Nogle vil nok mene at jeg er dybt dobbelt moralsk, da jeg selv er ejer af en importeret hund, han kom til dk af specielle årsager. Men dette skulle ikke være lovligt. Og alle vores andre hunde er købt hos registeret kenneler, og det er der man skal købe hund. For der er de lavet med omtanke og det er et dyr, ikke et stykke legetøj eller en potens forlænger.
    Men bare min mening.


  • #16   2. dec 2008 Rikke - Hvad skal så defineres som tavle.. Er det kun DKK som gælder...

    Og selvom du siger at de skal være med tavler findes der også nogle der, som kun tænker på finanserne - Tror heller ikke at det er vejen frem...

    Man skal også passe på ikke at sætte alt for mange restriktioner op, for det vil blot åbne for det sorte marked.. Man vil få en masse uregistrede hunde, og hunde som man ikke kunne tage til dyrlægen af frygt for aflivning osv...


  • #17   3. dec 2008 Oplysning oplysning oplysning.. Folk skal simpelthen bare holde op med at støtte den slags, og det kan man kun gøre ved at dele information til hvad man bør være kritisk over for når man handler hund

  • #18   3. dec 2008 Oplysning , oplysning og atter oplysning.

    Personligt er jeg da gået fra at være ''en af dem'' som virkelig ikke kunne se skaden i at folk lavede lidt hjemmeavl og at papirer på en hund var noget overflødigt snobberi.

    Nu VED jeg at min kommende hund skal være med tavle , og komme fra et ordentligt sted.- og HVORFOR. Vil endda give HG en snert af æren for min ændrede holdning smiley


  • #19   3. dec 2008 så længe der er købere fortsætter det,jeg skrev for nogen tid siden om regler i dru. netop med en der havde fået 3 kuld i rap ,de gad ikke engang svare , så hvor er vi så henne.

Kommentér på:
hvordan stopper man useriøst avl

Annonce