2.269 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Meget tynd Grand danois - gode råd Meget tynd Grand danois - gode råd

Jeg har lige overtaget en GD som har været overladt meget til sig selv i en periode grundet skilsmisse.

Han er meget stresset/understimuleret og har derfor også tabt sig og der er så godt som kun skind og ben tilbage:(

Jeg vil derfor gerne have lidt gode råd til forskellige ting og sager, som jeg kan give ham som ekstra tilskud til hans foder for, at hjælpe ham op i vægt på en god og fornuftig måde.

Jeg fodrer ham med et højenergifoder fra Eukanuba.
Han har tidligere fået Arion, men jeg fik ikke noget foder med til ham da tidligere ejer ikke havde mere, så har måttet lave en brat overgang.

Derfor ville jeg igår, give ham noget havregrød som hjælp til maven, men dette var ikke en succes.

Vil idag prøve med lidt ris....og tænker at jeg vil købe noget A38 også.

Jeg tænker, at jeg vil fodre ham 3 gange dagligt med små portioner, da der ikke skal meget til før han går fra foderet hvis det er for meget for ham.

Jeg tror ikke hans mave kan klare ret meget af gangen - så hellere flere små måltider end 2 halvstore, er min tanke.

Kom gerne med jeres råd og forslag.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget tynd Grand danois - gode råd
  • #1   15. nov 2010 Hvis hans mave er meget sårbar lige nu, så vil jeg prøve at fodre flere gange en 3 om dagen. Så det bliver meget små potioner flere gange om dagen.
    Jeg håber det lille kræ får det bedre..

• #2   15. nov 2010 hvorfor ikke købe noget arion idag og så gør som du selv skriver, små potioner af gangen

• #3   15. nov 2010 Det lyder som en god plan Louise - det er min fornemmelse, at hans mave er fyldt med mavesyre.
    Han "rapper" meget og jeg tror megen af hans stress skyldes usikkerhed på hvorvidt der kommer foder eller rettere hvornår det kommer.

Men han kan ikke klare ret meget af gangen - max 150 g pr måltid.

• #4   15. nov 2010 Lyder som en god plan, og hvis det var mig ville jeg starte forfra med mange ting, så som selvtillid, tillid og lederskab og samarbejde. Lige som man ville gøre med en hvalp.

• #6   15. nov 2010 Nu vil jeg lige fortsætte med Eukanuba, da jeg umiddelbart har gode erfaringer med dette, også gennem andre opdrættere, men jeg kan høre på jer alle, at i er enige i flere små måltider.

Og give noget ris med fisk mm.

• #7   16. nov 2010 Spændende at høre om effekten af Eukanuba, især med vægtforøgelse, så er det første gang jeg hører om en GD der trives og har øget vægten på dette.

Jeg ville klart anbefale GD23 fra Royal Canin som tidligere er forslået, jeg har selv øget vægten på en ung han jeg har haft i pleje og har nu igen en ung han der mangler vægt, som ligeledes bliver fodret med dette.
    Udover dette har en genbo også en GD han som var blevet for tynd, der virkede GD23 og hans vægt er idag hvor den skal være.

Held og lykke med hunden.

• Krestian M
    Krestian M Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
    #8   18. nov 2010 Hvad med rugbrød med leverpostej og sødmælk, som supplement smiley

• #9   8. dec 2010 Tak Pia

Han har været en flot hund tidligere, men har vist ikke fået det han skulle have, at spise det sidste års tid.
    Han var meget stresset omkring maden, da jeg fik ham og virker utryg hvis det trækker ud med maden.
    Nu kan han spise større portioner af gangen, så det går pænt fremad. Det er endnu svært at se om han har taget på - jeg har ikke været hos dyrlægen for, at kontrolveje pga vejret.

Er helt klar over det med mavedrejning - men godt du nævner det smiley

Den eneste problematik jeg ser lige nu er, at han skal ud og lave stort så snart han har spist - det er jo normalt hos hvalpe....men...

• #10   29. dec 2010 Mange tak Pia:-)

Han er oppe på fuld ration nu og æder rup og stup og er begyndt, at tage pænt på uden det går for stærkt på nogen måde....og ja det vil tage noget tid, at få ham helt fin igen.

Men jeg glæder mig for når den dag kommer, så skal han med på udstilling.

Det kan nemt ske jeg kontakter dig senere - jeg har dog en dejlig opdrætter som jeg i forvejen rådføre mig med....også selvom vi ikke fodre med det samme produkt smiley

• #11   29. dec 2010 "Til Sunshine
    Det lyder umiddelbart ikke som om du har forstand på Grand Danois"

Så fik vi vist det på plads smiley

Kommentér på:
Meget tynd Grand danois - gode råd

Annonce