1.040 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

For Tynd Grand Danois - eller...?? For Tynd Grand Danois - eller...??

Vi har jo lige fået denne GD på 16 mdr. i tirsdags.

Han er faldet godt til allerede, så på det punkt er alt vel.

Vi har hele tiden synes at han er Meget slank, men er han for tynd??

Jeg tog nogle billeder af ham i dag, da vi var på marken og man kan tydeligt se både ryghvirvler og ribben.

Nu er det min første GD, så jeg ved ikke hvor slanke/tynde de er i den alder.

Så kan I ikke tage et kig på mit album "Scoopy på marken" og kigge lidt på ham og se om han er alt for tynd.
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=55641

Her bliver han fodret med Royal Canin, men kan vi gøre andet hvis han skal fedes lidt op?
(Tænker på GD'ens til tider sarte mave-tarm-system).

Håber på lidt gode råd.
Bare det bliver holdt i sober tone, da vi trods alt kun har haft ham i 2 dage og det derfor ikke er vores skyld han er så slank. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For Tynd Grand Danois - eller...??
  • #1   12. aug 2010 Har set flere unge gdér som med vilje bliver holdt slanke for at belaste de voksende led mindst muligt. Jeg ville ikke mene han var FOR tynd men ville nok personligt ligge 2-4 kg mere på ham. Dog pas på med at han tager for hustigt på.

• #2   12. aug 2010 Ved ikke ret meget om det men synes den ligner mange af de GD jeg har mødt. Dog er der et billede hvor man kan se alle ribbenene igennem pelsen så jeg ville nok give en smule mere mad. Men smuk hund!

• #4   12. aug 2010 Vi havde selv tankerne på 2-3 kg. mere, så det er ikke skudt helt forbi. Selvfølgelig over en periode, så vi ikke ødelægger ham.

Tak for jeres besyv indtil videre!!
    Altid rart at få andres øjne på. :o)

...Og tak for de pæne ord om ham! :o)

• #5   12. aug 2010 Han ser ganske normal ud af en 16 mdr unghund at være, som de andre skriver måske lige et par kg mere men det er ikke sikkert det hjælper før han bliver et par år eller 2½ ;o)

• #6   12. aug 2010 Han er ikke for tynd men han må heller ikke blive tyndere. Han er jo midt i sin vækstperiode, så derfor kan de godt se noget "underlige" ud.
    Han er en køn dreng og tillykke med ham.

• #7   12. aug 2010 Nej jeg ved at han først er helt færdig ved 3-års alderen. smiley

En anden ting, men alligevel relevant... Han kommer hos os til at bruge lidt mere energi end hos gamle familie, skal jeg sætte madrationen en lille smule op indtil kroppen har energiforbruget på plads?

Han har tidligere kun løbet i deres lille have og kommet i skoven en gang i mellem, ellers kun gåtur på vejene,

Her kommer han på vores mark og løbe hver dag, så han bruger alt andet lige noget mere energi her.

Han styrer selv tempoet, han løber når han vil og lægger sig når han er træt.
    Det er ca. 30 - 45 min. ad gangen.
    - Og det er ikke op til / lige efter fodring! :o)

• #8   12. aug 2010 HAN ER FOR LÆKKER - TILLYKKE MED HAM...

• #9   12. aug 2010 Jeg synes han ser tilpas ud i forhold til hans alder. Han gudesmuk synes jeg.

• #10   12. aug 2010 Tusind tak skal I ha'!! :o)

• #12   12. aug 2010 Pinky - Som jeg skrev længere oppe, så bestemmer han helt selv tempoet; han giver den gas de første 5-10 min og så går han ned i tempo, så ingen problemer i det. :o)

Jeg har før haft stor hund, så er ganske klar over alt det jeg skal forholde mig til mht. krop og skelet.

Det er bare min først GD, så der er stadig meget at lære. smiley

• #13   12. aug 2010 STORT tillykke med ham - han er skøn!

Og nej han er ikke undervægtig.
    Som du selv skriver længere oppe: han er først færdig ved 3-års alderen. Jeg læste en gang at de første 1½ år vokser de i højden og derefter tager de 1½ år hvor de vokser i drøjden smiley
    Så det er først nu han rigtig skal til at tage rigtigt på i vægt.... indtil nu er energien gået på at vokse i højden.

Held og lykke med ham - glæder mig til at følge med i hans 'nye liv'.

Kommentér på:
For Tynd Grand Danois - eller...??

Annonce